تبلیغات

تبلیغات

فعال کردن مزاحم نشوید و خاموش کردن حالت رانندگی در آیفون

Turn-off-Driving-Mode-on-iPhone

اگر چه قابلیت مزاحم نشوید در هنگام رانندگی (Do Not Disturb While Driving)، ایمن تر است، اما گاهی اوقات مزاحم است ، با تک تیپ همراه باشید .

 

دیوانه وار رانندگی کردن می تواند حوادث جدی و گاه مرگبار را ایجاد کند، و این امر به جای پاسخ دادن به یک تماس غیر ضروری و یا خواندن یک پیام متنی، مهم‌تر از همیشه است که بر روی جاده تمرکز داشته باشد. ویژگی مزاحم نشوید آیفون حین رانندگی به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید، با خاموش کردن اعلان های اولویت پایین که می توانید آنها را پس از پارک کردن مشاهده کنید یا پاسخ دهید.

 

اگر چه این حالت رانندگی مزایای ایمنی مشخصی ارائه می‌دهد، ممکن است بخواهید آن را غیرفعال کنید و تصمیمات خود را تا زمانی که به آیفون نگاه نکنید، می گیرید. دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید تا حالت رانندگی را خاموش کنید.

 

مهم: این ویژگی تنها بر روی آی فون ۱۱ و یا بالاتر در دسترس است. اگر از نسخه قدیمی این سیستم‌عامل استفاده می کنید، ما توصیه می کنیم آن را به روز رسانی کنید

حالت مزاحم نشوید حین رانندگی در آیفون چیست؟

 

همانطور که در بالا ذکر شد، حالت رانندگی در آیفون به منظور به حداقل رساندن عوامل حواس‌پرتی در زمانی است که حتی کوچک‌ترین وقفه می‌تواند هزینه‌بر باشد. به طور پیش‌فرض، ویژگی مزاحم نشوید حین رانندگی بعضی از عملکردها را از کار می‌اندازد در حالی که هنوز به بعضی از اعلان ها و تماسهای خاص اجازه می‌دهد.

 

حالت مزاحم نشوید حین رانندگی در آیفون چیست؟

 

نکته: عملکرد توصیف‌شده در زیر فرض می‌کند که شما هیچ تغییری در این تنظیمات فردی انجام نداده اید. اگر دادید، تجربه حالت رانندگی شما ممکن است متفاوت باشد.

 


بیشتر بدانید :

آموزش بلاک کردن شماره تلفن در آیفون


 

هشدارها، تایمرها و هشدارهای اضطراری همچنان به صورت معمول عمل می کنند حتی اگر حالت رانندگی فعال باشد.

 

هنگامی که یک پیام متنی دریافت می‌شود، صفحه گوشی شما روشن نخواهد شد و دستگاه شما صدایی نخواهد داد. یک پاسخ خودکار به گیرنده ارسال می‌شود تا به آن‌ها اطلاع دهد که در حال رانندگی هستید. در این وضعیت، آن‌ها می‌توانند حالت “ضروری” را انتخاب کنند که حالت رانندگی را نادیده گرفته و هر دو اطلاع قابل شنیدن و قابل‌مشاهده را اعمال کنند.

 

اگر آیفون شما به بلوتوث اتومبیل تان متصل است، تمام تماس‌های تلفنی ورودی مجاز خواهند بود. اگر چنین نباشد، حالت رانندگی از تنظیمات استاندارد مزاحم نشوید شما استفاده خواهد کرد. این به این معنی است که شما می‌توانید این تماس‌ها را از کسانی انتخاب کنید که به عنوان علاقه مندی ها یا هر کسی که به تماس‌های بازگشتی باز می‌گردد، اجازه دادید. این تنظیمات از طریق مسیر زیر قابل تنظیم هستند: Settings -> Do Not Disturb.

همچنین بخوانید  آموزش اضافه کردن میانبر وبسایت موردعلاقه به Home Screen آیفون/آیپد

 

نکته: از آنجا که حالت مزاحم نشوید حین رانندگی می تواند احساس کند که شما در حال حرکت هستید، گاهی اوقات در اپل مسافران نیز فعال می شود. اگر مسافر هستید و این اتفاق افتاد، فقط کافی است دکمه من راننده نیستم را بزنید.

نحوه خاموش کردن حالت رانندگی در آیفون

 

وقتی که آیفون شما احساس کند که شما در حال رانندگی هستید حالت مزاحم نشوید حین رانندگی به طور خودکار فعال خواهد شد ، یا آن می تواند به صورت دستی (از طریق مرکز کنترل iOS) روشن یا خاموش شود. برای انجام دومی، ابتدا باید این گزینه را در مرکز کنترل با استفاده از مسیر زیر اضافه کنید : Settings -> Control Center -> Customize Controls -> Do Not Disturb While Driving

 


پیشنهادی :

حل مشکل کرش کردن برنامه ها در آیفون و آیپد


 

خاموش کردن حالت رانندگی آیفون X یا نسخه های بالاتر

 

برای غیرفعال کردن حالت رانندگی در مرکز کنترل، از گوشه سمت راست بالای صفحه iPhone خود پایین بکشید و روی آیکون ماشین ضربه بزنید.

 

خاموش کردن حالت رانندگی آیفون X یا نسخه های بالاتر

 

غیر فعال کردن حالت رانندگی آیفون 8 یا نسخه های قدیمی تر

 

برای خاموش و روشن کردن حالت رانندگی در مرکز کنترل، از پایین صفحه بالا بکشید و روی آیکون ماشین بزنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *