تبلیغات

تبلیغات

برنامه سی پی یو زد (CPU-Z) برای نظارت بر اطلاعات سخت افزاری

cpu-z

اغلب کاربران می خواهند آنچه در داخل سخت افزار دستگاه شان رخ می دهد را مشاهده و پیگیری کنند . ویندوز 10 این قابلیت را به طور پیش فرض فراهم می کند ، اما اطلاعات پیشرفته را نباید انتظار داشته باشید . امروزه می توانید با نرم افزار های مخصوص از اطلاعات لحظه به لحظه سخت افزار سیستم با خبر باشید ،که ما در ادامه درباره ابزاری شناخته شده مانند برنامه سی پی یو زد صحبت می کنیم ، با تک تیپ همراه باشید .

 

این برنامه یک ابزار رایگان است که اطلاعات بعضی از قطعه های اصلی سیستم شما را جمع آوری می کند ، آنچه که ما باید بدانیم. CPU-Z قابلیت به دست آوردن اطلاعات پردازنده ها ، پردازش ها ، اطلاعات حافظه کش ، برد اصلی ، چیپ ست ها ، و اطلاعات دیگر را به ما نمایش می دهد .

 

نرم افزار سی پی یو زد ابزاری برای نمایش اطلاعات سیستم

 

CPU-Z نرم افزار نظارت و بررسی رایگان برای ویندوز و اندروید است که اطلاعات پردازنده ، RAM، چیپ ست مادربرد و دیگر ویژگی های سخت افزاری رایانه شخصی یا دستگاه اندرویدی شما را تشخیص می دهد و برای شما نمایش میدهد . اطلاعات که cpu-z به ما نشان می دهد :

 

مشخصات CPU در cpu-z :

 

مشخصات CPU در cpu-z

 

اگر شما می خواهید درباره برنامه سی پی یو زد یاد بگیرید و بفهمید چه اتفاقی در طول یک دقیقه رخ می دهد، خب لازم است شما قبل از شروع برنامه، روی تب CPU کلیک کنید.در واقع آن به صورت پیش فرض است پس شما مجبور نیستید روی آن کلیک کنید.

 

در این بخش نام پردازنده ها با حداکثر سرعت آن ها آشکار خواهد شد به علاوه ابزاری که عدد هسته و threads را نشان می دهد، هر کدام اطلاعات مهمی برای کاربران حرفه ای ویندوز 10 هستند.

 

اطلاعات حافظه کش در CPU-Z :

 

اطلاعات Caches در CPU-Z

 

وقتی به بخش کش ها می روید، اینجا، جایی است که کاربر می تواند اطلاعاتی از کش L1, L2, L3 را ببیند. چیزی بیش از کلمات واعداد در اینجا برای دیدن نیست، و فقط گروه هایی با دانش متوجه مفهوم آنها می شوند.

 

اطلاعات Mainboard در سی پی یو زد :

 

اطلاعات Mainboard در سی پی یو زد

 

این بخش به کاربر اطلاعات مادر برد را می دهد. اگر شما می خواهید نام، مدل، و چیپ ستی که پشتیبانی می کند را بدانید، این بخش برای شما بهترین مورد است. به علاوه گروه ها می توانند محل داده روی بایوس و زمان ساخت یا اخرین به روز شدن آن را مشخص کنند.

همچنین بخوانید  5 روش برای رفع خطای "This App Has Been Blocked by Your System Administrator" در ویندوز 11

آن به اندازه ای که ما دوست داریم عمیق نیست، اما برای آنچه ارائه می دهد صراحتا ما می توانیم با آن زندگی کنیم.

 

مشخصات Memory در CPU-Z :

 

مشخصات Memory در CPU-Z

 

خب، تب حافظه نوع رم ی که داخل کامپیوتر تان است را نشان می دهد. همچنین سرعت و سایز رم و عالی بودن آن را نشان خواهد داد.

 

مشخصات Graphics در سی پی یو زد :

 

مشخصات Graphics در سی پی یو زد

 

اینجا هر چیزی که شما لازم دارید تا درباره کارت گرافیک داخل ویندوز 10 با ابهت کامپیوترتان بدانید، ما داریم. خب، آن چیز زیادی نشان نمی دهد، اما وقتی به سمت basics پایین بروید فقط این قسمت برایتان خوب خواهد بود.

اگر شما علاقه مند به دانستن نام، تکنولوژی و سرعت هستید، پس باید نگاهی به تمامی اطلاعات تب گرافیک بیندازید.

 

تست بنچمارک در سی پی یو زد :

 

تست بنچمارک در سی پی یو زد

 

در نهایت، ما میرویم تا نگاهی به تب Bench بیندازیم، شما به محل benchmark رفته و فشار سی پی یو خود را آزمایش کنید. حالا برای به دست آوردن داده ای که لازم دارید، لطفا همه جعبه ها را تیک بزنید و از پایین دکمه ای که می گوید Bench CPU را انتخاب کنید .

 

همین مراحل را برای آزمایش فشار سی پی یو دنبال کنید، اما در عوض روی دکمه Stress CPU کلیک کنید .

 

پس از صرف وقت کافی برای آشنایی با CPU-Z، ما با این نتیجه رسیدیم که تمام اطلاعاتی که به جدول می آید برای اکثر کاربران کامپیوتر مناسب است. شما می توانید CPU-Z را از وب سایت رسمی دانلود کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *