تبلیغات

تبلیغات

معرفی اپلیکیشن ویرایش حرفه‌ای عکس Snapseed برای اندروید و آیفون

Snapseed

کاربران علاقه‌مند به اینستاگرام و به اشتراک گذاری عکس، علاوه بر اینکه در عکاسی و سلفی گرفتن ماهر هستند، از اپ‌هایی برای ویرایش تصویر و اعمال کردن افکت‌های جذاب و خلاقانه استفاده می‌کنند. اپلیکیشن Snapseed گوگل برای اندروید و iOS، یکی بهترین اپ‌های ویرایش عکس است که توجه هر علاقه‌مند به عکاسی را جلب می‌کند در ادامه به معرفی این اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم .

 

Snapseed و افکت پرتوگیری دوگانه

 

اگر به دنبال جایگزینی برای فتوشاپ هستید که روی گوشی نصب شود و بیشتر قابلیت‌های فتوشاپ را داشته باشد، احتمالاً بهترین گزینه، اپلیکیشن Snapseed است. گوگل در این اپ تعداد زیادی ابزار ویرایش عکس در نظر گرفته و اگر حوصله کنید، می‌توانید انواع و اقسام ایده‌های خلاقانه را در محیط این اپ پیاده‌سازی کنید.

 

به عنوان مثال افکت پرتوگیری دوگانه یا Double Exposure که شاید به نظر برسد که تنها کار فتوشاپ است را می‌توانید با اسنپ‌سید گوگل به خوبی پیاده‌سازی کنید. به نمونه‌ای از این افکت توجه کنید:

 

 

در اپلیکیشن Snapseed دقیقاً یکی از گزینه‌های ویرایش تصویر، مربوط به همین افکت جالب می‌شود در حالی که در کمتر اپ و نرم‌افزاری، برای این مورد، گزینه‌ای پیدا می‌کنید. حتی در فتوشاپ هم گزینه‌ای مختص این کار وجود ندارد بلکه باید از ابزارهای موجود استفاده کنید. در واقع در نرم‌افزار فتوشاپ می‌بایست دو تصویر را به صورت دو لایه‌ی عکس روی هم قرار بدهید و سپس بخش‌های اضافی از لایه‌ی رویی را با استفاده از Mask ، محو کنید .

 

همان‌طور که اشاره کردیم برای این افکت جالب می‌توانید از ابزار Double Exposure اپلیکیشن Snapseed استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی چگونه با اپ Snapseed عکس‌های دوگانه و چندگانه هنری و خلاقانه بسازیم؟  مراجعه کنید.

 

سیاه و سفید کردن پس زمینه با اسنپ‌سید

 

در اسنپ‌سید قابلیت انتخاب کردن بخش‌هایی از عکس و اعمال افکت روی بخش‌های دلخواه وجود دارد . با این روش می‌توانید پس‌زمینه را تاریک یا روشن کنید و همین‌طور می‌توانید آن را سیاه و سفید کنید تا تمرکز بیننده روی سوژه اصلی قرار گیرد . به این افکت، Color Pop گفته می‌شود.

 

 

خوشبختانه در اسنپ‌سید می‌توانید زوم کنید و با کوچک کردن قلمو، لبه‌ها را به دقت و با حوصله انتخاب کنید. این قابلیت در بسیاری از اپلیکیشن‌ها وجود ندارد. برای آشنایی با پیاده‌سازی افکت Color Pop در اسنپ سید به مقاله‌ی آموزش سیاه و سفید کردن بک‌گراند عکس‌ها با Snapseed در اندروید و iOS مراجعه کنید.

 

افکت خرده ذرات و شیشه در اسنپ‌سید

 

همچنین بخوانید  چطور ارز مسافرتی بگیریم؟

افکت‌های دیگری مثل پراکنده کردن خرده ذرات در اطراف اجسام سریع مثل ماشین یا موتور مسابقه‌ای نیز از جمله موارد جالبی است که بدون فتوشاپ و صرفاً در گوشی یا تبلت قابل پیاده‌سازی است .

 

 

برای پیاده‌سازی این افکت، به دو عکس نیاز دارد. عکس اول خرده ذرات است و عکس دوم، عکس اصلی است. روش کار ساده اما کم و بیش طولانی است. برای اطلاعات بیشتر به مطلب پیاده‌سازی پراکندگی ذرات، خرده‌ریز و تکه‌های اجسام روی عکس‌ها در اندروید و  iOS مراجعه کنید.

 

اسنپ‌سید کاملاً رایگان است و با آپدیت‌های مختلفی، امکانات آن بیشتر و حرفه‌ای‌تر شده است. برای دانلود کردن این اپ می‌توانید به گوگل پلی یا آیتونز مراجعه کنید. خوشبختانه نسخه‌ی مخصوص آیفون و آیپد نیز توسط گوگل منتشر شده و کاملاً رایگان است .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *