رپورتاژ آگهی

۱۰ تکنیک سئو برای افزایش ترافیک ارگانیک

اگر می‌خواهید تلاش‌های سئوی خود را بهبود ببخشید و در سال ۲۰۲۳ با افزایش ترافیک ارگانیک رتبه بهتری کسب کنید، این ۱۰ تکنیک سئو را دنبال کنید.

برای افزایش ترافیک ارگانیک بهترین عملکرد رقبای خود را مطالعه کنید

حدس نزنید که چه محتوایی بهترین عملکرد را دارد، در عوض هر صفحه را به دقت تجزیه‌وتحلیل کنید و در سایت رقبا به دنبال الگوها باشید.

مثلاً:

  • آیا محتوای آن‌ها کوتاه است یا طولانی؟
  • آیا آن‌ها بیشتر پست‌های وبلاگ هستند؟ یا چیزی متفاوت؟
  • آیا آن‌ها از تصاویر بصری زیادی استفاده می‌کنند؟

پاسخ به این سؤالات باید استراتژی محتوای شما را راهنمایی کند. آنچه را که قبلاً کار می‌کند به روشی بهتر تکرار کنید. این تاکتیک سئو همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا رقبای دیگری را که قبلاً در نظر نداشتید پیدا کنید.

دکتر امیررضا نعمتی

تجزیه‌وتحلیل شکاف کلمات کلیدی رقیب را انجام دهید

تجزیه‌وتحلیل شکاف کلمات کلیدی فرآیند شناسایی کلمات کلیدی است که برای آن‌ها رتبه‌بندی نمی‌کنید، اما رقبای شما رتبه‌بندی می‌کنند. هر شکاف نشان‌دهنده فرصتی برای افزایش ترافیک ارگانیک شماست. یک راه آسان برای شروع استفاده از ابزار Keyword Gap است.

بک لینک‌های شکسته رقیب خود را پیدا کنید

ساخت لینک شکسته به یافتن لینک‌های خارجی شکسته در وبسایت‌های دیگر اشاره دارد و سپس توصیه می‌کنند که به جای آن به شما لینک دهند. برای این تکنیک سئو، شما می‌خواهید بک لینک‌های شکسته رقیب خود را پیدا کنید.

از پیوندهای داخلی برای رتبه‌بندی تغییر استفاده کنید

پیوندهای داخلی پیوندهایی از هر صفحه در وبسایت شما به صفحه دیگری در وبسایت شما هستند و آن‌ها بسیار مهم هستند زیرا کمک می‌کنند:

  • موتورهای جستجو از سلسله مراتب سایت شما پیروی می‌کنند
  • اعتبار پیوند
  • بازدیدکنندگان سایت شما را هدایت می‌کنند

دکتر امیررضا نعمتی

به علاوه، پیوند داخلی یک تکنیک سئو است که می‌تواند به بهبود رتبه صفحات شما کمک کند. برای انجام این کار، ابتدا باید صفحاتی را در سایت خود پیدا کنید که در صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل قرار دارند.

همچنین بخوانید  نکات لازم برای استفاده از موتور برقی در هوای بارانی

برای افزایش ترافیک ارگانیک پیوندهای سمی را پاک کنید

همه لینک‌ها برای سایت شما خوب نیستند. پیوندهای بدی نیز وجود دارد که به پیوندهای سمی معروف هستند و آن‌ها می‌توانند بر رتبه‌بندی، افزایش ترافیک ارگانیک و شهرت شما تأثیر منفی بگذارند.

در اینجا چندین دلیل وجود دارد که چرا سایت شما ممکن است پیوندهای سمی داشته باشد:

  • خرید لینک (دریافت بک لینک در ازای هدیه)
  • استفاده از برنامه‌ها یا خدمات خودکار برای ایجاد بک لینک
  • پیوندهایی از دایرکتوری باکیفیت پایین

بک لینک‌های معتبر با روابط عمومی دیجیتال کسب کنید

بک لینک‌ها یکی از فاکتورهای برتر رتبه‌بندی گوگل و افزایش ترافیک ارگانیک هستند و در حالی که استراتژی‌های لینک سازی زیادی وجود دارد، مقیاس پذیری بیشتر آن‌ها دشوار است. روابط عمومی دیجیتال یکی از بهترین تاکتیک‌های سئو برای به دست آوردن لینک از وبسایت‌های معتبر در مقیاس است.

استراتژی‌های رایج روابط عمومی دیجیتال عبارت‌اند از:

  • نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی
  • ایجاد محتوای داده محور
  • روابط عمومی واکنشی

نام تجاری را به لینک تبدیل کنید

گاهی اوقات، وبسایتی پیدا می‌کنید که از شما یا کسب‌وکارتان نام می‌برد، اما به سایت شما پیوند نمی‌دهد. به این نام نام تجاری نامرتبط گفته می‌شود. پیدا کردن نامه‌ای تجاری بدون لینک (و درخواست لینک) یکی از بهترین تکنیک‌های سئو برای به دست آوردن بک لینک‌های بیشتر است.

اکثر صاحبان وبسایت خوشحال خواهند شد که این ذکر را به یک پیوند تبدیل کنند. وظیفه شما این است که آن نام تجاری نامرتبط را پیدا کنید.

از محتوای پشتیبان برای نشان دادن تخصص موضوعی استفاده کنید

گوگل می‌خواهد بهترین نتیجه را برای هر درخواست جستجو رتبه‌بندی کند. به همین دلیل مهم است که به بهینه‌سازی برای موضوعات فکر کنید، نه فقط کلمات کلیدی و این به معنای ایجاد محتوای پشتیبانی قوی است. اینجاست که دسته‌های موضوعی وارد می‌شوند. خوشه موضوعی گروهی از صفحات است که به هم پیوند داده شده‌اند و یک موضوع را پوشش می‌دهند.

آن‌ها در تولید محتوا مهم هستند زیرا به گوگل کمک می‌کنند ساختار وبسایت شما و نحوه اتصال صفحات به یکدیگر را درک کند؛ و اقتدار خود را در یک موضوع خاص تأیید کنید.

برای سئوی تصویر بهینه ‌سازی کنید

سئوی تصویر به بهینه سازی تصاویر برای دریافت ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو اشاره دارد و بسیار مهم است که به نحوه بهینه سازی تصاویر خود توجه کنید. اگر این کار را نکنید، حجم عظیمی از ترافیک را از دست خواهید داد.

در اینجا چند بهترین شیوه سئوی تصویر آورده شده است:

  • از نام فایل‌های توصیفی برای تصاویر خود استفاده کنید
  • متن جایگزین توصیفی را اضافه کنید
  • فشرده سازی تصویر برای بهبود سرعت صفحه
  • یک نقشه سایت تصویری ایجاد کنید
  • داده‌های ساختار یافته تصویر را اضافه کنید
همچنین بخوانید  اصفهان، شهر گزهای خوشمزه و تازه

 CTR ارگانیک خود را با استفاده از تست PPC بهبود دهید

شما قطعاً باید برای رتبه‌بندی و افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود را بهینه سازی کنید، اما باید برای کلیک‌ها نیز بهینه سازی کنید. بالا رفتن به یک نقطه اصلی در نتایج جستجو، CTR شما را ۲.۸٪ افزایش می‌دهد و هرچه کلیک‌های بیشتری دریافت کنید، می‌توانید رتبه بالاتری کسب کنید.

برای Core Web Vitals بهینه سازی کنید

Core Web Vitals معیارهایی هستند که گوگل برای اندازه‌گیری تجربه کاربری کلی یک وبسایت استفاده می‌کند. آن‌ها از سه اندازه‌گیری سرعت صفحه و تعامل کاربر خاص تشکیل شده‌اند:

  • LCP: مدت زمانی که طول می‌کشد تا محتوای اصلی یک صفحه بارگذاری شود. در حالت ایده‌آل، ۲.۵ ثانیه یا سریع‌تر.
  • تأخیر ورودی اول (FID): زمانی که طول می‌کشد تا یک صفحه تعاملی شود، در حالت ایده‌آل کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه.
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS): مقدار تغییر چیدمان محتوای صفحه بصری که غیرمنتظره است، در حالت ایده‌آل کمتر از ۰.۱ است.
  • با استفاده از حسابرسی سایت می‌توانید به سرعت و به آسانی Core Web Vitals سایت خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسب‌وکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

۰۲۱۲۲۶۴۴۷۷۳

۰۲۱۲۶۶۴۳۰۶۴

۰۲۱۲۶۶۰۱۷۹۵

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

Nematiacademy

drnemati_official

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا