تبلیغات

تبلیغات

چگونه در ویندوز اسکرین شات بگیریم؟ نحوه اسکرین شات یا عکس گرفتن از صفحه مانیتور

screen shot on computer

اسکرین شات از لپ تاپ یا سیستم در ویندوز یا عکس گرفتن از صفحه نمایش همان قدر که در تلفن هوشمند خود کاربرد دارد در سیستم های خانگی یا اداری هم داری اهمیت هست . اسکرین شات دارای اهمیت زیادی می باشد و برای نمایش فعالیت های خود به دیگران ابزار مناسبی هستش . در این آموزش با نحوه اسکرین شات از صفحه کامپیوتر آشنا می شوید ، با تک تیپ همراه باشید .

اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید با کلید های میانبر Windows +Shift +S می توانید به راحتی از هرجای صفحه اسکرین شات بگیرید.

پس از زدن این کلید ها با ماوس روی یک قسمت کلیک کرده و نگه دارید و سپس تا جایی که می خواهید تصویر گفته شود بکشید و کلیک را رها نمایید

روش اول : طریقه اسکرین شات گرفتن در ویندوز 8 و 10

دکمه Print Screen یا PrtScn در کیبورد شما می تواند از صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ شما اسکرین شات بگیرد و آن را به عنوان یک فایل ذخیره کند . دکمه Print Screen ممکن است با عنوان PrtScn یا PrntScrn یا Print Scr یا چیزهای مشابه نشان داده شود. در بیشتر صفحه کلیدها ، دکمه معمولاً بین F12 و Scroll Lock مشاهده می شود. ممکن است در کیبورد های لپ تاپ ، برای دسترسی به ویژگی اسکرین شات از لپ تاپ ، دکمه “Fn” با PrtScn را همزمان فشار دهید . با فشار دادن کلید ، به نظر می رسد هیچ اتفاقی نیفتاده است ، اما تصویر در کلیپ بورد یا حافظه دستگاه شما ذخیره شده است.

همچنین میتوانید دکمه ویندوز (لوگو ویندوز) با دکمه PrtScn را فشار دهی د . در بعضی از لپ تاپ ها و سایر دستگاه ها ، ممکن است شما نیاز به فشار دادن دکمه ونیدوز با دکمه Ctrl به جای کلید PrtScn یا دکمه ویندوز با Fn با PrtScn را فشار دهید .

صفحه برای لحظه کم رنگ می شود ، و خواهید دید که تصویر در پوشه ای با نام ” Screenshots ” در داخل پوشه پیش فرض “Pictures” ظاهر می شود .

شما می توانید صفحه نمایش خود را کم رنگ تر کنید اگر “تنظیمات جلوه های تصویری را در هنگام به حداقل رساندن و یا به حداکثر برده باشید ( System  > Advanced system settings > بر روی زبانه Advanced tab کلیک کنید > بر روی تنظیمات بخش بخش عملکرد ( Performance section ) کلیک کنید).

به راحتی در ویندوز 10 اسکرین شات بگیرید

کلید “PrtScn” را فشار دهید. اکنون تصویر صفحه نمایش شما در کلیپ بورد کپی شده است. ویرایشگر تصویر مورد علاقه ، تلگرام یا برنامه دیگری را که می خواهید از آن استفاده کنید باز کنید . سپس کلیک راست کنید و گزینه “Paste” را انتخاب کنید تا تصویر مورد نظر را در هر کجا که دوست دارید استفاده کنید . ابعاد تصویر برابر با وضوح صفحه دسکتاپ شما خواهد بود. توجه: در بعضی از لپ تاپ ها و سایر دستگاه ها ، ممکن است به جای آن ، کلیدهای “Alt + Fn + PrtScn” را فشار دهید. برای اطلاعات بیشتر دفترچه لپ تاپ خود را بررسی کنید.

بیشتر بدانید :

آموزش اسکرین شات در آیفون و آیفون 11

عکس گرفتن از صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر یک پنجره یا برنامه

روی نوار عنوان پنجره ای یا برنامه ای که می خواهید اسکرین شات در ویندوز بگیرید ، کلیک کنید. دکمه های “Alt + PrtScn” را فشار دهید . اشکرین شات از برنامه یا پنجره ای که در ویندوز گرفتید در کلیپ بورد یا حافظه دستگاه ، دقیقاً مانند بخش قبل ، کپی می شود . آن را در ویرایشگر تصویر ، تلگرام یا واتساپ نسخه وب یا برنامه های دیگر اسکرین شات خود را با فشار دادن کلیدهای “Ctrl + V” جایگزاری یا ارسال کنید .

همچنین بخوانید  آموزش کارکنان سازمانی چگونه بر پیشرفت سازمان اثر میگذارد؟

توجه : در بعضی از لپ تاپ ها و سایر دستگاه ها ، ممکن است به جای آن ، کلیدهای “Alt + Fn + PrtScn” را باید فشار دهید . برای اطلاعات بیشتر دفترچه لپ تاپ خود را بررسی کنید.

عکس گرفتن از بخشی از صفحه نمایش ویندوز 10

کلید های “Windows + Shift + S” را فشار دهید ، صفحه شما به رنگ خاکستری ظاهر می شود و نشانگر موس شما تغییر می کند. برای انتخاب بخشی از صفحه نمایش خود که می خواهید از صفحه نمایش عکس بگیرید ، روی صفحه کلیک کرده و بکشید . عکس در کلیپ بورد یا حافظه دستگاه شما کپی می شود . آن را در ویرایشگر تصویر ، تلگرام یا واتساپ نسخه وب یا برنامه های دیگر اسکرین شات خود را با فشار دادن کلیدهای “Ctrl + V” جایگزاری یا ارسال کنید .

این اموزش فقط دستگاه هایی که از ویندوز 10 استفاده می کنند ، کار می کند . در نسخه های قدیمی تر ویندوز ، این میانبر بخشی از برنامه OneNote مایکروسافت است . با بروزرسانی Creators ، مایکروسافت این میانبر را در خود ویندوز 10 ادغام کرد.

روش دوم نحوه عکس گرفته از صفحه مانیتور در ویندوز با ابزارهای جانبی

ابزار Snipping مدت ها است که بخشی از ویندوز است . این ابزار برای اولین بار در ویندوز ویستا گنجانده شده بود ، و هرگز جدا از چند رفع اشکال هیچ ویژگی جدیدی به دست نیاورد . با استفاده از ابزار Snipping می توانید از یک پنجره باز ، یک منطقه مستطیل ، یک منطقه با فرم آزاد یا از صفحه مانیتور عکس بگیرید . می توانید اسکرین شات های خود را با قلم های رنگی مختلف برجسته کنید ، آن را به عنوان تصویر یا پرونده HTML ذخیره کنید یا آن را به یک دوست ایمیل دهید .

برنامه Snipping در ویندوز ویستا ، 7 و 8 یک محدودیت دارد : نمی تواند عکس هایی که شامل حرکات ماوس هستند ضبط کند . برای گرفتن چیزی که شامل حرکت ماوس باشد ، مانند منوهای پاپ آپ و راهنمایی ابزار ، شما باید از روش Print Screen استفاده کنید .

در ویندوز 10 ، Snipping Tool یک گزینه “تأخیر” جدید دارد که به شما امکان می دهد منوهای پاپ آپ و راهنماهای ابزار را ضبط کنید. برنامه Snipping Tool را باز کنید و روی گزینه ” Delay ” کلیک کنید . آیکون ساعت را انتخاب کنید از لیست کشویی ، بر روی تعداد ثانیه ای که می خواهید منتظر بماند تا اسکرین شات از صفحه لپ تاپ یا کامپوتر بگیرید .

همچنین بخوانید  Kodi چیست و چگونه کار می کند؟

برای اسکرین شات لپ تاپ و کامپیوتر می توانید از ابزار Snipping استفاده کنید ، که این ابزار مانند قیچی عمل می کند . ابتدا در منوی استارت ویندوز عبارت Snipping رو سرچ و برنامه رو اجرا کنید .

نحوه اسکرین شات در ویندوز از کامپیوتر و لپ تاپ : 

بعد از اجرا کردن برنامه چهار حالت برای عکس گرفتن وجود دارد :

  • Free-from snip : با انتخاب این گزینه میتوانید خیلی آزاد ، مکان های مورد نظر و غیر مورد نظر رو انتخاب کنید .
  • Rectangular snip :  با انتخاب این گزینه میتوایند مستطیل شکل مکان مورد نظر را انتخاب کنید .
  • Windows snip : با انتخاب این گزینه میتوایند از برنامه مورد نظر عکس بگیرید .
  • Full-screen snip : این گزینه از تمام صفحه عکس میگره .
چگونه در ویندوز 7 و 8 و 10 از صفحه نمایش عکس بگیریم

بعد از انتخاب با زدن کلید های ترکیبی Ctrl + s  عکس خود را ذخیره کنید .

اگر بخواهید اسکرین شات را در تلکرام برای کسی به اشتراک بگذارید می توانید با فشار دادن کلید های ترکیبی “Ctrl + C” اسکرین شات رو کپی کرده و با زدن کلید های “Ctrl + V” در تلگرام عکس را بفرستید .

عکس گرفتن از دسکتاپ یا اسکرین شات ویندوز 7

این آموزش تمام صفحه اسکرین شات در ویندوز میگیره ، ابتدا  موضوعی که میخواهید عکس بگیرید اماده کنید و کلید PrtSc یا Print Screen در کیبورد خود را فشار دهید . الان عکس مورد نظر در حافظه سیستم ذخیره شده ، و برای ذخیره کردن عکس گرفته شده ابتدا باید نرم افزار ویرایش عکس رو اجرا کنید ، در منوی استارت کلمه paint  رو سرچ و اجرا کنید .

بعد از اجرا شدن نرم افزار  paint توی این نرم افزار کلید های ترکیبی Ctrl + V رو فشار دهید ، تا عکس شما بارگذاری بشه و برای ذخیره عکس کلید های ترکیبی Ctrl + s رو فشار دهید .

عکس گرفتن از دسکتاپ یا اسکرین شات از لپ تاپ 

برای اسکرین شات از لپ تا در ویندوز کار راحت تر شده و تنها با فشار دادن  PrtSc یا Print Screen از موضوع مورد نظر عکس گرفته شده و در پوشه My Pictures
سیستم خود به صورت فورمت PNG ذخیره میشود .
(اگر این روش کار نکرد کلیدهای ترکیبی “Win + PrtSc” رو فشار دهید کلید Win همان کلید با لوگو ویندوز می باشد .)

همچنین اگر بخواهید اسکرین شات را در تلکرام برای کسی به اشتراک بگذارید بعد زدن کلید PrtSc ، با فشار دادن کلید های ترکیبی “Ctrl + V” در تلکرام عکس را بفرستید .


پیشنهادی :

آموزش اسکرین شات a30 و اسکرین شات a50, تمام دستگاه ها


عکس گرفتن از دسکتاپ یا اسکرین شات از لپ تاپ ویندوز 10

برای اسکرین شات از لپ تاپ در ویندوز 10 تنها با فشار دادن کلید های ترکیبی  Win + PrtSc  از موضوع مورد نظر عکس گرفته شده و در پوشه My Pictures سیستم خود به صورت فورمت PNG ذخیره میشود .

همچنین بخوانید  آموزش اکتیو کردن ویندوز 10

همچنین اگر بخواهید اسکرین شات را در تلکرام برای کسی به اشتراک بگذارید بعد زدن کلید PrtSc ، با فشار دادن کلید های ترکیبی “Ctrl + V” در تلکرام عکس را بفرستید .

امیدوارم این پست برای شما مفید باشه موفق و پیروز باشید .

عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر , عکس از صفحه کامپیوتر , چگونه از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم , نحوه عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر , گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر , عکس از صفحه لپ تاپ , روش عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر , طریقه عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر , عکس گرفتن از صفحه لپ تاپ , نحوه گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر , عکس گرفتن از صفحه لب تاب , نحوه عکس گرفتن از صفحه لپ تاپ , چگونه از صفحه ی لپ تاپ عکس بگیریم , عکس گرفتن از دسکتاپ , عکس از دسکتاپ , برای عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر , عکس گرفتن از صفحه لب تاپ , گرفتن عکس از صفحه لپ تاپ , روش عکس گرفتن از دسکتاپ , چگونه عکس از صفحه کامپیوتر بگیریم , چطور از صفحه لپ تاپ عکس بگیریم , چگونه عکس از صفحه لب تاب بگیریم , چگونه از روی صفحه لپ تاپ عکس بگیریم , چگونه با لب تاپ از صفحه عکس بگیریم , آموزش عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر , روش عکس از صفحه کامپیوتر , روش گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر , عکس صفحه لپ تاپ
عکس از صفحه لب تاب , چطوری از صفحه کامپیوتر عکس بگیریم , چگونه از صفحه مانیتور عکس بگیریم , چگونه از صفحه دسکتاپ عکس بگیریم , چگونه از دسکتاپ عکس بگیریم
چگونه از صفحه لپ تاپ عکس بگیرم , عکس از صفحه دسکتاپ , روش عکس گرفتن از صفحه لپ تاپ , چگونه از صفحه لب تاب عکس بگیرم , چطوری از صفحه لپ تاپ عکس بگیرم , عکس صفحه کامپیوتر , عکس از کامپیوتر , چگونه با لپ تاپ عکس بگیریم , نحوه عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر در ویندوز 7 , چگونه با لپتاپ اسکرین شات بگیریم , اسکرین شات از صفحه لپ تاپ , عکس از صفحه ویندوز , چگونه از صفحه لپ تاپ اسکرین شات بگیریم , عکس گرفتن از صفحه لپ تاپ در ویندوز 7 , چگونه با لبتاب اسکرین شات بگیریم , چگونه در لپ تاپ اسکرین شات بگیریم , عکس گرفتن از صفحه , عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 7 , چگونه از لپ تاپ اسکرین شات بگیریم , عکس صفحه لب تاب , چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم , اسکرین شات لپ تاپ , عکس صفحه کلید کامپیوتر , اسکرین شات با لپ تاپ , نحوه اسکرین شات در لپ تاپ , عکس مانیتور کامپیوتر

تبلیغات

دیدگاه ها

  • Ali آذر 13, 1398 :: 22:44

    ایول،دستت درد نکنه👏👏👏👏👏

    • رسول آذر 14, 1398 :: 08:54

      سلام ، خواهش می کنم .

  • zara آبان 26, 1398 :: 22:58

    فقط خدا میدونه چقد کارم گیر بود بازم ممنون*_*

  • توحید شهریور 18, 1398 :: 17:38

    دستتون درد نکنه عالی بود

  • علی اکبر خرداد 15, 1398 :: 10:11

    سلام ودرو
    فوق العاده بود.
    خیلی خیلی به دردم خورد و لذت بردم. سپاس
    خدا رو شاکرم
    خدا پشت و پناهت

    • رسول خرداد 16, 1398 :: 08:40

      سلام متشکریم ،موفق باشید

  • وفا خرداد 8, 1398 :: 18:03

    واقعا مرسی کارم راه افتاد
    بابا دمت گرم

    • رسول خرداد 9, 1398 :: 06:57

      سلام دوست عزیز . ممنون از شما که تک تیپ رو انتخاب کردید

  • هنگامه اردیبهشت 15, 1398 :: 22:30

    خیلی بدردم خورد واقعا ممنون💛

    • رسول اردیبهشت 16, 1398 :: 21:09

      ممنون از شما که تک تیپ رو انتخاب کردید

  • بهروز بهمن 24, 1397 :: 08:16

    سلام دوست عزیز منم علاقه مند هستم به کامپیتور و نرم افزار خوندم اگه تمایل به دوستی داررید که هروقت سواالی داشتیم بهم کمک کنیم. منم یک شاگردم و شما استاد. اینم ایمیلم دوست داشتی یک ایمیل بزنید دوتا دوست بشیم. انسان ها در جمع وگروه پیشرفت بیشتری خواهند کرد .
    **********@gmail.com

  • AP7 دی 15, 1397 :: 13:30

    دستت طلا داداش

    • مهدی دی 15, 1397 :: 13:39

      خواهش میکنم عزیز 😉

  • amir آذر 4, 1397 :: 12:18

    داداش این کلید های ترکیبی که برای ویندوز ۱۰ گفتی دقیقا کدوم کلیدا میشن؟

    • مهدی آذر 4, 1397 :: 13:31

      سلام ، کلید Win به معنای ویندوز است که بر روی کیبورد به شکل پرچم ویندوز و کلید prt sc بر روی کیبورد در قسمت بالایی دقیقا با همین نام بر روی دکمه نوشته شده.

  • امیر صادقی آبان 11, 1397 :: 12:59

    خیلی عالی بود خدا پدرتم بیامرزه کار ما رو راه انداختی خیلی ابزار خوبیه… بازم ممنونم داداش

    • مهدی آبان 11, 1397 :: 18:29

      خواهش میکنم ، موفق باشید. 🌹

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *