تبلیغات

تبلیغات

Kodi چیست و چگونه کار می کند؟

What-Is-Kodi-How-Works

نرم افزار Kodi چیست؟ فکر کنید که شما به یک دنیا از فیلم مانند پلتفرم Netflix یا Amazon Prime Video دسترسی دارید آن هم بصورت رایگان! جالب است نه؟

 

در این پلتفرم می توانید به مشاهده استریم و محتوای آنلاین بپردازید. در این مقاله قصد داریم به نرم افزار کودی بپردازیم و بگوییم که چطور می توانید از نرم افزار Kodi استفاده کنید. با تِک تیپ همراه باشید.

 

کودی یا Kodi چیست؟

 

Kodi چیست

 

بطور کلی Kodi یک برنامه برای استریم (آنلاین) محتوای رسانه ای است. این برنامه کاملا متن باز (Open Source) بوده و با توجه به چند سکویی یا Cross-Platform بودنش در همه ی سیستم عامل ها و دستگاه ها قابل اجرا است. همانطور که اشاره شد با توجه به متن باز بودن ، کودی کاملا رایگان بوده و همه می توانند آن را تهیه کنند. جالب است بدانید که کودی ابتدا با نام Xbox Media Center (XBMC) منتشر شد و بعد از سال 2014 به Kodi تغییر یافت.

 

در حال حاضر Kodi برای سیستم عامل های زیر در دسترس است :

 

 

با توجه به اینکه کدهای Kodi اوپن سورس هستند همانطور که در بالا گفته شد می توانید این برنامه را در تلویزیون های خود نیز داشته باشید. زبان برنامه نویسی کودی با C++ بوده و در حال توسعه است. از آنجایی که شما می توانید محتوای رسانه ای را در این برنامه مشاهده کنید می توان از این برنامه به نوعی نام آن را سینمای خانگی گذاشت.

 

Kodi چگونه کار می کند؟

 

اجرای Kodi

 

کودی توانایی پخش هر نوع رسانه ای را دارد و محیط کاربری آن مانند Smart TV سامسونگ است. این برنامه هیچ فایلی را در داخل خود ندارد و تنها فایل هایی را دارد که توسط مردم بصورت Local و یا از داخل شبکه ی اینترنت میزبانی و ذخیره شده است. بدین منظور اگر از دسته افرادی هستید که داخل هارد خود مجموعه ای از فیلم ها و سریال ها دارید ، می توانید آن ها را در Kodi بصورت مرتب شده داشته باشید. شما همچنین می توانید رسانه های سرویس های آنلاین دیگر را مشاهده کنید.

 

دقیقا مانند دیگر برنامه ها Kodi دارای add-ons های متفاوتی است که می توانید برای سرویس های دیگر از آن بهره مند شوید. برخی از ادآن های کودی شامل Crackle ، SoundCloud ، Bravo و Disney Channel می باشد.

 

آموزش دانلود و نصب Kodi

 

همچنین بخوانید  روش تشخیص گوشی های قاچاق و رجیستر شده (طرح رجیستری موبایل)

نصب کودی Kodi

 

از آنجایی که کودی متن باز است ، شما می توانید این برنامه را به صورت رایگان دانلود کنید. مانند همیشه پروسه ی نصب نرم افزار همیشه آسان بوده و کار سختی نیست. کودی همانطور که در تصویر می بینید از سیستم های زیادی پشتیبانی می کند ، اما در سیستم عامل های ویندوز ، مک ، اندروید و لینوکس عملکرد بهتری دارد.

 

از آنجایی که بر روی بیشتر پلتفرم ها قابل اجرا است ، می توانید هر موردی را که در کودی می خواهید برآورده کنید. در خانه ، می توانید با تبدیل کردن کامپیوتر یا رزبری پای به Kodi به راحتی آن را در تلویزیون داشته از آن بهره ببرید. اگر شما از دسته افرادی هستید که بیشتر اوقات راه می روید می توانید کودی را در تبلت یا گوشی خود داشته باشید.

 

نرم افزار کودی بر روی کامپیوتر

 

نصب Kodi بر روی ویندوز یک فرآیند ساده بوده که بیشتر افراد می توانند آن را انجام دهند. صفحه ی دانلود به شما این اجازه را می دهد که بتوانید از استور مایکروسافت برنامه را نصب کرده و یا بصورت لینک داخلی از خود سایت برنامه را دریافت کنید. اگر بتوانید با استور مایکروسافت کار کنید بهتر است چرا که می توانید آپدیت های برنامه را بصورت اتوماتیک دریافت کنید.

 

برای کاربران مک ، یک پکیج نصبی ارائه شده است که نسبت به ویندوز ممکن است سخت تر بنظر رسد. اما با خواندن تمامی مراحل نصب برنامه و دقت در انتخاب موارد مورد نظر می توانید به راحتی اقدام به نصب کودی در سیستم عامل مک کنید.

 

کاربران لینوکس هم می توانند از داخل وبسایت رسمی برنامه را دانلود کنند. علاوه بر قابلیت نصب از داخل ترمینال هم نیز وجود دارد. جالب است بدانید که حتی یک توزیع از لینوکس با نام Kodibuntu وجو دارد که مختص Kodi طراحی شده است.

 

لینک های دانلود : Kodi برای ویندوز | مک | لینوکس

 

kodi اندروید و iOS

 

Kodi نسخه اندروید

 

شما می توانید حتی برای اندروید و iOS هم این برنامه را داشته باشید. مراحل نصب این نسخه با ویندوز نیز متفاوت است.

 

برای کاربران اندروید ، راه ساده ای در نظر گرفته شده است. کاربران اندروید می توانند برنامه را بصورت مستقیم از گوگل پلی دانلود کنند. اگر از دسته افرادی هستید که نمی توانید به هر دلیلی از گوگل پلی دانلود کنید می توانید با رفتن به وبسایت اصلی نسخه ی اندروید و فایل APK را دانلود کرده و نصب کنید.

همچنین بخوانید  نحوه اضافه کردن توضیحات به عکس ها و فیلم ها در آیفون و آیپد

 

اگر کاربر iOS هستید راهتان با کاربران اندرویدی متفاوت است. متاسفانه این برنامه بر روی اپ استور نیست و شما باید خودتان Kodi را نصب کنید. 2 راه برای نصب وجود دارد که یکی JailBreak کردن دستگاه و یا نصب بدون نیاز به جیل بریک کردن توسط لینک مستقیم از وبسایت که نیاز به تایید و Trust کردن دارد.

 

لینک های دانلود : کودی برای اندروید | iOS

 

کودی بر روی رزبری پای

 

بدون شک رزبری پای بهترین دستگاه و انتخاب برای اجرای کودی بر روی آن است ، چرا که از نظر اندازه کوچک ، قیمت مناسب و مصرف انرژی کمی دارد. علاوه بر این می تواند بر هر صقحه نمایشی اجرا و همخوانی شود. به غیر از این 3 سیستم عامل شخصی سازی شده برای رزبری پای در نظر گرفته شده است که قابلیت اجرای کودی را دارد ، اگر هم از این روش نخواهید استفاده کنید می توانید در کنار دیگر برنامه ها از Kodi در رزبری پای بهره مند شوید.

 

 

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *