تبلیغات

تبلیغات

چگونه نور صفحه لپ تاپ را کم کنیم؟ آموزش کم کردن نور صفحه لپ تاپ

reduce-brightness-of-computer1

می خواهید نور صفحه لپ تاپ را کم کنید اما نمی دانید چگونه نور صفحه نمایش لپ تاپ را کم کنید ؟ نگران نباشید در ادامه با آموزش کم کردن نور لپ تاپ آشنا خواهید شد .

بهترین ویژگی ای که در مورد ویندوز وجود دارد، امکان شخصی سازی همه تنظیمات به صورت رایگان می باشد. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید، کم کردن نور صفحه لپ تاپ می باشد .

در برخی موارد شاید نور زیاد صفحه نمایش چشم شما را اذیت کند بنابراین باید در این مواقع با استفاده از ویژگی های ویندوز، نور صفحه را برای خود کم کنید. در این مقاله روش انجام دادن این کار را در نسخه های متفاوت ویندوز معرفی خواهیم کرد.

کم کردن نور صفحه لپ تاپ

در حالت معمولی با کلیک کردن بر روی آیکون باتری که در نوار taskbar قرار دارد، می توانید نور صفحه نمایش خود را به صورت دلخواه تغییر دهید.

کم کردن نور صفحه لپ تاپ

در ویندوز 10 شما می توانید از حالت Night Light استفاده کنید. برای این کار کافی است به برنامه Settings بروید و سپس بر روی System کلیک کنید. حال در پنل سمت چپ گزینه Display را انتخاب نمایید. در این قسمت ویژگی Night Light را مشاهده خواهید کرد.

با وجود این، برخی کاربران ممکن است حس کنند که نور صفحه نمایش همچنان زیاد است. بنابراین باید از تنظیمات دیگری برای این کار استفاده کنید. البته در برخی موارد می توانید برای لپ تاپ خود صفحه مات تهیه کنید تا نور کمتری داشته باشد.

کم کردن نور صفحه لپ تاپ

نرم افزار های رایگان برای کم کردن نور صفحه نمایش لپ تاپ

برنامه DimScreen این امکان را به شما می دهد تا نور صفحه نمایش را کاهش دهید. شما می توانید به راحتی نور را از طریق آیکون برنامه که در ناحیه نوتیفیکشن و نوار taskbar برای شما قرار می گیرد، تغییر دهید. بر روی آیکون کلیک راست کنید و نور را به صورت دلخواه کاهش دهید.

همچنین می توانید نور صفحه را به وسیله کلید های Ctrl و + یا Ctrl و – زیاد یا کم کنید. و برای تنظیمات بیشتر می توان به Settings مراجعه کرد و پیکربندی های لازم را انجام داد.

یکی دیگر از برنامه های رایگانی که با استفاده از آن می توانید این کار را انجام دهید Dimmer می باشد. زمانی که نور صفحه را تنظیم کردید، شما نمی توانید به راحتی با کلیک راست کردن بر روی آیکون برنامه آن را تغییر دهید و باید برنامه Settings را باز کنید و از آنجا تغییرات را انجام دهید. ولی این دو برنامه این کارها را خیلی خوب انجام می دهند .

همچنین بخوانید  چگونه زبان اینستاگرام را به فارسی تغییر دهیم؟

با استفاده از این روش ها می توانید نور صفحه نمایش را تنظیم کنید. اگر نور صفحه را تا 10 یا 20 درصد کاهش دهید، برای سلامتی چشم شما بهتر است .

اگر می خواهید که نور صفحه همیشه برای شما به همین میزان باقی بماند، شما می توانید یک Shortcut در فولدر Startup ایجاد کنید:

C:\Users\username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

همچنین دو برنامه رایگان دیگر به نام های f.lux و SunsetScreen وجود دارند که نور صفحه نمایش را با توجه به زمان روز و شب برای شما به صورت خودکار تعیین می کند .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *