تبلیغات

تبلیغات

آموزش دسترسی به فایل های لینوکس در ویندوز 10

How-To-Access-Linux-Files-FromWindows

بالاخره پس از مدت ها آپدیت در نسخه مه 2019 ویندوز 10 ، راهی ساده ، امن و کاملا بهینه شده ایجاد شد تا کاربران ویندوز بتوانند به فایل های سیستم عامل لینوکس دسترسی پیدا کنند. دسترسی به فایل های لینوکس تنها با استفاده از فایل اکسپلورر امکان پذیر بوده و به راحتی قابل انجام است. در این مقاله قصد داریم تا با ابزار Windows Subsystem for Linux یا WSL جهت دسترسی به فایل های لینوکس آشنا شویم ، با تک تیپ همراه باشید.

 

برخلاف روش های قبلی ، این تنها راهی است که بصورت کاملا امن می توانید به فایل های لینوکس از طریق ویندوز 10 دسترسی پیدا کنید. همانطور که گفته شد ، در آخرین بروزرسانی ویندوز تغییراتی در پس زمینه و هسته خود تغییر داده است که می توانید به راحتی فایل های لینوکس را خوانده و در صورت نیاز ویرایش کنید.

 

 

دسترسی به فایل های لینوکس در ویندوز 10

 

در حال حاضر می توانید با 2 روش به فایل لینوکس با استفاده از ویندوز 10 دسترسی داشته باشید. اولین راه آسانی که می توانید انجام دهید با استفاده از Windows Subsystem for Linux یا WSL می باشد. کد زیر را نوشته و اینتر را بزنید :

 

explorer.exe .

 

همانطور که می بینید از فایل اکسپلورر می توانید به لینوکس خود دسترسی داشته باشیم.

 

دسترسی به فایل های لینوکس در ویندوز

 

از دیگر روشی که می توانید به فایل های لینوکس دسترسی پیدا کنید ، وارد کردن آدرس \\wsl$ در فایل اکسپلورر است.

 

\\wsl$

 

خواهید دید تمامی فایل های لینوکس نمایان خواهد شد. برای مثال برای دسترسی به Ubuntu 18.04 می تواند کد \\wsl$\Ubuntu-18.04 را بزنید.

 

دسترسی به فایل های لینوکس در ویندوز

 

برای دسترسی آسان تر و بهتر می توانید یک شورتکات برای فایل لینوکس ایجاد کنید. برای مثال می توانید به Quick Access اضافه کنید.

 

همانطور که در بالا گفته شد می توانید فایل ها را ویرایش و تغییر دهید. فایل ها را با استفاده از ابزار هایی که ویندوز دارد ویرایش کنید ، پوشه جدید در فایل لینوکس بسازید ، فایلی را حذف کنید و هرکاری را که می خواهید می توانید انجام دهید.

 

به لطف نسخه جدید ویندوز 10 ، دسترسی به فایل لینوکس آسان تر شده و دیگر نیاز به برنامه های جانبی نیست. نظر شما از این بروزرسانی چیست؟ آیا شما از دسته کاربرانی هستید که از لینوکس استفاده می کنید و حالا با این بروزرسانی کارتان آسان تر شده است؟

 

بیشتر بخوانید :

همچنین بخوانید  آموزش رفع خطای 0x80242016 در ویندوز

 

منبع :
HOWTOGEEK

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *