تبلیغات

تبلیغات

بررسی ویژگی های لپ تاپ پیکسل بوک گوگل ( PixelBook )

google-Pixelbook

با تمام چیزهایی که گوگل پیکسل بوک می تواند این روزها انجام دهد، نباید در مورد تمدید دوباره آن تعجب کنیم. این لپ تاپ تمام ویژگی های خوبی که مد نظر داریم، از عملکرد گرفته تا سازگاری ها را در خود جای داده است و با توجه به قیمت های مشابه کروم بوک پیکسل، می توان گفت تنها امید می تواند باشد.

 

پیکسل بوک گوگل

 

گوگل پیکسل بوک بهترین کروم بوکی که می شناسیم نیست. البته می توان گفت که یکی از بهترین لپ تاپ های دو منظوره ای می باشد که می توان آن را هم اکنون خریداری کرد. البته این به دلیل توانایی ای است که اندروید به آن داده است در حالی که تمامی ویژگی ها و طراحی سیستم عامل کروم در آن حفظ شده است و دقیقا این همان چیزی است که ویندوز 10 نمی تواند به راحتی با آن رقابت کند. همچنین گوگل پیکسل بوک دارای طراحی ای مدرن است که تمامی ویژگی ها را به درستی در خود جای داده است. این کار را گوگل در Pixel Slate نیز تکرار کرده بود .

 

ویژگی های بسیار وجود دارد که ما نمی توانیم منتظر آن ها باشیم تا در گوگل پیکسل بوک 2 دوباره دنبال آن باشیم .

 

قلم پیکسل بوک برای افزایش تجربه پیکسل بوک کمک می کند. اگرچه این قلم به صورت جداگانه به فروش می رسد. از آن می توانید در برنامه هایی که برای اندروید در لپ تاپ می باشند، استفاده نمایید. همانطور که مشخص است این قلم با حالت اندروید که در این لپ تاپ قرار دارد سازگار است.

 


پیشنهادی :

ویژگی ها ، قیمت لپ تاپ و بررسی Asus ZenBook 3


 

پیکسل بوک تمامی ویژگی هایی که می توان مد نظر داشت در اختیار ما قرار می دهد، برای این کار می توانید آن را با Google pixel C مقایسه نمایید. با این حال، این کروم بوک، با پردازنده نسل هفتم Intel Kady Lake ، و رزولوشن صفحه نمایش 2400 در 1600  جمع آوری شده است.

 

حتی بهتر از آن، گوگل پیکسل بوک مقرون به صرفه است. دلایل بسیاری وجود دارد شما با وجود اینکه مدت طولانی ای از منتشر شدن آن می گذرد، باید از گوگل پیکسل بوک استفاده کنید.

 

قیمت و مشخصات پیکسل بوک گوگل

 

قیمت و مشخصات پیکسل بوک گوگل

 

گوگل پیکسل بوک یکی از کروم بوک های گران می باشد. قیمت آن از 999 دلار تا 1649 دلار می رود. البته این بدون قلم آن می باشد که قیمت خود قلم 99 دلار می باشد. قیمت ویژه آن، به دلیل ویژگی های سخت افزاری و چیز های دیگر آن می باشد.

 

همانطور که گفته شد در این لپ تاپ پردازنده نسل هفتم اینتل Core i5 وجود دارد که هر دو بر روی سطح ورودی پیکربندی 128 گیگابایت هستند و قیمت 1199 دلار است. برای برد وسط پیکربندی 258 گیگابایتی نیز به ازای هر کدام از جفت ها، حافظه 8 گیگابایتی وجود دارد.

 

به عبارت دیگر، بهترین آن دارای تنظیم 512 گیگابایتی است که پردازنده Core i7 همراه با حافظه 16 گیگابایتی در خود جمع کرده است. تمامی این ویژگی های پردازنده، دارای قدرت پایین اینتل، و گرمای پایین سری Y چیپ ها می باشد که این بدین معناست این مدل از پیکسل بوک فن ندارد.

 

دو کروم بوک سامسونگ پرو و Asus Flip ، که در سال 2017 منتشر شده اند، دارای طراحی ای نزدیک به پیکسل بوک و سیستم عامل دو منظوره اندروید بر روی سیستم کروم هستند.  قیمت آن ها مقرون به صرف تر می باشد. قیمت آن ها 599 یا 469 دلار است.

 

اگرچه این ها دارای قیمت های مناسب تری هستند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که قدرت پردازنده و ویژگی های سیستم آن ها نسبت به پیکسل بوک ضعیف تر می باشند. پردازنده آن ها اینتل نسل 6 و m3 هسته است. این پردازنده ها گرمای کمی ایجاد می کنند که این باعث می شود تا ویژگی خوب عدم وجود فن در طراحی را داشته باشند. هر دو این کروم بوک ها دارای ظاهری زیبا هستند و این در حالی است که دارای حافظه و محل ذخیره سازی کمی می باشند.

همچنین بخوانید  تفاوت نسل های پردازنده های AMD

 

گوگل برای پیکسل بوک تمام کاری که در Surface مایکروسافت برای لپ تاپ ها دو منظوره دارای ویندوز 10 انجام داده بود را نیز انجام داده است و سربلند بیرون آمده است.

 

طراحی Pixelbook گوگل

 

 

گوگل پیکسل بوک نتیجه چندین سال کار باور نکردنی در طراحی ظاهر و سخت افزار های آن می باشد. ولی می توان گفت که طراحی زیبای این لپ تاپ شروعی برای طراحی های دیگر گوگل باشد .

 

این آسان است که بگوییم این لپ تاپ دارای طراحی ای منحصر به فرد و خیره کننده نسبت به دیگر دستگاه های گوگل می باشد. از قالب آلومینیومی آن گرفته تا باقی چیزها، تمامی این طراحی ها با اندازه گیری ای برابر شکل گرفته اند.

 

اگر شما طی چند سال اخیر لپ تاپ خریداری نکرده اید و دچار تصمیم گیری های سختی شده اید، گوگل پیکسل بوک علاوه بر اینکه انتخاب خوبی است، آینده را نیز برای شما اثبات خواهند کرد. که به یاد ما می آورد که وب کم به طور فزاینده ای مناسب با آینده است و دارای کیفیت 720p و نرخ ضبط 60 فریم بر ثانیه است .

 

البته این چیزها را در مورد صدا نمی توان گفت. زیرا گوگل برای اینکه این نوت بوک سبک باشد، اسپیکرها را در زیر کیبورد قرار داده است که این بدین معناست صدای ضعیفی را داریم. خوشبختانه یک Audio jack سه و نیم میلی متری وجود دارد که می توانید با استفاده از آن بهترین اسپیکر ها را به پیکسل بوک متصل کنید.

 

از دیگر ویژگی های ممتاز، وجود شیشه لمسی است با استفاده از آن می توانید کارهای متفاوتی را انجام دهید. اگرچه از این پد لمسی اکثرا برای کلیک کردن بر روی چیزی زیاد استفاده نمی شود (یکی از استفاده های آن همین می باشد) ولی این تنها عملکرد شخصی ویرایش کننده ها برای ویژگی نمی باشد.

 

در این میان، کیبورد پیکسل بوک در میان ما همیشه بهترین مورد برای استفاده است. نور پس زمینه کلید های کیبورد به درستی جای گرفته اند. همچنین فاصله 0.8 میلی متری بین کلید ها دارای بازخورد قوی ای بوده است. این تغییرات عمیقا مورد رضایت بقیه قرار گرفته است و کیبوردی راحت را برای شما فراهم می آورد.

 

پیکسل بوک زمانی که صفحه نمایش آن 3:2  شد، “پیکسل” را بدست آورد. در 235 ppi همراه با تولید نور دقیق، صفحه نمایش پیکسل بوک از بسیاری رقبای کروم بوک خود بهتر شد. کلاس های مشابه آن عبارتند از مک بوک پرو 227 ppi سیزده اینچی و Surface pro 6 دارای 267 ppi.

 

پنل فوق العاده برای فیلم ها و عکس ها کار می کند به عنوان نمونه برای ویرایش کردن عکس. نور صفحه 400 nits شدیدا به این موضوع کمک می کند. با این حال دارای صفحه نمایش صاف و براق است که در برابر نور مستقیم خورشید ایستادگی می کند. صفحه نمایش دارای تاچ بسیار دقیق است و این به ویژه زمانی مشخص می شود که از قلم پیکسل بوک استفاده می کنید.

 

قلم پیکسل بوک و Google Assistant

 

اولین نکته منفی ای که باید بگوییم این است که یکی از مشکلاتی که وجود دارد، عدم بودن قلم در تجهیزات لپ تاپ می باشد و شما باید آن را به صورت جداگانه با یک هزینه دیگر خریداری کنید. اگرچه نمی توان گفت که این کار به ضرر ما می باشد زیرا اگر می خواهید از قلم استفاده کنید، صد در صد ارزش خریدن را دارد.

 

این قطعه به عنوان قلم پیکسل بوک به درستی و کامل کار خود را انجام می دهد و از تمامی حرکات و فشار هایی که با آن وارد می کنید، پشتیبانی می کند. مثلا برای کشیدن یک تصویر بر روی صفحه نمایش به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید. پاسخ سریع نمایشگر به هر حرکتی که انجام می شود، به جوهر دیجیتالی قلم کمک می کند تا بدون هیچ تاخیری شاهد اثرات آن باشیم.

 

قلم پیکسل بوک و Google Assistant

 

بر روی این قلم یک کلید وجود دارد که با استفاده از آن می توانید دستیار گوگل یا Google Assistant را برای خود باز کنید ولی به نظر می رسد که برای یکی کردن برخی از تکنولوژی های لنز گوگل در گوشی های هوشمند مانند گوگل پیکسل 2 می باشد. با فشار دادن این دکمه جوهر آن به صورت آبی ضخیم در می آید ولی با استفاده از آن نمی توانید چیزی را بکشید.

همچنین بخوانید  آیا گوشی وان پلاس 12 جک هدفون دارد؟

 

به جای آن، هر چیزی که با این حالت بدست بیاید، برای آنالیز به دستیار گوگل فرستاده می شود که هر سرویس گوگلی که می تواند با توجه به چیزهایی که کشیده اید شناسایی کند، برای شما روشن و فعال می کند. برای مثال اگر بر روی نام یک شی مکان یا هر چیزی یک دایره بکشید، دستیار گوگل شما را به صفحه ویکی پدیا مربوط به آن هدایت می کند. در واقع، دانش گوگل به قدری زیاد می باشد که با مشخص کردن هر اسم و … بلافاصله نتیجه را برای شما می آورد و اطلاعات لازم در مورد آن را به شما می دهد.

 

 


بیشتر بدانید :

آموزش تعویض باتری قلم سرفیس پن


 

 

این ابزار بسیار مفید برای دانشجو ها و دانش آموزان می باشد ولی برای کاربران معمولی نیز مفید واقع خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای قلم، باز کردن Google Keep برای پشتیبانی قلم ورودی است. حتی از صفحه نمایش قفل نیز می توانید برای خود یادداشت برداری کنید. چند برنامه نیز وجود دارد که می توان عبارت ها و چیزهایی که با قلم نوشته اید را به متن اصلی تبدیل کنید.

 

اگرچه یکی از مشکلاتی که برای آن وجود دارد، عدم امکان متصل کردن قلم به لپ تاپ است ، حتی به صورت مغناطیسی، مانند Surface Pro. این باعث می شود تا به راحتی قلمی را که برای آن هزینه کرده اید را گم کنید. به علاوه، آن بر روی باتری های AAAA  اجرا می شود در حالی که راه حل شارژ شایسته قیمت بیشتری از قیمت اصلی آن نمی باشد.

 

برای Google Assistant، سرویس می تواند با استفاده از کلید کیبورد یا از طریق صدا نیز فعال شود و البته این برای زمانی است که از قلم استفاده نمی کنید. برای مثال تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستور Hey Google را بگویید تا برای شما فعال شود. در کل دستیار گوگل که در گوشی های هوشمند نیز وجود دارد، مانند آن با یک راه یکسان بسیار مفید هستند و با یک سطح سیستم عامل در ضبط چت و صدای پاسخ اجرا می شود.

 

اگر ادعا کنیم که Google Pixel یک کروم بود قدرتمند می باشد، اغراق نکرده ایم. صادقانه با توجه به قیمتی که برای این کروم بوک باید پرداخت کرد، نمی توان هیچ نقصی را در آن قبول کرد. به ویژه با توجه به وزن سبکی که این سیستم عامل کروم دارد.

 

اگر بخواهیم منصفانه صحبت کنیم، گوگل پیکسل تمامی کارهایی که ما از طریق مرورگر کروم، از اسناد، صفحه های گسترده گوگل تا Slack chat و حتی ویرایش کننده عکس Lightroom بدون هیچ مشکلی انجام می دهد.

عمر باتری Google PixelBook

 

با توجه به انتظاراتی که از تعدادی از کروم بوک ها وجود دارد، برخی از آن ها دارای طول عمر باتری پایینی هستند. گوگل قول داده است که با شارژ کامل، این لپ تاپ بتواند به مدت 10 ساعت شارژ را در خود نگه دارد. البته این زمان برای موقعی است که شما برای کارهایی از قبیل سرچ کردن در مرورگر وب و دیگر چیزها استفاده می وشد.

 

اگر در تست ای انجام شده برای نمونه دیدن فیلم با کیفیت 1080 و نور صفحه 50 درصد، نور صفحه کلید روشن باشد و بلوتوث و این ها نیز غیرفعال باشند، پیکسل بوک تنها 7 ساعت و 40 دقیقه شارژ نگه می دارد. این به نوبه خود بسیار تاثیر گذار است اما این زمان طبق زمانی که گوگل قول داده بود نمی باشد و این بدون اشاره به واقعیتی است که دیگر کروم بوک های سامسونگ پرو به مدت 8 ساعت و 43 دقیقه و Asus Flip به مدت 10 ساعت و 46 دقیقه با همین تست شارژ در خود نگه می دارند.

همچنین بخوانید  تفاوت SSD و HDD چیست ؟ هارد دیسک بهتر است یا هارد SSD ؟

 

البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشیم که دلیل توانایی بیشتر این لپ تاپ ها در باتری این است که آن ها دارای سیستم عامل و پردازنده ضعیف تری هستند و همچنین رزولوشن صفحه نیز نسب به پیکسل بوک پایین تر است. اما ما انتظار بیشتری از پیکسل بوک داریم که زمان بیشتری باتری را حفظ کند.

 

این نکته را هم باید اضافه کنیم که این لپ تاپ بیشتر از Surface pro  و مک بوک سیزده اینچ، به مدت 50 تا یک ساعت باتری بیشتر شارژ حفظ می کند. این نکته را هم توضیح ندادیم که با 15 دقیقه متصل کردن کابل شارژ سریع USB-C می تواند دو ساعت زمان برای استفاده به شما بدهد.

 

انعطاف بودن کروم بوک

 

انعطاف بودن کروم بوک

 

شاید این ویژگی از پیکسل بوک، پشتیبانی از برنامه های اندروید و گوگل پلی استور باشد. در کنار آن، نام تجاری جدید لانچر رابط برای دسترسی به این برنامه ها می باشد. پس از چندین تلاش عمومی به جز سامسونگ و ایسوس، در نهایت می توانیم قول دهیم که کروم بود می تواند برنامه های اندروید را اجرا کند.

 

نتیجه این است که گواهی اندروید برای تطبیق پذیری برای آن وجود دارد. بدون در نظر گرفتن برنامه های اندرویدی که نصب شده است، به درستی و خیلی زیبا بر روی صفحه گسترده پیکسل کار می کنند. البته چند موضوع مربوط به سازگاری برای پیکربندی برخی پنجره های ظاهر شده وجود دارد. اگرچه این بیشتر به توسعه دهنده های برنامه تا پیکسل بوک مربوط می شود.

 

در اینجا شما بیشتر می توانید حافظه ذخیره سازی دستگاه را پر کنید. زیرا حجم آن نسب به دیگر مدل های پیکسل کروم بوک بیشتر است: شما نیاز به مکانی دارید که این برنامه ها و فایل ها را که با هم در ارتباط هستند ذخیره کنید.

 

به صورت طبیعی، گوگل به یک رابط جدید برای دسترسی به این برنامه ها نیاز دارد و اینجاست که لانچر کروم این کار را انجام می دهد. برای دستیابی باید از کلید caps lock که یک دکمه دایره ای در taskbar است و به شما اجازه می دهد تا تمامی برنامه های نصب شده را جستجو کنید و آن ها را با کلیک کردن بر روی اسکرین باز نمایید.

 

برای استفاده از تابع Caps Lock با دکمه Alt را نگه دارید و دکمه لانچر را فشار دهید. برنامه های اندروید در این سطح از صفحه بزرگ و کشیده سیستم عامل کروم پشتیبانی می کند که وابستگی برنامه به وب استور کروم را از بین برد. این سیستم عامل را به سازگاری ها و توانمندی هایی که در ویندوز 10 و سیستم عامل مک وجود دارد نزدیک تر کرده است. نکته مهم دیگر این است که بسیاری از افراد، از سیستم عامل های ویندوز و مک به سمت کروم بوک آمده اند که این اتفاق به لطف اندروید بوده است.

 

نظر نهایی کروم بوک گوگل

 

نظر نهایی کروم بوک گوگل

 

ما گوگل پیکسل بوک را با دیگر کروم بوک های پرو مقایسه کردیم تا تفاوت های اساسی آن با بقیه را متوجه شوید. اگرچه در حقیقت به واسطه طراحی در مقابل Surface pro و مک بوک پرو قرار گرفته است و از ویژگی های برتری که در پیکسل بوک وجود دارد و از زمان پیدایش کروم بوک ها آن ها را در مشابه های گوگل آن مشاهده نکرده ایم، نیز صحبت کردیم.

 

گوگل پیکسل بوک را اولین کروم بوکی که ارزش توجه دارد مد نظر بگیرید. در کنار آن نیز می توانید دستگاه های لپ تاپ دو منظوره مک و ویندوز را مد نظر بگیرید. پیکسل بوک یکی از بهترین کروم بوک های زمان خود می باشد.

 

اگر شما می خواهید لپ تاپ های مقرون به صرفه تر و ارزان تری با عنوان کروم بوک خریداری کنید، دنبال مدل های دیگر بگردید. اما اگر می خواهید یک کروم بوک با سطح بالا و پریمیوم خریداری کنید و پشیمان نشوید، پیکسل بوک بهترین گزینه است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *