تبلیغات

تبلیغات

اطلاعاتی درباره راه های افزایش پیج رنک سایت در گوگل

Google-RankBrain-algorithm

گوگل با استفاده از یک سیستم هوشمند هوش مصنوعی به نام ” RankBrain ” برای کمک به مرتب سازی نتایج جستجوی خود و افزایش پیج رنک گوگل ، از این سیستم هوشمند استفاده می کند . تعجب می کند که چگونه این سیستم کار می کند و در سیستم رتبه بندی گوگل قرار می گیرد ؟ در ادامه سیستم هوشمند پیج رنک گوگل را توضیح می دهیم ، با تک تیپ همراه باشید .

 

پیج رنک گوگل چیست ?

 

گوگل نام RankBrain را برای سیستم هوش مصنوعی خود در نظر گرفته است که برای کمک به پردازش نتایج جستجوی وافزایش پیج رنک سایت در گوگل استفاده می شود ، همانطور که  توسط گوگل گزارش شده است.

 

ماشین یادگیری چیست ؟

 

ماشین یادگیری تکنولوژی است که یک کامپیوتر خودش اطلاعات را کسب می کند و یاد می گیرد ، نه به وسیله انسان ها و یا برنامه ریزی دقیق.

 

هوش مصنوعی چیست؟

 

هوش مصنوعی واقعی ، یا AI برای کوتاه مدت ، جایی است که یک کامپیوتر می تواند به اندازه یک انسان هوشمند شود ، حداقل به معنای دستیابی به اطلاعات جدید ، برقراری ارتباط های جدید و …

 

هوش مصنوعی با یادگیری ماشین چه متفاوتی دارند ؟ از نظر RankBrain ، به نظر می رسد که آنها نسبتا مترادف هستند. شما ممکن است آنها را به طور تصادفی استفاده کنید و یا ممکن است یادگیری ماشین را که برای توصیف نوع رویکرد هوش مصنوعی استفاده می شود بشنوید.

 


بیشتر بدانید :

آموزش سئو و افزایش رتبه گوگل ( بهینه سازی سئو )


 

بخش های سیستم یادگیری ماشین یا Machine learning

 

سیستم های یادگیری ماشین از سه بخش عمده تشکیل شده است که عبارتند از:

 

مدل: سیستم هایی که پیش بینی یا شناسایی می کند.

پارامترها: سیگنال ها یا عوامل شناسایی شده توسط بخش مدل برای تصمیم گیری آن.

یادگیرنده: سیستمی که پارامترها و به نوبه خود مدل را تنظیم می کند با نگاهی به تفاوت های پیش بینی در مقابل نتایج واقعی .

 

تصور کنید که یک معلم هستید شما می خواهید برای تعیین میزان بهترین زمان دانش آموزان برای دریافت بهترین نمره در یک آزمون مطالعه کنید. شما به یک ماشین یادگیری برای حل این مسئله تبدیل می شوید. بله، این مسئله بسیار دشوار است. اما تصور آن بسیار ساده است!

 

ایجاد کردن مدل

 

همه چیز با مدل آغاز می شود، یک پیش بینی ، که سیستم یادگیری ماشین استفاده می کند. مدل ابتدا باید توسط یک انسان به سیستم داده شود، مانند مثال بالا  ، معلم به مدل یادگیری ماشین می گوید که انتظار می رود که پنج ساعت زمان برای به دست آوردن نمره کامل آزمون کافی باشد . مدل پارامترهای مورد استفاده برای زمان آزمون را محاسبه می کند . در این مثال، پارامترها ساعت صرف مطالعه و نمرات آزمون دریافت می شود. تصور کنید پارامترها چیزی شبیه به این هستند:

همچنین بخوانید  4 ترفند آیفون که با استفاده از آن می توانید بهتر بخوابید!

 

  • 0 ساعت = 50% نمره
  • 1 ساعت = 60% نمره
  • 2 ساعت = 70% نمره
  • 3 ساعت = 80% نمره
  • 4 ساعت = 90% نمره
  • 5 ساعت = 100% نمره

 

سیستم یادگیری ماشین از یک معادله ریاضی برای حل تمام این مسئله استفاده می کند تا به طور موثر خط روند آنچه انتظار می رود را تشکیل دهد.

 

RankBrain راه جدیدی برای افزایش پیج رنک گوگل ؟

 

خیر . RankBrain بخشی از الگوریتم جستجوی گوگل است، یک سیستم کامپیوتری است که برای مرتب سازی میلیاردها صفحه ای که وجود دارد و پیدا کردن صفحه هایی که بیشتر برای جستجوهای خاص مناسب هستند ، مورد استفاده قرار می گیرد .

 

نام الگوریتم جستجوی گوگل چیست؟

 

نام الگوریتم جستجوی گوگل چیست؟ ( افزایش پیج رنک سایت در گوگل )

 

این الگوریتم جستجوری گوگل Hummingbird نام دارد ، همانطور که می دانستید برای سالها ، الگوریتم نام رسمی نداشت. اما در اواسط سال 2013، گوگل این الگوریتم را بازسازی کرد و نام آن را Hummingbird نامگذاری کرد.

 

الگوریتم Google به نام “PageRank “

 

PageRank بخشی از الگوریتم کلی Hummingbird است که روش خاصی برای دادن اعتبار صفحات براساس پیوندهای دیگر صفحاتی که در آنها اشاره شده است را پوشش می دهد.

 

PageRank ویژه است، زیرا این نام اولین بار گوگل در سال 1998 به یکی از بخش های الگوریتم رتبه بندی آن، یعنی همان زمانی که موتور جستجو آغاز شد، داده است.

 

” signals ” چیست ؟ ( افزایش پیج رنک سایت در گوگل )

 

سیگنال ها چیزهایی است که Google برای کمک به تعیین نحوه رتبه بندی صفحات وب استفاده می کند . به عنوان مثال، کلماتی را که در یک صفحه وب می خواند ، بنابراین کلمات یک سیگنال هستند . اگر برخی واژه ها درشت هستند، ممکن است یک سیگنال دیگری باشد که ذکر شده است. برای محاسبات امتیاز PageRank یک صفحه وب از سیگنالها استفاده می شود .

 

تمام این سیگنال ها توسط بخش های مختلف در الگوریتم Hummingbird پردازش می شوند تا بتوانند از صفحاتی که گوگل در پاسخ به جستجوهای مختلف نشان می دهد ،نشان دهد.

 

چند سیگنال وجود دارد؟

 

گوگل داری 200 سیگنال رتبه بندی اصلی که مورد ارزیابی قرار گرفته است، می باشد . که به نوبه خود ممکن است تا 10،000 تنوع یا زیر سیگنال داشته باشد. همانطور که در مقاله بلومبرگ نیز گفته شد، این صریحتر از صدها عامل است.

 

افزایش پیج رنک گوگل

 

آیا RankBrain سومین سیگنال مهم است؟

 

درست است . از این لحاظ این سیستم جدید تبدیل به آنچه گوگل می گوید مهمترین عامل برای رتبه بندی صفحات و افزایش رنک سایت است . از نظرمقاله بلومبرگ:

همچنین بخوانید  شادوبن یا Shadowban در شبکه های اجتماعی چیست و چگونه از بن نامحسوس خارج شویم؟

 

Rankabrain یکی از “صدها ” سیگنال است که به یک الگوریتم می پردازد که تعیین می کند چه نتایجی در یک صفحه جستجوی گوگل ظاهر می شود و در آن رتبه بندی شده است ، Corrado می گوید که RankBrain تبدیل به سومین سیگنال مهم در نتیجه یک جستجوی جستجو شده است.

 


پیشنهادی :

خزنده های وب چگونه عمل می کند


 

چه سیگنال هایی اول و دوم هستند؟

 

لینک ها مهمترین سیگنال هستند ، به این ترتیب گوگل این پیوندها را به شکل آرا به حساب می آورد . در مورد دومین سیگنال ، «کلمات» خواهند بود، جایی که کلمات شامل همه چیز از متن در صفحه می شود تا چگونگی تفسیر گوگل از کلمات افراد را در کادر جستجو خارج از تحلیل RankBrain وارد کند.

 

این کاملا درست شد. در مارس 2016، گوگل نشان داد که دو عامل اول محتوا و پیوندها هستند.

 

چگونه RankBrain کمک می کند تا درخواست ها را اصلاح کند؟

 

روش های گوگل در حال حاضر برای اصلاح درخواست ها و افزایش پیج رنک گوگل به طور کلی ، با ایجاد لیست های پایه و یا لیست همنام ها و یا ایجاد ارتباط پایگاه داده بین چیزهای مختلف . اما عمدتا به کار انسانی بستگی دارد.

 

مشکل اینجاست که گوگل 3 میلیارد جستجو در روز انجام می دهد. در سال 2007، گوگل اعلام کرد که 20 تا 25 درصد از تغیرات سایت ها ثبت نشده است. در سال 2013، این تعداد را به 15 درصد کاهش داد، اما 15 درصد از سه میلیارد هنوز شمار زیادی از تغییرات اطلاعات است .

 

گوگل پاسخ های گروهی جستجو را ارائه نمی دهد و بلکه RankBrain حدس می زند کدام صفحات بهترین  هستند و برای کاربران ارائه می دهد، مهم ترین قابلیت که گوگل دارد می تواند این گروه های جستجو را با نتایجی که آن ها فکر می کنند بیشترین جستجو را دوست دارند ، مرتبط کند .

 

چه زمانی RankBrain استارت شد؟

 

گوگل در اوایل سال 2015 پروژه RankBrain را آغاز کرد و اکنون به طور کامل زنده و جهانی در حال استفاده کاربران است ،و این سیستم برای کمک به مرتب سازی نتایج جستجوی خود ، افزایش رنک سایت ها ، افزایش پیج رنک سایت در گوگل ، از این سیستم هوشمند استفاده می کند .

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *