تبلیغات

تبلیغات

8 روش برای خصوصی کردن اکانت اینستاگرام خود (2020)

more-securtiy-and-private-instagram-account

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی روز به روز در حال پیشرفت و افزایش جمعیت خود هستند و فعال بودن در آن ها می تواند ریسک پذیر باشد. ما معمولا افرادی که در اینستاگرام آن ها را دنبال می کنیم شاید نصف آن ها را اصلا نشناسیم.

آموزش خصوصی کردن اکانت اینستاگرام

استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند برای ما گاهی دردسر ساز باشد چرا که هر فرد و کاربری در آن مشاهده می شود. ممکن است از بین این همه کاربر ، افرادی پیدا شوند که به دنبال سوءاستفاده از اطلاعات ما هستند.

ما همواره باید تمامی مواردی که می توانید امنیت ما را تامین کند در نظر گرفته و آن ها را انجام دهیم ، چرا که با ریسک کردن احتمال دزدیده شدن اطلاعات خصوصی ما و حتی هک شدن اکانت اینستاگرامی وجود دارد.


بخوانید : بالابردن امنیت حساب کاربری اینستاگرام و جلوگیری از هک شدن


به هر حال ، اگر قصد خصوصی کردن اکانت اینستاگرام خود را دارید پیشنهاد می کنیم این مقاله را حتما تا آخر بخوانید چرا که باعث می شود تا از لحاظ امنیت اکانت شما ریسک کمتری را بپزیرد. اگر شما تعداد فالوور هایتان زیاد است و می خواهید اکانت خود را خصوصی کنید این مقاله برای شما پیشنهاد می شود. با تک تیپ همراه باشید.

1- جداسازی فیسبوک از اکانت اینستاگرام

افزایش امنیت اینستاگرام

اینکه شما هم در اینستاگرام و هم در فیسبوک فعال باشید می تواند برای شما شانس کوچکی باشد. همانطور که در خبر های اخیر مشخص شد فیبسوک اطلاعات کاربران لو رفته پس بهتر است هرچه سریعتر لینک بودن اکانت اینستاگرام خود را با فیسبوک جدا کنید.

اما اینکه گفته می شود اکانت اینستاگرام خود را برای افزایش امنیت از فیسبوک جدا سازی کنید برای این است که هر اطلاعاتی یا عکسی را در فیسبوک انتشار ندهید.

بنابراین ، اولین گام برای خصوصی تر کردن اکانت اینستاگرام و افزایش امنیت جداسازی فیسبوک از اینستاگرام است. با اینکار فیسبوک دیگر قادر نخواهد بود تا به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. همین موضوع باعث می شود تا امنیت شما در برابر هکر ها و سوء استفاده کننده ها تامین شود.

بدین منظور برای جداسازی و Unlink کردن فیسبوک مراحل زیر را طی کنید :

  • 1- وارد اینستاگرام شده و به بخش پروفایل خود بروید.
  • 2- آیکون همبرگری را لمس کرده و وارد Settings یا تنظیمات شوید.
  • 3- کمی به پایین رفته و Linked Accounts را پیدا کنید.
  • 4- فیسبوک را لمس کرده و دکمه ی Unlink را فشار دهید.
همچنین بخوانید  10 روش حل مشکل اتصال و قطع شدن اینترنت در ویندوز

2- اکانت اینستاگرام خود را خصوصی یا Private کنید

افزایش امنیت اینستاگرام

زمانی که اکانت اینستاگرام خصوصی باشد می تواند یک نکته ی مثبت دیگر برای افزایش امنیت در برابر حملات باشد. اگر صفحه ی ما خصوصی باشد دیگر همه ی کاربران نمی توانند آن را مشاهده کنند بلکه ابتدا باید درخواست بدهند و با قبول کردن ما بتوانند محتوای اکانت ما را مشاهده کنند. بدین منظور برای خصوصی کردن اکانت خود مراحل زیر را انجام دهید :

1- به بخش پروفایل رفته و واد تنظیمات | Settings شوید.

2- از بین تنظیمات تاگل Private Account را فعال کنید. ( در برخی نسخه ها باید وارد قسمت Account Privacy شوید ).

توجه داشته باشید که با تغییر نوع اکانت به خصوصی دنبال کننده های شما از این موضوع با خبر نخواهند شد. بهتر است حالا فالوور های خود را مشاهده کرده و در صورتی که احساس می کنید افراد غریبه و مشکوکی در فالوو های شما وجود دارد آن ها را از لیست و فالوور های خود حذف کنید.

3- ایجاد لیست دوستان صمیمی یا Close Friends

Close Friends

اکانت اینستاگرامی که خصوصی است شاید محدودیت و کم و کاستی هایی هم نیز داشته باشد. زمانی که اکانت شما خصوصی یا Private باشد دیگر خبری از فالوور های زیاد و لایک ها از افراد ناشناس نیست.

ما به شما پیشنهاد می دهیم برای اینکه افراد ناشناش استوری شما را مشاهده نکنند از یک لیست دوستانه یا Close Friends در اینستاگرام خود ایجاد کنید تا تنها افرادی که مایل هستید استوری شما را مشاهده کنند.

این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید عکس های بیشتری را با خیال راحت در استوری خود به اشتراک بگذارید چرا که شما امنیت بیشتری در اکانت خود دارید. تقریبا می تواند گفت بیشتر موارد خصوصی شده اند و تنها عکس پروفایل مانده است.

پیشنهاد می شود برای ساخت لیست دوستان صمیمی یا Close Friends مقاله ی آموزشی “آموزش کامل کار با Close Friends در اینستاگرام (ساخت لیست دوستان صمیمی)” را مطالعه کرده و همین حالا با امنیت اینستاگرام خود را افزایش دهید.

4- تنظیمات مورد نظر مربوط به استوری

افزایش امنیت اینستاگرام

اگر می خواهید هنوز هم محدودیت های بیشتری برای استوری خود اعمال کنید می تواند از مشاهده کردن یا Reshare کردن توسط افراد مختلف و دیگر محدودیت ها ایجاد کنید. برای اینکه به بخش تنظیمات استوری دسترسی پیدا کنید وارد تنظیمات | Settings شده و به بخش Story Controls بروید.

برای اینکه کاربران مورد نظر را از دیدن استوری خود منع کنید آن ها را باید به لیست اضافه کنید. این محدودیت در بخش Hide Story From قرار دارد.

همچنین بخوانید  چرا گوشی های هوشمند به بیشتر از 1 دوربین نیاز دارند؟

شما همچنین می توانید از اشتراک گذاری استوری خود به دیگران را نیز غیرفعال کنید تا کاربران نتوانند استوری شما را به دیگران ارسال کنند.

اگر اکانت شما عمومی باشد می توانید حتی اجازه ریپلای کردن را هم از برخی کاربران مورد نظر بگیرید و تنها کاربران خاصی بتوانند به استوری شما ریپلای کنند ، همچنین شما می توانید بصورت کلی ریپلای کردن را از روی استوری خود بردارید تا هیچ کس نتواند برای استوری استوری شما پیامی بگذارد.

5- غیرفعال سازی آخرین بازدید یا Activity Status

افزایش امنیت اینستاگرام

برخلاف پیام رسان های فیسبوک ، واتس آپ و یا تلگرام شما در اینستاگرام نمی توانید عکس ها را فوروارد کرده یا به مدت طولانی به یکدیگر پیام ارسال کنید.

به همین دلیل ما نیازی به وجود قابلیت “آخرین بازدید” یا “Last Seen” در اینستاگرام نداریم. شما می توانید به راحتی این ویژگی را غیرفعال کنید تا زمانی که در اینستاگرام فعال هستید برای افرادی که در دایرکت با شما چت کرده علامت آنلاین بودن نمایش ندهد.

بدین منظور برای اینکه با بخش “فعالیت شما” بصورت کامل آشنا شوید و آن را غیرفعال یا فعال کنید مقاله ی “آموزش کار با Your Activity (فعالیت شما) برای کاهش اعتیاد در اینستاگرام” را مشاهده کرده و مطالعه کنید.

6- کنترل بر روی کامنت ها و نطرات پست ها

افزایش امنیت اینستاگرام

وجود بیش از میلیارد ها کاربر ، اینستاگرام می تواند به محلی منفی گرا یا اسپم تبدیل شود دقیقا مانند بقیه شبکه های اجتماعی! اگر احساس می کنید صفحه ی اینستاگرام شما آلوده به چنین کامنت هایی شده است ، شما می توانید محدودیت هایی برای کامنت گذاری مشخص کنید.

خوشبختانه با توجه به ویژگی ای که اینستاگرام در اختیار ما گذاشته است می توانیم مشخص کنیم که چه کسانی اجازه دارند برای پست های ما نظر و کامنت بگذارند. مانند دیگر ویژگی ها شما می توانید یک لیست ایجاد کنید. برای دسترسی به بخش تنظیمات کامنت ها وارد تنظیمات شده و به قسمت Comment Controls بروید.

یکی دیگر از انتخاب هایی که برای بخش کامنت ها وجود دارد این است که شما می توانید بصورت اتوماتیک کامنت های اسپم و منفی را مسدود کنید تا امکان ارسال زیر پست های شما وجود نداشته باشد. برای فعال سازی این بخش می توانید مقاله ی “آموزش حذف خودکار کامنت های بی ادبانه در اینستاگرام” را مشاهده کنید.

7- جلوگیری از ارسال پست بصورت اتوماتیک

افزایش امنیت اینستاگرام

بصورت پیشفرض ، اینستاگرام عکس هایی که اکانت شما در آن تگ شده باشد به پروفایل شما اضافه می کند. گاهی اوقات ممکن است ما در عکس هایی که تگ شده ایم اسپم باشد و یا حتی نخواهیم در پروفایل ما قرار بگیرد.

همچنین بخوانید  چگونه بومرنگ های اینستاگرام را ویرایش و آهسته کنیم ؟

برای اینکه این ویژگی را بر روش اکانت اینستاگرام خود غیرفعال کنید می توانید با رفتن به تنظیمات گزینه ی Add Automatically را غیرفعال و خاموش کنید ، شما می توانید در قسمت Photos and Videos of You به این بخش دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید عکس هایی که از قبل شما در آن تگ شده اید را حذف کنید تا دیگر کاربران آن را مشاهده نکنند.

8- لوکیشن خود را غیرفعال کنید

افزایش امنیت اینستاگرام

موقعیت مکانی یکی از مهم تریم و اصلی ترین مواردی است که امنیت شما را می تواند به خطر بیاندازد. وجود قابلیت لوکیشن در برنامه باعث شده است تا افراد سودجو بتوانند اطلاعات شما را استخراج کنند. بنابراین پیشنهاد می شود همیشه در پست های خود موقعیت مکانی خود را به اشتراک نگذارید و سعی کنید مکان هایی را به اشتراک بگذارید که عمومی هستد و همه آن را می شناسند.


پیشنهادی : چرا بیشتر برنامه ها موقعیت مکانی (Location) ما را می خواهند و کدام یک واقعا نیاز دارند؟


در گوشی های آیفون / آیپد می توانید با رفتن به مسیر Settings > Privacy > Location Services  و در اندروید Settings > Security & Location لوکیشن خود را در مواقعی که لازم ندارید خاموش کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *