تبلیغات

تبلیغات

چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم ؟ وصل کردن نت گوشی به کامپیوتر

how-to-connect-mobile-internet-to-desktop

می خواهید اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنید ، اما نمی دانید چگونه نت گوشی را به کامپیوتر وصل کنید یا چگونه اینترنت گوشی را هات اسپات کنید ؟ نگران نباشید در این مقاله با وصل کردن اینترنت موبایل به لپ تاپ یا کامپیوتر (هات اسپات کردن اینترنت گوشی) خواهیم پرداخت در صورتی که با وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر مشکل دارید ، مقاله حل مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی به کامپیوتر را مشاهده کنید .

در عصر تکنولوژی برای سیستم های شخصی یا لپ تاپ های خود به اتصال اینترنتی نیاز دارید ، اما آیا نمی خواهید از وای فای عمومی استفاده کنید ؟ راه حل ساده است : اینترنت موبایل را به سیسیتم وصل کنید . این فرایند به عنوان اتصال به اینترنت شناخته می شود .

می توانید با هات اسپات موبایل به راحتی اینترنت را به لپ تاپ یا تبلت سریعتر از وای فای عمومی منتقل کنید ، اما بدون مشکل نیست . در مورد اتصال تلفن همراه با تلفن هوشمند اندرویدی باید بدانید . اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر به سادگی بدون داشتن مودم ، با کابل و بلوتوث ، با تک تیپ همراه باشید .

Tethering چیست؟

Tethering اصطلاح اتصال گوشی شما به سیستم خود از طریق کابل ، بلوتوث یا وای فای و استفاده از اینترنتی گوشی برای اتصال به سیستم است .

در سال های قبل از آیفون ، این به معنای استفاده از یک تلفن با سبک قدیمی بود تا با شماره ای تماس برقرار کنید که در هر جایی دسترسی به اینترنت داشت . برخی از تلفن های همراه می توانند ارتباط اینترنتی خود را به اشتراک بگذارند ، این امکان را می دهد که از طریق APN شبکه دستگاه آنلاین شوید .

پس از انتشار آیفون در سال 2007 ، شبکه های تلفن همراه شروع به شارژ برنامه های اتصال به اینترنت کردند. خوشبختانه ، این شیوه جذب پول تقریباً به تدریج انجام شده است و این روزها ، حق الزحمه اتصال رایگان است.

روش های وصل اینترنت گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ

دارندگان دستگاه های اندروید دارای سه گزینه برای وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر، لپ تاپ یا تبلت خود هستند :

  • از طریق بلوتوث متصل شوید .
  • از تلفن خود به عنوان کانون بی سیم (هات اسپات) استفاده کنید .
  • اینترنت موبایل خود را از طریق کتبل USB به سیسیتم خود وصل کنید .

در ادامه به آموزش هریک از این موارد خواهیم پرداخت و کشف خواهیم کرد که کدام روش باتری گوشی شما ره سریع تر تخلیه می کند ، و کدام روش اینترنت سریع تری ارائه می دهد .

قبل از اقدام ، اطمینان حاصل کنید که اینترنت گوشی خود را فعال کرده اید . توجه به این نکته ، مهم است که قدرت سیگنال موبایل ، افزایش سرعت اینترنت تأثیر قرار خواهد داد . این امر می تواند باعث شود که شارژ باتری به سرعت کاهش یابد ، زیرا تلفن تلاش می کند داده های کمتری را نسبت به آنچه ممکن است با یک سیگنال کامل دانلود کند ،دانلود کند.

همچنین بخوانید  نحوه راه اندازی وشارژ اولیه ایرپاد اپل (AirPods)

چگونه کامیپوتر را به اینترنت گوشی وصل کنیم (کابل usb)

برای وصل کردن اینترنت گوشی به سیستم یا متصل کردن اینترنت وای فای یا اینترنت گوشی مراحل زیر را دنبال کنید . این روش برای سیستم های خانگی کاربرد بسیاری دارد زیرا در این صورت به احتمال زیاد سیسیتم شما دارای وای فای نیست.

  • ابتدا گوشی خود را با کابل Usb به کامپیوتر متصل کنید .
  • سپس ب تنظیمات گوشی خود بروید .
  • در بخش Wireless & Network (اتصالات و شبکه) به قسمت More (بیشتر) بروید.
  • حال گزینه Tethering & Portable Hotspot (اتصال با واسطه و نقطه اتصال تلفن همراه) را پیدا کنید .
  • گزینه Usb Tethering (اتصال usb) را فعال کنید.
اتصال اینترنت موبایل با استفاده از کابل usb

حال در کامپیوتر خود به قسمت network adapter بروید و روی گزینه Remote NDIS based Internet sharing Device کلیک کنید و متصل شوید.

اتصال اینترنت موبایل به سیستم با استفاده از کابل usb

برای ادامه روی تأیید کلیک کنید برای تأیید اینکه اکنون گوشی شما به سیستم شما وصل شده است ، باید یک نماد اعلان ظاهر شود . در آزمایش خود ، نتایج زیر را متوجه شدیم :

  • سرعت اینترنت : دانلود 97 مگابایت ، آپلود 2.2 مگابایت ، با میانگین پینگ 66ms .
  • تأثیر باتری : تأثیر آن روی باتری شما بستگی دارد که آیا لپ تاپ شما وصل شده است یا سیستم . اگر به لپ تاپ متصل باشد ، گوشی شما به آرامی شارژ می شود .

چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم (از طریق بلوتوث) :

راه دیگر برای به وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ وجود دارد با استفاده از بلوتوث . فناوری بی سیم با برد کوتاه ، پهنای باند کافی برای مسیریابی داده ها از طریق گوشی به سیستم شما دارد.

لپ تاپ ها عموما دارای بلوتوث و وای فای هستند اما اکثر سیستم های خانگی این امکان را ندارند. برای استفاده از بلوتوث در سیستم خود شما به یک دانگل بلوتوث نیازمندید. این دانگل ها که اندازه کوچکی دارند و بدون نیاز به تنظیمات خاصی و فقط با اتصال از طریق کابل usb به سیستم متصل میشوند با قیمت حدودا 30 هزار تومان در فروشگاه های لوازم جانبی موجود هستند .

سپسپ باید کامپیوتر یا لپ تاپ خود را با گوشی خود جفت کنید . ابتدا ، با فشار دادن طولانی روی نماد بلوتوث در قسمت اعلان ، در گوشی اندرویدی خود تنظیمات بلوتوث را باز کنید .

با اتصال این دانگل ها به کامپیوتر علامت بلوتوث در قسمت Taskbar ظاهر میشود.

حال مراحل اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر از طریق بلوتوث، ابتدا به صورت زیر به تنظیمات گوشی اندرویدتان بروید :

  • به تنظیمات (Settings) دستگاه اندروید خود بروید .
  • سپس به قسمت شکبه و بیسیم (wireless & network) بروید .
  • سپس گزینه بیشتر (more) و گزینه اتصال و حمل و نقل (tethering & portable) را انتخاب کنید .
همچنین بخوانید  چگونه تم مشکی اندروید 10 را فعال کنیم؟ حالت شب در اندروید 10

و دستگاهتان را با کامپیوتر pair کنید. سپس در سیستم خود به مسیر زیر مراجعه کنید :

Control panel بعد hardware and sound بعد devices and printers بروید

روی ایکون تلفن خود راست کلیک کنید و به ترتیب زیر این گزینه ها را انتخاب کنید:

Connect using بعد access point

 اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر از طریق بلوتوث

حال باید نقطه اتصال (HotSpot) گوشی خود را روشن کنید و اینترنت روی سیستم قابل استفاده است. به همین سادگی اینترنت گوشی به سیستم وصل شد  !

سپس تلفن شما باید اعلانی مبنی بر فعال بودن اتصال اینترنت بلوتوث را نشان دهد . اما سرعت وای فای :

  • سرعت اینترنت : دانلود 35 مگابیت در ثانیه ، آپلود 0.78 مگابیت در ثانیه ، با میانگین پینگ 289ms.
  • تأثیر باتری : استفاده از بلوتوث فشار سنگین به باتری گوشی شما می آورد. ده دقیقه استفاده پنج درصد از باتری گوشی را استفاده کرد .

وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ با هات اسپات

مزایای استفاده از هات اسپات نسبت به بلوتوث و کابل USB سرعت بالای آن می باشد ، استفاده از تلفن شما به عنوان کانون وای فای شاید محبوب ترین گزینه اتصال به اینترنت گوشی به سیستم باشد .

با استفاده از اینترنت گوشی و هات اسپات ، تلفن شما یک شبکه خصوصی ایجاد می کند تا دستگاه های نزدیک خود را با یک رمز عبور ایمن به خود متصل کنید . این راحت ترین گزینه است . برای استفاده از هات اسپات مقاله آموزش فعال کردن هات اسپات در اندروید و یا آموزش فعال کردن هات اسپات در آیفون را مشاهده کنید .

  • سرعت دانلود : دانلود 10 مگابیت در ثانیه ، آپلود 4.45 مگابیت در ثانیه ، با میانگین پینگ 55ms ( البته بیشتر به نوع گوشی شما داره ) .
  • تأثیر باتری : مانند استفاده از بلوتوث ، استفاده سنگین در 10 دقیقه باتری را حدود 5 درصد کاهش می دهد.

هنگامی که برای اولین بار اتصال بی سیم را تنظیم کردید ، دوباره فعال سازی آسان است . قسمت اعلان را باز کنید و روی دکمه Hotspot ضربه بزنید ، سپس منتظر بمانید تا کامپیوتر شما متصل شود .

درصورت داشتن هرگونه مشکل سوال خود را در بخش نظرات وارد کرده یا در گروه تلگرامی ما عضو شوید !

بهترین روش وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر :

وایرلس ، بلوتوث و اتصال کابل همه گزینه هایی برای آنلاین شدن کامپیوتر یا لپ تاپ شما هستند. اما کدام یک بهترین روش وصل کردن اینترنت گوشی به سیستم است ؟

آزمایشات ما نشان می دهد که اتصال با کابل بهترین گزینه ای است که با کمتر باتری گوشی شما را تخلیه می کند . در همین حال ، بلوتوث بدترین سرعت را ارائه می دهد . با تشکر از پیشرفت های فناوری بلوتوث ، تأثیر آن بر باتری قابل قبول است .

همچنین بخوانید  چگونه شتاب موس را در ویندوز غیرفعال کنیم؟

اما بین هات اسپات ( اتصال وای فای ) و اتصال با کابل کدام ؟ خوب ، کابل در همه چیز سریع نیست ، و وای فای را به بهترین گزینه در همه جا تبدیل می کند . اما اگر وای فای در دسترس نیست ، تکیه بر اتصال با کابل بهترین گزینه برای شماست .

چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه کامپیوتر را به اینترنت گوشی وصل کنیم , چگونه نت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , چطور اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه اینترنت موبایل را به کامپیوتر وصل کنیم , چطوری اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر ویندوز ۷ وصل کنیم , اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر ویندوز 7 , چجوری اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , چطوری کامپیوتر را به اینترنت گوشی وصل کنیم , چگونه نت گوشی رو به کامپیوتر وصل کنیم , چطور نت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه نت موبایل را به کامپیوتر وصل کنیم , وصل شدن اینترنت گوشی به کامپیوتر ویندوز 7 , چگونه کامپیوتر را به نت گوشی وصل کنیم , چگونه کامپیوتر را به وای فای گوشی وصل کنیم ویندوز 7 , چگونه با اینترنت گوشی به کامپیوتر وصل شویم , چگونه اینترنت گوشی رو به کامپیوتر وصل کنیم , چطور کامپیوتر را به اینترنت گوشی وصل کنیم , چطور نت گوشی رو به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه اینترنت تبلت را به کامپیوتر وصل کنیم , چطور اینترنت گوشی رو به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه سیستم کامپیوتر را به اینترنت گوشی وصل کنیم , چجوری کامپیوتر را به اینترنت گوشی وصل کنیم , چجوری نت گوشی رو به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه با کامپیوتر به اینترنت گوشی وصل شویم , چگونه از اینترنت گوشی به کامپیوتر وصل شویم , چگونه اینترنت گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر متصل کنیم , چگونه اینترنت گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه با نت گوشی به کامپیوتر وصل شویم , چگونه نقطه اتصال گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , اموزش وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر , چگونه با کابل اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با کابل در ویندوز 7 , آموزش وصل اینترنت گوشی به کامپیوتر , چگونه از اینترنت گوشی برای کامپیوتر استفاده کنیم , آموزش وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر , چگونه به کامپیوتر اینترنت وصل کنیم , اموزش وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر , چگونه اینترنت را به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه اینترنت کامپیوتر را به گوشی وصل کنیم

تبلیغات

دیدگاه ها

  • علی اسفند 8, 1399 :: 05:54

    در اتصال یواس پی نمیشه از فیلتر شکن استفاده کرد

    • تک تیپ اسفند 8, 1399 :: 12:23

      میشه استفاده کرد ولی باید فیلترشکن رو از سیستم اجرا کنید ، بازکردن فیلتر شکن با گوشی تاثیری نداره

  • Amirali دی 28, 1399 :: 23:21

    سلام من با یک کابل قبلا وصل میکردم اینترنتو ولی الان با همون کابل وصل نمیشه . و تو تنظیمات گوشی اون (اتصال به اینترنت usp) هرچی میزنم روش کار نمیکنه ددیل چیه؟

  • ایلیا آذر 30, 1399 :: 14:45

    سلام
    ببخشید بنده وقتی میخوام گزینهusb tethering رو فعال کنم موبایل اجازه نمیده و غیر‌فعال میشه
    خواهشن راهنمایی کنید ممنونتون میشم💓

    • رسول توکلی آذر 30, 1399 :: 16:53

      سلام، به یک پورت دیگه سیستم وصل کنید، تا هم با یک گوشی دیگه امتحان کنید تا بفهمید مشکل از کجاست

  • ابوالفضل آبان 20, 1399 :: 18:34

    عالی بود
    واقعا دستتون درد نکنه خیلی به درد من خورد

  • مانی آبان 9, 1399 :: 13:02

    سلام من از روش هاتسپات رفتم و نمیدونم چجوری به کامپیوتر وصبل کنم

  • محمد مرداد 18, 1399 :: 00:29

    سلام ببخشید مشکل من هم این است که گوشی به کامپیوتر وصل میشه اما وقتی
    چیزی را سرچ میکنم اخطار میده من هم فیلتر شکنم خاموشه هم کابلم سالمه پس چرا اخطار میده لطفا راهنمایی کنید

  • dina تیر 2, 1399 :: 19:22

    سلام
    ببخشید مشکل من اینه که متصل میشه اما وقتی می خوام چیزی سرچ کنم اخطار میاد و میگه قطع شده
    لطفا راهنمایی کنید مرسی

    • رسول توکلی تیر 2, 1399 :: 19:38

      سلام وقت بخیر، بررسی کنید که فیلترشکن گوشی روشن نباشه ، کابلی که استفاده می کنید و شل و خراب نباشه . همچنین اول عبارت “google.com” رو جستجو کنید .

  • عارف اردیبهشت 16, 1399 :: 15:28

    سلام
    ویندوز کامپیوتر من ۷ و نمیدونم چطور اینترنت را به کامپیوتر وصل کنم؟

  • Sara اردیبهشت 9, 1399 :: 10:16

    سلام ایا کابل usb همون کابلیه که به آداپتوره شارژوصله؟؟!!

    • رسول توکلی اردیبهشت 9, 1399 :: 12:24

      سلام بله

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *