تبلیغات

تبلیغات

آموزش قطع کردن دسترسی دیگران به مودم وای فای

Kick-People-From-Wi-Fi-Network3

زمانی که اطلاعات وای فای خود مانند رمز عبور را به دیگران می دهید ، فرد مورد نظر می تواند به راحتی یک دسترسی نامحدود به مودم Wi-Fi تان داشته باشد. بطوریکه می توانند روی هر دستگاهی به وای فای تان وصل شوند. در این مقاله قصد داریم تا آموزش دهیم چگونه دسترسی دیگران به وای فای مودم را قطع کنیم. با تک تیپ همراه باشید.


بخوانید : بهترین استاندارد امنیت برای محافظت از WiFi کدام است ؟ WEP و WPA2 و WPA3


1- رمز عبور وای فای مودم را تغییر دهید

یکی از ساده ترین و آسان ترین و همچنین متداول ترین راه تغییر رمز عبور وای فای یا روتر می باشد. با تغییر پسورد باعث می شود تا تمامی دستگاه هایی که به دستگاه متصل شده اند از آن قطع شوند ، حتی خودتان! کافیست برای وصل شدن دوباره به وای فای مودم خود پسورد جدید را در دستگاهی که قصد دارید وارد کنید. هر کسی که پسورد جدید را ندارد نمی تواند به وای فای تان متصل شود.

البته باید این موضوع را در نظر داشت که اگر مودم تان دستگاه های زیادی به آن متصل شده است ، با عوض کردن پسورد باید بصورت تک تک رمز عبور جدید را در هر دستگاه وارد کنید ، بنابراین این فرآیند ممکن است کمی سخت و زمان بر باشد.


پیشنهادی : 7 راه اساسی برای افزایش همیشگی امنیت وای فای و جلوگیری از هک شدن


برای تغییر رمز عبور وای فای کافیست وارد پنل مدیریت مودم شوید (این فرآیند باید توسط یک مرورگر انجام شود).

قطع کردن دسترسی به وای فای مودم

2- از فیلتر مک آدرس دستگاه ها در وای فای مودم یا روتر خود استفاده کنید

برخی یا بهتر است بگوییم که بیشتر مودم ها این قابلیت را دارند که می توانند مشخص کنند چه دستگاه هایی می توانند به وای فای متصل شوند. این فرآیند با استفاده از فیلتر مک آدرس قابل انجام است. علاوه بر این می توانید لیستی مشخص کنید که اجازه وصل شدن به وای فای نداشته باشند ، این یعنی مودم ها 2 قابلیت دارند که یکی مشخص می کنید تنها چه دستگاه هایی به وای فای متصل شوند و دیگری این است که می توانید مشخص کنید چه دستگاه هایی اجازه وصل شدن به وای فای مودم را نداشته باشند.

البته همه روتر ها این قابلیت را ندارند. حتی اگر بتوانید از آن استفاده کنید از ایمینی کامل بهره مند نخواهد بود. برای مثال اگر فرد  مسدود شده خبره باشد ، می تواند با تعویض مک آدرس خود به راحتی دوباره به وای فای تان دسترسی داشته باشد.

همچنین بخوانید  با استفاده از 2 روش ساده تاریخ و ساعت را از نوار وظیفه ویندوز 11 پنهان کنید

اگر بخواهید دسترسی دیگران را از وای فای مودم بگیرید ، کافیست به تنظیمات مودم مراجعه کنید. اینکار می تواند حتی برای محدود کردن دسترسی های کودکان یا فرزندان نیز مفید باشد.

برای بستن دسترسی دیگران از وای فای مودم کافیست وارد پنل مدیریتی وای فای تان شوید. پس از اینکه وارد شدید باید با توجه به مدل وای فای تان به تب Wi-Fi بروید و به دنبال فیلتر Mac Address بگردید. قطعا در این قسمت باید با 2 گزینه Allow به معنای اجازه دادن و Disallow به معنای اجازه ندادن روبرو شوید. توجه داشته باشید که تنها یکی از این گزینه ها را می توانید فعال کنید.

بعد از انتخاب کردن گزینه حالا یکی یکی مک آدرس های مورد نیاز را در فیلد های مشخص شده وارد کرده و Save را بزنید.

3- از شبکه مهمان یا Guest Network استفاده کنید

اگر قصد دارید به یک مهمان دسترسی وای فای بدهید می توانید از ویژگی Guest Network استفاده کنید. ویژگی شبکه مهمان یک دسترسی جداگانه به مودم و روتر شما است. برای مثال یک شبکه به نام Home Base دارید و دیگری که برای مهمان در نظر گرفته شده است با نام Home Base – Guest می باشد. این موضوع باعث می شود تا هیچوقت مهمان نتواند به شبکه اصلی تان متصل شود.

معمولا بیشتر روتر ها دارای ویژگی guest network یا guest access در تنظیمات خود دارند. شبکه مهمانی که ایجاد می کنید یک پسورد مجزا دارد. بنابراین برای عوض کردن پسورد شبکه مهمان هم دیگر نیازی به تعویض شبکه اصلی نیستید ، از این رو دیگر همه دستگاه ها قطع نخواهند شد و متصل خواهند بود.

Guest network همیشه از شبکه اصلی جدا بوده و ارتباطی ندارد. کاربرانی که به شبکه مهمان متصل شده اند نمی توانند به فایل های به اشتراک گذاشته شده در شبکه با فعال بودن isolation دسترسی داشته باشند. البته باید پیش از این باید به تنظیمات مودم بروید و ببینید که ویژگی guest network را شامل می شود یا نه.

قطع کردن دسترسی به وای فای مودم

منبع :
HOWTOGEEK

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *