تبلیغات

تبلیغات

چگونه نسخه اندروید گوشی یا تبلت خود را پیدا کرده و ببینیم؟

How-To-Find-My-Android-Version-techtip

همانطور که مشخص است با توجه به پیشرفت روزانه تکنولوژی گوشی ها و تبلت های اندرویدی همیشه آخرین نسخه اندروید را ندارند و از آن پشتیبانی نمی کنند. گاهی اوقات دانستن اینکه چه نسخه اندروید ی روشی گوشی یا تبلت ما نصب شده است می تواند مفید باشد. برای مثال اگر بخواهیم یک ویژگی گوشی ما پشتیبانی می کند یا نه باید نسخه اندروید آن را بدانیم!

 

در این مقاله پیدا کردن نسخه اندروید تنها ملاک و مدنظر ما نیست بلکه به موارد دیگر نیز اشاره خواهیم کرد. شما می توانید با استفاده از نسخه اندروید گوشی یا تبلت خود اطلاعاتی نظر نام دستگاه ، سازنده دستگاه ، کریر و غیره می باشد. این موارد همراه با نسخه هسته لینوکس که با پچ امنیتی اندروید است مهم می باشد.

 


پیشنهادی : 8 راه برای بهبود عمر باتری در لپ تاپ های لینوکس


 

چگونگی پیدا کردن نسخه اندروید در گوشی و تبلت

 

این اطلاعات در قسمت تنظیمات اصلی و سیستمی گوشی شما قرار دارد بسته به اینکه از چه نسخه اندروید یا تمی استفاده می کنید ، در نهایت شما از یک راه مانند هم می توانید به محل مورد نظر برای مشاهده ی نسخه اندروید بروید.

 

بدین منظور وارد منوی اصلی (لیست کامل برنامه های نصب شده) شوید. معمولا منوی اصلی شامل یک دکمه است که در وسط گوشی قرار دارد. در برخی گوشی ها مانند هواوی شما برنامه ها را در صفحه اصلی دارید و نیازی به وارد شدن به منوی اصلی یا بخش دیگر ندارید.

 

نسخه اندروید

 

با رفتن به لیست برنامه های نصب شده کمی اسکرول کرده و به دنبال “تنظیمات” یا “Settings” بگردید ، آیکون آن بصورت یک “چرخ دنده” است. مانند شکل زیر باید به دنبال تنظیمات بگردید.

 

نسخه اندروید

 

بعد از وارد شدن به تنیظمات گوشی به پایین لیست رفته و “درباره گوشی” یا “About Phone” در تبلت ها “درباره تبلت” یا “About Tablet” را لمس کنید. در هر صورت این بخش همیشه در پایین ترین قسمت لیست تنظیمات قرار دارد. گاهی اوقات ممکن است بجای درباره از کلمه ی سیستم یا System نیز استفاده شود.

 

نسخه اندروید

 

اگر هنوز هم نمی توانید آن را پیدا کنید ، می توانید از مدل های زیر استفاده کنید :

 

  • گوشی های سامسونگ گلکسی : “درباره تلفن” یا “About Phone” > “اطلاعات نرم افزاری” یا “Software Information”
  • اندروید خام : “سیستم” یا “System” > “درباره تلفن” یا “About Phone” در تبلیت ها “درباره تبلت” یا “About Tablet”
همچنین بخوانید  راهنمای کامل استفاده از گوشی جدید اپل آیفون X

 

بعد از پشت سر گذاشتن این مرحله و رفتن به بخش جدید ، در نهایت به دنبال “نسخه اندروید” یا “Android version” بگردید. داخل این فیلد باید عدد قرار داشته باشد.

 


پیشنهادی : شایعات گلکسی اس 10 توانسته یک پرچمدار دیگر از سامسونگ را نشان دهد


 

نسخه اندروید

 

همانطور که گفته شد این قسمت تنها نسخه اندروید را نشان داده و بصورت کد شده نشان داده نمی شود. برای مثال عبارت “Android 6.0” بجای “Android 6.0 Marshmallow” نمایش داده می شود. شما می توانید با استفاده از لیست زیر ، نسخه اندروید گوشی یا تبلت خود را پیدا کنید :

 

  • Android 8.0: Oreo
  • Android 7.0: Nougat
  • Android 6.0: Marshmallow
  • Android 5.0 – 5.1.1: Lollipop
  • Android 4.4 – 4.4.4: Kit Kat
  • Android 4.1 – 4.3.1: Jelly Bean
  • Android 4.0 – 4.0.4: Ice Cream Sandwich
  • Android 3.0 – 3.2.6: Honeycomb
  • Android 2.3 – 2.3.7: Gingerbread
  • Android 2.2 – 2.2.3: Froyo
  • Android 2.0 – 2.1: Eclair
  • Android 1.6: Donut
  • Android 1.5: Cupcake

 

دو فیلد “Build number” و “Kernel version” اطلاعاتی در رابطه با دقیق ترین نسخه اندروید ، نسخه هسته لینوکس و تاریخ ساخت را به شما نمایش می دهد. معمولا این مشخصات برای این استفاده می شود که آیا گوشی اندرویدی ما از آخرین نسخه ی پچ امنیتی برخوردار است یا نه. در حال حاضر گوگل در اندروید 6 قسمتی به نام “Android patch security level” اضافه کرده است که به شما گفته می شود در چه زمانی گوشی شما پچ امنیتی را دریافت کرده است.

 


بخوانید : 7 نکته برای شناسایی برنامه جعلی موجود در مارکت های اندرویدی و iOS


 

در هر نسخه ای از اندروید شما یک بخش برای سرگرمی دارید ، برای رسیدن به این بخش روی فیلد “نسخه اندروید” یا “Android Version” پشت سرهم تپ کرده تا یک بازی برای شما نمایش داده شود. در حال حاضر بر روی اندروید نسخه ی 5 و 6 بازی به سبک Flappy Bird قرار دارد که شما می توانید برای سرگرمی از آن استفاده کنید. معمولا به چنین بخش هایی که یک چیز عجیب می توان از آن بدست آورد Easter Egg نیز می گویند.

 

نسخه اندروید

 

نسخه اندروید تنها بخش مهمی نیست که باید آن را بدانید. اگر بخواهید جستجویی در اینترنت بکنید و مشکل خود را حل کنید ، حتی دانستن نام کارخانه نییز مهم است. برای مثال ، برخی از نسخه های گوشی های سامسونگ شامل رابط کاربری TouchWiz می باشد که خود شامل برنامه های مختلفی است. بدین منظور تمامی این بخش ها توسط سامسونگ ایجاد شده است که باید در نظر بگیریم.

همچنین بخوانید  چگونه در پاورپوینت لینک بزاریم؟ آموزش اضافه کردن لینک سایت در پاورپوینت

 

مایکروسافت به سازنده های سخت افزار های کامپیوتر اجازه نمی دهد تا شکل و رابط کاربری ویندوز را تغییر دهند ، اما کمپانی گوگل به سازندگان گوشی های اندرویدی این اجازه را می دهد تا هر قسمت و بخشی را که دلشان می خواهد اقدام به تغییر دادنش کنند. گوشی های مختلف اما از سمت یک کارخانه هم نیز می تواند رابط کاربری متفاوت داشته باشد ، بنابراین دانستن اینکه شما از چه نام و نسخه ای در حال استفاده هستید به شما کمک بزرگی خواهد کرد. یکی دیگر از چیز هایی که ما از این نام استفاده می کنیم برای استفاده از رام های سفارشی یا Custom Rom ها می باشند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *