تبلیغات

تبلیغات

6 ویژگی آیفون (iOS) که در اندروید پیدا نخواهید کرد!

Six_Features_in_iPhone_TechTip

دو سیستم عامل محبوب اندروید و iOS در رقابت های دائمی برای ارائه ویژگی های منحصر به فرد نسبت به یکدیگر هستند ، اما نکته ی قابل توجهی که وجود دارد آن ها از پلتفرم های دیگر برای اضافه کردن ویژگی های جدید استفاده می کنند. همانطور که گفته شد ، در iOS هنوز ویژگی هایی وجود دارد که می تواند خود را نسبت به بقیه سیستم عامل ها بالا ببرد و حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

هر پلتفرم با داشتن ویژگی های خود باعث شده است تا نسبت به دیگر پلتفرم ها متفاوت به نظر برسند که همیشه بین این دو یعنی سیستم عامل و پلتفرم مقایسه هایی انجام گرفته می شود. این مقاله در رابطه با این نیست که بخواهیم بگوییم کدام سیستم عامل بهتر از دیگری است بلکه صرفا جهت اطلاع و افزایش بار علمی شما است. با این وجود ما در این مقاله ویژگی هایی را نام می بریم که حداقل در هیچ گوشی اندرویدی قابل مشاهده نیست و نمی توانید آن ها را پیدا کنید مگر با تغییراتی کوچک!

 

قابلیت 3D Touch یا لمس سه بعدی در آیفون

 

ویژگی های منحصر به فرد آیفون | iOS

 

زمانی که می خواهید عملی را بر روی صفحه ی گوشی یا دستگاهی انجام دهید ، شما قطعا صفحه را لمس خواهید کرد. وقتی بخواهید عمل دیگری انجام دهید ، شما می توانید با لمس طولانی در موقعیت های مختلف استفاده های متفاوتی ببرید. اما در سیستم عامل iOS ، گزینه ی سومی هم وجود دارد : فشار بیشتر ! با حساسیتی که صفحه های نمایش گوشی های آیفون دارد شما می توانید از ویژگی آیفون که نام آن لمس سه بعدی است به راحتی استفاده کنید و این ویژگی یعنی لمس سه بعدی به ما آپشن های مختلفی از برنامه را نشان خواهد داد.

 

این ویژگی ، نام لمس سه بعدی یا 3D Touch را از آن خود کرده است که در هیچ گوشی اندرویدی ای پیدا نمی شود! شاید با خودتان بگویید که چرا وجود دارد اما به چنین ویژگی ای ینی ” فشار دادن و نگه داشتن ” را لمس سه بعدی نمی گویند چرا که شما فشاری به صفحه نمایش گوشی نمی آورید و تنها لمس طولانی انجام داده اید. لمس سه بعدی یا 3D Touch می تواند یک سیستم منوی جدیدی ایجاد کند ، به شما این اجاره می دهد تا با باز شدن منوی لمس سه بعدی گزینه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال ، در قسمت اعلانات گوشی آیفون زمانی که آیکون “x” را لمس کنید تنها اعلان های آن روز را از لیست حذف خواهد کرد اما اگر بر روی آیکون ضربدر لمس سه بعدی یا 3D Touch انجام دهید می بینید که می توانید تمامی اعلان های دریافتی را بصورت کلی از لیست پاک کنید.

همچنین بخوانید  کوالکام پردازنده جدید Snapdragon 768G 5G را معرفی کرد

 

آی مسیج : راهی بهتر برای چت کردن و ارسال پیام

 

ویژگی های منحصر به فرد آیفون | iOS

 

اگر شما از 10 کاربر خارجی آیفون بپرسید که چرا از iOS استفاده می کنید حداقل نصف جواب ها این خواهد بود : ” به دلیل آبی بودن رنگ پیام ها در آی مسیج ” ! سرویس آی مسیج که در تمامی دستگاه های اپل فایل دسترسی ست و هر کس که دستگاهی از اپل داشته باشد می تواند از iMessage استفاده کند.

 

برنامه پیام اپل به دو صورت SMS و پیام اینترنتی ( iMessage ) قابل استفاده است. زمانی که گوشی شما به اینترنت متصل باشد و به خواهید به یک کاربری که دستگاه اپلی دارد پیام ارسال کنید ، پیام شما از iMessage ارسال خواهد شد اما اگر به یک گوشی اندرویدی ارسال کنید و iMessage نداشته باشد بصورت SMS ارسال خواهد شد که از شارژ خط تان کم می کند.

 

همانطور که گوگل دوست دارد یک رقیب واقعی iMessage در اندروید باشد ، مشخص است که نمی تواند! در عوض تعداد زیادی پیام رسان از سمت گوگل عرضه شده است که هر کدام ثبات خود را ندارد.

 

پیشنهاد ما : 6 ویژگی اندروید که در گوشی های آیفون پیدا نخواهید کرد ، حتی بعد از iOS 12

 

Offload : خلاص شدن از برنامه های استفاده نشده بدون از دست رفتن داده هایشان

 

ویژگی های منحصر به فرد آیفون | iOS

 

گاهی اوقات پیش آمده است که شما پس از مدتی دیگر از یک برنامه ای استفاده نمی کنید و به آن نیازی ندارید ، زمان آن رسیده است که بطور کلی برنامه را از روی گوشی خود پاک کنید اما با خود می گویید که نه ! ، ممکن است هنوز آن را بعدا لازم داشته باشید و بخواهید از آن استفاده کنید.

 

حالا وقت آن رسیده است که از قابلیت Offload کردن یا خاموش کردن برنامه استفاده کنید. این ویژگی ، که در نسخه ی iOS 11 به گوشی های آیفون/آیپد عرضه شد که به شما اجازه می دهد برنامه را از روی گوشی پاک کنید بدون اینکه داده ها و اطلاعات ذخیره شده از برنامه از گوشی حذف شوند. وقتی برنامه را دوباره نصب کنید خواهید دید که دیتای برنامه همراه آن خواهد بود یعنی با این وجود شما چیزی را از دست نخواهید داد. این ویژگی می تواند برای برنامه هایی که حجم زیادی را از حافظه گوشی اشغال می کنند کاربردی باشد.

 

شما می توانید با رفتن به مسیر Settings > General > iPhone Storage بروید تا بتوانید برنامه ی مورد نظر خود را Offload کنید.

همچنین بخوانید  رم گوشی اندروید (RAM) چیست و باید چه مقدار باشد؟

 

Memoji و Animoji : ایموجی های تکامل یافته بخش از ویژگی آیفون

 

ویژگی های منحصر به فرد آیفون | iOS

 

ایموجی ها یک راه جالب است که برای بیان احساسات ما ساخته شده و از آن ها می توانیم استفاده کنیم همانطور که وجود ایموجی ها در جوک ها یا پیام های مختلف می توانید بهتر از متنی باشد که خالی باشد و ایموجی ندارد! حالا شما در آیفون X می توانید قدم بزرگتری با ایموجی ها بردارید. Animoji که ایموجی ها بر روی صورت شما آمده و آماده حرکات صورت شما هستند و Memoji ها که یک شخصیت کارتونی در گوشی است که توسط ایموجی ها ساخته شده و می توانید آن را شخصی سازی کنید.

 

قطعا این ویژگی می تواند تفاوت را بین اندروید و iOS نشان دهد اما متاسفانه تبعیضی که اپل قائل شده است این است که شما تنها در گوشی آیفون X می توانید ویژگی مموجی و انیموجی را داشته باشید. با این وجود این ویژگی در آیفون منحصر به فرد است که با کمی تغییرات می توانید آن را در گوشی های سامسونگ با نام ARemoji ببینید. البته ویژگی ARemoji در سامسونگ خیلی ضعیف بوده و به پای ویژگی اپل نمی رسد چرا که جزئیات در نسخه ی گوشی آیفون X بهتر و بسیار بیشتر نسبت به ARemoji سامسونگ در نظر گرفته شده است.

 

سوایپ کنید تا به عقب برگردید : ویژگی ای بهتر از دکمه ی بازگشت!

 

ویژگی های منحصر به فرد آیفون | iOS

 

گوشی های اندرویدی همگی دارای یک دکمه ی “بازگشت” هستند و اینگونه است که با تپ کردن دکمه بازگشت شما به صفحه ی قبلی بر می گردید. برخی از برنامه ها مشاهده شده است که یک دکمه ی بازگشت در قسمت بالایی همراه خود دارند ، باز هم این ویژگی باعث می شود در گوشی های بزرگ و طویل مشکل ساز باشد. در گوشی های آیفون/آیپد برای شما حرکتی در نظر گرفته شده است که می توانید به راحتی به صفحه ی قبلبی برگردید ، برای اینکار شما کافیست از سمت چپ صفحه انگشت خود را گذاشته و به سمت راست سوایپ کنید.

 

برای مثال : اگر شما در اینستاگرام هستید که در حین مشاهده پست ها پروفایلی را می بینید که شما را به سمت خود جذب می کند شما می توانید وارد پروفایل مورد نظر شده و پست ها را مشاهده کنید ، حالا کافیست برای برگشتن به صفحه ی قبل انگشت خود را از سمت چپ گوشی به سمت راست بکشید! به همین سادگی! شما می توانید از این ویژگی در قسمت های مختلف و برنامه های متفاوت استفاده کنید مانند تنظیمات گوشی و یا تلگرام ، زمانی که در یک صفحه ی چت هستید می توانید با سوایپ کردن به صفحه ی قبل برگردید.

همچنین بخوانید  قیمت استثنایی تور ارمنستان با لحظه آخر

 

بروزرسانی های پشت سرهم : پشتیبانی بهتر برای همه گوشی ها

 

ویژگی های منحصر به فرد آیفون | iOS

 

در طول هر بحث بین اندروید و iOS ، کلمات “بروزرسانی | Updates” و “fragmentation” به یاد می آیند. این ویژگی می تواند دلیل بزرگی باشد چرا که سازندگان گوشی های اندرویدی در بروزرسانی هایشان برای سیستم عامل اندروید عمل کرد ضعیفی دارند.

 

درحالیکه گوشی های پیکسل گوگل بروزترین از نوع اندروید می باشند چرا که اولین بروزرسانی ها را این گوشی ها دریافت می کنند ولی خب مهم این است که چه تعداد گوشی پیکسل دست افراد و کاربران است؟! دلیل دیگری که می تواند مورد بحث قرار یگیرد وجود بروزرسانی هایی از سمت اپل است که حتی گوشی های قدیمی که برای 2 یا 3 نسل قبل هستند هم باز هم می توانند نسخه ی جدید iOS را دریافت کرده و آن را بر روی گوشی خود نصب کنند.

 

اما این موضوع در اندروید اینگونه نیست و متفاوت است! شما نمی توانید نسخه های جدید اندروید را بر روی گوشی های قدیمی و یا حتی جدید هم دریافت کنید چرا که نشان دهنده ی ضعف سازنده گوشی را نشان می دهد.

 

قبل از اینکه با خواندن این مقاله ( ویژگی آیفون ) بخواهید بگویید تمام این ویژگی ها را می توان در گوشی های اندرویدی هم انجام داد باید به شما بگوییم که ما اینجا در رابطه با ویژگی هایی صحبت می کنیم که منحصر به فرد هستند. اگر باز هم بتوانید با استفاده از یک ترفند ویژگی هایی که در آیفون قرار دارد به گوشی خود اضافه کنید این نمی تواند برای اندروید محسوب شود چرا که شما با استفاده از برنامه های جانبی مانند روت کردن استفاده کردید که مختص اندروید نیستند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *