تبلیغات

تبلیغات

iOS 13 چگونه باتری آیفون را ذخیره می کند؟

How-iOS13-Save-iPhone-Batterys

باتری های لیتیوم یون همانطور که در گوشی های آیفون بکار رفته است ، اگر بیشتر از 80% شارژ نشوند طول عمر زیادی خواهند داشت. اما متاسفانه ما همیشه از روز قبل گوشی را تا 100% شارژ خواهیم کرد. اما حالا با آمدن نسخه iOS 13 اپل به شما بهترین نتیجه از باتری گوشی را خواهد داد.

 

نسخه iOS 13 تا 80% شارژ شده و منتظر می ماند

 

اپل چند روز پیش در مراسم WWDC 2019 نسخه سیستم عامل iOS 13 را معرفی و رونمایی کرد. یکی از مواردی که در این مراسم ذکر شد در رابطه با بهینه سازی باتری “battery optimization” بود که بطور کامل توضیحاتی از آن داده شد. اپل اشاره کرد که با این نسخه زمان انتظار گوشی برای کامل شارژ شدن کمتر خواهد شد. بطور کلی با به شارژ زدن گوشی تنها تا 80% شارژ خواهد شد و تا زمانی که به آن نیاز نداشته باشید بیشتر از این نمی شود.

 

ممکن است برای خیلی از افراد و کاربران اپلی سوال پیش آید که چرا این کمپانی نمی خواهد بیش از 80% گوشی ها شارژ نشود؟ این تنها به دلیل تکنولوژی بکار رفته در باتری های لیتیوم یون می باشد که باید رعایت شود.

 

باتری های لیتیوم یون پیچیده و پیشرفته اند

 

ذخیره سازی باتری آیفون در iOS 13

 

بطور کلی باتری ها دارای تکنولوژی های بکار رفته پیچیده ای هستند. هدف اصلی این است که حداکثر انرژی را به یک فضای کوچکی که ممکن است ارتباط داده، سپس بدون هیچ خطری و آتش سوزی این انرژی ذخیره شده در باتری را استفاده کرده و خالی کنید. همانطور که می بینید این یک مسیر مشخص برای تمامی باتری ها است ، ابتدا شارژ شده و با استفاده از پردازش هایی که انجام می دهند انرژی ذخیره شده داخل خود را خالی می کنند.

 


پیشنهادی نکاتی که برای افزایش عمر باتری گوشی های اندروید باید رعایت شود


 

اما باتری های لیتیوم یون با توانایی شارژ دوباره این موضوع را کمی پیچیده تر می کنند. با شارژ دوباره و تکرار این مراحل برای مدت های طولانی مدت باعث می شود تا باتری ها ظرفیت اصلی خود را از دست بدهند و به مرور زمان دیگر 100% ظرفیت برای نگهداشتن انرژی نداشته باشند. خوشبختانه باتری های لیتیوم یون که در گوشی های آیفون بکار برده اند زیاد دچار این مشکل نخواهند شد و کمتر پیش می آید که ظرفیت خود را از دست بدهند.

 

نباید باتری گوشی را تا 100% شارژ کرده و نگهدارید

 

همچنین بخوانید  سونی اطلاعاتی از کنسول پلی استیشن 5 انتشار داد

ذخیره سازی باتری آیفون در iOS 13

 

باتری های لیتیوم یون امروزی با توجه به تکنولوژی به کار برده شده تا سطح 80% سریع تر از نسل های قبلی خود شارژ می شوند. برای بیشتر افراد 80% ظرفیت معمولا کاربردی بوده و می توانند در طول روز از گوشی خود استفاده کنند. هیچگاه نباید باتری گوشی را از 0% تا 100% شارژ کنید. اگر گوشی را از 80 تا 100% طی 5 روز متوالی شارژ کنید ، 20% باقی مانده به عنوان یک چرخه شارژ کامل ایجاد می شود.

 


بخوانید افزایش ماندگاری شارژ باتری گوشی‌هوشمند یا تبلت اندرویدی


 

نه تنها خالی کردن باتری به 0% و دوباره شارژ کردن به 100% برای باتری ضرر دارد بلکه همیشه شارژ کردن هم مشکلاتی در پیش خواهد داشت. علاوه بر این شارژ کردن تا 100% و خارج نکردن شارژ ممکن است دلایلی برای داغ کردن باتری نیز باشد. بطور کلی برای اینکه باتری بیش از حد شارژ نشود ، لیتیوم یون ها برای چند لحظه صبر کرده و دوباره شارژ می شوند.

 

این یعنی وقتی گوشی را در طول شب به شارژ زده و به 100% می رسد ، چند باری به 98% یا 95% رسیده و دوباره به 100% شارژ می شود و این چرخه بطور مداوم تکرار می شود. این یعنی حتی شما بدون استفاده از اینکه از گوشی استفاده کنید دارید از چرخه حداکثر شارژ باتری استفاده می کنید.

 

راه حل : قانون 40 تا 80 درصد شارژ

 

تمامی کارخانه های باتری ساز لیتیوم یون قانون 40-80 را به کاربرانشان پیشنهاد می کنند. بطور کلی روش این قانون بدین صورت است :

 

نگذارید شارژ باتری از 40% کمتر شود و نگذارید در زمان شارژ کردن از 80% بیشتر شود. این قانونی است که همیشه باید در نظر داشته باشید یعنی زمانی که شارژ باتری به 40% رسیده است گوشی را به شارژ زده و در زمان رسیدن به 80% گوشی را از شارژ بکشید.

 

پیروی از این قانون باعث می شود تا باتری گوشی شما بهینه تر و بسیار بهتر و همچنین عمر بیشتری کند.

 


حتما بخوانیدآموزش کالیبره کردن باتری آیفون / آیپد تنها در 6 قدم آسان!


 

iOS 13 هنگام شارژ در طول شب در سطح 80% می ایستد

 

ذخیره سازی باتری آیفون در iOS 13

 

در بروزرسانی های اخیر iOS بخشی برای باتری ایجاد شده بود که سلامت باتری را در ابتدا نشان می داد اما حالا آنالیز کلی باتری را هم نیز نشان می دهد. در این بخش می توانید به اینکه قانون 40-80 را رعایت کرده اید یا نه پی ببرید.

همچنین بخوانید  سیستم عامل هارمونی (Harmony) چیست؟ سیستم عامل جدید هواوی

 

در نسخه iOS 13 به دلیل وجود الگوریتم جدید باتری قرار است که باتری گوشی نهایت تا 80% شارژ شود.

 

نظرتان را در رابطه با نسخه iOS 13 در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع :
HOWTOGEEK

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *