تبلیغات

تبلیغات

آموزش دیدن مسیریابی نقشه گوگل بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی آیفون

see_google_maps_directions_TechTip

نقشه گوگل یا Google Maps که امروزه در گوشی های ما تبدیل به یک بخش بزرگ شده است که نیازمند آن هستیم. گوشی خود را باز می کنید و تنها با لمس کردن چند نقطه می تونید محل مورد نظر مانند مبدا و مقصد را مشخص کنید ، حالا مسیریابی را گرفته و شروع به حرکت می کنید.

 

اما اگر زمانی برسد که شما عجله دارید ، مخصوصا زمانی که درحال رانندگی هستید ، باز کردن قفل گوشی و رفتن به سمت آیکون نقشه گوگل (Google Maps) و باز کردن آن می تواند کمی زمان بر و همچنین خطرناک باشد!

 

اما حالا راه حل سریع چیست!؟ ویجتی که نقشه گوگل (Google Maps) در اختیار ما قرار داده است مانند یک میانبر عمل می کند. با تک تیپ همراه باشید.

 

چگونه مسیریابی نقشه گوگل را صفحه قفل و ویجت گوشی آیفون مشاهده کنیم؟

 

ویجتی که نقشه گوگل در اختیار ما قرار می دهیم می توانیم به راحتی مسیریابی انجام شده را مشاهده کنیم بدون اینکه بخواهیم قفل گوشی را باز کنیم! همچنین می تواند در زمانی که بخواهید گوشی خود را به دیگران بدهید و دغدغه این را دارید که دسترسی دیگری را نداشته باشد می تواند مناسب باشد.

 

برای فعال سازی مراحل زیر را طی کنید :

 

1- ابتدا زمانی که گوشی شما قفل است ، به سمت راست بکشید تا لیست ویجت ها را بببیند.

2- برای اضافه کردن ویجت نقشه گوگل ، به پایین لیست ویجت ها رفته و “Edit”  را لمس کنید.

 

مسیریابی نقشه گوگل

 

3- حالا از لیست ویجت ها باید “Google Directions” را کنید.

4- دایره سبز که علامت + را دارد لمس کنید تا ویجت به صفحه قفل اضافه شود.

5- در نهایت “Done” را لمس کنید.

 

مسیریابی نقشه گوگل

 

برای حذف ویجت مورد نظر دوباره باید به لیست ویجت ها برگشته و اینبار دایره قرمز که – دارد و قرمز است را لمس کنید. برای جابجایی ویجت مورد نظر باید آن را لمس کرده و نگهدارید تا بتوانید محل آن را تغییر دهید.

 

حالا ، بدون اینکه بخواهید قفل گوشی آیفون را باز کنید ، شما می توانید مسیریابی انجام شده توسط نقشه گوگل را ببینید و به ادامه مسیر خود بروید. برای رفتن به عمل بعدی مسیریابی باید آیکون فلش را لمس کنید تا یکی یکی جلو بروید. با یک بار لمس ویجت در صفحه قفل شما وارد برنامه نقشه گوگل یا Google Maps می شود (باید قفل گوشی را باز کنید).

همچنین بخوانید  آموزش فعال یا غیرفعال کردن نوتیفیکیشن لایو در استوری اینستاگرام

 

مسیریابی نقشه گوگل

 

با این حال ، وجود ویجت در صفحه قفل گوشی باعث می شود شما سریعتر به مقصد خود رسیده و مسیر را به راحتی بدون اینکه قفل گوشی را وارد کنید مشاهده کنید. این ویژگی می تواند بخشی از قسمت های مخفی گوشی های آیفون باشد که به خودی خود جذب کننده است!

 

نکته ی مهم :

 

توجه داشته باشید که برای دسترسی به بخش ویجت در زمانی که گوشی شما قفل است ، نباید ویجت ها را در قسمت Touch ID & Passcode “غیرفعال” کرده باشید. در غیراینصورت شما نمی توانید به بخش ویجت ها بروید.

 

مسیریابی نقشه گوگل

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *