تبلیغات

تبلیغات

حل مشکلات بازی Dota 2 کرش کردن و Stopped Working

Fix-Dota2-Errors-Stopped-Working-TechTip

Dota 2 که درحال حاضر یکی از بهترین و معروف بازی های MOBA که به معنای صحنه نبرد آنلاین چند نفره یا multiplayer online battle arena است که در پلفترم PC عرضه شده است. این بازی بدون شک یک رقیب بسیار قوی بازی League of Legends یا LOL است! با این حال هنوز هم افرادی هستند که نمی توانند Dota 2 را روی سیستم خود اجرا کنند و با ارور های مختلفی مانند کرش مردن یا Stopped Working روبرو می شوند.

Dota 2 Stopped Working

ما در این مقاله سعی کردیم ارور هایی که برای بیشتر کاربران مشابه است را جمع آوری کنیم و راه ها حل این مشکلات را به راحتی برای شما عزیزان توضیح دهیم.

حل مشکل بیرون پریدن از بازی Dota 2

اگر شما بازی Dota 2 را اجرا می کنید و در بین بازی کرش می کند و یا در حین بازی ، بازی گیر می کند یا هنگ می شود و یا حتی بدون اجرا شدن ارور کرش کردن را می دهد ، در این بخش می توانید این مشکلات مربوط به بازی Dota 2 را حل کنید.

روش هایی که گفته می شود ممکن است به راحتی مشکل شما را حل کنند و به راحتی قابل انجام باشند ، اما بعضی ها هم همانطور ممکن است سخت باشند و مشکل شما را حل نکنند. در هر صورت ، ما برای شما راه حل هایی آماده کرده ایم که به راحتی توسط کسانی که Dota 2 بازی می کنند قابل انجام است.

1) ست کردن Affinity از طریق Task Manager

گاهی اوقات این مشکل در پردازنده های چند هسته ای یا 4 هسته ای بوجود می آید ، اما بازی بصورت بهینه شده تنها بر روی یک یا دو هسته اجرا می شود و 2 هسته ی دیگر بی کار هستند و پردازشی ندارند. باید بگوییم که با اینکار شما عملکرد سیستم خود را کاهش نمی دهید بلکه ترفندی برای حل مشکل بوجود آمده در بازی Dota 2 ایجاد کرده اید. شما می توانید با استفاده از Task Manager این عملیات را انجام دهید.

  • 1- ابتدا وارد Steam | استیم شوید.
  • 2- در استیم از منوی بالایی روی Library کلیک کرده و بازی Dota 2 را اجرا کنید.
  • 3- بعد از اینکه بازی اجرا شد حالا به صفحه دسکتاپ ویندوز مراجعه کنید.
  • 4- کلید های [ Ctrl + Shift + Esc ] را با یکدیگر فشرده تا وارد Task Manager شوید.
  • 5- حالا در پنجره باز شده روی “More Details” کلیک کنید تا همه پردازش ها نمایش داده شوند.
حل مشکلات بازی Dota 2
  • 6- از تب ها وارد تب “Details” شوید و به دنبال Dota2.exe بگردید.
  • 7- روی آن “راست کلیک” کرده و گزینه ی “Set affinity” را انتخاب کنید.
  • 8- حالا با زدن تیک اول یعنی “All Processors” همه پردازنده ها را برای بازی Dota 2 انتخاب کنید. همچنین اگر پردازنده 8 هسته ای دارید ، می توانید تنها 4 هسته اول را انتخاب کنید.
حل مشکلات بازی Dota 2

9- در نهایت OK را بزنید تا تنظیمات شما ذخیره شود. بازی را خارج کرده و دوباره وارد شوید.

همچنین بخوانید  دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

2) حذف Visual C++ از سیستم و نصب جدید ترین نسخه

این روش که یکی از روش های ناشناخته به نظر می رسد و کمتر کسی آن را می داند ، می تواند مشکل کرش کردن بازی Dota 2 را برای شما حل کند تا بتوانید وارد بازی شوید. این روش برای کاربرانی که می خواهند از دست کرش کردن های بیهوده بازی خلاص شوند بسیار کاربردی است و حتما پیشنهاد می شود آن را به درستی انجام دهند.

  • 1- وارد کنترل پنل | Control Panel  شوید.
  • 2- در پنجره کنترل پنل ، روی View By کلیک کرده و Category را انتخاب کنید. در پایین سمت چپ روی Uninstall a Program کلیک کنید.
حل مشکلات بازی Dota 2

3- اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید کافیست با زدن [ Windows + I ] وارد تنظیمات شده و به بخش Apps بروید ، خواهید دید که برنامه ها لیست می شوند.

4- حالا در لیست برنامه به دنبال “Microsoft Visual C++” بگردید و نسخه های نصب شده را حذف کنید.

5- بعد از اینکه همه ی نسخه ها را حذف کردید حالا باید توسط این لینک اقدام به نصب کردن Visual C++ و نسخه همخوان با سیستم خود یعنی 32 بیت یا 64 بیت کنید.

حل مشکلات بازی Dota 2

6- به مسیر فایل دانلود شده رفته و آن را نصب کنید. این عمل را برای تمام نسخه هایی که حذف کرده اید انجام دهید و در نهایت بازی Dota 2 را تست کنید.

3) کلید های میانبر را ریست کنید

اینکه بخواهید کلید های میانبر یا Hotkey هایی را که قبلا برای خود شخصی سازی کرده و حالا آن ها را به حالت پیشفرض برگردانید یا ریست کنید ممکن است سخت باشد اما مجبور هستید! مخصوصا زمانی که شما روش های بالا را تست کرده اید و جوابی نگرفته اید.

1- وارد استیم شده و بازی Dota 2 را از قسمت Library یا لیست بازی های خود اجرا کنید.

2- داخل بازی ، آیکون چرخ دنده در بالا سمت چپ را کلیک کرده تا وارد تنظیمات شوید.

حل مشکلات بازی Dota 2

3- در تنظیمات به تب Hotkeys رفته و گزینه ی Reset Hotkeys را انتخاب کنید تا کلید های میانبر ریست شوند.

4- در نهایت بازی را یکبار ببندید و دوباره وارد شوید.

4) بروزرسانی بایوس ویندوز BIOS

بله درست است ! قدیمی بودن نسخه ی بایوس باعث می شود تا کرش کردن های بی دلیل در بازی افزایش یابد و یکی از دلایل کرش کردن باشد. دانلود نسخه جدید بایوس ، برخی تنظیمات بهینه سازی سیستم و مدیریت بر روی سخت افزار سیستم ایجاد می شود. تنظیمات دیگر مانند بهینه سازی برای اجرا بازی ها هم در نظر گرفته شده است. کسانی که تابحال بایوس خود را بروز و آپدیت نکرده اند ، شاید با خود بگویید آپدیت کردن بایوس سخت باشد اما ساده تر از آن چیزی است که حتی فکرش را می کنید.

همچنین بخوانید  6 راه ساده برای افزایش امنیت شبکه اجتماعی به شیوع مدرن

1- ابتدا باید نسخه ی نصب شده بایوس سیستم روی سیستم خود را مشاهده کنید. بدین منظور با نوشتن عبارت “msinfo” در قسمت جستجوی ویندوز می توانید نسخه ی بایوس را مشاهده کنید.

2- حالا از لیست به دنبال “BIOS version” بگردید که در زیر Processor قرار دارد. نسخه و نام بایوس را کپی کرده و روی کاغذ آن را برای خود بنویسید.

حل مشکلات بازی Dota 2

3- برای نصب و آپدیت بایوس می توانید به این مقاله مراجعه کنید : چگونه نسخه ی بایوس سیستم را پیدا کرده و آپدیت کنیم

5) ساخت اکانت و حساب کاربردی جدید در ویندوز

گاهی اوقات با وجود اکانت های مشکل دار باعث می شود تا بازی را به دلیل نداشتن مجوز ها یا دسترسی های درست و نداشتن مالکیت ، به درستی اجرا نکنند و اجرای بازی دچار مشکل شود. کاربرانی که در بازی Dota 2 کرش های پشت سرهم و متوالی دارند ، یک اکانت جدید بسازند تا بررسی کنند مشکلشان حل شده است یا نه. بدین منظور برای حل مشکل کرش کردن بازی Dota 2 و ساخت اکانت جدید در ویندوز مراحل زیر را طی کنید :

در ویندوز 10 :

1- وارد تنظیمات ویندوز شده با زدن کلید های [ Windows + I ] یا نوشتن عبارت Settings در قسمت جستجو این امر امکان پذیر است.

حل مشکلات بازی Dota 2

2- از پنجره تنظیمات وارد بخش Accounts شوید.

حل مشکلات بازی Dota 2

3- در این قسمت از منوی سمت چپ حالا روی “Family & other people” کلیک کنید و “Add someone else to this PC” را انتخاب کنید.

حل مشکلات بازی Dota 2

4- برای اضافه کردن کاربر خارج از اکانت مایکروسافت در پنجره باز شده ابتدا “I don’t have this person’s sign-in information” را انتخاب کرده و بعد روی “Add a user without a Microsoft account” کلیک کنید. حالا شما می توانید یک حساب محلی یا لوکال برای ویندوز خود بسازید.

حل مشکلات بازی Dota 2

5- در قسمت Username نام کاربر را وارد کرده و 2 فیلد دیگر باید رمز عبور کاربری که میسازید را وارد کنید. شما همچنین می توانید برای کاربر خود Password Hint قرار دهید. در نهایت با زدن دکمه “Finish” کاربر مورد نظر خود را بسازید.

حل مشکلات بازی Dota 2

6- ویندوز خود را یکبار ری استارت کرده و با کاربر جدیدی که ساختید وارد ویندوز شوید. شما همچنین می توانید با رفتن به مسیر Start menu >> Account icon >> Sign out از اکانت فعلی خارج شده و وارد اکانت جدید خود شوید. در نهایت بررسی کنید که بازی Dota 2 مشکل کردن برطرف شده است یا نه.

پیشنهادی : آموزش حذف فایل های اضافی ویندوز جهت افزایش فضای هارد

همچنین بخوانید  دوربین آیفون کار نمی کنید ؟ حل مشکل کار نکردن دوربین آیفون و آیپد

نسخه های قدیمی تر از ویندوز 10 :

1- وارد کنترل پنل شده و دسته بندی در قسمت “View By” را روی “Category” قرار دهید. روی “User Accounts” کلیک کنید.

حل مشکلات بازی Dota 2

2- در صفحه جدید دوباره روی “User Accounts” کلیک کنید ، حالا باید وارد گزینه ی “Manage another account” شوید.

حل مشکلات بازی Dota 2

3- در پنجره جدید روی “Create a new account” کلیک کنید تا یک کاربر جدید بسازید. بعد از اینکه اکانت جدید وارد آن شده و بازی را اجرا کنید.

حل مشکلات بازی Dota 2

راه حل 6 : حذف Vulkan DLC از بازی Dota 2 در استیم

دی ال سی Volkan یک API چیست است که به درایور کارت گرافیک NVIDIA کمک می کند تا بتواند بازی را بهینه تر و عملکرد بازی را بهتر کند. با این حال ، طبق آمار بدست آمده این DLC به یک کابوس بزرگ برای کرش کردن بازی Dota 2 برای برخی کاربران شده است.

Volkan که به عنوان یک DLC برای بازی Dota 2 در نظر گرفته شده است شما به راحتی می توانید با رفتن به استیم این DLC را حذف کنید تا بتوانید مشکل کرش کردن را برطرف کنید.

  • 1- وارد برنامه ی استیم | Steam شوید.
  • 2- از منو های بالایی روی Library کلیک کرده و بازی Dota 2 را انتخاب کنید. روی بازی “راست کلیک” کرده و “View Downloadable Content” را انتخاب کنید.
  • 3- از لیستی که مشاهده می کنید تیک گزینه ی “Dota 2 – Vulkan support” را بردارید. بعد از آن دیگر DLC همراه با بازی لود نمی شود و بعد ها بصورت اتوماتیک حذف خواهد شد.
حل مشکلات بازی Dota 2

تبلیغات

دیدگاه ها

  • محمد حسن شهریور 15, 1399 :: 00:30

    اقا سلام من اشتباهیی زدم تصویر بیش از اندازه بزرگ شدع و نمیشه بازی کنم سیاه شده تصویر وقتی میرم داخل بازی

    • رسول توکلی شهریور 15, 1399 :: 16:21

      سلام، رزولوشن ویندوز رو تغییر بده

  • amir شهریور 13, 1399 :: 11:30

    میشه جواب منو بدید

    • رسول توکلی شهریور 13, 1399 :: 20:28

      سلام، پاسخ دادیم

  • amir شهریور 11, 1399 :: 23:07

    سلام من یک مشکل دارم من اینوایت هام برای کسی نمیره باید چیکار کنم من وقتی دوستانم را اینوایت میدهم برای اونا اینوایت من نمیره میشه راه حلی برای این مشکل پیدا کنید

    • رسول توکلی شهریور 12, 1399 :: 10:59

      سلام دوست عزیز، اول باید لابی درست کنید ، بعد دوستان وارد لابی بشن، سپس شما دوستان را اینوایت کنید

  • عارف مرداد 21, 1399 :: 18:21

    سلام من چند روز هست که درهنگام پیک هیرو ودرون بازی نمیتوانم اسم پلیر ها را ببینم اسم همه را ان انیموس برایم نشان میدهد ومن اصلا تظیمات بازی را دستکاری نکرده ام.

  • پيام مرداد 17, 1399 :: 21:11

    منم فقط میتونم تو آنرنک بازی کنم اونم فقط سینگل
    چه زمانی درست میشه پس
    ممنون

    • رسول توکلی مرداد 17, 1399 :: 22:44

      سلام دوست عزیز، باید چند بار بازی کنید و ببرید تا از بلاک خارج بشید

  • علی مرداد 15, 1399 :: 12:22

    سلام،برای من این ارورو رو میده: you will only be able to match in the low priority matchmaking pool due to abandoning games or receiving excessive reports. Victories remaining:5. و همیشه وقتی هیرومو انتخاب میکنم میخوام برم تو مینویسه: loding vairus screen لطفا بگین چجوری باید حلش کنم

    • رسول توکلی مرداد 15, 1399 :: 12:56

      سلام شما بن شدید، باید توی آنرنک بازی کنید تا اکانتتون درست بشه

  • A. R تیر 19, 1399 :: 22:48

    آپ دیت هایه جدید هم اومد ولی مشکل من حل نشد وقتی میرم تو قسمت واچ و میخوام مشخصات تیم هارو نگاه کنم میگه waiting for game data هرچقدر هم که صبر میکنم نشون نمیده مشخصاتو واسم

    • رسول توکلی تیر 20, 1399 :: 08:34

      سلام دوست عزیز ، مشخصات سیستمتون چیه؟

  • A. R تیر 14, 1399 :: 19:27

    سلام دوستان میشه سوالی که پرسیدمو جواب بدین راهنمایی کنید تا مشکلم حل بشه

  • A. R تیر 14, 1399 :: 02:31

    سلام دوستان من وارد بازی دوتا ۲ که میشم میخوام برم watch نگاه کنم مشخصات پخش‌ آنلاین واسم بالا نمیاد مثلا اینکه بازی دقیقه چنده هیرو هاشون چیه یا اینکه کیل هاشون چند چنده باید برم اون live رو باز کنم تا همه چی مشخص بشه از بیرون مشخص نیست هیچی

    • رسول توکلی تیر 14, 1399 :: 23:15

      سلام دوست عزیز ، احتمالا مشکل از بازیه، صبر کنید تا آپدیت جدید براتون عرضه بشه

  • علی خرداد 15, 1399 :: 20:37

    سلام من یه مشکا عجیب دارم تو بازی دوتا ۲ . وقتیکه وارد بازی میشم و تیم مقابل pa یا tiny داره من اصلا نمیتونم لول بزنم روشون لطفا کمک کنین چیکار کنم باقی هیرو ها اینجوری نیست

    • رسول توکلی خرداد 15, 1399 :: 21:49

      سلام دوست عزیز ، اول دقت کنید تیم حریف آیتم BKB نداشته باشه . در صورت نداشتن باید صبر کنید تا آپدیت جدید منتشر بشه و مشکلتون حل بشه

    • amin خرداد 22, 1399 :: 17:10

      Microsoft Visual ++C 2019 رو به احتمال زیاد سیستمت نداره برو تو control panel چک کن.اگه نداشت نصب کن اوک میشه

    • ایمان خرداد 26, 1399 :: 16:52

      باگه داداش منم مثه تو بودم بزار درست میشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *