تبلیغات

تبلیغات

چگونه رمز جیمیل خود را تغییر دهیدم ؟ تغییر دادن رمز جیمیل

55

می خواهید رمز جیمیل را تغییر دهید اما نمی دانید چگونه رمز جیمیل خود را تغییر دهیم ؟ نگران نباشید در ادامه با عوض کردن رمز جیمیل آشنا خواهید شد .

ایده خوبی است که به طور مرتب رمز حیمیل خود را تغییر دهید ، این کار باعث افزایش امنیت جیمیل و حساب گوگل می شود و این کار بسیار آسان است. اگرچه پایگاه داده گوگل از نام های کاربری و پسوردها در سال های اخیر بسیار محافظت کرده.

دلیل عوض کردن رمز جیمیل

اما هنوز هم ممکن است کلاهبرداران از راه های دیگر به حیمیل شما دسترسی پیدا کنند. یکی از رایج ترین حملات، فیشینگ است، جایی که یک هکر ممکن است یک نسخه جعلی از یک صفحه ورود مجدد را ایجاد کند و از شما خواسته شود تا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

این صفحات می توانند بسیار متقاعد کننده باشند و اگر فکر می کنید که ممکن است این اتفاق برای شما اتفاق افتاده باشد، تغییر دادن رمز جیمیل شما، باید اولین اقدام شما باشد .اگر از یک پسورد مشابه برای هر یک از حساب های آنلاین دیگرتان استفاده می کنید، حساب جیمیلشما نیز ممکن است در معرض خطر باشد.

اگر هر یک از سایت ها و رسانه های اجتماعی مورد استفاده شما دارای نقض امنیتی باشد و جزئیات ورود شما نشان داده شود، کلاهبرداران می توانند از رمز عبور مشابه برای ورود به حساب های دیگر شما استفاده کنند. اگر شما هم از یک پسورد برای حساب هایتان استفاده میکنید بهتر است که پسورد جیمیل را عوض کنید تا امنیت حساب شما حفظ شود.

چگونه رمز جیمیل را عوض کنیم ؟

رمز عبور جیمیل شما همان رمز عبور حساب گوگل شماست. برای عوض کردن رمز جیمیل، وارد حساب خود شوید، روی آیکون حساب کاربری خود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، سپس روی دکمه آبی گوگل اکانت “Google Account” کلیک کنید.

1- ابتدا روی این لینک کلیک تا به حساب خودتون هدایت شوید.

2- سپس به بخش Security بروید .

3- تنظیمات حساب گوگل شما در یک برگه جدید ظاهر می شود. “Personal Info” را از لیست در سمت چپ انتخاب کنید و جزئیات بیشتری از جمله نام ، جنسیت ، تولد و عکس پروفایل خود را مشاهده خواهید کرد (آموزش عوض کردن عکس حساب گوگل). شما همچنین می توانید ببینید که چه زمانی آخرین بار پسورد جیمیل را تغییر دادید .

4- برای تغییر دادن رمز جیمیل خود، روی گزینه «Password» کلیک کنید و رمز ورود فعلی خود را برای تأیید هویت خود وارد کنید.

همچنین بخوانید  رمزگذاری درجه نظامی چیست؟ (military-grade encryption)

5- سپس از شما خواسته می شود تا یک رمز جدید ایجاد کنید و آن را دوبار وارد کنید. رمز عبور باید حداقل هشت کاراکتر داشته باشد و شامل تاریخ تولد یا نام شریک شما نباید باشد. برای بررسی اینکه شما چه چیزی تایپ کردید، روی نماد چشم کلیک کنید تا پسورد شما نشان داده شود.

تغییر رمز gmail حساب google

روی دکمه آبی «Change Password» کلیک کنید و یک پیام برای شما نمایش داده می شود از اینکه آیا میخواهید در حساب کاربری گوگل خود در هر دستگاهی که مالک آن هستید، بمانید. اگر تیک هرکدام را بردارید، قبل از اینکه بتوانید ایمیل هایتان را چک کنید، باید با استفاده از پسورد جدید خود به حساب خود وارد شوید.

چرا باید رمز جیمیل را تغییر دهیم؟

جیمیل حجم زیادی از فضای ذخیره سازی برای ایمیل های شما را فراهم می کند، بنابراین بسیار نادر است که شما احتیاج به پاک کردن چیزی داشته باشید. اگر شما نیاز به پیدا کردن چیزی دارید  که سال ها پیش دریافت کردید، وقتی حساب شما به خطر بیفتد ان را از دست میدهید پس بهتر است اقدام به عوض کردن پسورد جیمیل خود بکنید.

بیشتر بدانید :

بیشتر بدانید:

16 ویژگی اصلی جیمیل که از آن بی خبرید

حساب جیمیل شما احتمالا یک گنجینه برای اطلاعات شخصی و مالی است، با بخشی از اطلاعات با ارزش ذخیره شده در صندوق ورودی، پیام های آرشیو شده و پوشه فرستاده شده است. برای محافظت از اطلاعات حساب بانکی، گذرنامه های اسکن شده و گواهینامه های تولد، آدرس ها و شماره های تلفن لازم است که رمز عبور خود را تغییر دهید.

اگر هر دلیلی وجود داشته باشد که جزئیات حساب شما ممکن است منتشر شود یا زمان زیادی از زمان آخرین به روزرسانی آنها گذشته باشد، رمز جیمیل خود را در اسرع وقت تغییر دهید.

در صورتی که با عوض کردن رمز جیمیل خود با مشکل مواجه شدید یا سوالی در رابطه با تغییر دادن رمز جیمیل دارید در بخش نظرات برای ما ارسال کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *