تبلیغات

تبلیغات

ترمینال جدید ویندوز مایکروسافت دردسترس قرار گرفت

new windows terminal-min

شرکت ردموندی مایکروسافت به تازگی نرم‌افزار کامند لاین جدید خود که به عنوان Windows Terminal شناخته می شود، برای سیستم عامل ویندوز 10 منتشر کند. توسعه دهندگان می‌توانند در گیت هاب کدهای خود را برای کامپایل کردن ترمینال جدید ویندوز 10 به کار گیرند.

 

با این حال افراد می توانند با مراجعه به فروشگاه مایکروسافت این نرم‌افزار کامند لاین جدید را دریافت کنند ، با تک تیپ همراه باشید .

 

آموزش دانلود نسخه جدید ترمینال ویندوز 10

 

در بلاگ توسعه دهندگان مایکروسافت پیرامون ترمینال جدید توضیح داده شده که این نرم افزار کامند لاین جدید بسیار قدرتمند است و به نوعی منبع باز یا همان اوپن سورس محسوب می شود که در سال 2019 منتشر شد. اما کسانی که می خواهند ویندوز ترمینال جدید را دریافت کنند تنها به نسخه پیش نمایش دسترسی پیدا خواهند کرد و نسخه نهایی هنوز انتشار پیدا نکرده است .

 

 

مایکروسافت همچنین روش هایی نیز برای سفارشی سازی  ترمینال ویندوز شرح داده و گفته است که چندین تب، Unicode و کارکتر UTF-8 را پشتیبانی می کند. همچنین یک موتور رندر متن شتاب دهنده گرافیکی برای تم ها، سبک ها و تنظیمات قابل سفارشی نیز در نظر گرفته شد.

 

در این بین Kayla Cinnamon مدیر برنامه ویندوز ترمینال، Console و Command-Line مایکروسافت اظهار داشت:

 

این اولین نسخه از چند نسخه پیش نمایشی است که در فروشگاه مایکروسافت منتشر می شود. تیم ترمینال به طور منظم روی آن مشغول کار هستند تا نسخه های پیش نمایش در زمان معین دردسترس توسعه دهندگان قرار گیرد. همچنین این نسخه شامل ویژگی هایی شده و آخرین نسخه آن با نام ویندوز ترمینال 1.0 زمستان سال جاری در فروشگاه مایکروسافت منتشر می شود.

 

افراد می توانند با مراجعه به فروشگاه مایکروسافت اپ ترمینال ویندوز را دریافت کنند. این اپ روی سیستم عامل ویندوز 10 نسخه 18362.0 یا بالاتر اجرا می شود. مایکروسافت می خواهد ویندوز ترمینال 1.0 را در ماه های آینده بدون هر گونه مشکل و به طور کامل اصلاح شده منتشر کند.

 

نسخه جدید ترمینال ویندوز 10

 

هر کسی که مایل است می تواند به عنوان توسعه دهنده از ترمینال ویندوز 10 استفاده کند. به نظر می رسد مایکروسافت متعهد است تا ویندوز ترمینالی توسعه دهد که مفید و کاربر پسند محسوب می شود. بنابراین سعی دارد تا به عنوان یک کامند لاین جدید کاربردی به کار گرفته شود.

 


بیشتر بدانید :

آموزش کامل استفاده از شبکه خانگی یا HomeGroup در ویندوز


 

اگر شما نسخه جدید ویندوز 10 را دریافت کنید ، پیشنهاد می شود از ویندوز ترمینال استفاده نکنید. به هر حال شما بهتر است رجوعی داشته باشید به ویژگی های ویندوز 10 که برخی از آنها اضافی هستند و می توانند مفید واقع شوند. به هر حال بسیاری از توسعه دهندگان سعی بر این دارند که ویندوز ترمینال را دریافت کرده و روی ویندوز 10 به کار گیرند تا به عنوان کامند لاین کاربرد خوبی داشته باشد.

همچنین بخوانید  چگونه ساعت سامسونگ را به تنظیمات کارخانه برگردونیم؟ فکتوری ریست گلکسی واچ

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *