تبلیغات

تبلیغات

گوشی آیفون یا آیپد شارژ نمیشه ؟ 4 روش حل مشکل شارژ نشدن گوشی های آیفون و آیپد

Fix_NotCharging_iPhone_TechTip

تمامی کاربران گوشی های آیفون و آیپد از کابل مخصوص خود که لایتنینگ یا Lightning cable نام دارد استفاده می کنند ، این کابل که ساخته شرکت خود اپل است و به نام لایتنینگ شناخته می شود. اما گاهی اوقات پیش می آید که در زمانی شما شارژر را متصل کرده اید اما گوشی شما شارژ نمی شود و دچار مشکل شارژ نشدن شده است!

چرا گوشی آیفون یا آیپد من شارژ نمی شود !

بعد از اینکه چندبار تلاش می کنید تا کابل را تست کنید و دوباره جایگذاری کنید خواهید دید که باز هم فایده ای ندارد ، در این صورت باید دنبال راه و چاره ای بگردید!

اگر شما موفق به شارژ شدن گوشی خود نشوید قطعا بابت این موضوع خسته و یا بیزار می شوید. شما توسط این مقاله که برای شما عزیزان آماده کرده ایم می توانید روش های گفته شده زیر را یکی یکی تست کرده تا بتوانید دوباره گوشی خود را به راحتی شارژ کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. با تک تیپ همراه باشید تا بهترین روش هارا برای شما توضیح دهیم .

1- راه اندازی مجدد یا ریستارت اجباری Force Restart

اولین قدمی که شما برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی باید اقدام کنید راه اندازی مجدد یا ری استارت اجباری ست. بسته به نوع و مدل گوشی خود اقدام به راه اندازی مجدد اجباری گوشی خود بکنید :

  • برای گوشی های آیفون 8/پلاس و بالاتر : ابتدا دکمه ی افزایش صدا را فشار داده و سریعا رها کنید ، دوباره این کار را پشت با دکمه کاهش صدا انجام داده و در نهایت دکمه پاور یا خاموش/روشن را نگه دارید تا زمانی که لوگو اپل را ببینید .
  • برای گوشی های آیفون 7/پلاس : دکمه خاموش/روشن و کاهش صدا را فشار داده و باهم نگهدارید تا زمانی که لوگوی اپل را مشاهده کنید .
  • برای گوشی های آیفون 6 و پایین تر : دکمه هوم و خاموش/روشن را باهم فشرده و نگهدارید تا زمانی که لوگو اپل را مشاهده کنید .

حالا بعد از اینکه ری استارت گوشی به پایان رسید دوباره تلاش کنید برای شارژ کردن گوشی خود.

2- از یک کابل لایتنینگ Lightning دیگر استفاده کنید

بعد از این ، باید نگاهی نزدیک به کابل گوشی خود بی اندازید. توجه داشته باشید که حتما کابل لایتنینگ به درستی وارد پورت مورد نظر یعنی در جایگاه خود قرار بگیرد. پورتی که برای شارژر قرار داده شده است باید داخل آن کابل شارژر قرار بگیرد. خط هایی که روی کابل شارژر هستند نباید دچار خش یا بریدگی باشند.

همچنین بخوانید  9 ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به کارایی و عملکرد مرورگر فایرفاکس

شارژ نشدن آیفون - کابل لایتنینگ

اگر بررسی های بالا را انجام دادید و هنوز هم نتوانستید توسط کابل گوشی خود را شارژ کنید ، باید به دنبال یک کابل جدید باشید. اگر هم گوشی خود را توسط پورت های کامپیوتر یا پی سی خود شارژ می کنید با تغییر پورت تست کنید که گوشی شارژ می شود یا نه.

یکی دیگر از راه های فرار از کابل شارژر استفاده از شارژر وایرلس است ، اگر شما گوشی نسل جدید اپل یعنی آیفون 11 پرو را دارید می توانید کابل شارژر خراب را کنار گذاشته و از شارژر وایرلس آن استفاده کنید.

3- پورت کابل لایتنینگ را تمیز کنید

شارژ نشدن آیفون - پورت

اگر هنوز هم قادر به شارژ کردن گوشی آیفون یا آیپد خود نیستید ، گوشی را به دست خود بگیرید و پورت شارژر را بررسی کنید. داخل پورت را برای هر گونه آشغال مشاهده کنید ، حتی اگر گرد و  خاکی را مشاهده کنید زمان آن رسیده است که سریعا آن ها را تمیز کنید.

از همه مهمتر ، توجه داشته باشید که ابتدا قبل از اینکار گوشی خود را خاموش کنید ، با استفاده از یک اسنفج داخل پورت را تمیز کنید ، اگر گرد و خاک یا بخشی از پورت بطور سنگینی پر شده است می توانید با استفاده از خلال دندادن و احتیاط کردن آن را خارج کنید. بعد از اینکه پورت به خوبی تمیز شد حالا دوباره توسط کابل شارژر آن را تست کنید.

4- بروزرسانی سیستم عامل iOS

شارژ نشدن آیفون - آپدیت iOS

قدم نهایی برای حل مشکل این است که نسخه ی سسیتم عامل یعنی iOS را بروزرسانی به آخرین نسخه بکنید (آموزش آپدیت کردن آیفون و آیپد). شما می توانید با داشتن آیفون یا آیپد خود و رفتن به مسیر Settings > General > Software Update اقدام به دریافت بروزرسانی کنید.

اگر هم از آخرین نسخه ی iOS استفاده می کنید این بدان معناست که هیچ مشکل نرم افزاری را ندارید و شامل حال شما نمی شود.

اگر تمامی مراحل بالا پاسخگو نبودند!

بعد از اینکه تمامی مراحل بالا را انجام دادید و به نتیجه ای نرسیدید ، زمان آن رسیده است که گوشی آیفون یا آیپد را برای بررسی سخت افزاری به محل تعمیرگاه ببرید. متاسفانه به دلایل تحریم در ایران پشتیبانی ای از سمت اپل در کشور وجود ندارد یعنی مرکزی بصورت رسمی و بدون واسطه وجود ندارد. شما تنها می توانید توسط شرکت های خصوصی و واسطه ای اقدام به تعمیر گوشی خود کنید.

امیدواریم توسط روش های گفته شده شما بتوانید به راحتی حل مشکل شارژ نشدن گوشی خود را حل کنید.

همچنین بخوانید  چگونه پخش خودکار فیلم های گوگل پلی استور را در اندروید غیرفعال کنیم ؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *