تبلیغات

تبلیغات

گوشی های آیفون / آیپد ساخت چه کشوری هستند؟

iPhone-Mobiles-Where-Made

گوشی های آیفون همواره در هر کجای جهان وجود ندارند ، چرا که معمولا بیشتر کاربران و افرادی که دور و برمان هستند از گوشی های اندرویدی استفاده می کنند. معمولا درصد استفاده از گوشی های شومند در حال حاضر برای نسخه اندروید می باشد.

 

اپل افتخار بزرگی در تولید گوشی های خود در کالیفرنیا دارد. اگر به پشت جعبه های لپ تاپ macOS دقت کنید می بینید که عبارت Designed by Apple in California نوشته شده است. اما سوالی که پیش می آید این است که گوشی های اپل در کجا تولید می شوند؟

 

گوشی های آیفون در چین تولید می شوند!

 

ممکن است با خود بگویید که چرا محصول آمریکایی باید در چین تولید شود؟ اما باید بدانید که بر روی جعبه های گوشی های آیفون علاوه بر متن بالایی متن دیگری با عبارت Assembled in China همراه می باشد. اما این به چه معناست؟

 

اینکه گوشی شما توسط Foxconn تولید شده باشد کم پیش می آید ، چرا که بیشتر تولیدی ها توسط چین است. البته باید بدانید که Foxconn برای کشور های تایلند ، کره جنوبی ، مالزی ، سنگاپور ، فیلیپین و جمهوری چک گوشی آیفون را تولید و اسمبل می کند.

 

Pegatron هم یکی دیگر تولید کننده های قدیمی آیفون است. طبق گفته AppleInsider این شرکت در زمان گوشی آیفون 6 توانست 30% سهم تولید را از آن خود کند.

 

گوشی های آیفون در چه کشوری اسمبل (گردآوری) می شوند؟

 

همیشه در پشت جعبه های گوشی آیفون یک کلید وجود دارد که نوشته شده است assembled که به معنای سرهم کردن می باشد. از آنجایی که Foxconn و Pegatron گوشی های آیفون را اسمبل می کنند این بدان معناست که قسمت های مختلف آیفون را به یکدیگر متصل می کنند. اما سوالی که پیش می آید این است که قطعات گوشی از کجا فرستاده می شوند ؟

 

آیفون ساخت چه کشوری است؟

 

جالب است بدانید که اپل هنوز جایی برای نگهداری تمامی قطعات خود ندارد ، بلکه با توجه به نوع قطعه ممکن است از کارخانه های مختلف به دست اسمبل کننده ها برسد.

 

محصولات و قطعات اپل از چه کشور هایی می آید؟

 

اپل قطعاتش را از مناطق مختلف جهان سفارش داده و به اسمبل کننده ها ارسال می کنند. در سال 2017 برخی از این اخبار توسط کمپانی رد شد. اما با این حال ما در لیست زیر برخی از قطعات اپل را می شناسیم که از چه کشور هایی تولید و عرضه می شود.

همچنین بخوانید  رم گوشی اندروید (RAM) چیست و باید چه مقدار باشد؟

 

پردازنده های آیفون

 

همانطور که انتظار می رود پردازنده یا CPU قلب گوشی است که اطلاعات و پردازش های بسیار مهم را انجام می دهد. در حال حاضر اپل با 2 شرکت برای ساخت پردازنده های آیفون همکاری می کند. سامسونگ در کره جنوبی و دیگری TSMC در تایوان که هر دو تولید کننده های پردازنده های سری A هستند. علاوه بر این کمپانی های ذکر شده در چین ، سنگاپور و آمریکا در حال فعالیت است.

 

برای تراشه های صوتی ، اپل با Cirrus Logic همکاری می کند. مرجع اصلی این کمپانی در آمریکا بوده که علاوه بر این در چین ، کره جنوبی ، تایوان ، ژاپن ، سنگاپور و انگلستان قابل دسترسی است.

 

دوربین

 

گوشی های آیفون ساخت چه کشوری هستند؟

 

اپل برای تولید دوربین گوشی هایش بر چند کمپانی تکیه کرده است. با توجه به اینکه از چه نوع و نسخه ای از آیفون استفاده می کنید ، ممکن است سونی در ژاپن که تولید کننده بسیاری از دوربین عقب گوشی های آیفون است باشد. OmniVision در آمریکا ، که توسعه دهنده دوربین های FaceTime می باشد. همچنین Qualcomm هم یکی دیگر از سازنده دوربین های آیفون است.

 

صفحه نمایش LCD

 

با توجه به موقعیت های مکانی و تولید صفحه نمایش در مناطق مختلف ، اپل در حال حاضر با 2 شرکت برای تولید LCD همکاری می کند. یکی از آن ها LG که در کره جنوبی بوده و علاوه بر این در لهستان و چین قرار دارند.

 

یکی دیگر از تولید کننده های صفحه نمایش گوشی های آیفون و آیپد Sharp می باشد. این برند در ژاپن قرار داشته که علاوه بر این دارای 13 شرکت دیگر در مناطق مختلف جهان می باشد.

 

کنترلر صفحه نمایش لمسی

 

کنترلر صفحه نمایش برای مدیریت ارتباط شما با صفحه نمایش گوشی است. Broadcom این سخت افزار را برای اپل فراهم کرده است. این شرکت دارای دفتر مرکزی در آمریکا می باشد که بخش تولید آن در بخش های مختلف جهان ایجاد شده اند. می توان به هند ، چین ، تایوان ، سنگاپور و کره جنوبی اشاره کرد. دیگر مکان های غربی مانند اسرائیل ، یونان ، بلژیک ، فرانسه ، هلند و انگلستان را نیز می تواند در نظر گرفت.

 

تاچ آیدی گوشی های آیفون

 

گوشی های آیفون ساخت چه کشوری هستند؟

 

البته در حال حاضر گوشی های جدید این شرکت حالا با فیس آیدی کار می کنند ، اما هنوز هم افرادی وجود دارند که با داشتن گوشی های نسخه های قدیمی تر از تاچ آیدی استفاده می کنند. بدین منظور این سخت افزار توسط شرکت TSMC ایجاد می شد و دیگر شرکت Xintec که برای ساخت سخت افزار تاج آیدی فعالیت می کرد. این کمپانی در تایوان قرار دارد.

همچنین بخوانید  آموزش اتوماسیون صنعتی صفر تا صد + معرفی تولیدکننده های اتوماسیون صنعتی

 

گلس (محافظ صفحه نمایش)

 

ممکن است تابحال با گلس های Gorilla آشنا شده باشید. این شرکت علاوه بر گوشی های اندرویدی برای گوشی های آیفون هم گلس تولید می کند. کمپانی Gorilla Glass در آمریکا فعالیت خود را ادامه می دهد. این کمپانی مانند دیگر کمپانی ها دارای موقعیت مکانی های دیگر نیز می باشد که شامل استرالیا ، بلژیک ، برزیل ، چین ، کره جنوبی ، مالزی ، مکزیک ، فیلیپین ، روسیه ، سنگاپور ، آفریقای جنوبی ، ترکیه ، امارات و دیگر کشور ها می باشد. بله زیاد به نظر می رسند!

 

شبکه وای فای و سیم کارت

 

تراشه های مربوط به شبکه سیم کارت توسط شرکت کوالکام طراحی و ساخته می شوند. محل تولید اصلی این شرکت در آمریکا قرار دارد. مانند دیگر تولید کننده ها این شرکت در مناطق مختلف جهان نیز فعالیت دارد.

 

شرکت Murata تراشه های مربوط به وای فای گوشی های اپل را تهیه می کند. محل فعالیت این شرکت در آمریکا بوده و در بخش های مختلف جهان هم نیز برقرار است. کشور هایی نظیر ژاپن ، کره جنوی ، تایلند ، مالزی ، فیلیپین ، ویتنام ، تایوان ، هند ، مکزیک ، برزیل ، کانادا و در نهایت اروپا نیز می باشد.

 

حافظه ذخیره سازی

 

حافظه ذخیره سازی یکی دیگر از مهم ترین بخش هایی است که در آیفون بکار می رود ، از این رو اپل با 2 شرکت برای ساخت فضای ذخیره سازی همکاری می کند. یکی سامسونگ در کره جنوبی و دیگری Toshiba که ژاپن بوده و علاوه بر این در 50 کشور دیگر نیز فعالیت می کند.

 

باتری

 

با اینکه فرآیند خاصی انجام نمی دهد اما باتری مهم ترین بخش گوشی است که با نداشتن آن نمی توانید از گوشی استفاده کنید.

 

باتری یکی دیگر از بخش هایی است که توسط شرکت سامسونگ تامین می شود. اما سامسونگ تنها تامین کننده باتری نیست ، دیگر شرکتی که می توان نام برد Sunwoda Electronic بوده که در ژاپن قرار دارد.

 

اگر با اخبار موبایل همراه باشید ممکن است تابحال شنیده باشید که در چند سال اخیر اپل در باتری های گوشی های آیفون خود دچار مشکل شده بود و باعث می شد تا گوشی های آیفون سرعت عملکرد آن ها کاهش یابد. اگر احساس می کنید که باتری گوشی تان دچار مشکل شده است ، می توانید با خواندن مقاله “آموزش کالیبره کردن باتری آیفون / آیپد تنها در 6 قدم آسان!” به راحتی باتری گوشی را برای مدتی بهینه کنید.

همچنین بخوانید  رابطه web3 و TPA چیست؟

 

شتاب سنج ، قطب نما و ژیروسکوپ

 

شتاب سنج ها با توجه موقعیتی که دارید فاکتور های مختلفی دارند. برای مثال در حال رانندگی هستید یا نه. شرکت Bosch Sensortech این سخت افزار را برای گوشی های آیفون طراح می کند. مرکز تولید این کارخانه در آلمان قرار دارد. علاوه بر این در کشور های آمریکا ، چین ، ژاپن ، کره جنوبی و تایوان هم نیز فعالیت دارد.

 

AKM Semiconductor هم یکی دیگر از تولید کننده های اپل بوده که برای قطب نما گوشی اقدام به همکاری کرده است. مرکز اصلی این شرکت در ژاپن و دیگر کشور ها فرانسه ، انگلستان ، چین ، کره جنوبی ، تایوان و آمریکا می باشد.

 

STMicroelectronics هم برای تولید ژیروسکوپ گوشی در نظر گرفته شده است. مقر اصلی این شرکت در سوئیس بوده که علاوه بر این در 30 کشور دیگر نیز شعبه دارد.

 

 

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *