تبلیغات

تبلیغات

5 ویژگی مثبت و منفی سامسونگ گلکسی اس 10

Samsung-S10-Best-Things

شرکت سامسونگ در جریان رویداد اواخر ماه فوریه سال 2019 علاوه بر معرفی گوشی هوشمند منعطف گلکسی فولد، از خانواده پرچمدار گلگسی اس 10 نیز در چهار مدل مختلف رونمایی کرد.

 

خانواده ای که نسبت به نسل قبل تعدادشان بیشتر شده و مدل های مهیچ تر نسبت به نسل پیشین محسوب می شوند. سری گلکسی اس 10 شامل نسخه گلکسی اس 10e ، گلکسی اس 10 ، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 نسخه 5G می شود.

 

در حالی که تمامی مدل ها راهی بازار شدند اما نسخه 5G اواخر آوریل سال جاری برای خرید دردسترس قرار می گیرد. شاید عرضه گلکسی اس 10 مدتی آغاز شده اما باید بیان داشت، برخی موارد پیرامون این گوشی هوشمند همچنان وجود دارد که بسیاری از آن با خبر نیستند .

 


پیشنهادی :

سامسونگ گلگسی S10 در برابر آیفون XS


 

این موارد در مجموع 10 مورد هستند که شامل 5 مورد منفی و 5 مورد مثبت می شوند.

 

صفحه نمایش

 

 

گلکسی اس 10 پرچمدار نسل جدید سامسونگ به حساب می آید. گوشی هوشمندی که در مقایسه با نسل پیشین ابعاد نمایشگر بیشتری پیدا کرده و وضوح تصویر بهتری دارد. مدلی که از صفحه نمایش تقریبا کم حاشیه بهره می برد و تجربه کاربری لذت بخش را رقم می زند. این گوشی هوشمند از سطح روشنایی بالا در نمایشگر برخوردار است و این موضوع زمانی مشخص می شود که به استفاده دستگاه می پردازید.

 

در حالی که گلگسی اس 10 و نسخه پلاس به پنل 1440 پیکسلی اولد مجهز هستند اما گلکسی اس 10e از وضوح تصویر FHD+ بهره می برد. بنابراین در بحث نمایشگر نسخه E یا همان اکونومی صفحه نمایش کم وضوح‌تری دارد.

 

عملکرد

 

شرکت سامسونگ با به کارگیری پردازنده هشت هسته ای 7 نانومتری اسنپدراگون 855 قدرت بالایی به سری گلکسی اس 10 بخشید . با حافظه رم 12 گیگابایتی در کنار سایر قابلیت ها، مشخصات سخت افزاری سری گلکسی اس 10 بی نظیر است. البته سری گلکسی اس 10 در مدل های مختلف با حافظه داخلی و حافظه رم متعددی به فروش می‌رسد.

 

دوربین

 

یکی از بخش های جذاب و خیره کننده گلکسی اس 10 ، دوربین های جدید چندگانه است که نظر هر فردی را در بحث کاربری خیره می کند. این دوربین در مدل 5G به چهار لنز و در مدل استاندارد و E به دو لنز می رساند. دوربین سلفی نیز در مدل های پلاس و 5G از نوع دوگانه خواهد بود اما دو مدل E و استاندارد تنها از دوربین سلفی تک لنز بهره می برند. قابلیت های تصویربرداری و عکاسی مختلفی در دوربین نسل جدید گلکسی اس به کار گرفته شد.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین رشته ها برای اپلای

 

شایان ذکر است که دیافراگم لنز نیز بسیار بهبودیافته تا در شرایط نوری کم عملکرد خوبی نشان دهد. به هر حال باید دوربین سری گلکسی اس 10 را بسیار برتر از سایر مدل ها دانست.

 

نرم افزار

 

عملکرد سامسونگ گلگسی اس 10

 

شرکت سامسونگ نسل جدید گلکسی اس 10 را با سیستم عامل اندروید 9.0 پای همراه ساخته که از ویژگی های بهتری نسبت به مدل پیشین برخوردار است. تاچ ویز از این نسل برداشته شده و رابط کاربری one UI بسیار کاربری لذت بخش و روان تری نسبت به نسخه پیشین دارد.

 

با این حساب باید در بحث نرم افزاری گلکسی اس 10 را نمونه بارز یک گوشی هوشمند تلقی کرد. سامسونگ سعی کرده علاوه بر بخش سخت افزاری، نرم افزار بی نظیر و بهینه را برای نسل جدید پرچمدار خود در نظر گیرد.

 

ویژگی های اضافی جذاب

 

گلکسی اس 10 دارای قابلیت شارژ معکوس است که به افراد اجازه می دهد از گلکسی اس 10 به عنوان پد شارژ بهره گیرند. گذشته از آن اسلات کارت میکرو اس دی این بار قادر است تا 1 ترابایت حافظه داخلی را پوشش دهد.

 


مطلب مرتبط :

انتشار تصاویر رندر شده گلکسی نوت 10 سامسونگ


 

البته گذشته از حافظه داخلی و این قابلیت، چندین قابلیت کاربردی دیگر نیز برای گلکسی اس 10 فراهم آمده تا تجربه کاربری لذت بخشی فراهم آید.

ویژگی های منفی گلکسی S10

 

 

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک

 

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک گلگسی اس 10

 

دیگر همچون گذشته گوشی های هوشمند به سنسور اثرانگشت سنتی مجهز نمی شوند. با کاهش حاشیه نمایشگر شرکت ها سنسور اثرانگشت اولتراسونیک را در زیر صفحه نمایش تعبیه می کنند و این ویژگی با سرعت و عملکرد بهتری صورت می گیرد.

 

دو گوشی هوشمند گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ به این قابلیت تجهیز شدند و افراد می توانند با آن به صورت پیشرفته تر به اسمارتفون خود ورود پیدا کنند. حتی عملکرد این نوع حسگر سریعتر از مدل های سنتی قبلی خواهد بود. اگرچه بسیار عملکرد بی نقصی دارد اما کمی خسته کننده است.

 

البته گاهی مواقع سنسور مشابه گلکسی اس 9 عملکرد سریعی ندارد و احتمال خطا بیشتری دارد. سامسونگ اخیرا با انتشار بروزرسانی این مسئله را تا حدودی رفع کرده است و در این میان گلکسی اس 10e به حسگر جانبی که روی کلید پاور تعبیه شده، مجهز است.

ارگونومی

 

گلکسی اس 10 و نسخه پلاس آن اسمارتفون های بزرگی محسوب می شوند، از این رو تجربه کار با آنها ممکن است کمی دشوار باشد. بخصوص هنگامی که در حالت تک دستی به استفاده از آنها می پردازید. البته سامسونگ قابلیتی برای تجربه کاربری تک دست در نظر گرفته اما نمی توانید خیلی مفید واقع شود.

همچنین بخوانید  معرفی و بررسی ویژگی های گوشی جدید اپل (آیفون 8 ، آیفون 8+)

 

از این رو باید ارگونومی را در گوشی های هوشمندی چون گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس کمی دور از انتظار بدانیم، مگر آن که به خرید نسخه اکونومی گلکسی اس 10 بسنده کنید.

آپدیت

 

متاسفانه سامسونگ خیلی شرکت قوی در انتشار بروزرسانی یا همان آپدیت نیست. بروزرسانی های سیستم عاملی این شرکت نسبت به برخی شرکت ها کمی دیرتر است و نباید انتظار انتشار آپدیت های پی در پی و بسیار از این شرکت داشته باشید.

بنابراین سعی کنید در صورت وجود مشکلی نرم افزاری خود به رفع آن بپردازید زیرا انتشار بروزرسان در موعد دیرتری صورت می گیرد. انتشار اندروید 9 در هفته های اخیر برای پرچمداران سامسونگ دردسترس قرار گرفت و این کمی دور از انتظار است.

دوربین

 

در حالی که دوربین عقب هر سه مدل گلکسی اس 10 عالی هستند اما در برخی قابلیت ها از جمله تله فوتو نمی توانید شاهد تصویربرداری بی نظیری باشید. از این رو ممکن است موجب ناراحتی شود در تصویربرداری تله فوتو شود.

اما به طور کلی گلکسی اس 10 دارای دوربین باکیفیتی بوده اگر توجه کمی به دوربین تله فوتو آن شود. در مجموع می توانید دوربین این گوشی هوشمند را قابل قبول دانست.

 


پیشنهادی :


 

قیمت

 

یکی از مواردی که گلکسی S10 را با عیب بزرگی رو به رو ساخته ، قیمت بالاست. سامسونگ هر سال پرچمداران خود را با قیمت بالایی عرضه می کند که با گذشت زمان این قیمت کاهش پیدا می کند.

 

 

منبع :
ADNROIDPOLICE

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *