رپورتاژ آگهی

چه کنیم تا سگ از حمام کردن لذت ببرد؟

یکی از اقداماتی که برای حفظ سلامت و نظافت سگ‌ها باید انجام داد حمام کردن سگ‌ها است. سگ‌ها با توجه به نژاد، سن و سطح فعالیت هر ۴ تا ۶ هفته یک بار به حمام کردن نیاز دارند. این بازه زمانی می‌تواند برای سگ‌هایی که بیرون از خانه به سر می‌برند و فعالیت بیشتری دارند نزدیک‌تر باشد. حمام کردن سگ اصولی دارد تا سگ به این کار علاقه نشان دهد و از آن خودداری نکند. از جمله کارهایی که سرپرست سگ باید انجام دهد تا این حیوان به حمام کردن علاقه داشته باشد موارد زیر هستند:


آماده کردن لوازم ضروری حمام سگ

یکی از اولین اقداماتی که نقش مهمی در علاقه‌مند کردن سگ‌ها به حمام دارد آماده کردن لوازم ضروری حمام سگ است. اگر این وسیله‌ها آماده نباشند سگ در حین حمام کردن احساس راحتی نمی‌کند و همین مسئله می‌تواند باعث شود چندان به حمام کردن علاقه‌ای نداشته باشد. از جمله لوازم ضروری حمام سگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وان یا تشت بزرگ برای حمام 

یکی از لوازم ضروری برای حمام سگ‌ها آماده کردن یک وان یا تشت بزرگ برای حمام است. وجود این لوازم کمک می‌کند سگ در یک محیط مشخص محدود شود و یا پایش لیز نخورد و دچار آسیب نشود.

شامپوی مخصوص سگ

شامپوی مخصوص سگ یکی از اولین لوازمی است که به آن نیاز دارید. شامپوی مخصوص سگ کاملاً متناسب با پوست و موی این حیوانات به تولید رسیده و هیچ آسیبی به آنها نمی‌زند. بسیار مهم است افراد با بهترین برندهای شامپو سگ آشنا باشند تا در هنگام خرید این محصول به سراغ آنها بروند. ترکیب بهترین برندهای شامپو سگ به گونه‌ای فرموله شده که این محصول بتواند به بهترین شکل آلودگی‌ها را پاک‌سازی کند؛ اما آسیبی به سلامت پوست این حیوانات وارد نسازد.

 

آماده کردن شامپوی مخصوص سگ برای حمام کردن

اسباب بازی مناسب سگ

برای اینکه سگ بتواند در حین حمام کردن سرگرم شود خرید اسباب بازی مناسب سگ که قابل بردن به حمام باشد بسیار مهم است. اسباب بازی مناسب حمام کردن سگ به شکل پلاستیکی به تولید می‌رسند تا آب به آن آسیبی وارد نکند. برای خرید اسباب بازی مناسب سگ می‌توان به پت شاپ‌های مختلفی همچون پت شاپ آنلاین پت آباد مراجعه کرد و بهترین این اسباب بازی‌ها را خریداری نمود.

همچنین بخوانید  مهاجرت کارآفرینی کانادا

برس سگ  

از آنجایی که ممکن است شستشوی سگ باعث گره خوردگی موهای این حیوان شود بسیار مهم است تا سرپرست سگ یک برس مخصوص سگ حتماً در دسترس بگذارد تا پس از شست‌وشو سگ را به خوبی برس بکشد. برس کشیدن پیش از حمام نیز ضرورت دارد تا موهای سگ به خوبی باز شوند.

حوله سگ

یکی دیگر از لوازم ضروری حمام در کنار اسباب بازی مناسب سگ و شامپوی سگ، حوله سگ است. بدن سگ‌ها پس از حمام کردن باید سریعاً خشک شود تا سگ دچار سرمازدگی نشود و خیس بودن بدن او را اذیت نکند. حوله‌ها در انواع مختلفی به تولید می‌رسند و می‌توان بهترین آنها را از پت شاپ‌هایی همچون پت شاپ اینترنتی پت آباد خریداری کرد. 

 

آماده کردن حوله سگ برای حمام کردن

تشویقی سگ

یکی از مهم‌ترین لوازمی که برای حمام کردن سگ باید خریداری شود انواع غذای تشویقی سگ است. تشویقی سگ طعم بسیار لذیذی دارد و سگ‌ها به خوردن آن بسیار علاقه دارند. دادن تشویقی پس از حمام کردن سگ یکی از اصول شستشوی این حیوانات است. این کار باعث می‌شود که سگ احساس کند کار خوبی انجام داده و بابت آن تشویقی را دریافت می‌کند. همین تشویق و کدگذاری باعث می‌شود سگ برای حمام کردن مجدد علاقه بسیاری داشته باشد و به این کار به راحتی تن دهد.
در پت شاپ‌ها انواع غذای تشویقی سگ در قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف به فروش می‌رسند که افراد می‌توانند با در نظر گرفتن سلیقه سگ خود نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند.

سشوار سگ

هر چند می‌توان با حوله موهای سگ را خشک کرد؛ اما سشوار نیز وسیله کاربردی دیگری است که این کار را می‌تواند به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهد. با آماده کردن یک سشوار می‌توان به راحتی موهای سگ را پس از حمام خشک کرد، فقط باید در نظر داشت اگر سگ از صدای سشوار می‌ترسد یا علاقه‌ای به این کار ندارد از سشوار برای خشک کردن سگ استفاده نکرد.

سشوار یکی از مهم ترین لوازم حمام سگ

نکات مهم برای حمام کردن سگ

جدای از وسایلی که برای حمام کردن سگ‌ها باید آماده کرد، توجه به نکات زیر نیز می‌تواند باعث شود حمام کردن برای سگ‌ها لذت بخش باشد:

انتخاب زمان مناسب برای حمام کردن سگ

بسیار مهم است که زمان مناسبی را به حمام کردن سگ اختصاص دهید. برای اینکه سگ انرژی بالایی نداشته باشد و بتوان در هنگام حمام کردن او را کنترل کرد پس از پیاده‌روی و یا انجام بازی بهترین زمان است که می‌توانید سگ را به حمام ببرید.

همچنین بخوانید  نکاتی که قبل از خرید پرده خانه باید رعایت کنید

عادت دادن سگ از زمان تولگی به حمام کردن

یکی دیگر از مواردی که باید آن را در نظر داشته باشید عادت دادن سگ به حمام کردن از دوران تولگی است. اگر سگ شما از دوران تولگی با حمام کردن آشنا باشد و ترسی از این کار در او شکل نگیرد حمام کردن برایش لذت‌بخش می‌شود.

حفظ آرامش در حین حمام کردن سگ

انجام دادن پله به پله مراحل حمام کردن و حفظ آرامش بسیار مهم است. در هنگام حمام کردن سگ آرامش داشته باشید و با عجله این کار را انجام ندهید. در قدم اول باید اجازه دهید سگ با صدای آب آشنا شود و بعد خیس کردن پاهای او را آغاز کنید و به مرور تمام بدن سگ را بشویید. این کار کمک می‌کند سگ شما به شکل ناگهانی شوکه نشود.
تمام موارد گفته شده برای علاقه‌مند کردن سگ به حمام کردن لازم هستند. همان‌طور که گفته شد باید برای حمام کردن سگ، شامپو از بهترین برندهای شامپو سگ، اسباب بازی مناسب سگ و انواع غذای تشویقی سگ و … را فراهم کرد تا این حیوان بتوانند به بهترین شکل حمام شود و از این کار لذت ببرد.
برای تهیه لوازم سگ می‌توان از طریق پت شاپ‌های مختلفی همچون پت شاپ اینترنتی پت آباد اقدام نمود تا بهترین لوازم سگ را با بهترین کیفیت خریداری کرد.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا