تبلیغات

تبلیغات

آشنایی با روش های پایه سئو برای بهبود وب سایت

سئو پایه

سئو یا SEO در حقیقت مخفف عبارت Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتور جستجو بوده که به صاحبان برای بهبود وب سایت کمک می کند، بهینه سازی کاملی روی وب سایت خود داشته باشند.

بهینه سازی که کمک می کند در نهایت به صفحات نخست نتایج رفته و بازدید بالایی پیدا کند. SEO در جهت کسب رتبه برتر در رتبه بندی نتایج گوگل به کار گرفته می شود. اگر شما از وب سایتی برخوردار هستید که به دنبال ترافیک بالا آن می باشید، باید تلاش بازاریابی خود را در این قسمت افزایش دهید.

در این مطلب می خواهیم شما را با روش های پایه سئو آشنا ساخته و توضیح دهیم که از طریق Yoast به آن دست پیدا خواهیم کرد.

الگوریتم های گوگل

رتبه بندی در نتایج صفحات جستجو توسط الگوریتم های گوگل یا همان گوگل الگوریتم تعیین می شود. اگرچه گوگل الگوریتم رازهایی در خود دارد، اما کسب سال ها تجربه ایده خوبی برای دریافت نتایج بزرگ دارد. از نظر ما عوامل در الگوریتم گوگل را باید در دو بخش تقسیم کرد:

روش های پایه سئو

عوامل On-page SEO یا سئو داخلی

رتبه بندی وب سایت شما در سطح بالایی به سئو داخلی شما بستگی دارد. عوامل سئو داخلی همان چیزهایی هستند که درون وب سایت شما قرار داشته و صاحبین وب سایت می توانند به آن رجوع داشته باشند. این عوامل موارد مختلفی نظیر جنبه های فنی و جنبه های محتوایی همانند ساختار وب سایت شما یا کیفیت نسخه کپی وب سایت شما را دربرمی گیرد. این ها تمام عوامل سئو داخلی هستند که باید به آن توجه داشت.

عوامل Off-page SEO یا سئو خارجی

در سوی دیگر عوامل سئو خارجی قرار دارند که دقیقا برعکس سئو داخلی هستند. این عوامل مواردی چون لینک خارجی، توجه به شبکه های اجتماعی و دیگر فعالیت های بازاریابی خارجی را دربرمی گیرد. البته عوامل مرتبط با سئو خارجی ممکن است دشواری هایی هم داشته باشد. هنگامی که شما به صفحات وب خود لینک دهی خارجی دارید، باید توجه داشته باشید که سایت های خارجی موردنظر از کیفیت خوبی برخوردار هستند تا در جایگاه شما برای گوگل تاثیر مثبتی داشته باشند.

روش های پایه سئو وب سایت

در Yoast ما به تمرین سئو جامع می پردازیم. این یعنی شما هدفی جز نگهداری و ساخت یک وب سایت برتر ندارید. شما نباید گوگل را فریب دهید و در مقابل استراتژی دراز مدت پایداری ایجاد کنید. اگر وب سایت شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، رتبه بندی گوگل شما را در سطح خوبی قرار خواهد داد. گوگل در نظر دارد تا کاربران خود را روانه وب سایت های مفید و باکیفیت کند، از این رو باید به سطح کیفیت وب سایت خود توجه داشته باشید.

همچنین بخوانید  7 ترفند جهت افزایش سرعت اینترنت ویندوز 10 ، 8 و 7

البته هدف دیگر گوگل از این روش کسب پول است و در این موضوع شکی نیست. بنابراین می خواهد روش های مختلفی را به کار گیرد و یکی از آنها راهنمایی کاربران به سمت وب سایت موردنظرشان است. بنابراین اگر شما در کسب و کار خود یکی از بهترین وب سایت ها را داشته باشید، گوگل این سایت را به کاربران شما نشان خواهد داد.

گوگل به صورت خودکار و دائم بررسی روی سایت های مختلف دارد تا در هر نظر آنها را بررسی کند. از نگاه UX باید محتوا شما در وب سایت سطح کیفیت بالایی پیدا کنند. برای داشتن رتبه بالا در گوگل باید سئو جامعی انجام دهید.

روش های پایه سئو

آموزش سئو

با کسب دوره های آموزش سئو، شما می توانید وب سایت خود را به سادگی و بهترین شکل سئو کنید. شما باید در این زمینه اطلاعاتی کسب کرده تا از رقبا عقب نمانده و موجب بهبود رتبه سایت خود شوید.

تفاوتی ندارد شما وبلاگ نویس، توسعه دهنده، بازاریاب آنلاین هستید یا یک کسب و کار بزرگ یا کوچک دارید. سئو مناسب همه افرادست و برای بخش خاصی در نظر گرفته نشده است. ما دوره های مختلفی را برای آشنایی با عناصری چون کلیدواژه، ساختار سایت و برخی دیگر سپری می کنیم.

موارد مختلفی برای آموزش سئو وجود دارد، بنابراین سعی کنید در بیشتر این موارد حضور یافته و به کسب اطلاعات پیرامون آن می پردازید.

نتیجه گیری

هدف از سئو ، بهینه سازی وب سایت است تا در رتبه بندی گوگل یا موتورجستو رتبه خوبی پیدا کند. در Yoast ما اعتقاد داریم با کمک سئو جامع می توان وب سایت را در بهترین رتبه بندی قرار داد. زیرا موجب خواهد شد تا شما روی هر جنبه وب سایت خود تمرکز داشته باشید. سعی نکنید به استفاده از سئو کلاه سیاه به موفقیت دست یابید زیرا اثر منفی روی سایت شما خواهد گذاشت و در مقابل سعی بر پایدار نگه داشتن سئو سایت داشته تا در درازمدت به کسب سود بپردازید.

منبع :
YOAST

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *