تبلیغات

تبلیغات

اسپیکر گوشی اندروید از کار افتاده است؟ 7 روش حل مشکل خراب شدن صدا

Fix-Android-Phone-Speakers

همه ما روزانه در حال استفاده کردن از گوشی خود هستیم و اسپیکر از دسته سخت افزاری است که بیش از هر چیزی از آن استفاده می شود. از این رو برخی موارد ممکن است اسپیکر گوشی نتواند در برابر گرد و خاک در طولانی مدت به درستی کار کند. زمانی که گرد و خاک وارد اسپیکر گوشی می شود باعث می شود تا صدایی که از گوشی خارج می شود از حالت عادی کاملا متفاوت بوده و دچار ضعف شود ، بطوریکه ممکن است حتی صدای خروجی کاهش یابد.

 

خوشبحتانه راه هایی برای جلوگیری از مشکلات اسپیکر گوشی اندروید وجود دارد که دیگر نیازی به مراجعه به مراکز تعمیر ندارید. در این مقاله قصد داریم تا به مواردی بپردازیم که بتوانید اسپیکر گوشی اندرویدی را خودتان درست کنید.

 

1- بررسی مشکلات نرم افزاری برای اسپیکر اندروید

 

حل مشکل اسپیکر گوشی اندروید

 

پیش از اینکه بطور جدی به سمت رفع مشکل اسپیکر گوشی اندروید برویم ، باید اطمینان حاصل کنید که مشکل سخت افزاری دارید.

 

همیشه اولین قدم برای رفع چنین مشکلاتی ری استارت کردن گوشی است. این فرآیند باعث می شود تا تمامی پردازش های بکگراند گوشی ری استارت شده و گوشی در حالت درست و بدون مشکل قرار بگیرد.

 

دومین روشی که می توان انجام داد بررسی این است که خروجی صدا را از خود گوشی انتخاب کنیم یعنی به یک دستگاه وایرلس مانند هندسفری متصل نشده باشیم.

 

از این رو به مسیر Settings > Connected devices رفته و ببینید که گوشی به دستگاهی متصل شده است یا نه. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که در قسمت Sound به اشتباه گزینه Do Not Disturb یا Silent را فعال نکرده باشید.

 

علاوه بر این پیشنهاد می شود که یکبار ولوم صدا را در حالت کمترین قرار داده و بعد به بیشتری ولوم تغییر دهید. همچنین می توانید از برنامه هایی برای افزایش صدای گوشی استفاده کنید. این برنامه ها می توانند با سیستمی که دارند صدایی که دچار مشکل شده باشد را با به حداکثر رساندن برطرف کنند.

 

همچنین می توانید از برنامه موسیقی گوشی تان نیز استفاده کنید. از دیگر راه ها استفاده از بخش رینگتون می باشد که می توانید با رفتن به بخش Settings > Sound > Phone Ringtone صدای گوشی خود را تست کنید.

 

2- غیرفعال سازی خروجی صدا جک هدفون

 

حل مشکل اسپیکر گوشی اندروید

 

زمانی که یک دستگاه مانند هندسفری را از گوشی خود خارج می کنید ، اندروید ممکن است نتواند عملیات خارج کردن هندسفری را به درستی انجام دهد و همانطور که بوده است بماند. این یعنی اسپیکر گوشی غیرفعال می شود.

همچنین بخوانید  چگونه سرعت حرکت موس را تغییر دهیم؟ افزایش سرعت موس در ویندوز 10 ، 8 و 7

 

بطور معمول می توانید تنها با یکبار ری استارت مشکل اسپیکر گوشی را برطرف کنید. اما اگر قصد ندارید گوشی تان را ری استارت کنید ، می توانید از یک برنامه رایگان برای حل این مشکل استفاده کنید. نام این اپلیکیشن Disable Headphone می باشد. با استفاده از این برنامه می توانید گوشی خود را اجبار به غیرفعال کردن اجرای صدا از هندسفری کنید بلکه صدا از اسپیکر خارج خواهد شد.

 

دانلود : Disable Headphone (رایگان)

 

3- از حالت Safe Mode استفاده کنید

 

حل مشکل اسپیکر گوشی اندروید

 

اندروید به شما به این اجازه را می دهد تا بتوانید در یک حالت خاص تنها برنامه های اصلی گوشی را اجرا کنید و برنامه هایی که دانلود شده است قابل اجرا نباشند. این موضوع باعث می شود تا بتوانید گوشی اندرویدی خود را مشکل زدایی کنید.

 

برای ورود به حالت امن یا Safe Mode دکمه خاموش و روشن کردن گوشی را نگهدارید. بعد از اینکه گوشی خاموش شد ، دوباره گوشی را روشن کرده و دکمه های ولوم را نگهدارید تا به محیط Safe Mode وارد شوید. کافیست برای خارج شدن از حالت امن گوشی را باید ری استارت کنید.

 

توجه داشته باشید که با توجه به مدل گوشی که دارید مراحل ورود به Safe Mode متفاوت می باشد. اگر روش بالا جوابگو نبود می توانید در گوگل مدل گوشی را برای Safe Mode سرج کنید.

 

4- درگاه اسپیکر گوشی را تمیز کنید

 

علاوه بر موارد بالا که گفته شد ، ممکن است داخل اسپیکر گوشی بعد گذشت مدتی گرد و خاک به خود جذب کرده باشد. همین موضوع باعث می شود تا توانایی پخش صدا از اسپیکر اندروید گرفته شود. از این رو باید در صورت وجود هرگونه گرد و خاک اقدام به تمیز کردن اسپیکر گوشی اندروید بپردازیم.

 

برای شروع می توانید هوا را به داخل اسپیکر ببرید ، این عملیات می تواند با استفاده از دهان نیز انجام شود. به غیر از این می توانید از دستگاه های مکش مانند جارو برقی هم استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که باید با دقت این عملیات را نجام دهید چرا که ممکن است به داخل گوشی ضربه بزند.

 

6- انجام Hard Reset گوشی برای رفع مشکل اسپیکر

 

استفاده از حالت Safe Mode می توانست شانسی برای حل مشکل اسپیکر گوشی اندروید باشد. اگر در این حالت مشکل اسپیکر گوشی تان برطرف شد می تواند این خرابی از یک برنامه نصب شده یا تنظیمات انجام شده در گوشی باشد.

همچنین بخوانید  10 نکته جهت حل مشکل Disk Usage و افزایش کارایی ویندوز

 

اما اگر با استفاده از سیف مود نتوانستید مشکل را حل کنید ، باید به سراغ Hard Reset بروید. با رفتن به Settings > System > Advanced >Reset options می توانید گوشی خود را ریست کنید.

 

7- گوشی خیس شده است؟ آن را بگذارید خشک شود

 

حل مشکل اسپیکر گوشی اندروید

 

یکی از واضح ترین مشکلاتی که برای اسپیکر ها پیش می آید زمانی است که گوشی به داخل آب رفته است. زمانی که مایع داخل گوشی نفوذ باعث می شود تا به قطعات الکتریکی گوشی صدمه وارد کند. بنابراین اگر گوشی تان خیس شده است ابتدا صبر کنید تا به صورت کامل خشک شود.

 

یکی از ساده ترین راه ها انداختن گوشی داخل یک ظرف برنج است. توجه داشته باشید که تمام این مدت باید گوشی تان را خاموش کنید.

 

از دیگر روش ها دانلود Speaker Cleaner می باشد که با ویبره می تواند مایع و آب هایی که داخل گوشی قرار دارد را کم کم خارج کند.

 

دانلود : Speaker Cleaner (رایگان و همراه با نسخه رایگان)

 

7- ارائه گوشی به یک مرکز تعمیرات سخت افزاری

 

اگر هیچ یک از روش های بالا نتوانستند مشکل اسپیکر گوشی را برطرف کنند ، تنها راهی که برایتان باقی می ماند مشکل سخت افزاری است و شما باید به یک مرکز تعمیرات مراجعه کنید. از این رو گوشی تان توسط یک فرد حرفه ای از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد.

 

توجه داشته باشید که انجام مراحل بالا به درستی پیشنهاد شده و در نهایت آخرین انتخاب خود را مراجعه به مراکز تعمیراتی قرار دهید.

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *