تبلیغات

تبلیغات

آموزش کامل حذف برنامه های پیش فرض اندروید

Uninstall-Android-Apps

Bloatware یا برنامه های پیش فرض گوشی

 

Bloatware” نام مستعار نرم افزارهایی است که از قبل بر روی گوشی ها قرار دارد ، معمولا دو مجموعه وجود دارد. نرم افزار های نصب شده توسط سازنده دستگاه و نرم افزارهایی که توسط ارائه دهنده سیستم عامل شما نصب شده است. این می تواند از برنامه های بالقوه مفید مانند برنامه های استاندارد مثل Voice ، mail ، آب و هوا و … باشد .

 

ممکن است برنامه هایی وجود داشته باشد که حتی متوجه آنها نخواهید شد، مثلا “skin” در Android که برای سفارشی کردن عملکرد گوشی شما است. همچنین ممکن است برنامه ها یا محتویاتی باشد که یک شخص ثالث، مانند یک سرویس موسیقی، برای پیش نصب روی گوشی شما انجام داده باشد.

 

در بعضی موارد، برنامه های پیش فرض به سادگی مضر هستند. شما می توانید آن را نادیده بگیرید. در موارد دیگر، ممکن است سیگنال Wi-Fi، باتری و سایر منابع شما را اجرا کند حتی اگر برنامه را باز نکنید. اگر سرعت تلفن شما کاهش یابد ممکن است با از بین بردن ویروس گوشی شما به حالت عادی برگردد.

 

در موارد دیگر، با این حال، می تواند خطرناک باشد. Bloatware نشان داده است که نقاط ضعف امنیتی بسیاری دارد که به طور بالقوه هکرها را قادر می سازد تا به گوشی شما دسترسی پیدا کنند . در حالی که برخی از ویروس ها را می توان با استفاده از یک فرایند ساده حذف کرد، انواع دیگر امتناع می کنند و در بعضی موارد حتی غیر فعال می شوند. پس چگونه از آن ها خلاص شوید؟

 

آموزش حذف برنامه های پیشفرض اندروید از طریق تنظیمات گوشی

 

برای حذف برنامه های پیش فرض گوشی اول باید ببینید چه مقدار از برنامه ها را می توان حذف کرد.

تنظیمات گوشی خود را باز کنید، صفحه General را انتخاب کنید و  Apps and Notifications را انتخاب کنید.

 

آموزش حذف برنامه های پیش فرض اندروید از طریق تنظیمات گوشی

 

بر روی برنامه مورد نظر کلیک کنید در بالا دو گزینه وجود دارد، Uninstall و Force Stop . دکمه ها روشن خواهد شد اگر آنها فعال باشند و اگر آنها غیر قابل استفاده باشند، خاکستری خواهند بود. دکمه Uninstall را فشار دهید تا آن را حذف کنید. برنامه هایی که نمیتوانید حذف کنید روی نشانه Disable کلیک کنید.

همچنین بخوانید  آموزش زبان فرانسه از الفبا تا مکالمه + فیلم آموزش فرانسوی

 

حذف برنامه های پیش فرض اندروید از طریق فروشگاه Google Play

 

اگر ترجیح می دهید از برنامه تنظیمات استفاده نکنید، می توانید برنامه ها را از طریق فروشگاه Google Play نیز حذف کنید.

فروشگاه Google Play را باز کنید وارد بخش منو شوید. روی My Apps & Games ضربه بزنید و سپس Installed کلیک کنید یک منو از برنامه های نصب شده در گوشی شما را نشان میدهد. برنامه مورد نظر خود را که میخواهید حذف کنید، روی آن ضربه بزنید و به صفحه برنامه آن در فروشگاه Google Play منتقل می شوید. روی Uninstall ضربه بزنید.

 

حذف برنامه های پیش فرض اندروید از طریق فروشگاه Google Play

توجه داشته باشید که در فروشگاه Play، “حذف” گاهی اوقات تنها  به روز رسانی  برنامه را حذف میکند و نه خود برنامه . در این مورد، شما همچنین باید آن را غیرفعال کنید .

 

غیرفعال کردن Bloatware و سایر برنامه های پیش فرض قبلی

 

اگر قصد ندارید از یک برنامه استفاده کنید ما برای خلاص شدن از شر ویروس ها در زیر توضیح خواهیم داد. می توانید با غیر فعال کردن این برنامه ها، خطرات امنیتی خود را محدود کنید. غیر فعال کردن برنامه به این معناست که اجرا نمیشود، نمیتواند بطور خودکار توسط سایر برنامه ها اجرا شود و همچنین فرایندهای پس زمینه ای که ممکن است برنامه درگیر باشد را خاموش می کند.

 

  • با استفاده از دستورالعمل بالا، تمام به روزرسانی های برنامه را از طریق فروشگاه Google Play حذف کنید.
  • وارد برنامه Settings گوشی شوید  و به منوی Apps & Notifications بروید و برنامه مورد نظر را غیرفعال کنید.
  • Permissions  را ضربه بزنید و هر گونه مجوز را غیرفعال کنید. اگر مجبور هستید آن را بعدا فعال کنید.
  • دکمه Disable را فشار دهید شما یک هشدار دریافت خواهید کرد که غیر فعال کردن برنامه ممکن است بر عملکرد سایر برنامه ها تاثیر بگذارد. این نکته نادرست است زیرا برنامه ای که از ان استفاده نمیکنید تاثیری بر عملکرد روزانه گوشی شما ندارد. OK را فشار دهید و برنامه غیر فعال خواهد شد.

 

غیرفعال کردن Bloatware و سایر برنامه های پیش فرض قبلی

 

چگونه می توان برنامه های پیش فرض گوشی را به طور کامل حذف کرد ؟

 

روت کردن باعث می شود که شما “کاربر فوق العاده” گوشی خود را از دیدگاه نرم افزاری ببینید. آندروید در لینوکس، یک سیستم عامل رایج متن باز و در لینوکس ساخته شده است. “روت” کاپیتان دستگاه است. همه برنامه ها، اقدامات و سایر رفتارهای رایانه ای را که در آن قرار دارد را تایید می کند.

 

هنگامی که شما یک تلفن را از یک سازنده یا یک فروشنده خریداری می کنید، اغلب “روت” نیستید.روت اجازه می دهد تا فروشنده ها و سازندگان گوشی را از راه دور تعمیر و به روز رسانی کنند. با این حال بعضی معتقدند که این مزیت که توسط تولیدکنندگان و فروشنده ها محفوظ است، زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که به ویروس آلوده کمک می کند.

 

ویژگی اصلی این است که شما می توانید انواع مختلف آندروید را که شما می خواهید از نسخه گوگل به طرح های سفارشی مانند نسخه NSA بسیار امن “Fishbowl” که به طور کامل داده های شما را قفل کند. اشکال اصلی روت کردن گوشی این است که شما مسئولیت کامل آن را بر عهده میگیرید. روت کردن تلفن ممکن است ویژگی های امنیتی خاصی را غیرفعال کند، شما را از دانلود برنامه های خاص منع میکند یعنی آن را به صورت دائمی غیرفعال می کند و به طور تصادفی آن نرم افزار را غیرفعال می کند.

 

روت کردن می تواند با هر تعداد رویکردی انجام شود، مانند استفاده از یک برنامه جانبی در رایانه شما، به طور کامل پاک کردن حافظه گوشی شما و نصب آندروید از ابتدا.، اما شما باید انتخاب کنید که روت یا نه، و چگونه دستگاه خود را براساس سطح راحتی خود با تکنولوژی روت کنید. اگر چیزی به شما آسیب برساند، آن را انجام ندهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *