آموزش موبایل و تبلت

برای قفل کردن تلفن خود از اثر انگشت یا PIN استفاده کنیم ؟

هنگامی که شما برای اولین بار گوشی خود را روشن می کنید ، ممکن است بخواهید دستگاهتان را قفل کنید . می توانید برای گوشی از اثر انگشت یا پین استفاده کنید . اثر انگشت شما منحصر به فرد است و غیر ممکن است که یک هکر بتواند حدس بزند که انگشتان شما چه شکلی است ، اما آیا اثر انگشت ایمن تر است یا پین ؟

بیایید این دو رمز را مقایسه کنیم و ببینید کدام رمز امنیت بیشتری برای شما دارد ، با تک تیپ همراه باشید .

چه زمانی دستگاه تلفن را با اثرانگشت قفل کنیم

در حال حاظر سنسور اثرانگشت محبوب ترین رمز در تلفن های همراه است . به خاطر راحت و آسان بودن رمز محبوبیت زیادی پیدا کرده است ، اما کامل نیست .

چه زمانی دستگاه تلفن را با اثرانگشت قفل کنیم

مزایای قفل تلفن با اثر انگشت

مهمترین مزیت اسکنر انگشت این است که کسی نمی فهمد  رمز شما چیست .زمانی که شما از پین استفاده می کنید فردی که به تلفن شما نگا می کند می تواند رمز دستگاه شما را یاد گیرید ، اما نمی تواند با یک اثر انگشت هم همین کار را انجام دهد. به همین دلیل ، قفل اثر انگشت در تلفن بهترین انتخاب در برابر چشم های کنجکاو هست .


پیشنهادی :

آموزش جلوگیری از قفل شدن صفحه ی گوشی و وارد کردن رمز هنگام راه رفتن


حسگر انگشت یکی از سریعترین روش های احراز هویت است . اگر شما برای قفل گوشی خود از کد PIN استفاده می کنید حتما بعد از یک مدتی از وارد کردن پین خسته می شوید ، که آزار دهنده است . اما با استفاده از یک سنسور اثرانگشت ، سریعتر و آسانتر  تلفن خود را باز کنید.

همچنین اثر انگشت برای افرادی که حافظه ضعیفی دارند ، مناسب است . فراموش کردن  PIN دستگاه ناراحت کنندست و راهی جز حذف اطلاعات نیست ، اما اثر انگشت خود را هیج وقت فراموش نمی کنید .

اشکالات حسگر انگشت دستگاه

این باور آسان است که اثر انگشت شما منحصر به فرد شماست و توسط هیچ کسی شناخته نمی شود . با این حال ،  هکرهای واقعی راه هایی برای دور زدن سنسور اثر انگشت دارند .

در سال ۲۰۱۳ ، یک مرکز کامپیوتری عکسی با وضوح بالا از یک اثر انگشت روی شیشه گرفت و  آن را روی لاتکس چاپ کرد که می تواند سنسور را دور بزند کند . حتما روش هایی وجود داردند که ما اطلاع نداشته باشیم .

همچنین بخوانید  آموزش غیرفعال کردن دکمه بیکسبی Bixby در گوشی های سامسونگ

چه زمانی دستگاه تلفن را با پین قفل کنیم

کدهای PIN مانند اسکنر اثر انگشت پیشرفته نیست ، اما در تمامی گوشی های هوشمند وجود دارد . کد پین در آزمایش مورد اطمینان بودن ، امنیت بالایی را کسب کردند ،‌ به همین دلیل در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گرفت .

چه زمانی دستگاه تلفن را با پین قفل کنیم

مزایای قفل تلفن با پین کد

مزایای کدهای PIN بستگی به تلفن دارد. به عنوان مثال، در گوشی های آیفون با استفاده از یک ویژگی امنیتی ، محتویات تلفن را پس از ۱۰ بار اشتباه وارد کردن PIN ، حذف می کند.

همچنین ، پین کد ها بر خلاف سنسور انگشت قابل تغییر هستند . اگر کسی یک مدل از اثرانگشت شما را چاپ کرد ، شما نمی توانید کاری کنید . ولی اگر رمز دستگاهتان پین باشد در سریع ترین زمان ممکن رمز را عوض کنید و یک عدد جدید تنظیم کنید .

اشکالات پین کد ها

بدون قابلیت های امنیتی اضافه ، از بین رفتن پین کد فقط یک لحظه است . کرک کردن پین کدها شاید نیاز به صرف کردن یک زمان بسیار طولانی باشند ، اما بعد از تکرار و حدس های مختلف ، هر فرد یا کامپیوتر در نهایت کد را پیدا می کند.

برای انتخاب کردن پین کد باید بین چهار تا شش رقم وارد کنید . قفل های الگو قوی تر از کدهای پین در این زمینه هستند ، اما متاسفانه ، تحقیقات نشان می دهد که کد های الگو زیاد امن نیستند .

نکته این است که هر کسی می تواند PIN شما را حدس بزند و شاید درست حدس بزند ، در حالی که هیچ کس نمی تواند اثر انگشت شما را وارد کند .

بیشتر بدانید :

امین نوری

امیدوارم از مطالب سایت استفاده کنید و لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا