تبلیغات

تبلیغات

نقد فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ ، میزوری از مارتین مک دونا

three-billboards-outside-ebbing

نگاهی به بازیگران فیلم :

 

از بازیگران سر شناس این فیلم می توان به وودی هریلسون و سم راکول ( که برنده جایزه بهترین نقش مکمل مرد در اسکار ۲۰۱۸ شد ) اشاره کرد.

سه بیلبورد خارج از ابینگ

 

خلاصه فیلم:

زنی هفت ماه پیش دختر خود را بر اثر تجاوز و قتل از دست داده اما همچنان پرونده قتل دخترش حل نشده، اما زن چاره ای پیدا می کند تا ذهن پلیس های منطقه را روی پرونده دخترش متمرکز کند.

نقد فیلم:

 

سه بیلبورد خارج از ابینگ

 

سه بیلبورد خارج از ابینگ ، میزوری درامی تیره و البته درون مایه ای کمدی در برخی از دیالوگ ها، در ژانر درامجنایی با کارگردانی مارتین مک دونا به داستانی درباره زنی می پردازد که قصد دارد پرونده حل نشده دخترش را ببندد..او روی یه بیلبورد در جاده خارج از ابینگ ، میزوری جملاتی می نویسو که نظر مردم و بیشتر ، پلیس ها را جلب او و پرونده دخترش کند..اما این کار عواقبی ناخوشایند ( هرچند که به نظر من، لازم ) دارد..

 

ما در طول فیلم با جملاتی از جمله: ” زندگی پس از مرگ – خدایی هست؟ ” روبرو می شویم که این جملات و البته داستان فیلم، می خواهد این پیام را به مخاطب خودش برساند که هر کنشی، واکنشی دارد و هیچ عملی بدون پاسخ نمی ماند‌، حال ما مسئول این نظم عدالت طبیعت را ” خدا ” می دانیم که به هر اتفاقی نظارت دارد، و هر زمان که این عدالت نتوان به وسیله بشر انجام گیرد، نیازی به نگرانی نیست ( طبق نامه ای که رئیس پلیس برای مردبورد نوشت: که می گوید بعضی از پرونده ها هیچ زمان حل نمی شوند اما گناه کار روزی خودش را لو خواهد داد ( اشاره میکند که گناه کار در زندان برای هم سلولی هایش داستان تجاوز را تعریف میکند که اشاره به این دارد گناه کار به سزای اعمالش رسیده ) ).

سه بیلبورد خارج از ابینگ

شاید بتوان از احساسی ترین سکانس های فیلم، به لحظه برخورد ولبی و جیسون دیکسون اشاره کرد، که دیکسون شاهد عکس المعل کار ناپسند خود شد و به گریه افتاد و از این کار متاسف بود. از دیگر سکانس های پر معنی فیلم، سکانس خواندن نامه رئیس پلیس توسط جیسون دیکسون بود که میگفت: تنها چیزی که توی کارت لازم داری تا بهترین بشی ” عشق ” هست، من مرد شریفی توی باطن تو میبینم فقط لازمه اون آرامش و پیدا کنی تا تو هم همون چیزی و ببینی که من توی تو میبینم.

 

همچنین بخوانید  نقد فیلم قانون مورفی به کارگردانی رامبد جوان

نمره منتقدین به فیلم ۸۸/۱۰۰ و نمره کاربران و مخاطبان IMDB نمره ۸.۲ بوده است که نمره قابل قبولیست همچنین که سه بیلبورد خارج از ابینگ ، میزوری نامزد جایزه اسکار هم بوده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *