تبلیغات

تبلیغات

چگونه سرعت اینترنت را زیاد کنیم؟ افزایش سرعت اینترنت وای فای

WiFi-Low-Speed-Fix-TechTip

یک مودم خوب می تواند تفاوت زیادی در سرعت اتصال به اینترنت شما ایجاد کند. اما اگر نمی خواهید هزینه اضافی برای خرید مودم بکنید ، در ادامه با افزایش سرعت اینترنت و وای فای آشنا خواهید شد .

اگر می خواهید بدانید که چگونه بهینه سازی تنظیمات مودم باعث بالا بردن سرعت اینترنت وای فای می شود ، ادامه مطلب را بخوانید.

وای فای چیست ؟ افزایش سرعت اینترنت وای فای

وای فای ارتباطی قدرتمند تر از بلوتوث که بر پایه اینترنت و شبکه به صورت بی سیم مورد استفاده قرار میگیرد که باعث محبوبیت آن شده که با استفاده از این تکنولوژی میتوان در محل کار ، خانه ، و… به صورت اشتراکی به راحتی از اینترنت استفاده کرد . بعضی مواقع هنگام کار کردن با اینترنت وای فای افت سرعت را احساس میتوان کرد بنابرین با تک تیپ برای افزایش سرعت اینترنت همراه باشید .

1) محل مناسب وای فای برای افزایش سرعت اینترنت

بیشتر کاربرانی که از مودم وای فای استفاده می کنند، اهمیت انتخاب یک نقطه مناسب برای دستگاه وای فای خود را کم اهمیت میدانند ، که با کمی تغییر در موقعیت مکانی دستگاه وای فای تاثیر بسزایی در افزیش سرعت اینترنت و وای فای و آنتن دهی مشاهده می شود .

بیشتر افراد وای فای خود را پشت اشیاء ، روی زمین و درون قفسه های بسته میگذارند که باعث افت سرعت وای فای می شود ، تا حد ممکن دستگاه وای فای رو در مکان های باز و در ارتفاع بالا قرار دهید تا محدوده امواج رادیویی گسترش پیدا کند .

بیشتر بدانید :

تکنولوژی Li-Fi چیست ؟

موادی مانند بتن و فلز معمولا بزرگترین مسدود کننده های سیگنال های وای فای هستند. بنابراین از قرار دادن دستگاه خود در زیرزمین خود اجتناب کنید.

دریافت سیگنال ضعیف هم یکی از عوامل کندی سرعت اینترنت میباشد پس وای فای خود را در مرکز خانه قرار دهید تا باعث پخش شدن کامل سینگال در تمام خانه می شود ، و شاهد افزایش سرعت اینترنت وای فای خود شوید.

وای فای سیگنال های خود را به صورت 360 درجه پخش می کند . با استفاده از عکس زیر شما میتوانید مکان مناسبی برای قرار دادن دستگاه وای فای پیدا کنید .

دلایل کند سرعت وای فای wifi

در شکل بالا متوجه خواهید شد مکان هایی که ارتباط مستقیم به دستگاه وای فای دارند از سینگال بهتری برخوردار هستند .

2) تداخل وای فای با نویزها

دلایل کند سرعت وای فای wifi

شما احتمالا  متوجه نشده اید، اما سیگنال های بی سیم همه جا در اطراف شما وجود دارد و این سیگنال ها از دستگاه های الکترونیکی ما، مودم وای فای ، ماهواره ها ، آنتن های تلفن همراه و غیره می آید . که در صورت استفاده درست از وسایل الکترونیکی باعث کم شدن اختلال های سینگال شده و در نتیجه سرعت اینترنت شما بیشتر می شود .

همچنین بخوانید  چگونه با استفاده از Apple Pay در آیفون و اپل واچ خرید کنیم ؟

اگر چه وای فای معمولا از فرکانس های مختلفی نسبت به اکثر این دستگاه ها استفاده می کند، اما میزان امواج رادیویی هنوز هم می تواند باعث ایجاد اختلال شود .

مایکروویو می تواند باعث ایجاد تداخل با شبکه وای فای شما شوند، که مخصوصا در مودم یا روتر های قدیمی تر رایج است. این به این علت است که مایکروویو در فرکانس 2.45 گیگاهرتز کار می کنند که بطور باور نکردنی به فرکانس 2.4GHz وای فای نزدیک است.

یکی از دیگر اتصالات بی سیم محبوب، بلوتوث نیز در 2.4GHz کار می کند. در تئوری، یک دستگاه به درستی طراحی شده باید به گونه ای محافظت شود که از دخالت جلوگیری کند. برای جلوگیری از برخورد با فرکانس، تولید کنندگان بلوتوث از پرش از فرکانس استفاده می کنند،جایی که سیگنال به طور تصادفی بین 70 کانال مختلف چرخش می کند و با سرعت 1600 بار در ثانیه تغییر می کند.

3) همسایه شما 

دلایل کند سرعت وای فای wifi

تقریبا هر خانوار دارای شبکه Wi-Fi خود است که مشکل چندانی در یک خانه شهری ایجاد نمی کند، اما در مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها با مسیریاب های متعدد در نزدیکی مشکل است.

در مودم 14 کانال برای انتقال وجود دارد که تنظیمات اولیه و فابریک اکثر روتر ها یکسان است که دو روتر در همان کانال فرکانسی پخش می کنند و با  باعث تداخل سیگنال ها میشوند . و برای جلو گیری از تداخل سینگال میتوانید به تنظیمات مودم مراجعه کنید و chanel روتر خود را ب شماره 7 تغییر دهید .

به همین دلیل بسیار مهم است که شما یک کانال مناسب را در تنظیمات روتر خود انتخاب کنید. روترهای مدرن می توانند کانال های خود را به صورت خودکار انتخاب کنند، اما گاهی اوقات بهتر است که به بررسی و پیدا کردن بهترین کانال خود بپردازید.

4) تاثیر سایر کاربران در افزایش سرعت اینترنت

دلایل کند سرعت وای فای wifi

آیا تا به حال یک فایل با حجم زیاد دانلود کرده اید؟ این ممکن است تمام سرعت وای فای شما را بگیرد . دانلود فایل های بزرگ می تواند کاملا بر روی عملکرد مودم و وای فای شما تاثیر بگذارد در صورتی که از پهنای باند اینترنت کمتری هم استفاده کنید .

به احتمال زیاد، افرادی که به اینترنت شما متصل هستند مانند دوستان، هم اتاقی و یا اعضای خانواده در فعالیت های پهنای باند سنگین مانند بازی و تماشای فیلم و…اثر می گذارند. خوشبختانه می توانید با تنظیم کیفیت سرویس در تنظیمات مودم خود، باعث افزایش سرعت اینترنت و ترافیک شبکه خود را اولویت بندی کنید.

همچنین بخوانید  آموزش جلوگیری از قفل شدن صفحه ی گوشی و وارد کردن رمز هنگام راه رفتن

5) افزایش سرعت مودم با خرید آنتن قوی تر

یک روش ساده برای بالابردن سرعت اینترنت وای فای خریدن آنتن قوی برای مودم است.

آنتن در اکثر مودم ها سطح مصرف کننده قدیمی و ضعیف است. یک آنتن تقویت شده پس از خرید یک راه حل عالی و یک راه ساده برای بهبود کیفیت سیگنال و در نتیجه بهبود سرعت اینترنت مودم بدون نیاز به دستگاه جدید است. همچنین پیشنهاد می کنم برای افزایش سرعت اینترنت وای فای مقاله افزایش برد سیگنال وای فای را مشاهده کنید.

آنت های قابل حمل کمی گران تر هستند ، اما آنها به عنوان یک آنتن مجهز و تکرار کننده بی سیم عمل می کنند. آنها می توانند بهبود قابل توجهی در خانه هایی با مناطق مرده یا تخریب سیگنال ارائه دهند ، اما مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد.

6) غیرفعال کردن پروتکل های قدیمی مودم برای افزایش سرعت اینترنت

چگونه تنظیمات مودم را برای افزایش سرعت اینترنت بهینه می کنید؟ یکی از اولین مواردی که می توانید در نظر بگیرید غیرفعال کردن پروتکل های بی سیم قدیمی است.

مودم های جدید در پروتکل 802.11ac قابلیت هایی را ارائه می دهند که بسیار از خدمات ارائه دهنده خدمات اینترنت یا ISP فراتر رفته اند. در حالی که ممکن است مودم سریع باشد ، بسیاری از دستگاه های شما احتمالاً از پروتکل های قدیمی تر مانند 802.11g استفاده می کنند که به محض اتصال این دستگاه ، سرعت کل شبکه را کم می کنند .

در حالت ایده آل ، باید دستگاهی را که می بینید از پروتکل های b یا g استفاده می کند ، سریعا تغییر دهید .

سریعترین پروتکل های وای فای به ترتیب سریع ترین ac و n و g و b هستند. که پروتکل ac سریع ترین پروتکل انقتال اطلاعات در وای فای است .

7) افزایش سرعت اینترنت با آپدیت کردن مودم

یکی از نادیده گرفته ترین روش ها برای افزایش سرعت اینترنت وای فای این است که اطمینان حاصل کنید که مودم شما همیشه آخرین نسخه نرم افزار و سیستم عامل را از تولید کننده اجرا می کند.

مطمئناً ، این به روزرسانی ها اصلاحات امنیتی هستند ، اما آنها به طور ناگهانی سرعت وای فای شما را سریع نمی کنند. با این حال ، می تواند در بالا بردن سرعت اینترنت کمک کند. اگر مدتی مودم را به روز نکرده اید ، ممکن است بیشتر از آنچه انتظار داشتید ، افزایش بیشتری داشته باشد.

8) نام و رمز عبور وای فای خود را تغییر دهید

بسیاری از افراد در عین حال دارای فن آوری اطلاعاتی هنوز از نام کاربری و رمزعبور پیش فرض در مودم خود استفاده می کنند. حتی هکرهای متوسط نیز قادر به هک کردن شبکه های نسبتاً ایمن با رمزهای غیر پیش فرض هستند.

همچنین بخوانید  آموزش پررنگ (بولد) یا بزرگ کردن کردن متن در آیفون و آیپد

انتخاب پسورد قوی نیز بسیار مهم است. در حالی که شما ممکن است کار بزرگی در تقسیم دستگاه های خود در باند های جداگانه ، به روزرسانی سیستم عامل خود و تعویض کانال ها در مدت زمان طولانی در ترافیک انجام دهید ، اگر همسایگانتان از وای فای شما استفاده می کنند ، باعث میشود سرعت اینترنت شما کند شود .

پیشنهاد می کنم برای افزایش سرعت اینترنت مودم ، مقاله افزایش امنیت وای فای را برای ایمن و بالابردن سرعت اینترنت خود مشاهده و دستورالعمل ها را دنبال کنید .

به نظر شما برای افزایش سرعت اینترنت راهی وجود دارد ؟ با ما در میان بگذارید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *