تبلیغات

تبلیغات

نکات مهمی که باید برای افزایش عمر باتری لپ تاپ بدانید

Top-Things-To-Improve-laptop-batery-life

لپ تاپ های امروزی نسبت به لپ تاپ های  قدیمی بهتر و بهینه تر هستند. و البته به لطف پیشرفت تکنولوژی حالا گوشی های هوشمند هم در از لحاظ باتری قوی هستند.

 

با این حال هنوز هم باید آن ها برای شارژ شدن به یک شارژر توسط پورت مورد نظر متصل شوند. درحالیکه این روز ها نگرانی بیشتر ما خراب شدن باتری لپ تاپ یا معیوب شدن آن است ، شما به راحتی می توانید با رعایت کردن چند نکته در رابطه با باتری لپ تاپ ، بتوانید عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش دهید و نتیجه ی خوبی را بگیرید. با ما همراه باشید تا یکی یکی به چند مورد از موارد افزایش عمر باتری لپ تاپ بپردازیم.

 

برای افزایش عمر باتری لپ تاپ نور صفحه نمایش را تا می توانید کم کنید!

 

برای اقدام و نهایی کردن افزایش عمر باتری لپ تاپ بهتر است به این نکته توجه کنیم : صفحه نمایش یکی از بخش هایی است که انرژی زیادی را مصرف می کند! اگر صفحه نمایش شما نور زیادی داشته باشد باعث می شود مصرف باتری بسیار زیاد افزایش یابد چرا که برای تامین نور مناسب و روشنایی زیاد نیاز به انرژی بیشتری دارد. پاسخی که برای حل این روش می توان داد این است که ما باید در هر شرایطی تلاش کنیم که بتوانیم از کمترین روشنایی صفحه نمایش استفاده کنیم.

 

دکمه مشخص کردن روشنایی یا تاریک بودن نر صفحه نمایش معمولا با کلید های F قابل انجام است که آیکون آن مانند یک خورشید است که فلش های بالا پایین دارد. برای اعمال تغییر روشنایی نور صفحه ی لپ تاپ کافیست کلید هایی که برای انجام عمل کم کردن یا زیاد کردن روشنایی صفحه نمایش مشخص شده است استفاده کنید. به عنوان مثال می تواند کلید های [ Fn + F5 ] باشد. این مورد در لپ تاپ ها متفاوت است.

 

تنظیمات پاور را تغییر دهید تا نتیجه ای در افزایش عمر باتری لپ تاپ دریافت کنید

 

همراه با عرضه شدن ویندوز 10 ویژگی ها و قابلیت های کاربردی در قسمت پاور لپ تاپ اضافه شد. بطوری که به شما اجازه می دهد تا در زمانی که هنگام استفاده از لپ تاپ خود هستید و آن را به شارژ زده اید بهترین استفاده و عملکرد را بگیرید.

 

برای این منظور عبارت “power options” را در قسمت جستجوی ویندوز بنویسید و اینتر را بزنید تا بتوانید به پنجره مدیریت پاور لپ تاپ رفته و تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید. این تنظیمات می تواند مانند خاموش کردن صفحه نمایش یا Sleep کردن ویندوز می باشد که برای جلوگیری از مصرف بی رویه از باتری بسیار کاربردی است.

همچنین بخوانید  آموزش وصل شدن به وای فای در آیفون بدون باز کردن تنظیمات

 

با خاموش کردن وایفای به افزایش عمر باتری لپ تاپ کمک کنید

 

افزایش عمر باتری لپ تاپ

 

یکی از بزرگترین مصرف کننده های بی سیم در شبکه به جرات می توان گفت Wi-Fi یکی از این هاست. زمانی که وایفای روشن باشد در هر لحظه از باتری استفاده می کند و برای اینکه انرژی مورد نظر خود را تامین کند بیشتر اوقات از باتری لپ تاپ استفاده می کند و هنگامی که به شبکه ای یا مودمی وصل نباشد به دنبال وایفای یا شبکه بی سیم می گردد.

 

وقتی لپ تاپ خود را از شبکه جدا می کنید احتمال این است که شما از شبکه های بی سیم دور هستید ، بنابراین می توانید این دستگاه را خاموش کنید. بیشتر لپ تاپ ها همانطور که گفته شد دارای کلید های ترکیبی هستند که توسط آن ها شما به راحتی می توانید شبکه بی سیم یا وایفای را روشن یا در صورت لزوم خاموش کنید اما لپ تاپ های قدیمی چنین ویژگی ای ندارند و از این قابلیت بهره مند نیستند.

 

اگر شما از لپ تاپ قدیمی استفاده می کنید که دکمه ای برای خاموش کردن وایفای ندارد بهتر است به رفتن به قسمت Action Center و زدن گزینه ی خاموش کردن وایفای یعنی AirPlane Mode اقدام به خاموش کردن وایفای لپ تاپ کنید.

 

پیشنهادی : نکته های مهمی که باید بعد از خرید لپ تاپ به آن ها توجه کنید

 

افزایش عمر باتری لپ تاپ با جداسازی لوازم جانبی

 

افزایش عمر باتری لپ تاپ

 

استفاده از USB و وصل کردن آن ها به پورت های لپ تاپ باعث می شود شما یک بخش برای خالی شدن باتری به سیستم خود اضافه کنید به دلیل اینکه در زمان وصل شدن یک USB به پورت مادر بورد ( MotherBoard ) باید به آن ها برق برساند و همین موضوع باعث می شود که باتری شما مورد استفاده قرار گیرد ، پس با خارج کردن USB از پورت می تواند به عمر باتری لپ تاپ شما کمک بزرگی کند. کارت حافظه ، میکروفون و یا وبکم این ها مورد هایی هستند که می تواند بی دلیل به سیستم شما متصل باشند.

 

بسیاری از لپ تاپ ها دارای دکمه ترکیبی برای غیرفعال دوربین هستند با اینکار شما می توانید به عمر باتری لپ تاپ خود کمک کنید. همچنین توصیه می شود اگر نیازی به صدا ندارید بطور کلی درجه صدا را 0 کرده و آن را قطع کنید چرا که حتی در زمان دریافت اعلان ویندوز صدایی را اجرا می کند.

همچنین بخوانید  چگونه سریال نامبر Serial Number لپ تاپ یا کامپیوتر خود را بدست آوریم؟

 

این مقاله را هم بخوانید : حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ

 

افزایش عمر باتری لپ تاپ با خارج کردن دیسک های درایور

 

افزایش عمر باتری لپ تاپ

 

وصل کردن درایور و دی وی دی خوان خارجی به لپ تاپ می تواند یک خالی کننده انرژی باشد. قبل از اینکه روی حالت استفاده از باتری بروید این دیسک ها را از لپ تاپ خود خارج کنید تا مصرف باتری پایین آید.

 

افزایش عمر باتری لپ تاپ با ارتقای سخت افزاری

 

استفاده از روش های بالا و تمرین کردن آن ها باعث می شود تا عمر باتری لپ تاپ شما بیشتر شود اما اگر می خواهید بصورت روزمره از لپ تاپ خود در محل کار استفاده کنید بهتر است کمی هزینه کنید تا خیالتان راحت شود.

 

بیشتر لپ تاپ های امروزی از تغییر نوع باتری پشتیبانی می کنند. لپ تاپ ها معمولا باتری های 6 سلولی دارند که در این بین برخی از سازندگان و کارخانه ها باتری های 8 سلولی و 12 سلولی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد که با استفاده از این باتری ها تا 2 برابر قدرت باتری ما افزایش می یابد.

 

افکت ها و ویژگی های داخلی ویندوز را غیر فعال کنید

 

ویندوز 10 بصورت پیش فرض دارای ویژگی های  Built-in دارد که شما می توانید آن ها را غیرفعال کنید ، برای مثال در مقاله “آموزش غیرفعال کردن افکت های تصویری و جلوه های ویژه ویندوز برای افزایش سرعت عملکرد” شما می توانید افکت های گرافیکی را از ویندوز بردارید تا از لحاظ مصرف باتری کمی بهینه تر عمل کند.

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *