چگونه شبکه های اجتماعی درآمد کسب می کنند؟
آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه شرکت های شبکه های اجتماعی درآمد کسب می کنند؟ همه دوست دارند فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام و … به شما اجازه دهند به صورت رایگان ثبت نام کنید و از آن استفاده کنید، که میلیارد ها کاربر انجام داده اند. چگونه این شبکه های اجتماعنی درآمد کسب می کنند و سودآوری می کنند؟
اکثر شبکه های رسانه های اجتماعی از طریق تبلیغات درآمد زایی می کنند. روش های دیگری نیز وجود دارد ، مانند افزایش سرمایه از طریق سرمایه گذاری یا حق عضویت. ما می خواهیم همه راه هایی را که شبکه های اجتماعی درآمد کسب می کنند ، بررسی کنیم.
۱. سرمایه گذاری
سرمایه گذاری نوعی تأمین مالی خصوصی است و اینگونه است که بسیاری از شبکه های اجتماعی شروع به کار کردند.
سرمایه گذاری زمانی است که یک سرمایهگذار ، مانند یک فرد ثروتمند یا بانک سرمایه گذاری ، معتقد باشد که یک کسب و کار نوپا دارای پتانسیل است. آنها معمولاً در ازای دریافت سهم مشاغل ، پول (یا بعضی اوقات وقت و تخصص خود) سرمایه گذاری می کنند.
هرچه سهم آنها در تجارت بیشتر باشد ، تأثیر بیشتری بر تصمیمات خود می گذارد. امید سرمایه گذاران این است که وقتی تجارت بزرگتر است و سودآور می شود ، پول خود را پس می دهند و بیشتر می کنند.
سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر صدها میلیون دلار سرمایه گذاری دریافت کرده اند. امروزه با کمبود توجه می توانیم بگوییم که آن سرمایه گذاران انتخاب های بسیار هوشمندانه ای انجام دادند ، اما سرمایه گذاری یک بازی خطرناک است و سرمایه گذاری ها همیشه از پس آن بر نمی آیند.
۲. تبلیغات
بزرگترین راهی که شبکه های اجتماعی کسب درآمد می کنند ، از طریق تبلیغات است. دلیلی وجود دارد که سایت های زیادی طراحی شده اند. هرچه کاربر بیشتری داشته باشند، تبلیغات بیشتری در معرض دید شما قرار می گیرد.
در نظر بگیرید که فیس بوک به تنهایی ۲.۶ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. که گزینه بسیار عالی برای تبلیغات خود است. سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به شرکت ها مبلغی را پرداخت می کنند تا بتوانند در سایت خود تبلیغ کنند. هزینه دقیق آن به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال ، شرکت ها می توانند مبلغ بیشتری را برای تبلیغ خود بپردازند تا توسط افراد بیشتری دیده شود یا برای مدت زمان طولانی تر تبلیغ شود.
اگر شرکت های شبکه های اجتماعی سایت های خود را با تبلیغات زیادی تبلیغات کنند ، کاربران زده می شوند یا از بلاک کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند. فقط در یک مقدار مناسب و کاربران به احتمال زیاد مواردی را که مورد علاقه آنهاست مشاهده می کنند، روی آن کلیک کرده و بالقوه خرید را انجام می دهند.
۳. اطلاعات کاربران
منبع بزرگ درآمد دیگر برای شبکه های اجتماعی و بحث برانگیز از طریق جمعآوری و فروش داده های کاربران است. فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و موارد مشابه ، اطلاعاتی شناسایی مانند شماره تلفن ، آدرس ایمیل یا سایر جزئیات خصوصی را به شرکت ها نمی فروشند.
با این حال ، آنچه بسیاری از این شبکه های اجتماعی می فروشند ، اطلاعاتی که کاربران جستجو می کنند یا به اصطلاح به دنبال چه جیزی هستند.
به عنوان مثال ، توییتر دسترسی پیشرفته به API خود را به فروش می رساند ، که شرکت ها می توانند از آنها برای مشاهده همه توییت های تاریخی و فیلتر ، نمونه و دسته بندی آنها استفاده کنند. این حدود ۱۳.۵٪ از درآمد توییتر را تشکیل می دهد.
مثال دیگر ، فیس بوک است که به دلیل مواردی مانند رسوایی اغلب اوقات مورد توجه هک گرفته است. با وجود این آشفتگی ، فیس بوک عمدا داده های شما را به شرکت های دیگر نمی دهد، آنها اطلاعات را برای خودشان حفظ می کنند. با این حال ، فیس بوک میزان استفاده شما مانند صفحاتی را که دوست دارید ، نظارت می کند و از این استفاده می کند تا شما را در یک دسته قرار دهد تا تبلیغ کنندگان بتوانند برای هدف قرار دادن آن گروه هزینه پرداخت کنند.
تمام سایت های معروف رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهند حساب کاربری خود را به صورت رایگان ایجاد کنید. با این حال ، برخی از این ویژگی ها با این امید که مبلغی را برای خرید اکانت های ویژه بپردازید .
یک نمونه از رسانه های اجتماعی مانند Reddit ، که با خرید اکانت ویژه تجربه ای بدون آگهی ، دسترسی به یک Subreddit منحصر به فرد ، نشان پروفایل و موارد دیگر را به شما ارائه می دهد. Reddit همچنین سکه هایی را می فروشد که می توانید از آنها بخاطر کمک های خوب ، نشان های دیگر را در اختیار کاربران قرار دهید.
مثال دیگر LinkedIn Premium است. این دسترسی به دوره های یادگیری LinkedIn ، بینش بیشتر در مورد مشاهده پروفایل شما ، امکان ارسال InMail به استخدام کنندگان و موارد دیگر می دهد.
اکثر کاربران برای این عضویت هزینه ای پرداخت نمی کنند ، این یکی از دلایل رایگان بودن حساب پایه است. با این حال ، برای آن دسته از افرادی که مایل به پرداخت هستند ، این یک جریان درآمد خوب برای شبکه های اجتماعی ایجاد می کند.
۵. فروش محصولات مجازی
برخی از شبکه های اجتماعی خدمات دیگری را برای فروش یا جمعآوری پول از طریق آنها ارائه می دهند. شبکه اجتماعی مبلغ معامله را در این باره جمع می کند.
اگر چیزی را از طریق یک بازی یا خدمات در داخل فیس بوک خریداری کنید ، درصدی از فروش بازی به تبلیغ کننده داده می شود.
روش دیگر کسب درآمد از طریق محصولات مجازی است. این می تواند در چیزی مانند Tumblr مشاهده شود ، که برخی از تم های وبلاگ را می فروشند . در جاهای دیگر ، فیس بوک سابقاً می توانست “Gifts” را بفروشد (آیکون های سرگرمکننده ای که می توانید در پروفایل شخصی اضافه کنید) ، اما آنها از این پس بازنشسته شده اند.
چگونه در رسانه های اجتماعی درآمد کسب کنید
جمله ای وجود دارد که می گوید: “اگر چیزی آزاد باشد ، شما محصول هستید.” این به ویژه در مورد رسانه های اجتماعی صادق است. این لزوما چیز بدی نیست ، اما خوب است که بدانیم، شبکه های اجتماعی یکی راحت ترین راه های کسب درآمد در حال حاظر هستند که نیاز به زمان دارند.