تبلیغات

تبلیغات

آموزش انتقال فایل بازی به ایکس باکس وان دیگر

Move-ANd-Copy-Game-To-Another-XboxOne

کنسول Xbox One دارای بازی های متعددی ای است که بسته به نوع و سلیقه کاربران هر یک جذابیت خود را دارد. در این بین برخی بازی ها مانند Red Dead Redemption 2 وجود دارند که به خودی خود نیاز به فضای 107 گیگابایتی برای نصب دارند! بنابراین اگر اینترنتی داشته باشیم که پهنای باند کمی داشته باشد ، دانلود دوباره بازی 107 گیگابایتی می تواند حرام کردن وقت باشد. استفاده از هارد های اکسترنال برای انتقال اطلاعات بین کنسول می تواند بهترین روش و انتخاب برای صرفه جویی در وقت باشد.

 

با کپی کردن بازی زمان خود را ذخیره کنید

 

زمانی که برای اولین بار فردی کنسول Xbox One را خریداری می کند ، معمولا فروشنده پیشنهاد می دهد که بازی هایی را برای شروع روی کنسول نصب کند. معمولا بیشتر مواقع ما برای فرزندان خود در روز تولد یا به هر مناسبتی کنسول می خریم ، فرزند ما انتظار دارد که در همان لحظه بتواند بازی ای را اجرا کند ، اما متاسفانه برخی مواقع نصب نکردن بازی ها باعث می شود تا کنسول شروع به دانلود کردن بازی هایی که انتخاب شده است بکند.

 

بنابراین اگر حتی بیشتر از یکی ایکس باکس وان داشته باشید ، برای نصب هر بازی باید اینترنت بسیاری زیادی را برای دانلود کردن صرف کنید که این واقعا به صرفه نیست. علاوه بر مصرف بی رویه ترافیک اینترنت مان باعث می شود تا پهنای باند را مشغول کنیم. خوشبختانه مایکروسافت قابلیتی به کنسول ایکس باکس وان خود اضافه کرده است که از هارد های اکسترنال پشتیبانی می کند. همین موضوع باعث شده است تا بتوانیم هم در وقت و هم در کاهش مصرف ترافیک صرفه جویی کنیم. با استفاده از هارد اکسترنال می توانید بازی های خود کپی یا انتقال دهید.

 

این قابلیت هم می توانید برای ارتقاع به کنسول Xbox One X از Xbox One یا Xbox One S کاربردی باشد.

 

آموزش انتقال بازی ایکس باکس وان به ایکس باکس وان دیگر

 

انتقال بازی از یک کنسول به کنسول دیگر عملیات سختی ندارد و شما می توانید به راحتی این فرآیند را انجام دهید. برای شروع هارد اکسترنال مورد نظر را به کنسول متصل کرده و در صورت نیاز آن را فرمت کنید.

 

هشدار : فرمت کردن ، تمامی داده هایی که از قبل روی هارد قرار دارد پاک خواهد شد.

 

بطور پیشفرض مایکروسافت به یک هارد پشتیبانی از USB 3.0 و 256 گیگابایت فضا نیاز دارد. ما پیشنهاد می کنیم که حداقل از یک هارد 1 ترابایتی استفاده کنید.

همچنین بخوانید  چگونه تم مشکی سامسونگ گلکسی اس 20 را فعال کنیم ؟

 

از صفحه Home ایکس باکس ، از روی کنترلر دکمه Xbox را فشار دهید. حالا آیکون تنظیمات (چرخ دنده) را انتخاب کنید که نام Settings را دارد.

 

انتقال بازی از ایکس باکس وان

 

حالا System و بعد روی Storage کلیک کنید.

 

انتقال بازی از ایکس باکس وان

 

در این قسمت ، هاردی را انتخاب کنید که بازی های ایکس باکس وان روی آن نصب شده است.

 

انتقال بازی از ایکس باکس وان

 

منویی که ظاهر می شود ، روی گزینه Transfer کلیک کنید.

 

انتقال بازی از ایکس باکس وان

 

در این قسمت بازی هایی که قصد دارید انتقال دهید انتخاب کرده و یا با زدن Select All تمامی بازی های نصب شده روی کنسول را انتخاب کنید. حالا روی Copy Selected کلیک کنید تا بازی های انتخاب شده برای انتقال به هارد اکسترنال مورد نظر کپی شوند. علاوه بر این می توانید با زدن گزینه Move Selected تمامی بازی های انتخاب شده مورد نظر را از روی کنسول برداشته و بصورت کامل بر روی هارد اکسترنال انتقال دهید. معمولا این روش زمانی انجام می شود که بخواهید هاردتان را خالی کرده و فضای خالی بیشتری داشته باشید ، بنابراین با انتقال کلی بازی ها می توانید فضای خالی برای کنسول خود ایجاد کنید.

 

خواهید دید که در بالای صفحه نوشته شده است فایل های انتخاب شده به هارد داخلی انتقال یا کپی خواهد شد ، اما نگران نباشید ، در مرحله بعدی این مشکل حل خواهد شد.

 

انتقال بازی از ایکس باکس وان

 

حالا هاردی که قصد دارید بازی ها را روی آن بریزید انتخاب کنید ، همانطور که در تصویر می بینید ما هارد دوم که External2 نام دارد انتخاب می کنیم. در این جا بازی های انتخاب شده از لیست به این هارد جدید انتقال داده خواهند شد.

 

انتقال بازی از ایکس باکس وان

 

پنجره ای به نمایش در خواهد آمد که نشان دهنده تاییدیه برای انتقال یا کپی بازی های مورد نظر است. بنابراین اگر اطلاعات نمایش داده شده صحیح می باشد روی Copy یا Move کلیک کنید تا فرآیند مورد نظر انجام شود. اگر در مرحله قبلی Copy را انتخاب کرده باشید ، بازی های مورد نظر از روی هارد ایکس باکس وان کپی شده و به هارد جدیدی Paste می شود ، اما اگر Move را انتخاب کرده باشید ، بازی های انتخاب شده از هارد کنسول برای همیشه برداشته شده و به هارد جدید انتقال پیدا می کنند.

 

انتقال بازی از ایکس باکس وان

 

بعد از اینکه تاییدیه را بدهید ، ایکس باکس وان شروع به انتقال یا کپی کردن بازی های انتخاب شده به هارد جدید می کند. با زدن دکمه ایکس باکس روی کنترلر می توانید درصد پیشروی فرآیند انتقال بازی به هارد را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید  چگونه بازی های استیم را مخفی کنیم؟ مخفی کردن بازی های استیم

 

انتقال بازی از ایکس باکس وان

 

با توجه به اینکه چه تعداد بازی را انتخاب کرده اید و هارد شما چه سرعتی دارد ، این فرآیند می تواند چند دقیقه و یا چند ساعت به طول بی انجامد. برای اینکه ببینید هنوز چه بازی هایی در حال انتقال هستند به بخش My games & apps بروید.

 

انتقال بازی از ایکس باکس وان

 

حالا در قسمت سایدبار روی Queue کلیک کنید. بازی هایی که در حال انتقال هستند و هنوز به پایان نرسیده اند در این قسمت نمایش داده می شوند.

 

انتقال بازی از ایکس باکس وان

 

همانطور که گفته شد ، این فرآیند با توجه به سرعت اینترنت یا سرعت هارد شما بستگی دارد ، هرچه از سیستم بهتری بهره مند باشید سرعت فرآیند سریع تر پیش خواهد رفت.

 

منبع :
HOWTOGEEK

تبلیغات

دیدگاه ها

  • طاها فروردین 31, 1402 :: 22:54

    سلام من یه سوال دارم من ایکس باکس سری اس دارم و دوستم وان اس میتونم با این روش بازی های اونو بگیرم

  • amirali اردیبهشت 8, 1401 :: 22:24

    سلام ادمین
    ممنونم به خاطر این آموزش بیخشید من روی کنسول xbox series x بازی دارم ومیخوام روی xbox series s بازی انتقال بدم با هارد اکسترنال وکپی کنم یعنی میشه بازی هام آفلاین هستند

    • حمید نوری اردیبهشت 9, 1401 :: 22:10

      اطلاعی از انتقال بین سری اس و ایکس ندارم

  • Sajad اسفند 8, 1399 :: 06:05

    سلام خسته نباشید من الان چندتا بازی افلاین رو اکس باکس وانم نصبه و میخوام بازیهای جدیدی روش بریزم و باید این بازی ها رو پاک کنم هارد یا اکس باکس دیگه ای ندارم که بخوام روش انتقال بدم ، آیا امکانش هست که اکس باکس رو با همین روش به کامپیوتر متصل کرد و بازی ها رو رو تو کامپیوتر بریزم و هر وقت خواستم رو اکس باکسم نصب کنم؟؟

  • امیر احسان عبادیان آذر 28, 1399 :: 23:03

    سلام.دستگاه من اکانت هکی داره.میشه من بازی رو از کامپیوتر دانلود کنم بریزم تو هارد و هارد رو به ایکس باکس وان اس اصل کنم و بازی رو از هارد به ایکس باکس بریزم

    • رسول توکلی آذر 29, 1399 :: 10:23

      سلام، امتحان کنید . تست نکردم این روشو

  • امین فروردین 9, 1399 :: 16:33

    دوست عزیز.دستگاه رو نمیشه به نت وصل کرد.بن میشه
    راه دیگه ای هست که بشه بدون اینکه دستگاه رو به نت وصل کرد روش بازی ریخت؟

  • ابوالفضل اسفند 14, 1398 :: 12:46

    سلام ادمین.
    دوست من بازی هاش به صورت کل پاک شده.
    کنسول من هم بازی هاش انلاین هست و میتونم به صورت انلاین با کنسول کار کنم.
    ایا با روش transfer network مشکلی برای کنسولم پیش نمیاد ؟یعنی بازی هام قفل یا کنسولم افلاین نمیشه؟ اگه میشه یکم توضیح بدهید.

    • رسول اسفند 14, 1398 :: 16:10

      سلام دوست عزیز ، فکر نمیکنم بازی های انلاین رو بتونید انتقال بدید . این آموزش مال بازی های نصب شده هستش که فایلش موجوده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *