تبلیغات

تبلیغات

بررسی هدفون های وایرلس جدید سامسونگ گلگسی باد ( Galaxy Bud )

Samsung-Galaxy-Buds

با وجود راحتی ای که در هدفون های بی سیم یا  true wireless است(کاملا بدون نیاز به هیچ کابل و از طریق بلوتوث متصل می شود و در گوش شما قرار می گیرد)، دارای تکنولوژی های قدرتمند دیگری نیز می باشند. از زمانی که این مدل های true wireless در فروشگاه ها به فروش رسید، شاهد بازخورد های کمی بودیم.

 

برای مثال Sony WF-1000Xs و سامسونگ Gear IconX مدل 2018 دارای موضوعاتی از قبیل بی ثباتی بلوتوث یا کیفیت صدای ضعیف با توجه به قیمتی که برای آن ها پرداخته می شود، بود. اکنون هدفون های سامسونگ دارای موفقیت خوبی از نظر برخی مشخصات بوده اند. بنابراین تمامی مدل های جدید Galaxy Buds که توسط کمپانی به دست ما رسیده است، هم اکنون در جلوی صف قرار دارند .

 

طراحی و راحتی گلگسی باد

 

Galaxy Bud شامل دو untethered earpieces درون جعبه شارژر آن می باشد که نه تنها در زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید، محافظت می کند، بلکه از خیس شدن آن ها نیز جلوگیری می کند. این جعبه ها به راحتی در جیب شما جای میگیرند .

 

با وجود اینکه این جعبه ها تقریبا برای این هدفون ها نیاز است، در برخی موارد دیده ایم که برخی از هدفون ها دارای جعبه ای بسیار بزرگ تر از Galaxy Bud می باشد. این در صورتی است که اندازه جعبه آن بسیار مناسب و حتی ظاهری اسپورت دارد. همچنین دارای رنگ های متنوع سفید، سیاه و زرد نیز می باشد .

 

با توجه به شکل ارگونومیک آن، به ویژه لاستیک هایی که به نوک آن متصل شده است، این کمک را می کند که به راحتی در جای خود قرار گیرند.

 

طراحی و راحتی گلگسی باد

 

زمانی که آن ها را از جعبه خارج می کنید و در گوش خود قرار می دهید، به صورت اتوماتیک حالت جفت سازی فعال می شود. بنابراین دستگاه قابل حمل شما به سرعت می تواند آن ها را شناسایی کند. در زمان تست، این هدفون ها با سامسونگ، OnePlus و گوشی های هوشمند اپل به صورت یکپارچه کار می کنند ولی برای شروع جفت سازی باید به صورت دستی به مدت سه ثانیه بر روی آن ها دست خود را نگه دارید.

 

از این earbud ها به مدت 6 ساعت می توانید استفاده کنید. البته با توجه به جعبه شارژ، شما می توانید یک ساعت اضافه تر از آن استفاده نمایید. یک LED کوچک در بیرون جعبه وجود دارد و رنگ آن میزان شارژ باتری را برای شما مشخص می کند. همچنین شما می توانید آن ها را با استفاده از کابل USB-C شارژ نمایید. اگرچه یک ویژگی شارژ کردن در آن وجود دارد که شما با قرار دادن این هدفون ها بر روی پشت گوشی های هوشمند گلکسی S10+ می توانید به صورت وایرلس آن ها را شارژ کنید.

همچنین بخوانید  کدام یک از لپ تاپ های سرفیس مایکروسافت مناسب شماست؟

 

برنامه Galaxy Wearable که مخصوص اندروید است، به شما میزان باتری earbud ها را نمایش می دهد. البته این تمام کاری که برنامه انجام می دهد، نمی باشد. همچنین دارای ویژگی های دیگری برای کاربران دستگاه های اندروید می باشد که به عنوان مثال یکی از آن ها کنترل لمسی شخصی است.

 

بیرون جعبه، با ضربه زدن بر روی هر کدام از bud ها می توانید موسیقی را اجرا یا متوقف کنید. با دو بار ضربه زدن بر روی آن ها، می توانید به تماس ها پاسخ دهید و آن را قطع کنید یا به ترک بعدی آهنگ خود بروید. با زدن سه ضربه می توانید یک ترک آهنگ را به عقب برگردانید. در برنامه شما هم می توان این تاچ پد را نیز برای خود قفل نمایید.

 

همچنین می توانید انتخاب کنید که کدام ضربه و نگه داشتن بر روی earbud ، کنترل صدا Bixby را برای شما اجرا کند، میزان صدا را تغییر دهید یا حالت Ambient sound را برای خود فعال نمایید. این حالت به شما کمک می کند تا بتوانید صدای اطراف خود را بشنوید و از اطراف بدون اینکه نیاز داشته باشید تا هدفون ها را دربیاورید، آگاه شوید. ولی هیچ راهی برای گوش دادن به موزیک برای هر زمانی وجود ندارد.

 

مود های EQ، تقویبت باس، نرمی، روشنی، افزایش جزییات صدا (البته در ادامه در مورد کیفیت آن بحث خواهد شد) و دینامیک  با یکدیگر به خوبی کار می کنند. البته ما قصد داریم بیشتر در مورد دینامیک آن بیشتر صحبت کنیم.

 

در نهایت برنامه به شما این اجازه را می دهد تا بر روی Galaxy Bud های خود یک زنگ هشدار برای هر نوتیفیکیشنی قرار دهید و حتی با استفاده از این صدا ها آن ها را بشناسید. همچنین می توانید با استفاده از آن در زمانی که هدفون های خود را گم کرده اید پیدا نمایید.

 

بی ثباتی در بلوتوث می تواند باعث از بین رفتن جفت سازی هدفون با دستگاه شود. در این مورد هیچ کدام از ویژگی های این هدفون ها زیر سوال نمی رود زیرا هر چقدر هم که کیفیت صدا، طراحی و موضوعات دیگر خوب باشند، اما این بی ثباتی وجود داشته باشد، آن ها به درستی کار نخواهند کرد.

 

در روز های اولی که از Galaxy Bud استفاده می شد، تعادل بین bud های سمت راست و چپ باید به صورت منظم تغییر کند و اغلب یک سیگنال منتشر می کنند. اگرچه سامسونگ آپدیت هایی برای نرم افزار منتشر کرده است که یک تفاوت مشخص ایجاد کرده است. الان آن ها پایدارتر هستند. اگرچه ما همچنان تجربه های عجیب و غریبی هنگام جفت سازی هدفون به آیفون 6s + مشاهده کرده ایم.

همچنین بخوانید  سی پی یو Intel یا AMD ؟ کدام سی پی یو بهتر است

 

کیفیت صدای Galaxy Bud

 

کیفیت صدای Galaxy Bud

 

سامسونگ در این زمینه موفقیت زیادی نداشته است. صدا در Galaxy Bud به خوبی نمی تواند جفت شوند و حتی کیفیت صدای ضعیفی نیز دارند. حتی با ورود به اکانت، نیز صدای آن ها با توجه به قیمت 129 دلاری ای که دارد، قابل توجه نیست.

 

Galaxy Bud با دینامیک ها در حالت تعامل است و عدم شفافیت این منظور را نمی رساند که توانایی یا علاقه آهنگ هایی که ما اجرا می کنیم را ندارد. این عدم شفافیت در صدای های بالا بیشتر مشهود است. در این مرحله، ما به این نکته توجه کردیم که اگر این موضوع بر روی سرعت جفت سازی نیز تاثیر می گذاشت، اکنون برای هر جفت سازی باید چند دقیقه صبر می کردیم.

 

ما تعجب می کنیم که سامسونگ این هدفون ها را با همکاری برند اصلی خود و نام تجاری AKG ساخته است. در هر صورت با این بررسی ها، Sony WF-1000Xs بهتر می باشد و دینامیک های بهتر، جزییات و تعادل موزون بیشتری از خود نشان داده است. Galaxy Bud از نظر صوتی بیشتر شبیه به AirPod اپل می باشد ولی ما ترجیح می دهیم که از AirPod استفاده کنیم. زیرا دارای تعادل بیشتری می باشد.

 

نظر نهایی گلگسی باد

 

بسیار شرم آور است که این هدفون با گلکسی S10+ و S10 منتشر شده است ولی می توان گفت که هدفون های true wireless قبلی سامسونگ یعنی Gear IconX بسیار معقول تر و مناسب تر از آن می باشد.

 

البته این موضوع را نباید فراموش کنیم که عملکرد بد صدا در آن باعث شده است تا ویژگی های دیگر از جمله طراحی آن نیز نادیده گرفته شود ولی در مقایسه با Gear IconX طراحی بسیار بهتری داشته است اما کیفیت پایین صدا مانع جلوه دادن دیگر ویژگی های آن می شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *