تبلیغات

تبلیغات

بروزرسانی تلگرام ؛ امکان گفتگو در کانال ، نمایش شماره و بیشتر

Telegram-Update-New-Features

تلگرام در حال حاضر به یک شبکه اجتماعی محبوب در جهان تبدیل شده است که روز به روز با اضافه کردن ویژگی ها و قابلیت های جدید کاربرانی متفاوت از سراسر جهان جذب می کند. پیش از این امکانات بیشتری برای کانال ها و گروه ها در نظر گرفته شد که امروز قابلیت های بیشتری نیز در حال افزوده شدن به گروه های تلگرامی و همچنین کانال ها می باشد.

 

در این مقاله قصد داریم به ویژگی های جدیدی که در نسخه امروز تلگرام در نظر گرفته شده است معرفی کرده و لیست کنیم. با تک تیپ همراه باشید.

 

نمایش یا عدم نمایش شماره همراه در بروزرسانی تلگرام

 

ویژگی های جدید تلگرام

 

شاید این موضوع برای شما آشنا باشد. از این پس می توانید نمایش شماره همراه خود را در تلگرام فعال یا غیرفعال کنید. بطور کلی شما 3 گزینه برای مشخص کردن وضعیت شماره موبایل خود دارید.

 

  • نمایش شماره موبایل تنها برای مخاطبین
  • نمایش مخاطبین برای همه کاربران تلگرام
  • عدم نمایش شماره موبایل (هیچ کاربری نمی تواند شماره موبایلتان را مشاهده کند)

 

همانطور که می بنید گزینه دوم به گونه شباهت با واتساپ داشته و هر فردی می تواند شماره شما را مشاهده کند. گزینه های دیگر هم ممکن است توسط هر کاربری مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید با انتخاب نمایش شماره برای مخاطبین خیال خودتان را از بابت امنیت و حریم خصوصی راحت کنید. علاوه بر این اگر قصد دارید هیچ کاربری نتواند شماره شما را ببیند می توانید با انتخاب Nobody اجازه مشاهده شماره موبایل به بقیه را ندهید.

 

برای اینکه تنظیمات مربوط به شماره موبایل را انجام دهید مراحل زیر را طی کنید :

 

برای گوشی های آیفون

 

1- از منوی پایین Settings یا تنظیمات را لمس کنید.

2- از منوی نمایش داده شده کمی به پایین رفته و Privacy and Security را انتخاب کنید.

3- حالا در قسمت PRIVACY گزینه Phone Number را لمس کرده تا تنظیمات مورد نظر نمایش داده شوند.

 

برای گوشی های اندرویدی

 

1- از قسمت بالایی روی منو همبرگری کلیک کنید.

2- از لیست نمایش داده شده روی Settings کلیک کنید.

3- از منوی نمایش داده شده Privacy and Security را انتخاب کنید.

4- حالا در قسمت PRIVACY گزینه Phone Number را لمس کرده تا تنظیمات مورد نظر نمایش داده شوند.

 

ویژگی های جدید تلگرام

 

پشتیبانی از خدمات تحت وب ربات ها

 

ویژگی های جدید تلگرام

 

از این پس علاوه بر اینکه داخل خود تلگرام می توانید با ربات ها فعالیتی انجام دهید ، حالا نسخه وب آن ها هم برای خدمات تحت وب قابل انجام است. ربات ها حالا می توانند برای اینکه به شما خدمات وب بدهند توسط اکانت شما وارد سرویس خود می شوند (این عملیات به انتخاب خودتان انجام خواهد شد). برای اینکه بصورت کامل متوجه قابلیت این بخش بشوید می توانید با کلیک کردن روی دکمه comments فعالیت ویژگی جدید را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید  اینستاگرام از این پس با شکستن قوانین به شما هشدار می دهد

 

علاوه بر این می توانید با استفاده از ربات از پیش تعیین شده @discussbot (دیسکاشن) برای هر پست خود یک دکمه شیشه ای Comments که به معنای کامنت می باشد قرار داده تا کاربران کانال شما بتوانند با رفتن به نسخه وب برای پست انتشار شده در کانال کامنت گذاشته و پیام ارسال کنند.

 

همه کاربران می توانند از این ربات برای مدیریت کانال خود استفاده کنند و هر پستی که داخل کانال قرار می گیرد یک دکمه شیشه ای شامل می شود که امکان کامنت گذاری را برای کاربران کانال فراهم می کند.

 

و بالاخره امکان کامنت گذاری و گفتگو برای کانال ها

 

ویژگی های جدید تلگرام

 

پیش از این خبر های متفاوتی مربوط به اضافه شدن قابلیت کامنت گذاری برای پست های کانال شنیده شد که امروز از این پس می توانید با لمس کردن دکمه Discuss وارد گروهی شوید که سازنده کانال آن را به عنوان گفتگو مشخص کرده است. در حال حاضر امکان ساخت گروه تا 200.000 هزار کاربر امکان پذیر است. برای اینکه گروه کامنت گذاری و Discuss را به کانال خود اضافه کنید ، مراحل زیر را طی کنید :

 

1- به کانالی که قصد دارید به آن دکمه گفتگو یا Discuss اضافه کنید بروید.

2- از منوی کانال با زدن Edit و انتخاب Discussion به مرحله آخر بروید.

3- حالا خواهید دید که لیست گروه هایی که شما ادمین آن هستید نمایش داده می شود.

4- در نهایت گروهی که قصد دارید به عنوان گفتگوی کانال باشد را انتخاب کنید.

5- شما همچنین می توانید با زدن گزینه Create New Group گروه جدیدی ایجاد کنید.

 

ویژگی های جدید تلگرام

 

پس از اینکه گروه را مشخص کردید ، خواهید دید که برای کاربرانتان یک دکمه Discuss در کنار دکمه Mute/Unmute نمایش داده می شود که با لمس کردن آن کاربران به گروه مورد نظر انتقال داده می شوند.

 

نمایش کانال های عمومی در نسخه وب

 

اگر دور و بر خود گوشی ندارید و یا نمی توانید وارد اکانت تلگرام خود شوید اما نیاز دارید که پست های کانالی را مشاهده کنید ، از این پس می توانید به راحتی با وارد کردن آدرس کانال بصورت لینک t.me/s/TechtipIR تمامی پست های انتشار شده در کانال را در نسخه وب به راحتی مشاهده کنید. خوبی این قابلیت این است که بدون نیاز به وارد شدن و لوگین کردن می توانید پست های کانال مورد نظر را مشاهده کنید.

 

ویژگی های جدید تلگرام

 

هشدار های مربوط به کلاهبرداری

 

همچنین بخوانید  معرفی گلکسی تب اس 6 : سامسونگ گلکسی تب S6 بهترین تبلت اندرویدی

ویژگی های جدید تلگرام

 

شاید تابحال چنین قابلیتی در شبکه های اجتماعی دیگر مشاهده نکردید ، اینبار تلگرام قصد دارد تا با اطلاع رسانی کاربرانش در رابطه با کلاهبرداری امنیت بیشتری را تامین کند. با بروزرسانی به آخرین نسخه تلگرام در صورتی که کاربری به شما پیام بدهد و قصد کلاهبرداری داشته باشد یک برچسب “SCAM” در کنار نام کاربر نمایش داده می شود.

 

همین موضوع باعث می شود تا خیلی از کلاهبرداری های موجود در تلگرام کمتر شده و کاربران امنیتی بیشتری را داشته باشند.

 

پیش نمایش تصویر فایل های PDF

 

در تلگرام iOS می توانید قبل از دانلود تصویر کوچک و پیش نمایش از فایل PDF مشاهده کنید.

 

استفاده از مدل های مختلف متن در تلگرام iOS

 

پیش از این در اندروید و نسخه دسکتاپ تلگرام امکان ساخت لینک بود ، اما حالا در نسخه آیفون و آیپد می توانید به راحتی علاوه بر ساختن لینک با استفاده از متن ، متن خود را هم ویرایش کرده و مدل های مختلفی مانند Bold و یا Monospace روی آن اعمال کنید.

 

ویژگی های جدید تلگرام

 

تم های آماده بیشتر و تغییرات ظاهری برای اندرویدی ها

 

در این نسخه از تلگرام تغییرات ظاهری مربوط به بخش چت کردن و همچنین اضافه کردن افراد در گروه انجام شده است. علاوه بر این می توانید در قسمت تنظیمات چت با رفتن به theme switcher تم هر چت را برای خود شخصی سازی کنید. تم های آماده بصورت زیر است :

 

  • Default
  • Blue
  • Dark Blue
  • Dark
  • Article Blue

 

ویژگی های جدید تلگرام

 

نظر شما در رابطه با بروزرسانی های پی در پی تلگرام چیست؟ آیا از قابلیت های جدید راضی هستید؟ از چه قابلیتی بیشتر استفاده کرده و از چه قابلیتی کمتر استفاده می کنید؟ با ما در بخش کامنت ها در اشتراک بگذارید.

منبع :
TELEGRAM

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *