تبلیغات

تبلیغات

7 کاری که می توانید با بلوتوث گوشی های اندرویدی انجام دهید

Seven-Ways-To-Do-With-Bluetooth-Android

برای بیشتر افراد بلوتوث برای اتصال به دستگاه های وایرلس و بی سیم استفاده می شود. اما اگر کمی سطح بالاتر و از لحاظ علم تکنولوژی نگاه کنیم می توانیم از فناوری بلوتوث استفاده های بیشتر و به صرفه تری به غیر از ارسال فایل و متصل شدن به دستگاه های وایرلس داشته باشیم.

 

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا بتوانیم کار های بیشتری با بلوتوث توسط گوشی هایمان انجام دهیم. در این مقاله قصد داریم به مواردی از کاربردی های بلوتوث بپردازیم که شاید تابحال از آن ها استفاده هم نکرده باشید و یا نشنیده باشید. با تک تیپ همراه باشید.

 

1- بررسی تنظیمات بلوتوث گوشی های اندرویدی (Bluetooth)

 

7 کاری که با بلوتوث در اندروید می توان انجام داد

 

ممکن است شما هم از دسته افرادی باشید که تابحال به تنظیمات بلوتوث گوشی خود مراجعه نکرده باشید و خبری از امکانات آن ندارید. برای مثال یکی از ساده ترین آن ها زمانی است که به گوشی خود هدفون متصل کرده باشید ، با وصل شدن هدفون به گوشی باعث می شود تا تنظیمات بیشتری را بتوانیم انجام دهیم.

 

شما می توانید حالت HD صدا را در دستگاه هایی که همخوانی داشته و پشتیبانی می کنند انتخاب کنید ، علاوه بر این می توانید ولوم را هم تنظیم کنید و با دستگاه سینک کنید. بدین منظور برای اینکه به بخش تنظیمات بلوتوث بروید مراحل زیر را طی کنید :

 

1- وارد تنظیمات یا Settings گوشی شوید.

2- در نهایت به بخش Connected devices یا دستگاه های متصل شده مراجعه کنید.

 

2- با بلوتوث گوشی خود را قفل کرده یا باز کنید

 

7 کاری که با بلوتوث در اندروید می توان انجام داد

 

از دیگر ویژگی های داخلی مربوط به بلوتوث Smart Lock در اندروید می باشد. این ویژگی به شما این اجازه را می دهد که بتوانید بدون اینکه رمز گوشی را بزنید ، گوشی از پیش باز شده باشد ، اما بشرطی که دستگاهتان به دستگاه از قبل وریفای شده با بلوتوث متصل شده باشد. برای مثال اگر گوشی خود را به هدفون هایتان متصل کرده باشید و از قبل به عنوان دستگاه وریفای شده مشخص کرده باشید ، تا زمانی که هدفون در محدوده بلوتوث گوشی باشد ، دیگر نیازی به وارد کردن رمز ندارید.

 

زمانی که هدفون از محدوده خارج شود ، گوشی تان بصورت اتوماتیک قفل شده و هر بار برای باز شدن نیاز به وارد کردن رمز می باشد. بدین منظور شما می توانید با هر دستگاهی که از بلوتوث پشتیبانی می کند گوشی خود را ست کرده و نیازی به وارد کردن رمز نداشته باشید ، البته همانطور که گفته شد گوشی شما باید در محدوده دستگاهی باشد که به آن متصل شده اید.

همچنین بخوانید  بهترین راه‌ها برای تبدیل pdf به word در سریعترین زمان ممکن + فیلم آموزشی

 

برای اینکه قفل هوشمند یا Smart Lock را فعال کنید به مسیر Security and location > Smart Lock > Trusted Devices بروید. در این بخش می توانید دستگاه جدید و یا از دستگاه های قبلی جفت شده به عنوان Smart Lock انتخاب کنید.

 

3- باز کردن قفل ویندوز ، مک یا کامپیوتر کروم با استفاده از بلوتوث

 

7 کاری که با بلوتوث در اندروید می توان انجام داد

 

جالب است بدانید که با استفاده از بلوتوث گوشی اندرویدی خود می توانید دستگاه های دیگر مانند ویندوز یا مک را هم قفل کرده و یا باز کنید. هر دوی ویندوز و کروم OS دارای بخش کامل و ساده ای برای جفت شدن با بلوتوث گوشی دارند. اما دستگاه های مک و کاربرانی که از لپ تاپ های مک استفاده می کنند برای اینکه بتوانند از قابلیت های بلوتوث بهره مند شوند باید از برنامه های ساخته شده کمک بگیرند.

 

Chromebooks دارای تنظیماتی است که با استفاده از حسگر اثرانگشت گوشی خود می توانید قفل سیستم را باز کنید. بدین منظور برای فعال سازی این ویژگی به مسیر Settings رفته و در قسمت Connected Devices گوشی اندرویدی خود را با کروم بوک ست کنید. با انجام مراحل مشخص شده می توانید از این ویژگی برای کروم بوک خود به راحتی برای باز کردن قفل استفاده کنید. بعد از اینکه گوشی را ست کردید ، در صفحه لوگین کروم بوک ، باید بلوتوث گوشی را فعال کنید.

 

در ویندوز هم بخشی به نام Dynamic Lock برای این ویژگی وجود دارد. با استفاده از داینامیک لاک زمانی که دستگاه بلوتوثی ست شده در محدوده نباشد دستگاه تان قفل خواهد شد و برای باز شدن نیاز به وارد کردن رمز دارد. برای فعال سازی این ویژگی باید گزینه Allow Windows to automatically lock your device when you’re away را در بخش Settings > Accounts > Sign-in options > Dynamic Lock فعال کنید.

 

متاسفانه در مک بخشی برای قابلیت های اندروید در نظر گرفته نشده است. از این رو شما می توانید از برنامه های تولید شده مانند DroidID برای باز کردن مک با استفاده از بلوتوث گوشی استفاده کنید. زمانی که گوشی و مک ست شدند دیگر نیازی به وارد کردن رمز برای ورود به مک ندارید.

 

4- مزایای استفاده از اپلت های کاربردی اپلیکیشن IFTTT

 

7 کاری که با بلوتوث در اندروید می توان انجام داد

 

IFTTT می تواند فرآیند های کاربردی را همراه با اتصال بودن بلوتوث انجام دهد که همین موضوع باعث می شود تا در کارهای روزانه خود پیشرفت بیشتری نیز داشته باشید. شما می توانید مشخص کنید که در چه وضعیتی با فعال بودن بلوتوث چه فرآیند هایی انجام شود.

همچنین بخوانید  9 تا از بهترین سیستم عامل ها برای نصب در رزبری پای

 

برای مثال زمانی که بلوتوث گوشی روشن می شود ، آهنگ های داخل گوشی هم اجرا خواهند شد. علاوه بر این با استفاده از IFTTT می توانید با قطع شدن دستگاه مانند هدفون بلوتوث گوشی را هم خاموش کنید.

 

خوشبختانه تمامی اپلت های IFTTT رایگان بوده و همه کاربران می توانند از آن ها در هر فرآیندی استفاده کنند. برای پیدا کردن اپلت های بلوتوث کافیست عبارت Bluetooth را در بخش جستجو نوشته تا اپلت های ساخته شده برای بلوتوث نمایش داده شوند.

 

[app_link title=”دانلود نسخه آیفون” link=”https://itunes.apple.com/us/app/ifttt/id660944635?mt=8″ store=”apple”]

[app_link title=”دانلود نسخه اندروید” link=”https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ifttt.ifttt&hl=en” store=”android”]

 

5- رقابت های نزدیک با استفاده از بازی های پشتیبانی از بلوتوث

 

ما همیشه برای اجرای بازی های مولتی پلیر نیاز به وای فای نداریم. خوشبختانه بازی های بسیار زیادی وجود دارند که با بلوتوث کار کرده و می توانید بصورت چند نفره با دیگران در محدوده نزدیک بازی کنید.

 

Play Store جایی برای بازی های پشتیبانی از بلوتوث بوده که بصورت مولتی پلیر قابل انجام است. بعد از اینکه بازی مورد نظر را نصب کردید می توانید با ساخت یک لابی منتظر دوستان خود به عضو شدن در لابی باشید.

 

6- اپلیکیشن کاربردی YouBlue React بلوتوث

 

YouBlue React یکی دیگر برنامه هایی است که می تواند فرآیند های مختلفی با استفاده از بلوتوث انجام دهد. این برنامه می تواند واکنش های متفاوتی با توجه به وصل بودن یا قطع بودن بلوتوث نشان دهد. شما می توانید برای مثال برنامه ای را باز کنید و یا آهنگی را اجرا کنید. علاوه بر بلوتوث در این اپلیکیشن می توانید از وای فای هم استفاده کنید.

 

دانلود : YouBlue React (نسخه رایگان)

 

7- چت بلوتوثی یا Bluetooth Chat

 

7 کاری که با بلوتوث در اندروید می توان انجام داد

 

Bluetooth Chat یک اپلیکیشن کاملا بهینه شده و ارتباط نزدیک با استفاده از بلوتوث است. چیزی که این برنامه را نگه می دارد استفاده از بلوتوث است. از آنجایی که برنامه ها و برنامه های پیام رسان دیگر به اینترنت نیاز دارند ، اما این برنامه چون با بلوتوث است آفلاین بوده و به اینترنت نیاز ندارد.

 

با استفاده از برنامه Bluetooth Chat می توانید بصورت گروهی به یکدیگر متصل شده و انواع فایل ها مانند تصویر نیز ارسال کنید. اگر فردی برنامه را روی گوشی نصب نداشته باشد می توانید بصورت مسقیم فایل APK را به گوشی مورد نظر ارسال کنید. این اپلیکیشن از حالت شت و Dark Mode نیز بهره مند می باشد.

 

[app_link title=”دانلود نسخه اندروید” link=”https://play.google.com/store/apps/details?id=com.glodanif.bluetoothchat” store=”android”]

همچنین بخوانید  چگونه رمز آیفون را عوض کنیم؟ تغییر پسورد آیفون

 

نظر شما در رابطه با کاربرد های دیگر از بلوتوث چیست؟ در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید!

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *