تبلیغات

تبلیغات

8 تا از بهترین برنامه های مدیریت پسورد در سیستم عامل لینوکس

8-Best-Linux-PasswordManagers

نگرانی های مربوط به اطلاعات امنیتی و خصوصی دلایلی است که افراد بیشتر از نرم افزار های متن باز یا Open Source استفاده می کنند. اما امروزه امن نگه داشتن اطلاعات خود یکی از مهم ترین چالش های روزمره زندگی ما است. معمولا سوالی که پیش می آید این است که اگر از دسته افرادی باشیم که برای هر وبسایت یا هر حساب کاربری یک رمز عبور در نظر گرفته باشیم ، چگونه همگی این رمز ها را مدیریت کنیم و حتی برخی از آن ها را فراموش نکنیم؟ چطور می توانیم با مدیریت پسورد های مختلفی که ایجاد کرده ایم ، امنیت مان را تامین کنیم.

 

اینجاست که برنامه های مانند مدیریت پسورد به کمک ما می آیند و به راحتی تمامی مشکلاتمان را حل می کنند. در این مقاله قصد داریم به 8 تا از بهترین و قابل اعتماد برنامه های مدیریت پسورد برای سیستم عامل لینوکس بپردازیم ، با تک تیپ همراه باشید.

 

1- مدیریت رمز عبور با KeePass

 

8 تا از برنامه های مدیریت پسورد لینوکس

 

KeePass می تواند تمامی پسورد های شما را در قالب رمزگذاری شده و Encrypt شده در خود نگهداری کند. تمامی پسورد های شما همانطور که گفته شد در یک دیتابین بصورت رمزگذاری شده ذخیره می شود. شما می توانید به این فایل توسط رمز عبور یا یک فایل امنیتی دسترسی داشته باشید.

 

دیتابیسی که ایجاد می شود قابلیت جابجایی و portable بودن را دارد ، بنابراین شما می توانید در هر نوع دستگاهی که در نظر دارید به پسورد هایتان با استفاده از دیتابیس دسترسی داشته باشید. اگر اکانت جدیدی نسازید می توانید این فایل را بصورت دستی کپی کنید.

 

KeePass ابتدا در سال 2003 برای ویندوز عرضه شد. از آنجایی که برای ویندوز عرضه شد ، همچنان محیط کاربری این برنامه تغییری کرده و همچنان مانند قبل می باشد. در حال حاضر نسخه های مختلفی از KeePass برای لینوکس عرضه شده است ، نسخه KeePass به گونه ای بخشی از ویندوز بوده اما KeePassX و KeePassXC برای لینوکس طراحی شده اند و بهینه تر می باشند.

 

دانلود : KeePass | KeePassX | KeePassXC

 

2- GNOME Password Safe

 

8 تا از برنامه های مدیریت پسورد لینوکس

 

اگر از دسته افرادی هستید که از GNOME استفاده می کنید ، بهترین انتخاب می تواند برنامه مدیریت رمز عبور Password Safe باشد.

 

برنامه Password Safe به گونه ای آسان است که کار با آن را هر کسی می تواند به راحتی یاد بگیرد. برای شروع ابتدا باید یک گاو صندوق بسازید که تمامی رمز ها و پسورد هایتان در آن ذخیره شوند. بعد از اینکه پسورد های مورد نظر را وارد گاو صندوق کردید ، حالا می توانید همین گاو صندوق یا با رمز ، یک فایل رمز گذاری شده و یا هر دو ایمن سازی کنید. پس از این می توانید اکانت های مربوط به هر اکانت را وارد کرده و ذخیره کنید. اگر احساس می کنید این موارد کاملا آشنا هستند این به این دلیل است که فرمت های مشابه KeePass استفاده می کند.

همچنین بخوانید  حل ارور "Wi-Fi Doesn’t Have a Valid IP Configuration" در تمام دستگاه

 

معرفی اپل ایرپاد 2 

 

 

 

 

Password Safe بسیار ساده تر بوده و بیشتر قابلیت هایی که در KeePass قرار داده شده است ، برای ساده تر شدن و سبک بودن حذف شده اند. به همین دلیل این برنامه باعث می شود تا برای افرادی که تابحال از برنامه های مدیریت پسورد استفاده نکرده اند ، انتخاب خوبی باشد. اما اگر بخواهیم از دید دیگری این برنامه را بررسی کنیم ، ممکن است با نداشتن امکانات کافی باعث شود تا شما از این برنامه برای مدیریت و نگهداری پسورد هایتان استفاده نکنید.

 

دانلود : GNOME Password Safe (دانلود)

 

3- Password Safe

 

8 تا از برنامه های مدیریت پسورد لینوکس

 

یکی دیگر از برنامه های اوپن سورس و متن بازی که برای ویندوز عرضه شده است ، حالا نسخه بتا و تستی این برنامه برای لینوکس در نظر گرفته شده است.

 

Password Safe هم یکی دیگر از برنامه هایی است که از الگوریتم های KeePass بهره می برد. شما می توانید داده های مربوط به اکانت ها و رمز های عبورتان را در یک یا چند دیتابیس ذخیره کنید. این برنامه از انتقال اطلاعات به دیسک و یا حذف شدن احتمالی آن ها جلوگیری می کند.

 

Password Safe یکی دیگر از برنامه هایی است که کاربران به راحتی می توانند با آن تعامل داشته باشند.

 

دانلود : Password Safe (رایگان)

 

4- Password Gorilla

 

8 تا از برنامه های مدیریت پسورد لینوکس

 

اگر از Password Safe برنامه کاملی بنظر شما می رسد اما نمی خواهید از نسخه های بتا استفاده کنید ، در اینجا برنامه ای وجود دارد که بصورت رسمی برای لینوکس عرضه شده و نسخه بتا شامل نمی شود.

 


بیشتر بدانید :

گلکسی نوت 10 به دوربین 64 مگاپیکسلی مجهز است


 

Password Gorilla یکی دیگر از برنامه هایی است که داده ها و پسورد های شما را در یک دیتابیس بصورت رمزگذاری شده نگهداری می کند. علاوه بر اینکه نسخه لینوکس عرضه شده است ، شما می توانید این برنامه را در سیستم عامل مک و ویندوز هم داشته باشید. درحال حاضر نسخه موبایل برای این برنامه مدیریت رمز عبور در نظر گرفته نشده است ، اما با کمی جستجو می توانید برنامه های مشابه بهتری برای گوشی اندرویدی یا آیفون خود پیدا کنید.

 

دانلود : Password Gorilla (رایگان)

 

5- qMasterPassword

 

8 تا از برنامه های مدیریت پسورد لینوکس

 

از اینکه تمامی پسورد هایتان را در یک فایل نگهداری کنید راضی نیستید و به دنبال یک روش دیگر هستید؟ qMasterPassword به شما این اجازه را می دهد تا از امکانات بیشتری برای ذخیره سازی پسورد هایتان استفاده کنید. این برنامه مدیریت پسورد از شما می خواهد که یک پسورد مستر ایجاد کنید ، که با استفاده از رمز عبور وارد شده برای اکانت های مورد نظر پسوردی ایجاد می کند. بنابراین اگر حتی فردی بدانید که شما از برنامه مدیریت پسورد qMasterPassword استفاده می کنید ، بدون داشتن رمز مستر نمی توانند داده ها و اطلاعاتتان را مشاهده کنند.

همچنین بخوانید  تفاوت بین فناوری FTTC و FTTP چیست؟ توضیح فیبر اینترنت

 

qMasterPassword نسخه ای برای لینوکس است که از الگوریتم های Master Password بهره می برد.

 

دانلود : qMasterPassword (رایگان)

 

6- QtPass

 

8 تا از برنامه های مدیریت پسورد لینوکس

 

در حال حاضر KeePass ممکن است بهترین انتخاب باشد ، اما این بدان معنا نیست که ما باید تنها از این برنامه برای مدیریت پسورد های خود استفاده کنیم. به لطف QtPass ، می توانید بدون استفاده از ترمینال بتوانید از این برنامه استفاده کرده و پسورد های خود را در جای امنی نگهدارید. همانطور که گفته شد QtPass به شما اجازه می دهد تا حتی بدون یک خط کد زدن بتوانید امنیت خود را حفظ کنید. با استفاده از این برنامه می توانید بیشترین توابع در ترمینال را به راحتی توسط این برنامه انجام دهید.

 

دانلود : QtPass (رایگان)

 

7- Bitwarden

 

8 تا از برنامه های مدیریت پسورد لینوکس

 

تمامی قابلیت های موجود در این برنامه بصورت آفلاین در دسترس است. Bitwarden یک ابزار تحت وب است که می تواند داده ها و اطلاعات مربوط به رمز عبور تان را در دسکتاپ و موبایل های اندرویدی و آیفون سینک و همگام سازی کند. همانطور که برای سیستم عامل لینوکس این برنامه در دسترس است ، شما می توانید در اندروید و iOS هم از این برنامه مدیریت پسورد بهره مند شوید. علاوه بر این می توانید با نصب پلاگین های عرضه شده زمانی که وارد وبسایت مورد نظر شده می توانید رمز عبور را بصورت خودکار توسط پلاگین وارد کنید.

 

Bitwarden بصورت آنلاین پسورد ها را ذخیره می کند ، به همین دلیل است که می توانید به راحتی در تمامی دستگاه های خود به رمز های ذخیره شده دسترسی داشته باشید. اگر بخواهیم نگاه منفی داشته باشیم ، این است که اطلاعات و پسورد های شما بصورت آنلاین ذخیره شده و امکان هک شدن آن ها ممکن است وجود داشته باشد.

 


پیشنهادی :

نقد و بررسی ویدئویی تبلت هیبریدی سرفیس پرو 6 مایکروسافت


 

اما اگر بخواهیم مثبت نگاه کنیم ، Bitwarden تمامی پسورد هایتان را بصورت رمزگذاری شده و هش شده قبل از خارج شدن از برنامه ذخیره می کند.

 

از لحاظ فنی امکان زیر سوال بردن امنیت Bitwarden وجود دارد. بگونه ای که می توانند به رمز اصلی برنامه دسترسی پیدا کنند. با قابلیت های آفلاینی مانند KeePass ، برای اینکه بتوانند اطلاعات شما را هک کنند باید از نزدیک به سیستم شما دسترسی داشته باشند. برای اینکه بخواهیم با دیگر سرویس ها مقایسه کنیم Bitwarden همانطور که آنلاین است سورس کدش هم در اختیار کاربران قرار گرفته است.

همچنین بخوانید  7 راه اساسی برای افزایش همیشگی امنیت وای فای و جلوگیری از هک شدن

 

با استفاده از این سرویس می توانید پسورد های خود را بصورت رایگان با ساختن اکانت ذخیره کنید. علاوه بر این با خرید اکانت پولی می توانید 1 گیگ فضا برای نگهداری فایل هایتان استفاده کنید. علاوه بر این می توانید با استفاده از YubiKey ، FIDO U2F و بیشتر برای تایید هویت خود جهت وارد شدن به برنامه استفاده کنید.

 

دانلود : Bitwarden (رایگان)

 

8- مدیریت پسورد ها با استفاده از مرورگر

 

8 تا از برنامه های مدیریت پسورد لینوکس

 

Mozilla Firefox یکی از مرورگرهایی است که بصورت پیشفرض روی لینوکس نصب می شود. گزینه های دیگری مانند Google Chrome و Vivaldi تنها از راه دانلود کردن قابل دسترسی هستند و از پیش روی لینوکس بصورت خودکار نصب نمی شوند. تمامی این مرورگر ها می توانند پسوردهایتان را در صورتی که اجازه دهید ذخیره کنند. همانطور که مشخص است زمانی که پسوردی ذخیره شود می توانید با مراجعه به وبسایتی که اکانت ساخته اید بصورت اتوماتیک رمز یا یورزنیم را وارد کنید. علاوه بر این اگر روی مرورگرتان اکانت داشته باشید ، می توانید با Sync کردن داده های خود را در دستگاه های دیگر داشته باشید.

 

شما نیازی به داشتن مرورگر خاصی نیستید ، بلکه هر مرورگی می توانید نیاز های شما را برای ذخیره سازی پسورد هایتان برطرف کند. البته باید توجه داشته باشید که ذخیره کردن رمز عبور در مرورگر شامل امنیت زیادی نخواهد شد ، چرا که اگر فردی به سیستم شما دسترسی داشته باشد می تواند بدون اینکه رمزی وارد کند ، پسورد های ذخیره شده در مرورگر را مشاهده کند.

 

مدیریت پسورد با LastPass لینوکس

 

LastPass به لطف پشتیبانی هایی که دارد از سیستم عامل لینوکس هم بهره می برد. علاوه بر این اگر بخواهید از برنامه های مدیریت پسورد تحت وب استفاده کنید ، Dashlane و 1Password قابل ذکر هستند.

 

به غیر از این موارد برنامه های مدیریت پسوردی وجود دارد که چند سالی آپدیت نشده اند اما هنوز کاربردی اند ، مانند Revelation و یا Universal Password Manager که هردو در لینوکس قابل استفاده اند.

 

 

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *