تبلیغات

تبلیغات

WWDC 2019 ؛ اپل سیستم عامل iPadOS را برای آیپد عرضه کرد

New-iPadOS-Operation-System-Released

در مراسم WWDC 2019 ، اپل از یک سیستم عامل جدید برای آیپد معرفی کرد. نام این سیستم عامل iPadOS می باشد که مختص برای آیپد ساخته شده است. از آنجایی که پایه این سیستم عامل براساس iOS می باشد اما قرار است علاوه بر این به گونه ای طراحی شود که برای سخت افزار آیپد هم کاربردی باشد.

 

تا این لحظه سیستم عامل iOS توانسته گوشی های آیفون و آیپد را توسعه و بهبود دهد. اما از این پس سیستم عامل iOS تنها برای گوشی های اپل یا همان آیفون خواهد بود. این بدان معناست که اپل می تواند تمرکز بیشتری بر روی سیستم عامل آیفون داشته باشد. از این رو باعث می شود تا به غیر از آیفون ، آیپد هم با دریافت بروزرسانی های بهتر و اختصاصی بازده بیشتری داشته باشد.

 

بهترین ویژگی های سیستم عامل iPadOS

 

فدریگی ، معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل می گوید :

 

سیستم عامل iPadOS همراه خود ویژگی های جذابی خواهد آورد ، یکی از آن ها صفحه اصلی جدید (Home screen) همراه با ویجت ها می باشد. مولتی تسک قوی تر و ابزار های بیشتر برای کار راحت تر با قلم اپل (Apple Pencil).

 

صفحه اصلی جدید باعث می شود تا از صفحه بزرگتری بهره مند شویم ، نمایش برنامه های بیشتر در هر صفحه که دسترسی به برنامه ها آسان تر می شود. علاوه بر این می توانید سریع تر از قبل به ویجت ها دسترسی داشته باشید. بروزرسانی های Split View و Slide Over به این معناست که کاربران آیپد می توانند در لحظه از چند فایل وسند استفاده کنند.

 

پس از این در نظر گرفته شده که پشتیبانی بیشتری برای قلم اپل در نظر گرفته شود. قلم اپل را می توانید بصورت جداگانه در صورت نیاز تهیه کنید. بهبود هایی برای اپلیکیشن Files در نظر گرفته شده است که اجازه می دهد به پوشه iCloud Drive همزمان دسترسی داشته باشید ، علاوه بر این می توانید از حافظه های جانبی مانند USB و SD Card در اپلیکیشن Files استفاده کنید.

 

iPadOS شامل نسخه دسکتاپ در سافاری خواهد بود که کاربران در صورت نیاز می توانند از آن استفاده کنند. بهبود ویرایش متن و سریع تر شدن امکان انتخاب و Select کردن متن تنها با یک اشاره ، اضافه شدن قابلیت کیبورد شناور به کاربران اجازه می دهد تا بصورت یک دستی تایپ کنید. اضافه شدن فونت های کاستوم جهت ساخت داکیومنت های زیباتر از قبل و در نهایت حالت دارک مود (Dark Mode) برای گوشی های آیفون و آیپد عرضه خواهد شد.

همچنین بخوانید  مقایسه فیلم برداری در نور کم اکسپریا XZ2 Premium با گلکسی S9 و هواوی P20 Pro

 

تم مشکی باعث می شود تا علاوه بر کاهش مصرف باتری ، در تاریکی هم به خوبی از گوشی خود استفاده کنید. اپل تا فصل پاییز قصد ارائه این سیستم عامل را ندارد و هنوز راه های زیادی برای iPadOS در نظر گرفته است.

 

iPadOS به شما اجازه می دهد تا کارهای بیشتری با آیپد انجام دهید

 

اپل توضیحات مختصر و بهینه ای در رابطه با سیستم عامل آیپد (iPadOS) در مراسم خود به نمایش گذاشت. اما همانطور که مشخص است هنوز راه های بسیار زیادی برای رسیدن به iOS دارد. اما باید به گونه ای این سیستم عامل جدید طراحی شود که بتواند تا حداکثر ممکن به کارمندان آیپدی حس خوب و راحتی را ارائه دهد. حتی اگر این سیستم عامل بتواند به خوبی جلوه دهد ، قابلیت اینکه کاربران به سمت آیپد جذب شوند هم امکان پذیر می شود.

 

بنابراین اگر هنوز iPad ندارید و حس می کنید با iPadOS تجربه جدیدی را می توانید داشته باشید ، پیشنهاد می شود حتما در آینده نه چندان دور با عرضه اولین نسخه iPadOS یک آیپد خریده و تهیه کنید.

 

ممنون میشیم نظرتون رو درباره سیستم عامل ایپید کامنت بزارید

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *