تبلیغات

تبلیغات

با کلیدهای ترکیبی ویندوز (شورتکات یا میانبر) صفحه کلید آشنا شوید

macos-keyboard-feature

اگر شما از سیستم کامپیوتری خود کاربری طولانی دارید، بدون شک کلیدهای ترکیبی ویندوز بسیار کاربردی است و می تواند شورتکات ها در زمان شما صرفه جویی کند . دیگر افراد نیازی نیست چندین کلید را فشار دهند تا به هدفی برسند و کافیست دو کلید با یکدیگر فشرده شود .

 

کلیدهای ترکیبی ویندوز و مک

 

برای مثال در نویسندگی کلید های میان بر Ctrl+C جهت کپی کردن متن به کار گرفته می شود. گذشته از آن با Ctrl+V نیز می توان متن کپی شده را جایگزین کرد. به کمک این میان برها نویسندگی سریع تری خواهید داشت و دیگر نیاز به استفاده از ماوس نیست .

ما در این مطلب قصد داریم شما را با  کلیدهای ترکیبی مک و ویندوز آشنا سازیم، بدون شک برای شما مفید خواهد بود .

 

Ctrl+C یا Ctrl+Insert و Ctrl+X

 

با کمک کلید های ترکیبی Ctrl+C یا Ctrl+Insert افراد می توانند متنی را کپی کرده یا برجسته کنند. اگر می خواهید شما متنی را حذف کنید، کافیست از کلید شورتکات Ctrl+X استفاده نمایید . این عمل موجب خواهد شد تا هر بخشی از متن را که می خواهید، به سادگی حذف کنید و یک نسخه در حافظه سیستم ذخیره داشته باشید .

 

البته کاربران دستگاه های کامپیوتر اپل با کمک کلید cmd و C می توانند متن برجسته ای را کپی کنید و این در حالی است که در یک سیستم ویندوزی باید کلید Ctrl و C فشرده شود.

 

Ctrl+V یا Shift+Insert

 

هر دو میان بر Ctrl+V و Shift+Insert، کمک می کنند تا متن کپی شده به راحتی جایگزین شوند. در واقع Ctrl+V عملی مقابل Ctrl+C است و کسانی که این دو میان بر را استفاده می‌کنند در وقت صرفه جویی لازم را دارند.

 

البته در کامپیوترهای اپل باید میان بر Cmd+V را به کار گرفت. اگر هر یک از میان برهای گفته شده را در کار خود مورد استفاده قرار دهید، به سادگی قادرید متن های مختلف را کپی کرده و در قسمتی جایگزین کنید. بنابراین از جمله میان برهای پرکاربردی که باید به آن اشاره کرد، Ctrl+V و  Ctrl+C است.

 

Ctrl+Z و Ctrl+Y

 

با میان بر کاربردی Ctrl+Z می توانید تغییرات اعمال کرده را باری دیگر به حالت اول بازگردانید. برای مثال اگر در حال نوشتن متنی هستید و اشتباهی در آن رخ داده، کافیست با فشردن کلید Ctrl+Z همه چیز را به حالت اول بازگردانید، حالتی که هیچ مشکی وجود نداشت. البته این میان بر را به عنوان کلید آندو یا Undo هم می شناسند.

همچنین بخوانید  آموزش حل مشکل تایپ فارسی در نرم افزار افترافکت

 

با میان بر Ctrl+Y هم می توانید عملکردی مشابه Ctrl+Z را در صفحه کلید داشته باشید و چندان این دو تفاوتی با یکدیگر ندارند. در سوی دیگر برای استفاده از چنین کلید میان بری در کامپیوترهای اپل باید Cmd+Z و Cmd+Y را فشار دهید تا عمل کند.

 

Ctrl+F و Ctrl+G

 

افراد با فشردن کلید میان بر Ctrl+F می توانند فیلد جستجو را باز کنند. این فیلد به شما اجازه خواهد داد تا موارد موردنظر خود را به سادگی جستجو کنید. برای مثال اگر در مرورگر خود Ctrl+F را فشار دهید، شاهد باز شدن یک کادر کوچک جستجو خواهید بود. در هر قسمت مرورگر باشید با فشردن کلید میان بر Ctrl+F چنین وضعیتی را مشاهده خواهید کرد که جهت یافتن مواردی بسیار کاربردیست.

 

البته در سیستم های کامپیوتری اپل باید به جای کنترل کلیدهای میانبر Cmd+F را فشار دهید تا عمل کند. عمل Ctrl+G نیز دقیقا مشابه  Ctrl+F است. به نوعی شیوه کاری این دو میان بر شبیه به هم بوده و با فشردن هر دو میانبر شاهد باز شدن کادر جستجویی خواهید بود و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

Alt+Tab یا Ctrl+Tab

 

با فشردن کلید Alt+Tab شما می توانید بین پنجره برنامه هایی که در محیط ویندوز قرار دارد، سوییچ کنید. این امر کمک می کند تا به سادگی وارد هر برنامه ای که روی محیط ویندوز باز است، بروید. برای مثال اگر مرورگری را باز کردید و همزمان چند برنامه دیگر در حال اجرا هستند و با آنها کاری ندارید، کافیست با فشردن شورتکات Alt+Tab، این برنامه را باری دیگر از خواب بیدار کرده و به استفاده از آن بپردازید.

 

همانطور که گفته شد، یکی از کاربردی ترین شورتکات ها یا کلیدهای ترکیبی ویندوز که نقش سوییچ بین برنامه ای را برعهده دارد، Alt+Tab است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *