تبلیغات

تبلیغات

آموزش افزایش سرعت عمل فیس آیدی در آیفون

iphone x speed up face id-min

شرکت اپل نخستین بار همزمان با معرفی آیفون 10 یا همان آیفون ایکس فناوری تشخیص چهره Face ID را معرفی کرد. این فناوری یک راه حل امنیتی سریع و ایمن در مقایسه با Touch ID محسوب می شد که واکنش های مثبتی هم دریافت کرده است.

 

برخی کاربران آیفون ممکن است در هنگام کار با فیس آیدی تصور کنند که عملکرد این فناوری تشخیص چهره کند است اما در حقیقت روش افزایش سرعت آن بسیار روشن و ساده محسوب می شود. امنیت و راحتی متضاد یکدیگر هستند و در این بین بیشتر افراد گذرواژه ضعیف را انتخاب می کنند که به سرعت راه ورود بیگانگان به دستگاه های آنان را ممکن می سازد. در این بین وجود فناوری های تشخیص چهره با راحتی همراه بوده و امنیت را هم افزایش می دهد.

 

البته راه های مختلفی برای بهبود امنیت وجود دارد اما در این مطلب قصد داریم آموزش افزایش سرعت عمل فیس آیدی در روی آیفون را برای شما شرح دهیم با تک تیپ همراه باشید .

 

فیس آیدی چقدر امن است؟

 

برای افرادی که از تلفن هوشمند آیفون اپل برخوردار هستند، ممکن است چنین پرسشی به وجود آید که فیس آیدی چقدر می تواند امنیت بالایی داشته باشد. به گفته اپل احتمال 1 در 1 میلیون است، فردی بتواند با چهره خود از طریق فیس آیدی آیفون یا تبلت آیپد را باز کند و این امر تقریبا غیرممکن است. البته این امر زمانی که شما دوقلو هستید، ممکن است متفاوت باشد و فیس آیدی نتواند به راحتی تشخیص دهد که قلو شما در حال باز کردن اسمارتفون یا تبلت اپل است.

 

به هر حال در مجموع باید فیس آیدی را گزینه بهتر و ایمن تر از تاچ آیدی به شمار آورد. هر دو این فناوری ها در مقایسه با گذرواژه های شش تا هشت رقمی بسیار ساده و راحت هستند.

 


بیشتر بدانید :

حل مشکل وصل نشدن گوشی آیفون به کامپیوتر ( آیتونز )


 

اما اینکه بگوییم هر دو این فناوری ها امنیت بالایی داشته و هیچ گاه فردی نمی توانند از طریق آن نفوذ کند، این امر محرض نیست و اثباتی هم نشد. بنابراین هر فناوری می تواند هک شود و تنها فیس آیدی یا تاچ آیدی نیست که از این مسئله رنج می برد اما باید در مجموع فیس آیدی را گزینه بهتری دانست.

 

شما به روش های مختلف شناسایی چهره در فیس آیدی توجه کرده تا هر فردی با تقلب به گوشی هوشمند آیفون شما نفوذ پیدا نکند. تاکنون گزارش هایی در این باره صورت گرفته که نشان می دهد، برخی افراد با تقلب سعی داشتند آیفون چهره آنها را به عنوان صاحب دستگاه شناسایی کنند اما موفق نشدند.

همچنین بخوانید  نصب کالی لینوکس در اندروید ؟اجرا کردن لینوکس روی اندروید روت و بدون روت شده

 

سطح امنیت فیس آیدی بالاست و هیچ کس نمی تواند نفوذ ساده ای به اسمارتفون شما داشته باشد. البته مشکلاتی هم وجود دارد، برای مثال اگر در هنگام تشخیص چهره عینک آفتابی را مقابل چشم خود قرار دهید، روند شناسایی دشوار می شود. به یاد داشته باشید که باید توجه بالایی در این زمینه داشته تا بتوانید به خوبی شناسایی را انجام داده و فیس آیدی نیز بدون نقص عمل کند.

 

برخی موارد وجود دارد که نباید بی توجه نسبت به آن بود.

 

غیرفعال کردن قابلیت Attention Detection برای افزایش سرعت عمل فیس آیدی

 

به بخش تنظیمات رفته و گزینه Face ID & Passcode را فشار دهید. برای رفتن به مراحل بعدی باید passcode خود را وارد کنید.

 

افزایش سرعت عمل فیس آیدی

 

به قسمت زیر توجه کرده و کلید Require Attention for Face ID را روی حالت Off قرار دهید.

 

غیرفعال کردن قابلیت Attention Detection در آیفون

 

در صفحه تاییدیه روی Ok ضربه بزنید.

 

غیرفعال کردن قابلیت Attention Detection برای افزایش سرعت عمل فیس آیدی

 

 دقت تصویر در حال حاضر غیرفعال می شود. دستگاه خود را قفل کرده و سپس آن را روشن کنید تا شاهد عملکرد سریعتر فیس آیدی باشید .

 

غیر فعال کردن قابلیت تشخیص در شرایط نوری کم

 

آیفون و آیپد شما دارای قابلیت های امنیتی مختلفی است که شناسایی چهره را به سادگی ممکن می کند. آنها این قابلیت را دارند که در شرایط نوری کم به کاربر هشدار داده و مانع از نقص عملکرد شوند.

 


پیشنهادی :

حل مشکل روشن شدن خودکار وای فای هنگام شارژ شدن (اندروید ، آیفون)


 

در بخش ATTENTION می توان با مراجعه به تنظیمات موارد مربوط به شناسایی چهره و رمز عبور را تنظیم کرد و سوییچ Attention Aware Features را در حالت On قرار داد.

 

غیرفعال کردن قابلیت Attention Detection در آیفون

 

Face ID در آیپد و آیفون هر سال عملکرد بهبودیافته تری پیدا می کند که نسبت به راه حل های امنیتی اندروید گزینه امن تری است. البته اگر به دنبال غیرفعال ساختن ATTENTION هستید که باید همین روش را به صورت بالعکس انجام دهید.

 

با توجه به روش فوق شما به سادگی می توانید موجب بهبود عملکرد فیس آیدی شوید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *