تبلیغات

تبلیغات

4 برنامه برای بررسی اینکه گوشی Android شما به درستی کار می کند

Check-Android-Phone-Works-Well

اگر هنگام کار کردن با گوشی یکی از قطعات سخت افزاری به درستی کار نکند ، باعث مشکل میشود . اما دقیقا چه چیزی در دستگاه شما مشکل دارد ؟ شتاب سنج ، مرور وب با داده های تلفن همراه و یا Wi-Fi . میتوانید با خرید یک گوشی جدید از این مشکلات خلاص شوید ، و یا اینکه با تک تیپ همراه باشید تا گوشی خود را عیب یابی کنید .

 

برنامه هایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم استبه شما کمک می کنند تا بدانید که چه قسمت از گوشی Android خود خراب است . حتی اگر گوشی شما مشکل خاصی نداشته باشد ، ضرری ندارد که یک بررسی هوشمندانه را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز به خوبی در حال کارکردن است.

 

 

1. Phone Check

چگونه از سلامت گوشی مطمئن شویم

 

نرم افزار بررسی تلفن یکی از بهترین برنامه های بررسی سخت افزاری اندروید است که می توانید استفاده کنید. این برنامه به نوعی مانند نرم افزار  CPU-Z عمل می کند، در حالی که شما با اضافه کردن طیف گسترده ای از گزینه های بررسی سخت افزار، به طور دقیق از جزئیات سخت افزار گوشی خود مطلع می شوید .

 

گزینه های چک کردن سخت افزار عبارتند از :

 

  • بررسی  و پیشنهادات کم شدن حافظه
  • چک کردن باتری و آزمایش سوکت شارژ
  • بررسی Wi-Fi و رادیو
  • تست های صوتی برای بلندگوها، میکروفون، جک هدفون و دکمه های کاهش و افزایش صدا
  • تست های صفحه نمایش، مانند پیکسل های مرده و سازگاری رنگ
  • ردیابی GPS و تست محل
  • فشار حرارتی
  • پردازشگر، حافظه و بررسی ذخیره سازی

 

خوشبختانه ، برنامه ای ساده برای استفاده است. با انتخاب گزینه مانیتور یک مرور کلی از وضعیت تلفن فعلی شما ، از جمله کار پردازنده ، شارژ باتری و سلامت کلی و اتصالات شبکه فعلی شما را نشان میدهد .

 


پیشنهادی :

7 راه برای چک کردن امن بودن شارژر تلفن هوشمند خود


 

پس از آن منو تست را مشاهده میکنید ، بخشی که به شما اجازه می دهد یک سری آزمایش ها انجام دهید . سرانجام لیست را انتخاب کنید و بررسی ها و آزمون هایی را که میخواهید ، را انتخاب کنید یا همه چیز را به طور کامل بررسی کنید .

 

برنامه بررسی تلفن را اجرا کنید ، و Wi-Fi ، بلوتوث و NFC را روشن کنید ، مطمئن شوید که باتری حداقل 30 درصد داشته باشد. هنگامی که شما آماده هستید، دکمه تست آزمایش قدرت باتری تلفن را فشار دهید .

 

همچنین بخوانید  چگونه اندازه منوی استارت ویندوز 10 را تغییر دهیم؟

[app_link title=”دانلود برنامه Phone Check (برای دانلود از نرم افزار های تغییر ای پی استفاده کنید) ” link=”https://play.google.com/store/apps/details?id=com.inpocketsoftware.andTest” store=”android” ]

 

 

2. Phone Doctor Plus

 

چگونه از سلامت گوشی مطمئن شویم

 

برنامه تلفن دکتر پلاس مانند رفتن به دکتر است ، اما برای گوشی شما . برنامه می تواند از طریق یک سری از بررسی های سخت افزاری ، سیستم شما را چک کند تا اطمینان حاصل شود که تمامی قسمت های گوشی شما به درستی کار می کند.

 

آزمایشات بین برنامه های Phone Doctor Plus و Phone Check نسبتا نتایج مشابهی ارائه می دهند، اما Phone Doctor Plus بهترین تجربه را در اختیار شما قرار می دهد. آزمایشی برو روی دو گوشی Galaxy S8  و OnePlus One قدیمی صورت گرفت ، تمام نتایج مشابه بود .

 


پیشنهادی :

نکاتی که برای افزایش عمر باتری گوشی های اندروید باید رعایت شود



Phone Doctor Plus برروی 30 قسمت یا بیشتر از سخت افزار گوشی هوشمند Android را بررسی می کند ، مانند :

  • سنسورهای حرکتی  از جمله ژیروسکوپ ها ، شتاب سنج و سنسورهای مجاورت
  • تست های صفحه نمایش ، از جمله پیکسل های مرده و پاسخ لمسی
  • آزمایشات اتصال سلولی شبکه  ، وای فای وای و بلوتوث
  • آزمایشات حسگر رطوبت ، فشار و دما
  • معیار سنجش حافظه ، ذخیره سازی و پردازنده

 

برنامه تلفن دکتر پلاس دستگاه شما را آزمایش می کند . رتبه بندی هر قسمت را با ستاره نشان می دهد و یا شما را به چیزی که در حال خراب شدن است هشدار می دهد . سلامت باتری را نیز بررسی میکند ، پیشنهاداتی برای بهبود و کالیبراسیون باتری دستگاه را ارائه می دهد.

 

[app_link title=”دانلود برنامه Phone Doctor Plus ( برای دانلود از نرم افزار های تغییر ای پی استفاده کنید)” link=”https://play.google.com/store/apps/details?id=com.idea.PhoneDoctorPlus” store=”android”]

 

 

3. Dead Pixels Test and Fix

 

چگونه از سلامت گوشی مطمئن شویم

 

دو برنامه قبل فقط پیکسل های مرده را پیدا می کنند اما آنها را حل نمی کند. اگر Phone Doctor Plus یا Phone Check یک پیکسل یا چند پیکسل مرده را نشان می دهد، می توانید با نرم افزار تست و رفع پیکسل های مرده آن را حل کنید .

 


پیشنهادی :

ضعیف ترین پسورد های سال 2018


 

این برنامه رایگان شبیه به سایر برنامه های عیب یابی اندروید ، شناسایی هر پیکسل مرده است. برخی از پیکسل های خاموش نقص های سخت افزاری هستند و نمی توانند توسط هر برنامه تعمیر شوند. با این وجود ، دیگران باید با این مشکل رو برو شوند .

برنامه تست و رفع پیکسل های مرده تلاش می کند که نقص های زیر پیکسل جزئی را تعمیر کند . این فرآیند می تواند بین چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد تا اجرا شود . توسعه دهنده برنامه می گوید که اگر در عرض چند ساعت بهبودی را مشاهده نکردید ، مشکل شما سخت افزاری بوده و برنامه متاسفانه قادر به حل مشکل شما نخواهد بود.

همچنین بخوانید  10 نکته برای برنده شدن در بازی کالاف دیوتی وارزون

 

[app_link title=”دانلود Dead Pixels Test and Fix ( برای داتلود از نرم افزار های تغییر ای پی استفاده کنید )” link=”https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zoox.deadpixelfix” store=”android”]

 

4. AccuBattery

 

چگونه از سلامت گوشی مطمئن شویم

 

عمر باتری یکی از جنبه های مخرب در عملکرد کارایی هنگام استفاده از دستگاه تلفن همراه است . به عنوان مثال که باتری شما یک لحظه درست کار می کند و 50درصد شارژ دارد ، سپس بعد از چند لحظه مشاهده می کنید که شارژ باتری با کاهش شدیدی به 25 درصد کاهش یافته است . که یک دلیل برای آن وجود دارد: باتری ها دارای یک عمر کاری محدود هستند و اکثریت مردم باتری ها را به صورت موثر حفظ نمی کنند.

 


پیشنهادی :

با ارتقاء کدام بخش سخت افزاری ، سرعت و عملکرد کامپیوتر افزایش می یابد؟


 

برنامه AccuBattery به طور شگفت انگیزی مشکلات باتری شما را حل نمی کند . اگر باتری شما خراب شده باشد هیچ برنامه ای نمی تواند باتری را درست کند . با این حال، AccuBattery از طریق یک لیست از بررسی های ایمنی باتری خاصی در تلاش است تا دریابند که در آن چرخه باتری شما در چه وضعیتی قرار دارد .

 

این برنامه دارای اطلاعات مفید مانند ظرفیت فعلی باتری نسبت به ظرفیت واقعی باتری (و در نتیجه میزان خرابی باتری) است . شما همچنین اطلاع پیدا خواهید کرد که باتری با هر بار شارژ ، خود را با چه میزان شارژ نگه می دارد ، و همچنین اطلاعاتی مانند میزان مصرف هر برنامه ، همراه با سرعت تخلیه کلی خواهید دید .

 

[app_link title=”دانلود AccuBattery ( برای دانلود از نرم افزار های تغییر ای پی استفاده کنید )” link=”https://play.google.com/store/apps/details?id=com.digibites.accubattery” store=”android”]

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *