تبلیغات

تبلیغات

شادوبن یا Shadowban در شبکه های اجتماعی چیست و چگونه از بن نامحسوس خارج شویم؟

Shadowban-what-is-full-discuss

از چند سال گذشته شبکه های اجتماعی با پیشرفت تکنولوژی تا به امروز رشد چشمگیری داشته و هر روز در حال افزایش کاربران خود هستند. همانطور که مشخص است شبکه های اجتماعی از اینکه کاربران جدید را به سمت خود جذب کنند تا جایی می توانند تلاش خود را برای اینکار می کنند و کم نمی گذارند! با این حال هرچه کاربران بیشتر شود نظارت و پیگیری سخت تر می شود.

 

زمانی که حرف از شبکه های اجتماعی می شود همراه آن هم یک سری قوانین و مقررات می باشد که باید کاربران آن شبکه ی اجتماعی از آن قوانین پیروی کنند. این موضوع برای همه ی کاربران روشن است. قوانین و مقررات در همه ی جای زندگی ما قرار دارند و همگی ما از آن باخبریم و می دانیم که قانون به چه معناست!

 

ما قصد داریم در این مقاله برای شما کاربران عزیز مفهوم کلی شادوبن یا Shadowban را به زبان ساده توضیح دهیم و بگوییم که چطور دچار بن نامحسوس نشویم؟

 

شادوبن یا Shadowban در شبکه های اجتماعی چیست؟

 

شبکه های احتماعی می توانند کاربران خود را به دلایل مختلفی مسدود کرده و از استفاده از برنامه ی خود جلوگیری کنند. این مسدود سازی می تواند برای مدتی محدود باشد و یا برای همیشه! آن ها همچنین می توانند شما را از ساختن اکانت جدید با استفاده از مسدود سازی آی پی و یا مشخصات دستگاه خود برای جلوگیری استفاده کنند.

 


پیشنهادی : آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام


 

در تمامی این ممنوعیت ها یک بخش مشترک وجود دارد ، اینکه کاربران حالا می دانند به برنامه مورد نظر دسترسی نداشته و آن ها بلاک یا مسدود شده اند. این دقیقا همان چیزی است که بخشی از شادوبن یا Shadowban را در بر می گیرد. شادوبن نیز به عنوان ghost banning و یا stealth banning شناخته می شود. بطور کلی مسدود سازی کاربر بصورت کلی یا جزئی را می گویند.

 

شادوبن در شبکه های اجتماعی

 

اما اصلی ترین بخش شادوبن یا Shadowban زمانی رخ می دهد که شما با اینکه می توانید به اکانت خود دسترسی داشته باشید اما زمانی که پست جدیدی می گذارید شخصی آن را مشاهده نمی کند و برای کاربران دیگر نمایش داده نمی شود.

 

آیا کاربران شبکه های اجتماعی واقعا دچار Shadowban می شوند؟

 

در آخرین سال ها ، گزارشاتی بدست رسید که نشان می داد در شبکه های اجتماعی کاربرانی هستند که دچار شادوبن شده اند.با این حال وجود یک سری محدودیت باعث می شود در هر بار اعمال شدن محدودیت کاربر محدود شده شرایط و قوانین را برای استفاده از برنامه ی مورد نظر یادبگیرد.

همچنین بخوانید  بازیابی رمز عبور اسنپ چت Snapchat

 

محدودیت در اینستاگرام چگونه است؟

 

Shadowban در سال 2017 تقریبا خودی نشان داد ، این موضوع زمانی رخ داد که در زمان انتشار پست اگر حتی از هشتگ ها هم استفاده کنید قابل مشاهده نبود. خیلی از کاربران شاهد این موضوع شده بودند. ممکن است این موضوع برای شما هم پیش آمده باشد ، زمانی که استوری می گذارید از آنجه که انتظار دارید بادید کمتری می خورد. ممکن است حتی این موضوع مربوط به بن نامحسوس نیز نباشد. متاسفانه هنوز هوش مصنوعی و الگوریتم اینستاگرام طوری ساخته نشده است که بتواند به درستی عمل کند ، به همین دلیل دچار مشکل می شود. جالب است بدانید که روزانه شکایت ها و درخواست به پشتیبانی اینستاگرام بیشتر می شود.

 


بخوانید : آموزش کامل کار با Close Friends در اینستاگرام (ساخت لیست دوستان صمیمی)


 

چگونگی جلوگیری از شادوبن شدن

 

بطور کلی هر پلتفرم دارای قوانین است و ما باید آن ها را زیر پای خود نگذاریم! بیشتر قوانین برنامه تا حدودی شبیه به هم هستند و موارد تخصصی و خاص آن ها نسبت به عمومی ها کمتر است. مهم ترین بخش برای جلوگیری از مسدود شدن و دچار نشدن به شادوبن این است که محتوای خشونت آمیز ، توهین آمیز و اخبار بدون سند و مدرک نگذارید. شبکه های اجتماعی شما را نیز می توانند شما را وادار به فعالیت های مشکوک کند. یعنی شما نیاز دارید که حساب کاربری خود را بروز نگه داشته و همچنین ایمیل خود وریفای یا تایید کنید ، همچنین شما باید به گونه ای پست گذاشته و فعالیت کنید که انگار یک ربات نیستید! حتی استفاده از هشتگ های مسدود شده می تواند شما را به دام Shadowban بی اندازد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *