آموزش شبکه اجتماعی

چگونه اکانت تلگرام خود را غیر فعال و یا حذف کنیم؟

تلگرام از یک برنامه پیام رسان صرف به چیزی شبیه یک شبکه اجتماعی برای ایجاد گروه ها حول یک موضوع خاص ایجاد شده است. این برنامه که در سال ۲۰۱۳ توسط نیکولای و پاول دوروف منتشر شد اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان دارد که به نوبه خود یک رکورد در این زمینه محسوب می شود.

ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که نیاز به تغییر پیام رسان برای پیشبرد اهداف خود داشته باشید از این رو بهتر است قبل از استفاده از برنامه های دیگر، حساب تلگرام خود را غیر فعال و یا حذف نمایید. متاسفانه تلگرام این قابلیت را به صورت مستقیم در برنامه خود ارئه نمی دهد، در این مقاله قصد داریم نحوه حذف اکات تلگرام با استفاده از روش های دیگر آموزش دهیم، با ما در ادامه همراه باشید.

چرا اکانت تلگرام خود را حذف کنیم؟

اگرچه تلگرام دارای ویژگی های بسیار است، اما هنوز دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید حساب تلگرام خود را غیر فعال کنید. در این بخش می توانید چند نمونه از دلایل حذف تلگرام را مطالعه نمایید:

تلگرام دیگر گزینه مناسبی برای ارتباط با دیگران نیست

با وجود تعداد زیاد پیام رسان ها، این احتمال وجود دارد که تلگرام دیگر بهترین برنامه برای نیاز های شما نباشد، و ممکن است با استفاده از نرم افزار مشابه عملکرد بهتری را داشته باشید.

دوستان شما دیگر از تلگرام استفاده نمی کنند

گاهی اوقات ممکن است دوستان و آشنایان تان دیگر از تلگرام استفاده نکنند، از این رو برای ارتباط با آنها می بایست از برنامه مشابه دیگری استفاده نمایید. در این صورت توصیه می شود که اکانت تلگرامی خود را به طور کامل حذف نمایید.

سیاست های تلگرام

بسیاری از افراد بر این باوردند که برخی از قوانین استفاده شده در این برنامه بستری را برای فعالیت های غیر قانونی فراهم کرده است. از این رو برخی از افراد تصمیم به حذف حساب تلگرامی خود گرفته اند.

عدم اعتماد به تلگرام

تلگرام به صورت پیش فرض چت ها را رمزنگاری نمی کند و مدل امنیتی آن مورد انتقاد برخی از افراد قرار گرفته است. در مقابل آن برنامه واتس اپ امنیت بیش تری برای کاربران فراهم می نماید.

همچنین بخوانید  چگونه سرعت دانلود در استیم را بیشتر کنیم؟ نحوه افزایش سرعت دانلود در اسیتم

چگونه اکانت تلگرام خود را غیر فعال کنیم

چگونه اکانت تلگرام خود را غیر فعال کنیم

اگر تلگرام به مدت ۶ ماه غیر فعال باشد، به طور پیشفرض اکانت شما حذف می شود. با این حال می توانید تنظیمات را ویرایش کرده و مدت زمان انتظار را کاهش دهید. شما می توانید با استفاده از تنظیمات تلگرام حذف زمانبندی شده برنامه را بر روی یک ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال تنظیم نمایید.

ابزار Self-destruct در تنظیمات برنامه یک از مهم ترین ویژگی های تلگرام محسوب می شود. زیرا این ویژگی باعث می شود در صورت عدم ورود کاربر به حساب کاربری، این برنامه به صورت خودکار حذف شود. برای حذف خودکار برنامه می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

وارد برنامه شوید و بر روی دکمه منو (سه نقطه) در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب نمایید. سپس به صفحه Privacy & Security بروید و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به بخش Delete My Account برسید.

در این بخش گزینه If away را انتخاب نمایید و مدت زمان عدم قعالیت خود را انتخاب نمایید که پس از آن حساب شما به صورت خودکار حذف شود. در پایان باید به این نکته توجه کنید که نمی توان اکانت تلگرام خود را به صورت موقت غیر فعال نمود، در واقع تنها انتخابی که برای غیر فعال نمودن اکانت خود دارید، این است که وارد اکانت خود نشوید.

چگونه اکانت تلگرامی خود را حذف کنیم

چگونه اکانت تلگرامی خود را حذف کنیم

برای کسانی که نمی توانند یک ماه صبر کنند، تلگرام به شما این امکان را می دهد که حساب کاربری خود را بلافاصله حذف نمایید همانطور که اشاره شد این ویژگی در هیچ یک از نسخه های موبایلی تلگرام وجود ندارد، در واقع برای حذف آن می بایست از نسخه وب استفاده نمایید. شما می توانید با استفاده از مرورگر در دسکتاپ حساب کاری خود را حذف نمایید.

برای غیر فعال کردن حساب کاربری، تنها کافیست به پرتال تلگرام من مراجعه نمایید، شماره تلفن خود را همراه با کد کشور وارد نمایید سپس بر روی Next کلیک کنید.

در مرحله بعد یک کد تایید از طرف تلگرام برای حساب کاربری شما ارسال می شود، بنابراین وارد حساب کاربری خود در تلگرام شده، کد دریافتی را در کادر مربوطه وارد کرده و گزینه Sign in کلیک کنید.

در مرحله بعد بر روی گزینه Delete Account کلیک کنید. در کادر مربوطه دلیل حذف اکانت را بیان کرده و سپس گزینه Delete My Account را بزنید. در نهایت گزینه ای با عنوان Yes, Delete My Account برای شما به نمایش در می آید که با کلیک بر روی آن، حساب کاربری شما به طور کامل حذف می شود.

همچنین بخوانید  چگونه در اینستاگرام Nametag (نیم تگ) خود را بسازیم و آن را شخصی سازی کنیم؟

وقتی حساب کاربری تلگرام را حذف می کنیم چه اتفاقی برای آن می افتد؟

قبل حذف کردن حساب کاربری تلگرام می بایست عواقب این کار را در نظر بگیرید. برای مثال وقتی حساب کاربری تان را حذف می کنید در واقع به تلگرام می گویید که تمامی داده ها و چت های انجام شده در حساب را حذف نماید. از طرفی حساب کاربری شما نیز به طور کلی حذف می شود و شما دیگر به آن اکانت دسترسی ندارید.

در مورد کانال ها و گروه ها زمانی که تلگرام خود را حذف می کنید، به عملکرد عادی خود ادامه می دهند و ادمین های موجود تمام امتیازات را حفظ می کنند. برای مثال در صورتی که شما تنها ادمین کانالی باشید، تلگرام یک کاربر فعال را به عنوان ادمین انتخاب می نماید.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که در صورت حذف اکانت، تلگرام اجازه ساخت حساب کاربری طی یک الی دو روز آینده را به شما نمی دهد. 

چگونه از اطلاعات خود قبل از حذف حساب کاربری خروجی بگیریم؟

همانطور که می دانید در نسخه دسکتاپ تلگرام، افراد می توانند از تمامی اطلاعات موجود در حساب کاربری شان خروجی بگیرند. برای استفاده از این ویژگی ابتدا می بایست نسخه دسکتاپ این برنامه را بر روی رایانه خود نصب و سپس وارد حساب کاربری خود شوید.

پس از اجرای تلگرام، بر روی (سه خط) در گوشه سمت چپ کلیک کرده و به قسمت Settings>Avanced>Export Telegram data بروید. در این بخش شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را تنظیم و سپس بر روی Export کلیک کنید. پس از گذشت چند دقیقه تلگرام اطلاعات شما به طور کامل استخراج می کند، در نهایت شما می توانید با کلیک بر روی Show My Data اطلاعات خود را مشاهده نمایید

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا