تبلیغات

تبلیغات

آموزش فعال کردن تم مشکی آیفون در iOS 13 (حالت تاریک) و تاثیر آن بر گوشی

apples-dark-mode-ios-13

دلایل بسیاری وجود دارد که ممکن است شما بخواهید قابلیت جدید تم مشکی آیفون یا حالت تاریک را در آیفون فعال کنید ، یکی از بحث برانگیز ترین تغییراتی که در جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS 13 اپل ارائه می شود .

شاید صفحه نمایش آیفون شما در شب چشم را اذیت کند و یا شاید شما یک آیفون جدیدتر با صفحه نمایش OLED داشته باشید و به دنبال ماندگاری بیشتر باتری هستید. تفاوت در هر چه باشد ، حالت تاریک iOS 13 به همان اندازه قدرتمند است. این قابلیت کاملاً تمام برنامه را در بر می گیرد – از برنامه های اضافی تا صفحه کلید روی صفحه نمایش. حتی تصاویر پس زمینه جدید که به انتخاب می کنید نیز هنگام فعال شدن حالت تاریک آیفون کاملاً تغییر شکل می دهند .

با این حال ، تم مشکی آیفون به طور پیش فرض فعال نیست ، به این معنی که برای استفاده از تم مشکی باید به تنظیمات دستگاه بروید. در ادامه کارهایی که در iOS 13 باید انجام دهید تا تم مشکی آیفون فعال شود با تک تیپ همراه باشید .

فعال کردن تم مشکی آیفون در iOS 13

ابتدا به تنظیمات دستگاه بروید و بخش Display & Brightness را انتخاب کنید .

فعال کردن تم مشکی آیفون در iOS 13

 در iOS 13 جدید ، آیکون هایی را برای تغییر تم به Light و Dark در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. برای تغییر به حالت تاریک آیفون ، روی آیکون Dark ضربه بزنید. اگر می خواهید همیشه از حالت تاریک استفاده کنید ، این کاریی است که باید انجام دهید.


بیشتر بدانید :

نحوه مشاهده نسخه دسکتاپ سایت ها در مرورگر سافاری


فعال کردن تم مشکی آیفون در iOS 13

اگر علاقه دارید که آیفون شما بسته به زمان تم روشن و تاریک تغییر کند ، گزینه Automatic را فعال کنید . سپس گزینه Options را انتخاب کنید زیر گزینه جابجایی اتوماتیک ضربه بزنید تا زمانی را که دوست دارید iPhone شما در حالت تاریک قرار داشته باشد تعریف کنید.

فعال کردن تم مشکی آیفون در iOS 13

تنظیم پیش فرض قابلیت تم مشکی از غروب خورشید تا طلوع خورشید فعال می شود . اگر می خواهید برنامه از پیش تعیین شده خود را تنظیم کنید ، روی گزینه Custom Schedule ضربه بزنید ، سپس زمان های فعال شدن قابلیت تم تاریک و تم روشن در آیفون خود را تنظیم کنید.

فعال کردن تم مشکی آیفون در iOS 13

تم مشکی یا Dar Mode نسخه iOS 13 چگونه کار می کند؟

Dark Mode در آیفون و آیپد تنها با یک تاگل در کنترل سنتر فعال و غیرفعال می شود. شما می توانید تاگل تم مشکی را در هر زمانی که قصد دارید خاموش یا روشن کنید. تمامی برنامه ها و محیط کاربری گوشی های آیفون و آیپد حالا از تم مشکی پشتیبانی می کنند و به نوعی تغییر می کنند. بطوریکه برنامه ها از تم روشن به تم مشکی بدون خراب شدن محیط کاربری تغییر می کنند.

همچنین بخوانید  چگونه صدای فن کامپیوتر را کم کنیم ؟ حل مشکل صدای زیاد فن کامپیوتر

اپل حالا توانسته در نسخه iOS 13 تم مشکی هوشمندی ارائه دهد. بطوریکه بتواند با تیره کردن بکگراند گوشی مصرف باتری را نیز کاهش دهد. در گوشی های آیفونی که از صفحه نمایش OLED بهره می برند مانند iPhone X, XS و آیفون XS Max تاثیر کاهش مصرف باتری 2 برابر می شود.

تم مشکی Dark Mode در iOS 13

از آنجایی که پیکسل هایی مشکلی رنگ نیازی به فعال شدن مانند رنگ های روشن سفید نیستند مصرف کمتری از باتری در نظر گرفته می شود. متاسفانه گوشی های آیفونی که صفحه نمایش LCD دارند تاثیری در بهبود مصرف باتری نخواهند داشت. اما با توجه به اینکه برخی وبسایت ها تم روشنی دارند حالا با تم مشکی Dark Mode کمی رنگ هایشان کمتر می شود همین موضوع باعث می شود تا نسبت به قبل مصرف کمتری از باتری را داشته باشد.

ویژگی دارک مود چه تاثیری بر وبسایت ها و اپلیکیشن ها دارد؟

اگر وبسایتی از حالت تاریک CSS پشتیبانی کند ، مرورگر Safari بصورت اتوماتیک تم مشکی را برای شما نمایش می دهد ، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

 

تم مشکی Dark Mode در iOS 13

 

ویژگی نمایش اتوماتیک مشکی صفحات وب بصورت اتوماتیک در سافاری فعال شده است ، برای غیرفعال سازی آن به مسیر Settings > Safari > Advanced > Experimental Features رفته و گزینه Dark Mode CSS Support را غیرفعال کنید.

 

این موضوع دقیقا برای اپلیکیشن های iOS 13 هم صدق می کند ، زمانی که تم مشکی را فعال کنید تم اپلیکیشن مورد نظر تاریک شده و در صورت غیرفعال شدن تم برنامه روشن و سفید می شود. با عرضه نسخه نهایی آی او اس 13 بزودی شاهد پشتیبانی برنامه های داخل اپ استور از Dark Mode خواهیم بود. پاییز 2019 نسخه اصلی iOS بصورت جهانی عرضه می شود که پس از آن توسعه دهندگان می توانند برای اپلیکیشن خود استفاده کنند.

رابط کاربری دارک مود در iOS 13 گوشی آیفون و آیپد

اپل به دلیل اینکه برخی از المان ها با حالت مشکی به خوبی دیده شوند آن ها تغییر داده است. اضافه شدن تکسچر و سایه زنی ها در برخی از المان های محیط کاربری گوشی را شاهد هستیم.

برای مثال ، زمانی که یک بخش جدید در اپ استور یا موزیک باز می کنید ، یک اسلاید جدید روی همان صفحه برای شما باز می شود (واقعا زیبا بکار رفته است) ، که با کشیدن لایه جلویی به پایین می توانید به اسلاید قبلی برگردید.

تاثیر تم مشکی در اپلیکیشن های ساخته شده توسط اپل

برنامه های از پیش نصب شده روی گوشی می تواند به نوعی کمکی برای توسعه دهندگان باشد که چگونه اپلیکیشن خود را برای تم مشکی طراحی کنند. بنابراین انتظار می رود همانطور که اپلیکیشن ها همانطور در دارک مود رفتار کنند که برنامه های پیشفرض اپل واکنش نشان می دهند.

همچنین بخوانید  چگونه ویندوز پردازنده های چند هسته ای (CPU) را مدیریت می کند؟

 

برای مثال برنامه Messages (پیام) بهترین نوع برای این است که ببینیم حالت تم مشکی چگونه روی آن تاثیر می گذارد و چقدر خوب محیط برنامه را تاریک می کند. تم مشکی اعمال شده با رنگ آبی ترکیب شده و محیطی زیبا ایجاد می کنند.

 

تم مشکی Dark Mode در iOS 13

چگونه تم ایفون را سفید کنیم , سیاه سفید کردن صفحه ایفون ios 13 , چگونه تم ایفون را مشکی کنیم , سفید کردن تم ایفون , چگونه صفحه ایفون را مشکی کنیم , مشکی کردن بک گراند ایفون , چجوری تم ایفون را مشکی کنیم , سیاه کردن صفحه ایفون , چگونه تم گوشی ایفون را مشکی کنیم , چگونه تم آیفون را مشکی کنیم , چگونه تم ایفون را عوض کنیم , مشکی کردن صفحه ایفون , مشکی کردن تم ایفون , چگونه تم ایفون ۶ را مشکی کنیم , عوض کردن تم ایفون , تغییر تم ایفون , چگونه تم ایفون 6 را مشکی کنیم , روش تغییر تم ایفون , تم جدید ایفون , تغییر تم ایفون , عوض کردن تم گوشی ایفون , چگونه بک گراند ایفون را عوض کنیم , تاریک کردن صفحه ایفون , تم مشکی ایفون 6

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *