تبلیغات

تبلیغات

10 روش تصمیم گیری برای اینکه کدام بازی را خریداری کنیم؟

What-Game-Should-I-Buy-Next11

دنیای بازی ها هیچگاه تمام نمی شود و تنوع بسیار زیادی دارد. همین موضوع باعث می شود تا اینکه هنگام خرید بازی دچار مشکل شویم و ندانیم که برای خرید یا دانلود از چه معیار هایی استفاده کنیم؟ با دانستن این نکات باعث می شود تا حتی زمانی که بازی را خریداری می کنیم یا دانلود می کنیم از آن پشیمان نباشیم. البته هر گیمر ممکن است معیار خاص خود را داشته باشد اما در این مقاله سعی کرده ایم به مواردی بپردازیم که به بهترین نحو ممکن با همه سلیقه ها همخوانی داشته باشد.

 

برای اینکه هنگام خرید بازی دچار مشکل نشویم و از خرید خود پشیمان نباشیم ، می توانید با خواندن این مقاله به معیار هایی دست یابید که هنگام دانلود یا خرید بازی به بهترین نحو ممکن از آن راضی باشید. با تک تیپ همراه باشید.

 

1- بررسی ها و نظرات انجام شده بازی مورد نظر را بخوانید

 

10 روش تصمیم گیری برای خرید بازی

 

بررسی های انجام شده ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد و نظر خود را با توجه به سلیقه خود نوشته باشد. با این حال می توانند یک شاخص خوب برای بررسی یک گیم که قصد داریم آن را دانلود یا خریداری کنیم باشند. سعی کنید فردی را پیدا کنید که علایقش شباهت زیادی با شما داشته باشد. اگر فرد مورد نظر گیم را پیشنهاد می کند این بدان معناست که شما هم از سبک بازی مورد نظر خوشتان خواهد آمد.

 


پیشنهادی : تاثیر حافظه رم در افزایش سرعت بازی کردن


 

برای اینکه نظرات و بررسی های بازی های مورد نظرتان را پیدا کنید می توانید به وبسایت metacritic استفاده کنید. از سراسر اینترنت در این وبسایت می توانید بررسی ها و نظرات مختلف مربوط به بازی ها را مشاهده کنید. بیشترین نمره ای که یک بازی در این وبسایت دریافت کرده بدان معناست که بیشترین نظر و بررسی مثبت را از کاربران گرفته است. در این وبسایت بازی ها به 2 صورت بررسی می شوند ، یکی توسط خود وبسایت و دیگری با استفاده از خود کاربران.

 

برای پیدا کردن بازی مورد نظر کافیست در قسمت بالایی سایت و کنار لوگو نام بازی مورد نظر را وارد کنید. با کلیک کردن روی نیتجه نمایش داده شده می توانید یک توضیح از بازی ، مشخصات و تصویر و همچنین در نهایت نظرات کاربران را مشاهده کنید.

 

2- گیم پلی های بازی (گیم) را مشاهده کنید

 

10 روش تصمیم گیری برای خرید بازی

 

یکی از بهترین راه هایی که می توانید بازی را خودتان بسنجید مشاهده گیم پلی گیم است. چرا که می توانید با محیط گیم و تمامی مواردی که در آن بکار رفته آشنا شوید. از این رو این نظر خود شماست که برای بازی انتخاب می کنید. پس بدانید که بعد از بررسی نظرات داده شده در رابطه با گیم ، به مشاهده گیم پلی و ویدیو های ساخته شده از بازی مراجعه کنید.

همچنین بخوانید  Super Meat Boy به نینتندو سوئیچ آمد!

 

البته در نظر داشته باشید که تریلر ها همیشه چندین لول بالاتر بوده چرا که پس از خروجی گرفتن روی آن ها ادیت و ویرایش انجام می شود و بیشتر جنبه سینمایی دارد ، بنابراین پیشنهاد می شود تنها برای سنجیدن یک بازی از ویدیو های گیم پلی آن استفاده کنید.

 

بهترین منبعی که می توانید گیم پلی های مختلفی پیدا کنید یوتیوب است. با توجه به نوع گیم و محبوبیتی که دارد می توانید تعداد ویدیو های ساخته شده متفاوتی پیدا کنید. با مراجعه به یوتیوب و جستجوی عبارت Gameplay و نوشتن نام بازی بعد از آن می توانید به کلی ویدیو دسترسی داشته باشید.

 

3- استریم های بازی را از توییچ مشاهده کنید

 

10 روش تصمیم گیری برای خرید بازی

 

دومین راهی که بعد از مشاهده گیم پلی گیممی توانید انجام دهید مشاهده استریم بصورت آنلاین است. افرادی در فضای مجازی هستند که بازی های مختلفی را استریم می کنند ، شما می توانید هر یک را در پلتفرم های مختلف مشاهده کنید ، یکی از معروف ترین پلتفرم های استریم توییچ است!

 


پیشنهادی : معرفی برترین Streamer های ایرانی


 

کافیست بازی مورد نظر را جستجو کرده و هر استریمی که قصد دارید را انتخاب و مشاهده کنید. اگر استریمی که به آن مراجعه کردید بازدید کننده زیادی نداشت می توانید از فرد استریم کننده در رابطه با بازی سوال کنید ، این کار با استفاده از قسمت چت بسیار راحت است.

 

4- به مقدار زمان و ساعت گیم پلی بازی دقت کنید

 

10 روش تصمیم گیری برای خرید بازی

 

ممکن است شما هم از دسته کاربرانی باشید که قصد دارید با گشت و گذار در گیم بهترین حس را به خود منتقل کنید. گیم ای که می توانید ساعت ها مشغولش شوید برای مثال The Witcher 3 و Dark Souls بهترین انتخاب ها هستند. همچنین ممکن است گیم هایی را ترجیح دهید که گیم پلی طولانی نداشته باشند.

 


بخوانید : 10 بازی اپل واچ (Apple Watch) که می توانید در دستان خود داشته باشید


 

هرآنچه که هست و می خواهید ، می توانید به وبسایت howlongtobeat مراجعه کنید. این وبسایت دارای دیتابیسی است که نشان می دهد یک گیم چقدر زمان می برد تا تمام شود ، چه قسمت داستانی گیم و چه قسمت مراحل فرعی که باید انجام شوند. به راحتی می توانید با وارد کردن نام بازی مورد نظر ساعت هایی که باید برای گیم پلی گذرانده شود را مشاهده کنید.

 

5- به قیمت گیم ها توجه کنید

 

10 روش تصمیم گیری برای خرید بازی

 

همانطور که انتظار می رود قیمت گیم های اورجینال و اصل همیشه در حال تغییر اند ، چرا که همیشه تخفیف برایشان در نظر گرفته می شود. بنابراین اگر عجله نداشته باشید و صبر کنید و همان اول گیم را خریداری نکنید ، می توانید فرصتی داشته باشید که گیم مورد نظر تخفیف خورده باشید و با خرید تخفیف خورده پولتان را ذخیره کنید.

همچنین بخوانید  چگونه در فورتنایت ویباکس رایگان بگیریم

 

اگر قصد دارید از تخفیف هایی که روی گیم ها قرار می گیرد جا نمانید می توانید از وبسایت هایی مانند isthereanydeal و pricecharting استفاده کنید. از قابلیتی که می توان برای این وبسایت ها اشاره کرد توانایی ساخت لیست آرزوها یا Wish List است که در صورت تخفیف خوردن به شما اطلاع می دهد.

 

6- به سازنده بازی دقت کنید

 

10 روش تصمیم گیری برای خرید بازی

 

برخی از سازندگان هستند که علاوه بر محبوبیت شان همیشه محصولات و گیم های خوبی را تهیه و تولید می کنند. برای مثال شرکت Rockstar Games بازی های Grand Theft Auto, Red Dead Redemption و سازنده Naughty Dog گیم های Uncharted, The Last of Us، کمپانی Valve سازنده گیم های Half-Life, Portal می باشند. شما کدام یک از این موارد را تابحال گیم کرده اید؟

 


پیشنهادی : آموزش دانلود بازی های ذخیره شده در استیم ( Steam Cloud )


 

از این رو اگر احساس کردید گیم ای که خریداری کرده اید و از آن راضی بودید می توانید با پیدا کردن نام سازنده به دیگر گیم های ساخته شده مراجعه کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که همیشه یک سازنده قرار نیست بازی ها و محصولات خوبی را تهیه بلکه ممکن است برخی مواقع محصولی تولید شود که گیمر ها به سمت آن جذب نشوند.

 

7- با دوستان خود در رابطه با بازی ای که قصد دارید بخرید صحبت کنید

 

10 روش تصمیم گیری برای خرید بازی

 

اگر دوستانی دارید که اهل بازی کردن هستند ، بدون شک بهترین گزینه برای مشاوره گرفتن اند. می توانند نظرات و تجربیاتی را با شما از نزدیک به اشتراک بگذارند که باعث می شود شما در انتخاب بازی سریع تر جلو بروید. حتی اگر دوستی دارید که به شما نزدیک است می توانید بازی مورد نظر را همراه با دوست خود انجام دهید و خودتان را سرگرم کنید.

 

شما همچنین می توانید با دوست خود برای یک بازی بصورت اشتراکی صحبت کنید. حتی می توانید گیم ای تهیه کنید که با دوست تان بصورت همزمان بازی کنید ، برای مثال گیم های مولتی پلیر و آنلاین بهترین گزینه برای اینکار هستند.

 

8- از سیستم پیشنهاد گیم استفاده کنید

 

10 روش تصمیم گیری برای خرید بازی

 

اگر تمامی موارد بالا نتوانست کمک تان کند و به نتیجه درستی نرسیدید می توانید از سیستم های مجازی ساخته شده استفاده کنید. ربات هایی وجود دارند که با توجه به انتخابی که دارید به شما بازی پیشنهاد می دهند.

 


حتما بخوانید : 4 روش اساسی برای بهینه سازی ویندوز هنگام بازی کردن


 

برای شروع می توانید از ابزار محبوب پیشنهاد بازی Steam Recommender استفاده کنید ، توجه داشته باشید که برای استفاده از این سرویس باید وارد حساب کاربری خود شوید.

همچنین بخوانید  ضرر 50 میلیون دلاری گوگل به دلیل عرضه نشدن فورتنایت روی پلی استور

 

9- وضعیت هر بازی را بررسی کنید

 

10 روش تصمیم گیری برای خرید بازی

 

بسیاری از گیم ها هستند که بصورت بتا و نسخه ناقص یا همان Early Access عرضه می شوند ، بدین منظور شاید افرادی باشند که ترجیح می دهند از نسخه هایی استفاده کنند هنوز در حال تکمیل شدن است. نسخه های عرضه زودهنگام یا Early Access از دسته گیم هایی هستند که با توجه به بتا بودن نسخه با قیمت کمتری فروخته شده و به مرور زمان با دریافت نظرات مخاطبان خود باگ های موجود در گیم را برطرف می کنند. همین موضوع باعث می شود تا در علاوه بر فروش نسخه بتا ، در حین فروش سازنده بتواند هزیه های خود را جمع آوری کند و شانس بیشتری برای توسعه بهتر گیم داشته باشد.

 

از دیگر مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که گاهی مواقع برخی گیم ها هستند که حتی با عرضه نسخه نهایی دچار مشکلاتی هستند که یک گیمر نمی تواند آن را گیم کند. همچنین اگر گیم ای بصورت قسمتی و فصلی است توجه کنید که نسخه ها و قسمت های مختلف گیم به درستی عرضه شده و کامل می باشند. چرا که ممکن است سازنده بازی از کار خود دست بکشد و شما بازی را ناتمام خریداری کنید و از داستان گیم جا بمانید.

 


پیشنهادی : معرفی بهترین دسته های بازی در سال 2019 و بررسی ویژگی هر کدام


 

از دیگر مواردی که می توانید برای یک گیم بررسی کنید تعداد DLC های عرضه شده گیم است. معمولا DLC برای موارد مختلف گیم عرضه می شوند که برخی برای رفع باگ و برخی اضافه شدن المان های مختلف در بازی است. این DLC ها هم اجباری هستند و هم اختیاری ، یعنی شما می توانید گیم را برای اینکه المان ها و موارد بیشتری داشته باشد DLC مورد نظر را دانلود کرده و نصب کنید.

 

10- از نسخه دمو بازی ها استفاده کنید

 

10 روش تصمیم گیری برای خرید بازی

 

مدت ها پیش نسخه های دمو دارای محبوبیت خاص خود را داشتند و پیش از هرچیزی گیمر ها برای تجربه گیم قبل از خریدن به نسخه دمو مراجعه می کردند. اما امروزه با توجه به موقعیت های پیش آمده نسخه های دمو محبوبیت کمتری دارند.

 

البته هنوز هم نسخه های دمو برای گیم ها وجود دارد و در صورت نیاز کاربر می تواند از آن ها بصورت رایگان استفاده کند. از این رو می توانید بازی ای که قصد دارید خریداری کنید ابتدا نسخه دمو را تهیه کرده و خودتان گیم را تست کنید. بله ، چه چیزی بهتر از اینکه خودتان بازی کنید؟

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *