آموزش ویندوز

ویندوز ۱۱ این ۵ ویژگی را در سال ۲۰۲۴ حذف می کند

مایکروسافت همیشه در تلاش است تا ویندوز ۱۱ را برای کاربران خود بهینه کند. چه در تلاش برای رفع اشکالات باشد و یا افزودن برنامه های جدید، این شرکت از زمان عرضه سیستم عامل خود توانسته آن را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد.

با این حال، گاهی اوقات مایکروسافت تغییرات اساسی را مانند حذف برخی از برنامه ها در ویندوز ۱۱ اعمال می کند. در حالی که شاید بسیاری از کاربران به چنین برنامه و یا ویژگی هایی عادت کرده باشند، اما به طور قطع می دانم که مایکروسافت قصد و نیت بدی را نخواهد داشت. از نظر من مایکروسافت سعی می کند در آینده آنها را با ویژگی های جدیدی جایگزین کند.

امروز، ما به بررسی ۵ ویژگی می پردازیم که در سال ۲۰۲۴ قرار است از ویندوز ۱۱ حذف شوند. اگر شما نیز به طور منظم از هر کدام از این موارد استفاده می کنید، بهتر است شروع به تغییرات اساسی در گردش کار خود کنید و تا قبل از اینکه آنها به طور کامل غیر قابل استفاده شوند بتوانید یک جایگزین مناسب برای انجام کار خود پیدا کنید. پس بیایید آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

با برنامه وردپد خداحافظی کنید

نرم افزار وردپد در ویندوز 11

اولین و شاید مهم ترین برنامه ای که قرار است در سال ۲۰۲۴ از ویندوز ۱۱ حذف شود، ابزار Wordpad است. پردازشگری که مدت ها است به سیستم عامل اضافه شده است اما به روز های پایانی خود نردیک می شود. اگرچه، کلی خاطره پشت این برنامه است، اما نمی توان گفت که تمامی افراد به آن نیاز دارند، وقتی هزاران واژه پرداز رایگان با ویژگی های فراوان در دسترس است.

اگر از معدود افرادی هستید که همچنان از این ابزار استفاده می کنید، باید گفت که یک گزینه رایگان مبتنی بر مرورگر مانند Microsoft Word یا Google Docs می تواند برای شما مفید باشد. از طرفی اگر به گزینه های نصبی علاقه دارید، می توانید از مایکروسافت آفیس نسخه های مختلف استفاده کنید.

در پایان باید گفت که برنامه وردپد مدتی زیادی است که در ویندوز به روزرسانی نشده است. پس ممکن است که با آپدیت ۲۴H2 ویندوز به طور کامل در سال ۲۰۲۴ حذف شود.

کورتانا به خاطره ها می پیوندد

برنامه کورتانا در ویندوز 11

کورتانا که از نام داخل یکی از بازی های ویدیویی با نام HALO نام گذاری شده است، توسط یک برنامه جدید و بهینه تر با نام Copilot جایگزین شده است. خوشبختانه بسیاری از ویژگی های کورتانا (همراه با بسیاری از چیز های جدید) در این سری از ابزار هوش مصنوعی در دسترس خواهد بود. در این شرایط، توصیه می کنیم، اگر برای انجام کار های روزمره خود به کورتانا متکی هستید، بهتر است با کوپایلوت سازگار شوید و به آن عادت کنید زیرا برنامه کورتانا به زودی حذف خواهد شد.

همچنین بخوانید  بهترین تنظیمات نور شب یا Night Light در ویندوز 11

Windows Mail و Outlook Express در حال جایگزینی هستند

از آنجایی که مایکروسافت قصد دارد به ساده سازی سیستم عامل کمک کند، همانند کورتانا، برنامه های Windows Mail و Outlook Express را در Outlook جدید ادغام می کند. بنابراین، اگر از کاربران Windows Mail یا Outlook Express هستید، بهتر است از اوتلوک جدید بهره ببرید تا در زمان حذف دیگر برنامه ها به مشکل بر نخورید.

Windows to Go در حال رفتن است

Windows-to-Go نیز یکی دیگر از ویژگی های خاص مایکروسافت بود که برای برخی از کاربران بسیار مفید واقع می شد. استفاده از آن به این صورت بود که می توانستید یک نسخه کپی از ویندوز خود را در فلش و یا هارد دیسک بریزید و آن را بر روی رایانه های مختلف کپی کنید. متاسفانه مایکروسافت، پشتیبانی از آن را متوقف کرده است و در آینده نزدیک به طور کامل از ویندوز حذف خواهد شد.

اگرچه راه های دیگری برای نصب ویندوز بر روی یک درایو خارجی وجود دارد اما به اندازه Windows-to-Go راحت نیست. به عنوان مثال، می توانید از VMWare استفاده کنید، اما باید بدانید که این یک نصب تازه ای از ویندوز است نه یک کپی از سیستم عامل شما.

HomeGroup نیز به این چرخه می پیوندد

HomeGroup نیز یک راه آسان برای کاربرانی بود که قصد داشتند فایل ها، پوشه ها و سایر موارد رایانه خود را در بین سایر رایانه های شبکه خانگی خود به اشتراک بگذارند. اما متاسفانه مایکروسافت آن را نیز به زودی حذف خواهد کرد. مایکروسافت اعلام کرده است، تمامی کاربرانی که اشتراک آن را دارند همچنان می توانند از این برنامه استفاده کنند، اما نمی توانند افراد جدیدی مشترک شوند.

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا