تبلیغات

سی پی یو Intel یا AMD ؟ کدام سی پی یو بهتر است

intel-vs-amd

سی پی یو Intel و AMD ؟ در ادامه نگاهی به مزایا و معایب هر دو پردازنده می اندازیم ، با تک تیپ همراه باشید .

شما برای خرید یک پی سی جدید یا به روز شده مهمترین تصمیمی که در آن لحظه می توانید بگیرید : AMD یا Intel؟ مانند اپل در مقابل مایکروسافت یا Fortnite در مقابل Apex Legends، و AMD در مقابل Intel یکی از بحث های بزرگ برای هواداران کامپیوتر است. یکی از این دو تولیدکنندگان سیلیکون وافرد، قلب تپنده کامپیوتر جدید شما را تولید می کند. AMD و Intel همانند محصولاتی که تولید می کنند متفاوت از یکدیگرند.

اجازه دهید جزئیات را بررسی کنیم تا متوجه شوید کدامیک برای پی سی جدید شما انتخاب بهتری است.

تفاوت سی پی یو دسکتاپ AMD و Intel

با فاکتور مهم هزینه در ساخت، به روز رسانی، یا خریداری یک سیستم با CPU مناسب اغلب کاهش می یابد تا یکی که بهترین مورد را برای دلار شما ارائه می دهد را پیدا کرد. منحصرا درمورد هزینه تراشه های AMD به طور معمول از تراشه های Intel ارزان تر هستند و بدتر انجام شدند. اما این در مورد آخرین نسل پردازنده ها نیست. در حالی که AMD همچنان ارزش پولی زیادی دارد، گزینه های گرانقیمتی وجود دارد که حتی در بعضی موارد قدرتمندتر و جایگزینی برای اینتل هستند.

در مقیاس پایین، تراشه های AMD و Intel برای دو هسته و کلاک سرعت با انرژی کارآمد هزینه ای بین 40 تا 60 دلار دارند. هرچند در مقیاس بالا هر دو شرکت تراشه های 500 دلاری دارند که توانایی شگفت آوری است. برای تیم قرمز، AMD’s Ryzen 3900X پادشاه است، با 12 هسته، 24-threads و یک برچسب قیمت حدود 500 دلار. تراشه برتر گیمر اینتل، 9900K، دارای هشت هسته و 16 threads است، اما با در نظر گرفتن زمان کمی بالاتر است، با ارتقاء تک هسته 5 گیگاهرتز، در مقایسه با 3900X’s 4.6GHz. هزینه آن کمی کمتر و 485 دلار است.

سی پی یو Intel و AMD ? کدام سی پی یو بهتر است

برای اکثر گزینه های متوسط، تراشه های پیشنهادی ما Intel شامل Core i5-9400F برای 160 دلار و Core i7-9700K برای 380 دلار است. در بخش AMD، 3700X یک گزینه فوق العاده است، با هشت هسته و 16-threads ، و تقویت بزرگ برای دستورالعمل ها در هر کلاک 2700X قبلی خود ، با 330 دلار. این یک تراشه ی کشنده است که با اینتل برای گرفتن سرمایه خود در بازی و تسلط آن در بارگذاری کارهایmultithreaded  رقابت می کند.

CPU های Intel Core i9 و AMD Threadripper که علاقه مندان و مشتریان را هدف قرار می دهند، کارایی multithreaded بیشتری را ارائه می نمایند و همچنان به افزایش تعداد هسته و thread ادامه می دهند. این پردازنده های سری نسل i9 و 7 ، بین 10 تا 18 هسته و به لطف تکنولوژی hyper threading، تا 36 threads را ارائه می دهند. هرچند قیمت ها می توانند بسیار زیاد باشند، با پرچمدار گرانی 9980XE با قیمت 2000 دلار.

در حالی که نسل جدید پردازنده های Ryzen 3000 ,AMD می تواند این تراشه ها ترتیبی برای سرمایه خود در بعضی از workloads بدهند، اگر شما نیاز به مقدار زیادی خط PCIExpress داشته باشید، نسل اول و دوم CPU های Threadripper هنوز هم باارزش هستند. CPU های سری 2000، Threadripper بین 12 و 32 هسته و حداکثر 64 thread با multithreading همزمان ارائه می دهد. آنها بسیار گران و بین 580 تا 1700 دلار متغیر هستند. اگر یکی از این ارتقاء های سطح بالا را برای راه اندازی PC با کیفیت می خواهید، ما Threadripper 2950x با هزینه $ 830 را پیشنهاد می کنیم.

همچنین بخوانید  سرفیس Earbuds اولین هدفون بی سیم مایکروسافت

تمام تراشه های Threadripper 64 خط PCI Express را پشتیبانی می کند، که مزیت بزرگی در برابر حداکثر رنج 44 اینتل است. به خاطر همه هسته های اضافی، آنها قدرت بیشتری دارند.

با این حال، به یاد داشته باشید، نسل سوم پردازنده های Threadripper احتمالا قبل از پایان سال عرضه خواهد شد.

تفاوت سی پی یو لپ تاپ Intel و AMD

بازار لپ تاپ داستان متفاوتی دارد. بیشترین مواردی که شما پیدا خواهید کرد براساس سی پی یو Intel از نسل‌های مختلف و گرافیک یکپارچه است. همانطور که یک نماینده دل در سال گذشته اشاره کرد، سهام اینتل نسبت به AMD نسبتا بزرگ است: شکاف بین دو شرکت با توجه به سهم بازار و “موارد استفاده” قابل توجه است.

AMD قصد دارد تا اواخر سال 2019 سخت افزار خود را در قلب تعدادی از لپ تاپ ها قرار دهد و چندین پیشنهاد ارائه شده از قبیل Acer Swift 3 جدید دارد، اما در حال حاضر این بازار عمدتا تحت سلطه اینتل است. طیف گسترده ای از پیکربندی وجود دارد که شما می توانید انتخاب کنید، از جمله پردازنده های نسل هشتم و نهم. اگرچه آخرین گستره، پردازنده نسل دهم Intel Ice Lake با گرافیک نسل 11 اینتل همراه است. آنها نشان دهنده ی قابلیت زیاد برخی از لپ تاپ های کارامد دردسترس هستند و شامل Dell XPS 13 2-in-1 جدید می شوند.

به طور معمول اگر شما به دنبال یک مورد خوب با قدرت تمام عیار در یک لپ تاپ هستید، پردازنده های اینتل Core i5 یکی از نسل های اخیر، مورد بزرگی است. پردازنده های Core i7 و Core i9 کارایی محاسباتی کلی را ارائه می دهند، اما اگر شما برخی از کارهای سنگین را انجام دهید، Core i5 در اکثر موارد بیش از اندازه کافی است.

در مجموع، هر دو شرکت در حال تولید پردازنده هایی در فاصله قابل توجهی از یکدیگر و تقریبا از هر نظر – قیمت، قدرت و عملکرد تولید می کنند. تراشه های اینتل مایلند عملکرد بهتری را در هر هسته ارائه دهند، اما AMD با هسته های بیشتر، قیمت مناسب و گرافیک بهتر در پردازنده، در حال جبران است.

مقایسه سی پی یو گیمینگ Intel و AMD

بازی محیطی است که در آن جدا کردن یک CPU می تواند مشکل ساز شود. تمام پردازنده های اینتل حاوی گرافیک یکپارچه شده هستند، اما عملکرد قابل‌ مقایسه با تراشه های گرافیکی جداگانه، مستقل و یا کارت‌های گرافیکی اضافه شده نیست. در ضمن، اکثر پردازنده های دسکتاپ AMD حاوی گرافیک نیستند و جزو دسته سی پی یو گیمینگ قرار نمی گیرد. برخی از آنها انجام می دهند و آن ها APU های AMD نامیده می شوند، که ترکیبی از هسته CPU Ryzen با هسته گرافیکی Radeon در یک جفت است. آنها تمایل به داشتن قابلیت گرافیکی بهتر از هسته پردازنده اینتل دارند، اما پردازش کلی ضعیف تر. به هر حال Ice Lake ممکن است الگوی معمولی را تغییر دهد. در ویدئو زیر تفاوت سی پی یو گیمینگ Intel و AMD را مشاهده کنید .

چه شما از اینتل و یا AMD استفاده کنید، می توانید انتظار داشته باشید بین 200 تا 350 دلار برای پردازنده های بازی در سطح متوسط ​​و اگر شما تراشه رده بالا برای نرخ فریم زیاد و یا جریان انتقال داده و بازی در یک زمان نیاز داشته باشید، بیش از 500 دلار هزینه صرف کنید.

همچنین بخوانید  تصاویر فاش شده از کیت برنامه نویس کنسول پلی استیشن 5

کسانی که بازی خود را جدی می گیرند به جای گرافیک مجتمع (از بهترین نوع ها) از یک کارت گرافیک اضافه یا یک GPU مجزا استفاده می کنند. در این موارد، اینتل تمایل به تسلط بر عملکرد بازی دارد زیرا دو غول تراشه، پردازنده خود را می‌سازند. 9900K احتمالا قوی ترین پردازنده بازی موجود در این زمان است – حتی اگر معیارهای اولیه کمی مشکوک بودند.

سی پی یو Intel و AMD ? کدام سی پی یو بهتر است

تراشه های AMD، و به ویژه آخرین پردازنده های Ryzen خود، رقبای عالی هستند، با این حال 9900K را برای سرمایه خود در بیشتر بازی ها با 3900X و 3800X اجرا می کنند. آنها همچنین اینتل را در موارد multi-threaded ترغیب می کنند و در اجرای برنامه هایی که از هسته های چندگانه پشتیبانی می کنند بسیار عالی هستند. در کنار بررسی Ryzen 3900X ما به دنبال پوشش بیشتر آخرین تراشه های بازی AMD در ماه های آینده هستیم.

این باعث می شود توصیه ساده اینتل برای استفاده آن در بازی سختتر شود. اگر شما تنها برای بازی می خواهید، پس 9700K و 9900K بهترین پردازنده ای است که شما می توانید بخرید، اما پردازندهRyzen 3000  در قیمت های مشابه عملکرد مشابهی در بازی  ها ارائه می نماید و عملکرد بسیار خوبی در جای دیگر ارائه می دهد. اگر چیزی در کنار هم انجام دهید و یا بازی نمی کنید، تراشه های Ryzen 3000 مورد بهتری هستند.

پردازنده های رنج میانی Ryzen نیز ارزش ارزیابی را دارند. Ryzen 3600 و 3600X هزینه باور نکردنی ای را در حالی که تراشه های بازی بسیار توانمندی دارد، ارائه می دهند. حتی در سطح بسیار پایین، AMD’s Ryzen با APU های Vega عملکرد خوبی را برای بازی ارائه می دهد، بنابراین می تواند ارزش ارزیابی را داشته باشد، اما قابلیت پردازش ضعیف تر آنها به این معنی است که آنها بهترین ارزش را برای طولانی مدت ندارند، مگر اینکه شما قصد ارتقاء سطح پایین داشته باشید.

به استثنای اینکه شما در حال تلاش برای بازی کردن با نرخ فریم بسیار بالا یا برای کاهش رزولوشن قفل شده مانند 1080Pp هستید ، پردازنده ها به ندرت عامل محدود کننده ای در بازی هستند. استفاده از یک کارت گرافیک قدرتمند تر، عملکرد بهترتری نسبت به تغییر یک پردازنده قوی تر به دست می آید. و فراموش نکنید که همگام سازی تکنولوژی مانند FreeSync و همچنین G-Sync می تواند تفاوت زیادی در ظاهر بازی با زمانی که پردازنده شما بدون بهینه سازی است، داشته باشد.

در برخی موارد، شما می توانید بهترین مورد از هر دو جهت را انتخاب کنید. اینتل و AMD اخیرا برای تولید تراشه های ترکیبی با پردازنده های اینتل و گرافیک AMD در قالب مشابه با ویژگی های Core i7-8809G همکاری کرده اند. در آزمایش ما از 8809G مجهز شده با Hades Canyon NUC, ، ما آن را یک ماشین بازی مستحکم یافتیم، بنابراین می توان گفت که این مشارکت به گزینه های سخت افزاری بسیار بیشتری در آینده می انجامد.

همچنین بخوانید  مشخصات سخت افزاری تراشه اینتل Core i7 9750H و GTX 1650 فاش شد

کدام پردازنده برنده می شود؟

در طول یک روز کاری، یک تراشه سطح بالا AMD و Intel نتایج متفاوتی را تولید نمی کند. تفاوت آشکاری در سناریوها و معیارهای خاص وجود دارد، اما CPU بر اساس عملکرد کامپیوتر که قبلا بود، نیست.

به گفته این شرکت، پردازنده های AMD، به ویژه جدیدترین مدل های Ryzen 3000، ارزش و کارایی شگفت انگیزی را در سراسر محدوده ارائه می دهند. از 3600 صعود تا 3900X، ضربه ای است برای پریدن که احتمالا CPU های AMD بسیار بهتر هستند، حتی اگر غالبا یک گیمر هستید. پردازنده های اینتل هنوز هم عالی هستند، اما آنها با AMD رقابت می کنند، اینتل قصد دارد قیمت ها را پایین بیاورد. ممکن است ارزش این را داشته باشید اگر شما فقط علاقه مند به خرید اینتل هستید.

وقتی که برای انتخاب ارتقاء بعدی خود می آیید، با نگاه کردن به تعداد عملکرد تکی تراشه ای که می خواهید خرید کنید، هنوز هم بهترین مورد برای شماست، اما توجه به این دستورالعمل های کلی، عملکرد خوبی برای شروع کار شماست. پردازنده های AMD Ryzen 3000 بهترین هزینه را برای تقریبا تمام مقدار محدوده ارائه می دهند. اینتل مرزهای کمی در بازی را در قله بسیار بالا نگه می دارد، اما حتی مزایای پردازنده های AMD در خارج از آن به راحتی از این تقدم جزیی بیشتر است. همچنین آنها مسیر ارتقا بهتری دارند، چرا که سی پی یو AMD وعده داده که مادربورد های موجود در سال 2020 با تراشه های AMD جدید کار خواهند کرد.

اگر شما می توانید تراشه های اینتل را با قیمت عالی پیدا کنید، به عملکرد خوبی برای سرمایه خود رسیده اید، اما می دانید که می توانید عملکردی را از جدول حذف کنید، اگر چشم انداز جدیدی که پردازنده های AMD در سال 2019 به ما داده اند را رد کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع :
digitaltrends

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *