تبلیغات

تبلیغات

چرا در اندروید باید از دانلود منیجر استفاده کنیم؟ معرفی 3 برنامه

Why-We-Should-Use-Android-Download-Manager

منتظر ماندن برای دانلود شدن فایل های حجیم ممکن است برای همه ما و حتی کاربران اندرویدی اتفاق افتاده باشد. گاهی اوقات پیش آمده است که هنگام دانلود کردن فایل های حجیم و حتی در درصد های آخر فایل خراب شده و با قطع شدن اینترنت مجبور به دانلود دوباره فایل شویم. اگر در منطقه ای قرار دارید که آنتن گوشی را به خوبی دریافت نمی کنید ، اتفاق افتادن این موضوع و قط شدن دانلود بیشتر احتمال دارد ، بنابراین استفاده از دانلود منیجر یکی از اولیت هایی است که باید در نظر داشته باشید.

 

با استفاده از برنامه های دانلود منیجر می توانید احتمال قطع شدن و ناقص شدن فایل را جلوگیری کرده و علاوه بر این بتوانید بهتر از حالت عادی فایل مورد نظر را دانلود کنید. در این مقاله به دلایلی که باید از دانلود منیجر در اندروید استفاده کنیم پرداخته و به 3 تا از برنامه های کاربردی دانلود منیجر اشاره خواهیم کرد.

 

چرا به دانلود منیجر نیاز داریم؟

 

پیش از اینکه به معرفی برنامه های دانلود منیجر بپردازیم ، به دلایل و نکات مثبت استفاده از دانلود منیجر بپردازیم.

 

1- مدیریت بر روی کل پهنای باند اینترنت

 

زمانی که یک فایل حجیم را قصد دارید دانلود کنید ، بطور پیشفرض قادر به استفاده از کل پهنای باند نخواهید بود ، به دلیل اینکه این محدودیت ها از سمت سرور مشخص شده است.

 

اما حالا اگر گوشی شما فایل را به چند بخش تقسیم کند و تکه تکه دانلود کند ، باعث می شود که سرعت دانلود و پهنای باند بهینه تری برای دانلود در نظر گرفته شود. همین موضوع باعث می شود تا از حالت عادی سرعت دانلود سریع تری داشته باشیم و همانطور از طرف منابع محدود نمی شوید.

 

2- به راحتی دانلود های ناموفق را دوباره ادامه دهید

 

دلایل مختلفی وجود دارند که باعث قطع شدن هنگام دانلود کردن می شوند. همین موضوع باعث می شود تا خراب شدن دانلود 99% هم وقتمان هدر رود و هم ترافیک مصرفی که هدر رفته است.

 

اینجاست که برنامه هایی نظیر دانلود منیجر ها به کمک آمده اند تا بتوانند چنین مشکلاتی را حل کنند. یکی از دلایلی که دانلود منیجر ها محبوبیت خود را دارند توانایی برطرف کردن مشکلات مربوط به قطع شدن اینترنت و ناموفق شدن دانلود می باشد. همانطور که گفته شد برنامه های دانلود منیجر این امکان را به  شما می دهند که بتوانید به ادامه دانلود های ناموفق بروید ، آن هم تنها با یک کلیک کردن!

همچنین بخوانید  آموزش حذف خودکار کامنت های بی ادبانه و زشت در اینستاگرام

 

3- دانلود های دسته ای و همزمان

 

جالب است بدانید یکی دیگر از قابلیت هایی که دانلود منیجر ها را محبوب کرده است وجود قابلیت دانلود بیش از 1 فایل در لحظه است. یعنی دانلود منیجر ها می توانند بطور همزمان بیشتر از 1 فایل را دانلود کنند. به دلیل داشتن الگوریتم های هوشمندانه ، هر فایل را با توجه به موقعیتی که دارد نسبت به دیگری سریع تر و زودتر دانلود می کند.

 

علاوه بر این ، می توانید برای دانلود های خود یک صف ایجاد کنید ، یعنی مشخص کنید 5 فایل را در یک بازه مشخص دانلود کند. بعد از اینکه فایل اول دانلود شد به سراغ فایل بعدی رفته و همین موضوع تا فایل آخر می رود تا صف دانلود ها به پایان رسد. همین موضوع باعث می شود تا دیگر نیازی به دانلود کردن دستی نداشته و دیگر نمی خواهد منتظر بمانید تا بعد از تمام شدن فایل اول بصورت دستی فایل بعدی را وارد کرده تا دانلود کند. با استفاده از این قابلیت باعث می شود تا در وقت خود بتوانیم صرفه جویی کنیم. برای مثال این قابلیت می تواند زمانی کاربردی باشد که قصد دارید چند فایل APK را دانلود کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید.

 

4- مدیریت بر روی پهنای باند (Bandwidth)

 

دانلود هایی با حجم های بالا باعث می شود تا گوشی فرآیند های غیرمنتظره داشته باشد. برای مثال زمانی که در حال دانلود کردن هستید نگاه کردن فیلم بصورت آنلاین همزمان با دانلود کردن زمانی انجام می شود که شما کیفیت پخش را در کمترین حالت قرار دهید چرا که در حالت کیفیت و رزولوشن بالا باعث می شود تا فیلم مورد نظر به کندی اجرا شود.

 

اینجاست که با آمدن دانلود منیجر ها می توانیم با مدیریت پهنای باند استفاده بهتری از اینترنت خود داشته باشیم. یعنی می توانید برای دانلود کردن سرعت مشخص کنید که هنگام استفاده همزمان از سرویس های دیگر دچار مشکل نشوید.

 

5- دانلود منظم بصورت زمان بندی شده

 

اگر دانلود هایتان قابلیت زمان بندی داشته باشند می توانید از این قابلیت دانلود منیجر ها استفاده کنید. برای مثال می توانید مشخص کنید که چه فایلی در چه زمانی دانلود شده و در هنگام تمام شدن وای فای یا اینترنت خط خاموش شود.

 

برخی از دانلود منیجر ها هستند که قابلیت سینک و همگام سازی با هشدار (Alarm) گوشی دارند. زمانی که گوشی خود را در طول شب برای دانلود قرار داده اید باعث می شود تا بتوانید از قابلیت Do Not Disturb بهره مند شوید. یعنی زمانی که فایلی دانلود شود اعلانی به صدا در نیاید.

همچنین بخوانید  DHCP یا Dynamic Host Configuration Protocol چیست؟

 

بهترین دانلود منیجر های اندروید

 

حالا که با ویژگی ها و فواید اپلیکیشن های دانلود منیجر آشنا شدید ، احتمال اینکه بخواهید از این برنامه ها استفاده کنید بسیار زیاد است! در اینجا لیستی از بهترین ها برای اندروید را برای شما آماده کرده ایم.

 

1- Advanced Download Manager یا ADM (بهترین)

 

دانلود منیجر اندروید

 

Advanced Download Manager یکی از بهترین برنامه هایی است که با داشتن قابلیت های خاص خود باعث شده است تا اولین انتخاب کاربران برای نصب باشد. این برنامه دارای تمامی ابزار هایی است که در بالا اشاره کردیم و حتی بیشتر از آن! ADM می توانید فایل را برای دانلود به 9 بخش تقسیم کند ، 3 دانلود همزمان انجام دهد و در نهایت دانلود های ناموفق را ادامه دهد.

 

شما می توانید با استفاده از Alarm هایی که مشخص کرده اید فایل ها را به نوبت دانلود کنید. اپلیکیشن Advanced Download Manager علاوه بر موارد گفته شده می توانید فایل های دانلود شده  و در حال دانلود را بر اساس فرمتی که دارند دسته بندی کند. برای مثال Documents و یا Music فرمت فایلکه هر دو یک نوع دارند. نکته قابل توجه این اپلیکیشن قابلیت Turbo Mode می باشد که با در برگفتن کل پهنای باند می تواند یک فایل را با سرعت بیشتری دانلود کند.

 

این برنامه از قابلیت های اتوماتی هم نیز برخوردار است. برای مثال زمانی که باتری و شارژ گوشی اندرویدی تان کم باشد بصورت اتومات دانلود را متوقف می کند و منتظر می ماند تا با متصل شدن به وای فای به ادامه دانلود فایل مورد نظر برود. اپلیکیشن دانلود منیجر Advanced Download Manager کاملا رایگان است که تنها برای حذف تبلیغات می تواند در صورت نیاز پرداختی برنامه را انجام داده تا دیگر تبلیغی نمایش داده نشود.

 

دانلود : Advanced Download Manager (رایگان)

 

2- IDM

 

دانلود منیجر اندروید

 

IDM  تقریبا دارای ویژگی هایی است که در Advanced Download Manager اشاره کردیم. اما تفاوت های کوچکی در این 2 برنامه وجود دارد که به آن ها می پردازیم.

 

برای کاربران تازه وارد ، IDM دارای رابط کاربری بهتر و جدیدتری است که باعث می شود استفاده از آن و کار کردن با برنامه آسان تر شود. تفاوت دیگری که با ADM دارد و خود را به جلو می اندازد این است که می تواند 5 دانلود همزمان و فایل را به 16 بخش تبدیل کند.

 

علاوه بر این ، زمانی که لینکی را کپی کنید برنامه می تواند بصورت خودکار آن را شناسایی کرده و به شما پیشنهاد دهد که توسط IDM آن را دانلود کنید. مانند Advanced Download Manager ، تمامی قابلیت های ADM را خواهید داشت ، مانند دانلود های دسته ای ، زمانبندی شده ، تغییر تم ، دسته بندی اتوماتیک و بیشتر. IDM به شما این امکان را می دهد که با توجه به وضعیت باتری و ارتباط با شبکه پهنای باند را مدیریت کنید.

همچنین بخوانید  چرا نباید آپدیت خودکار گوگل کروم را غیر فعال کنیم ؟

 

IDM هم مانند برنامه بالایی که معرفی شد رایگان بوده و در صورت نیاز می توانید با پرداخت درون برنامه نمایش تبلیغ ها را غیرفعال کنید.

 

دانلود : IDM (رایگان)

 

3- IDM—Download Manager Plus

 

دانلود منیجر اندروید

 

اگر احساس می کنید برنامه های بالایی که معرفی شد به دردتان نمی خورد و یا هنوز قابلیتی که شما منتظرش هستید ندارد را می توانید از از این برنامه استفاده کنید. این برنامه دانلود منیجر می تواند سرعت دانلود فایل را افزایش داده و دانلود های ناموفق را تا حد امکان ادامه دهد.

 

این اپلیکیشن دارای رابط کاربری ساده ای بوده که علاوه بر آن همراه با ویژگی های مورد نیاز کاربران است. IDM می تواند فایل ها را بصورت تقسیم شده و همزمان دانلود کند.

 

شما می توانید تعداد دانلود های همزمان و همچنین تعداد بخش های یک فایل را مشخص کنید. علاوه بر این می توانید محدودیتی برای پهنای باند در نظر گرفته و از 3 تم برای تغییر طراحی برنامه استفاده کنید.

 

مانند برنامه هایی بالایی که معرفی شدند رایگان بوده و می توانید به راحتی آن را دانلود کنید.

 

دانلود : IDM—Download Manager Plus (رایگان)

 

از چه دانلود منیجری استفاده می کنید؟ با ما در بخش کامنت ها در میان بگذارید. اگر هم از برنامه دیگری استفاده می کنید که در لیست ذکر نشده است آن را با ما در میان بگذارید 🙂

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

دیدگاه ها

  • sara فروردین 4, 1400 :: 19:16

    سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید

  • حمیدرضا بهمن 8, 1399 :: 08:53

    سلام و درود
    سال هاپیش که از برنامه adm استفاده می‌کردم وقتی روی لینک دانلود در هر مرورگری لمس می‌کردم به صورت خودکار اون لینک توسط adm دانلود میشد
    ولی حالا دیگه اینطور نیست
    چیکار کنم که اینوطوری بشه و هردانلودی از هز مرورگری بخوام انجام بدم خودکار توسط adm دانلود بشه

    • تک تیپ بهمن 8, 1399 :: 12:41

      باید برید از تنظیمات و IDM رو بیشفرض قرار بدین

  • Ali nb فروردین 25, 1399 :: 01:28

    سلام خسته نباشید!
    ‌ من ازADM استفاده می کنم ولی اخیرا سرعت دانلود برنامه کم شده به طوری که اگر فایلی رو از مرورگر گوشی دانلود کنم خیلی سریع تر دانلود میشه ولی استفاده از مرورگر اصلی ممکنه فایل دچار نقص بشه یا بعد از دانلود فیلمی بعضی مواقع می پره بیرون و یه جاهایی از فیلم رو نمیشه ببینیم.

    چکار کنم تا سرعت ADM رو افزایش کنم؟؟
    باتشکر

    • رسول توکلی فروردین 25, 1399 :: 09:53

      سلام دوست عزیز ، احتمالا تنظیمات برنامه به مشکل خورده ، از پنل سمت چپ ADM بررسی کنید که سرعت دانلود روی حداکثر باشه در صورتی که باز هم سرعت کمه ، فایلتون رو از یک سایت دیگه دانلود کنید. احتمالا مشکل از سرعت سایت هستش .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *