تبلیغات

تبلیغات

6 ویژگی اندروید که در گوشی های آیفون پیدا نخواهید کرد ، حتی بعد از iOS 12

Android_Features_notin_iPhone_TechTip

اندروید و iOS از سیستم عامل هایی هستند که روزانه در حال استفاده است که روز به روز کاربران هر یک اضافه می شود ، هر کدام ویژگی های خود را دارند که در هر 2 یکسان است ، اما هنوز هم ویژگی هایی وجود دارد که از اندروید در آیفون و از آیفون در اندروید وجود ندارد. در این مقاله قصد داریم ویژگی هایی را لیست کنیم که هنوز شما در گوشی های آیفون نمی توانید این ویژگی ها را داشته باشید ، حتی بعد از اینکه نسخه ی iOS 12 عرضه شد.

 

قبل از اینکه شروع به معرفی ویژگی ها بکنیم باید ابتدا بگوییم که در این مقاله ما قصد نداریم که به شما بگوییم سیستم عامل اندروید بهتر از iOS است! پس زود قضاوت نکنید. هر دو سیستم عامل به خودی خود عالی هستند و نیازهای کاربرانشان را برطرف می کنند.

 

کاربر چندگانه و حساب کاربری مهمان در سیستم عامل اندروید

 

چندکاربره در اندروید

 

می توانید با داشتن یک گوشی اندروید و اندروید 5 یعنی Lollipop از قابلیت User استفاده کنید. به راحتی می توانید وارد حساب کاربری خود شوید و به فایل ها ، برنامه و همه چیز دسترسی داشته باشید.

 

اگر بخواهید گوشی خود را در دسترس دیگران قرار دهید و نگران اطلاعات شخصی خود هستید این گزینه می تواند برای شما کاربردی باشد که می توانید از حالت کاربر مهمان (Guest Mode) استفاده کنید. اگر می خواهید گوشی خود را به دیگران بدهید تا دیگر به بخش های خصوصی گوشی شما دسترسی نداشته باشند.

 

دسترسی مستقیم به فایل های سیستم عامل و فلش

 

فایل منیجر در اندروید

 

اگر تابحال گوشی اندرویدی خود را به ویندوز خود وصل کرده باشید خواهید دید که می توانید به فایل های گوشی خود دسترسی داشته باشید ، این درحالیست که در گوشی های آیفون شما نمی توانید به فایل های گوشی دسترسی داشته باشید ، بلکه تنها عکس ها برای شما نمایش داده می شود. همانطور که می دانید شما توسط فایل ها منیجر ها هم می توانید از داخل گوشی عملیات روی فایل ها را انجام دهید. به عنوان مثال با نصب فایل منیجر Dozens می توانید عملیات هایی مانند کپی ، کات ، جابجایی و پاک کردن را انجام دهید ، دقیقا مانند کارهایی که می توانید با یک کامپیوتر انجام دهید.

 

این ویژگی برای هارد های خارجی مفید و کاربردی است. در اندروید با وصل کردن دستگاه به گوشی می توانید به فایل ها دسترسی داشته باشید (نیازمند به دانگل). اما در سیستم عامل iOS برای دسترسی به فایل های برنامه یا یک دستگاه شما باید یک برنامه یا Application مجزا داشته باشید. مسلما اینکار کمی پیچیده است!

همچنین بخوانید  چگونه برنامه های 32 بیتی که در IOS 11 پشتیبانی (اجرا) نمی شوند را پیدا کنیم؟

 

سفارشی سازی صفحه اصلی در اندروید

 

سفارشی سازی صفحه اصلی اندروید

 

در سیستم عامل iOS ، می توانید آیکون برنامه ها را جابجا و یا یک فولدر از برنامه ها بسازید. به خودی خود کاربردی است اما به اندازه ی اندروید نیست و هنوز برخی نیاز های کاربران را برطرف نمی کند. در سیستم عامل اندروید ، برای مثال ، شما به غیر از گروه بندی می توانید صفحه اصلی را شخصی سازی کنید ، می توانید به صفحه اصلی ویجت اضافه کنید.

 

حتی برای دسترسی بیشتر ، تم هایی وجود دارد که امکانات و ویژگی هایی را همراه خود دارند. برخی از این ویژگی ها :

 

  • تغییر اندازه آیکون برنامه ها
  • تغییر اندازه Grid
  • مخفی کردن آیکون برنامه ها
  • تغییر شکل آیکون برنامه
  • ساخت پوشه های مختلف
  • رنگبندی های مختلف
  • رمز گذاشتن روی برنامه یا پوشه
  • و ….

 

انتخاب برنامه های پیشفرض

 

برنامه پیشفرض در اندروید

 

اگر یک مرورگر جدید در گوشی اندرویدی خود دانلود کنید ، می توانید آن را به عنوان مرورگر پیشفرض برای باز کردن لینک ها انتخاب کنید. این بخش برای کیبورد ها ، برنامه های پیام (اس ام اس) ، صفحه اصلی ، بخش تماس ، دستیار دیجیتال و … هم صدق می کند. همچنین شما می توانید با مراجعه به تنظیمات پیشفرض ها را تغییر دهید.

 

در گوشی های آیفون ، شما می توانید مرورگرهای مختلف را دانلود کنید اما نمی توانید مرورگر پیشفرض (سافاری) خود را انتخاب و تغییر دهید. این قضیه برای کیبورد هم اینگونه است!! شما نمی توانید یک کیبورد را به عنوان کیبورد پیشفرض مشخص کنید بلکه باید با چندبار ضربه زدن به کیبورد مورد نظر خود بروید.

 

روشن ماندن همیشگی صفحه نمایش و دیدن اطلاعات گوشی

 

روشن ماندن صفحه در اندروید

 

اینکه به صفحه ی گوشی مان نگاه کنیم و برخی اطلاعات را از روی صفحه ببینیم می تواند رضایت بخش باشد مانند ، اعلان ها ، ساعت ، تاریخ و غیره حتی بدون اینکه آن ها را لمس کنید. این ویژگی که تقریبا در سیستم عامل اندروید می توان جدید نام برد بایکبار استفاده از آن احساس می کنید که یک ویژگی ارزشمندی را پیدا کرده اید.

 

بیشتر گوشی های اندروید ، مانند Pixel 2 و Galaxy S9 دارای ویژگی روشن ماندن صفحه ی نمایش هستند که یکسری اطلاعات را همراه خود به نمایش می گذارند. شما می توانید در صورت راضی نبودن این ویژگی را غیرفعال کنید ، حتی در گوشی های سامسونگ می توانید شخصی سازی هم بکنید!

همچنین بخوانید  آموزش ارسال پست در چند اکانت اینستاگرام بصورت همزمان و یکجا

 

با مقایسه کردن با iOS می توانید ویژگی Raise To Wake Up را نام ببرید که کمی مانند ویژگی اندرویدی با این تفاوت که برای روشن شدن صفحه ی گوشی شما باید ابتدا گوشی خود را بردارید یا بلند کنید.

 

پشتیبانی از حالت چند پنجره ای و چند وظیفه ای

 

چندکاربره در اندروید

 

با عرضه اندروید 7 یا Nougat می توانید از ویژگی چند پنجره ای یا چند وظیفه ای استفاده کنید. در این نسخه گوگل به شما اجازه داده است تا بتوانید 2 برنامه را در کنار هم در حال اجرا داشته باشید. به عنوان مثال اگر بخواهید متنی را ترجمه کنید می توانید با استفاده از این ویژگی به کار خود سرعت ببخشید. شاید این ویژگی در گوشی هایی با صفحه نمایش کوچک آزار دهنده باشد ، اما در تبلت ها واقعا کاربردی هستند!

 

در حال حاضر ، این ویژگی تنها در آیپد ها امکان پذیز است. با وجود صفحه نمایش بزرگ و بزرگتر شما می توانید کارهای خود را با استفاده از ویژگی چند وظیفه ای سریعتر انجام بدید و وقت آزاد بیشتری داشته باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *