تبلیغات

تبلیغات

تگ های وردپرس چیست؟ توضیحات کامل تگ در وردپرس

WordPress-tags

تگ های وردپرس یکی از ابزارهای پیش فرض سیستم مدیرت محتوا وردپرس می باشد که می توانید پست های وردپرس خود را دسته بندی کنید. هر پستی می تواند حاوی برچسب های متعدد باشد و بازدیدکنندگان می توانند بر روی یک برچسب کلیک کنند تا پست های مشابهی با همان تگ را مشاهده کنند .

 

بر خلاف دسته های وردپرس ، برچسب ها کاملا اختیاری هستند. به این ترتیب، شما می توانید به پست های خود برچسب اضافه کنید یا همچنین می توانید یک پست بدون برچسب ایجاد کنید ، با تک تیپ همراه باشید .

 

در این مقاله، ما بیشتر به برچسب های وردپرس و موضوعاتی مانند آن می پردازیم :

 

  • تفاوت بین تگ ها و دسته بندی های وردپرس
  • نحوه افزودن و مدیریت برچسب ها
  • نحوه نمایش برچسب ها در سایت شما
  • بهترین شیوه های SEO برای برچسب ها
  • استفاده های دیگر برای تگ های وردپرس

 

تگ ها و دسته بندی های وردپرس : چه تفاوتی دارند ؟

 

در سطح فنی ، تگ ها و دسته بندی ها از نوع طبقه بندی ها محسوب می شوند . یک طبقه بندی راهی برای گروه بندی پست های وردپرس شما استفاده می شود . هر پست وردپرس به یک دسته بندی نیاز دارد، در حالی که برچسب یا تگ ها اختیاری هستند ، تفاوت اصلی بین تگ ها در مقابل دسته بندی ها:

 

دسته بندی ها به صورت مرتب هستند، در حالی که تگ ها مرتب نیستند . اساسا این بدان معنی است که شما می توانید دسته بندی ها را با زیر شاخه هایی  ایجاد کنید ، در صورتی که برچسب ها کاملا مستقل هستند و زیر شاخه ندارند .

 

در حالی که دسته بندی ها باید موضوعات گسترده ای را در بسیاری از پست های مختلف طبقه بندی می کنند ، اما برچسب ها معمولا به محتوای واقعی در پست ها اشاره می کنند .

 

به عنوان مثال ، میخواهیم یک مقاله درباره آموزش سئو بنویسیم . در اینجا یک مثال از چگونگی تنظیم برچسب ها و دسته بندی ها قرار داده ایم :

 

تگ ها : سئو ، سایت ، بهبود سئو ، روش های سئو و …

دسته بندی ها : طراحی سایت

 

آموزش اضافه کردن تگ در وردپرس

 

شما می توانید در وردپرس با دو روش آسان برای اضافه کردن برچسب به سایت اقدام کنید .

 

روش اول ، وقتی نوشته جدید در سایت خود را ایجاد می کنید یا یک مقاله را ویرایش می کنید ، میتوانید همیشه به سرعت تگ های جدید را با استفاده از جعبه برچسب ها در سمت راست صفحه تان اضافه کنید مانند شکل زیر :

همچنین بخوانید  چگونه صدای فیلم ها را در ویندوز حذف کنیم و یک صدا یا اهنگ رو فیلم بزاریم؟

 

آموزش اضافه کردن تگ در وردپرس

 

روش دوم ، شما همچنین می توانید به طور مستقیم از پنل سمت راست با رفتن به بخش پست ها > برچسب ها اضافه کنید. در این بخش ، شما می توانید برچسب های جدید اضافه کنید و یا تگ هایی که استفاده می کنید را ویرایش کنید .

 

آموزش اضافه کردن تگ در وردپرس

 

این روش دوم مفید است ، زیرا علاوه بر افزودن یک تگ جدید، شما همچنین می توانید URL تگ ها را تنظیم یا ویرایش .

 

نحوه نمایش برچسب ها در سایت وردپرس شما

 

بیشتر قالب های وردپرس به طور خودکار تگ های تعیین شده برای یک پست به عنوان بخشی از متادیتای پست نمایش داده می شوند. معمولا این برچسب ها در ابتدای یا انتهای پست ها نمایش داده می شوند .

 

در صورت تمایل، شما همچنین می توانید از ویجت های وردپرس استفاده کنید تا به راحتی تمام تگ هایی را که در سایت خود به کار برده اید را نمایش دهید .

 

بهترین روش های سئو تگ های وردپرس

 

در حالی که تگ های وردپرس اغلب از دیدگاه قابلیت استفاده ، مفید هستند همچنین استفاده نادرست از برچسب ها تاثیر منفی در بهینه سازی موتور جستجوگر سایت (SEO) شما داشته باشد .

 

به طور پیش فرض هر تگ که استفاده می کنید، یک صفحه آرشیو جداگانه ایجاد می کند که تمام پست هایی را با استفاده از آن برچسب نشان می دهد ، طبقه بندی می کند . این برای کاربران مفید است زیرا آنها به راحتی می توانند محتوا های مشابه را پیدا کنند ، اما برای ربات های موتور جستجو، تعداد زیادی از صفحات محتوای تکراری با کیفیت پایین ایجاد می شود ، زیرا همه پست های شما نیز در صفحه آرشیو وبلاگ اصلی شما مشخص شده اند .

 

به جای وقت صرف کردن گوگل با این صفحات بایگانی برچسب ، یک روش بهتر این است که از دستورالعمل noindex استفاده کنید تا به Google بگویید که در وهله اول زحمت ایندکس کردن برچسب های بایگانی شما را انجام ندهد.

 

چگونه  برچسب های وردپرس را Noindex کنیم

 

ساده ترین راه برای noindex صفحات بایگانی برچسب وردپرس از طریق افزونه رایگان Yoast SEO است. با فرض اینکه افزونه را نصب کرده و فعال کرده باشید ، در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

 

ابتدا باید صفحات تنظیمات پیشرفته را فعال کنید:

 

  • در نوار کنسول داشبورد وردپرس خود روی پیوند SEO کلیک کنید .
  • به تب ویژگی ها بروید .
  • صفحات تنظیمات پیشرفته را فعال کنید .
  • تغییرات خود را ذخیره کنید .
همچنین بخوانید  ۵ مزیت اصلی ga4 نسبت به یونیورسال

 

چگونه  برچسب های وردپرس را Noindex کنیم

 

حالا :

  • در نوار کنسول داشبورد وردپرس خود روی پیوند SEO کلیک کنید .
  • به قسمت Titles & Metas بروید.
  • بر روی زبانه طبقه بندی یا Taxonomies  کلیک کنید.
  • بخش برچسب ها را پیدا کنید.
  • گزینه noindex را زیر Meta Robots را انتخاب کنید .
  • تنظیمات را ذخیره کنید .

 

چگونه  برچسب های وردپرس را Noindex کنیم

 

اکنون ، صفحات بایگانی برچسب شما هنوز به طور منظم برای انسان ها کار می کنند ، اما Google و سایر موتورهای جستجو صفحات بایگانی برچسب شما را ایندکس نمی کنند و محتوای تکراری ایجاد نمی کنند.

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *